[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:10

Ja, die van de meest voorkomende fouten vind ik ook een goed idee!
Vond je ontspannen proef echt zo netjes <3 vind sowieso ook dat jij wel vaak lage punten krijgt terwijl het imo gewoon een hele mooie, nette proef is!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:49

lindamusters schreef:
Zag net dat het team erop staat.. Baalde wel toen ik je reserve zag staan.. Hoe sta jij er tegenover Jill?

Nee, ik baal ook! Twee jaar achter elkaar geselecteerd worden als reserve is toch wel zuur. Ga je wel mee naar het EK met Mach Jill?

Muisssx

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:46

Jammer weer als reserve, je had van mij een plek in het team verdient! Zoveel harmonie en ontspanning in je proeven, echt fijn om naar te kijken!

Psst stiekem verdient Graafje inmiddels ook wel een plaatsje op je profiel toch? :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:57

Wacht maar af Jill doet nu mooi ervaring op en straks met Enzos gaat ze iedereen voorbij :P :D En wat is Graaf een boef zeg! Haha!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:59

_Marinke_ schreef:
Wacht maar af Jill doet nu mooi ervaring op en straks met Enzos gaat ze iedereen voorbij :P :D En wat is Graaf een boef zeg! Haha!

Dat weet ik wel zeker! En ondanks dat ik je rijden echt niet na doe
Jill en ik het er ook altijd heel fijn uit vindt zien, blijft Mach zn staart voor
mij wel een dingetje ( en nee ik bedoel het niet rot ) het zwiepen blijft toch
een onrustig beeld geven, ondanks dat je hem zulke fijne ruiterhulpen geeft :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:02

Balen dat je weer reserve bent, maar als je de concurrentie bekijkt snapt menig persoon wellicht ook waarom. (wat niet betekend dat het ook een goeie reden is) Het ziet er allemaal harmonieus en fijn uit, maar een voorbeenzwaaier blijkt nu eenmaal meer punten te halen, ondanks hij misschien niet beter loopt... dat zie je op ieder niveau en blijkbaar ook in de internationale topsport.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:15

Helemaal eerlijk is dat niet vind ik, die opmerking over voorbeenzwaaiers. De kwaliteit van de beweging telt gewoon mee in de dressuur en als een andere combinatie een beter bewegend paard heeft, krijgt ie meer punten (als beiden geen fouten maken en technisch goed rijden). En onder beter bewegen versta ik ook een paard dat losser en meer door zijn lichaam beweegt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:16

vur schreef:
Helemaal eerlijk is dat niet vind ik, die opmerking over voorbeenzwaaiers. De kwaliteit van de beweging telt gewoon mee in de dressuur en als een andere combinatie een beter bewegend paard heeft, krijgt ie meer punten (als beiden geen fouten maken en technisch goed rijden). En onder beter bewegen versta ik ook een paard dat losser en meer door zijn lichaam beweegt.

er staat niet per definitie dat een voorbeenzwaaier meer punten krijgt. Maar vaak komen ze er wel mee weg als de proef technisch minder is.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 16:38

Ik moet wel zeggen dat ik me er verder niet heel druk over kan maken, omdat dat alleen maar zonde van je energie is en je je beter op jezelf kan focussen. Daarnaast ben ik wel blij dat ik mijn paard technisch vrijwel helemaal in orde moet hebben om een redelijke score te rijden, daar ben ik wel goed van gaan rijden!
Hij is zoals hij is, daar moet je het beste van maken samen. Aan die staart kan ik ook gewoon echt helemaal niks doen, ik rij met kindersporen, raak hem amper aan en aan de voorkant heb ik hem helemaal van de hand :')

Maar vur ik ben het wel met je eens, maar ik neem aan dat jij het er ook wel mee eens bent dat het stuk wat bij je tussen haakjes staat niet altijd tot uiting komt.
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 20-07-17 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:45

Wanneer wordt het EK team U25 bekend gemaakt .?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:46

Die is al bekend gemaakt...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:51

Jill, verdedigen hoeft niet :), ik snap dat je er niks aan
kan doen, en ik zeg ook dat het absoluut niet aan je ruiterhulpen ligt.
Waardeer het juist, dat je zo gezegend met hem bent, want hij heeft je wel
gebracht waar jullie nu zijn, nou ja samen dan ;)

Ben wel van mening, dat je met Enza en Graaf nog meer zal opvallen, en hogere punten zult gaan rijden :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:26

Het is ook totaal niet afkrakend of beledigend bedoelt, maar dat ziet Jill zelf ook wel. Er zijn àltijd betere paarden/combinaties, maar dat wil niet zeggen dat je zelf niet trots mag zijn op wat jij met de jouwe bereikt. Maar daarom kan/mag je nog wel balen dat je reserve bent, net omdat je er alles uit haalt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:46

Wat ik mij wel afvraag... Je bent nu reserve, reis je dan wel mee naar t EK of hoeft dat alleen als er binnen een bepaalde periode vooraf iemand uitvalt?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:54

Vorig jaar ging de reserve wel op trainingskamp maar niet mee naar het EK zelf.

Bij de senioren gaat Emmelie als reserve ook niet mee, behalve als er voor vertrek iemand uitvalt. Ik vermoed dat dit bij de U25 ook zo is.

Sommige 'voorbeenzwaaiers' hebben idd een enorm goede beweging door het lijf, van achter uit naar voren en dan toevallig een enorm goed voorbeen. Dat die hoge/goede punten scoren, (indien technisch ok) snap ik, geheel logisch, maar ik vind bij een aantal dat die technisch niet geheel goed gaan, ook niet van achter uit naar voren gereden worden, maar door dat enorme voorbeen dan toch scoren.
Dan vind ik het niet logisch dat die dus meer punten krijgen tov een technisch goede proef, goed achterbeen gebruik en harmonieus beeld zoals bij Jill het geval is (Spanning en de foutjes daargelaten)

Een kennis van mij was ook op de hengstenkeuring en had daar een aantal van deze zelfde combinaties gezien en was erg negatief onder de indruk. Het zag er enorm duwerig, trekkerig en strak uit. Waarbij bij haar Jill positief opviel (ze is geen vlog kijker, maar we hadden het er toevallig over) Nou was Macho daar geloof ik enorm gespannen en kon ze er ook haast niet aankomen :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:07

Prachtige kür heb je gereden Jill!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:35

Ik vind het leuk dat Jill het zo onwijs goed doet en laat zien dat je ook zonder voorbeenzwaaier zo ver kan komen. Dat geeft de burger moed!
Ga zo door Jill en houd deze instelling dan kom je er wel.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:35

blij, dat jij lekker normaal blijft en je paard zo vriendelijk blijft voorstellen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:59

Jiill_ schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik me er verder niet heel druk over kan maken, omdat dat alleen maar zonde van je energie is en je je beter op jezelf kan focussen. Daarnaast ben ik wel blij dat ik mijn paard technisch vrijwel helemaal in orde moet hebben om een redelijke score te rijden, daar ben ik wel goed van gaan rijden!
Hij is zoals hij is, daar moet je het beste van maken samen. Aan die staart kan ik ook gewoon echt helemaal niks doen, ik rij met kindersporen, raak hem amper aan en aan de voorkant heb ik hem helemaal van de hand :')

Maar vur ik ben het wel met je eens, maar ik neem aan dat jij het er ook wel mee eens bent dat het stuk wat bij je tussen haakjes staat niet altijd tot uiting komt.

Zeker. Die manier van punten geven, kan ik ook niet begrijpen en is gewoon oneerlijk.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:14

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:32

Ik vind dat staart gewapper van mach juist heel schattig :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:01

Miefje schreef:

Hij heeft gewoon een klein propellertje achterop voordat hij z'n pirouette's inzet :D

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:33

MariekeS_ schreef:
Miefje schreef:

Hij heeft gewoon een klein propellertje achterop voordat hij z'n pirouette's inzet :D

Haha zodat het soepeler gaat :D

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:17

Ja die staartzwaai van Mach komt op mij heel erg over als gewoon heel erg ijverig zijn en dat hij heeel hard zn best doet! Vind het totaal niet storend :j

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 22:27

Ik ben me er pas aan gaan storen sinds ik op Youtube zit :') krijg er ook nooit opmerkingen of commentaar op verder.

Echt leuk dat dit topic weer een beetje leeft, kunnen we weer gezellig kletsen!

Ben weer met iets heel leuks bezig, ook voor jullie om jullie te helpen. Ben ik weer cryptisch :roll: ?