de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:52

Wow, zonde zeg Kaitlyn!

Ik heb gister wel gelest met George in de wind, maar vandaag zou zelfs mijn braafzak niet braaf zijn! :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:55

Ook niet netjes dat je eigenlijk de gegevens niet kan aanpassen en controleren! En zeker dat je dan zelf ook nog moet betalen. Je kan maar beter een merrie hebben met dat hengst/ruin gedoe :P

Oef, die zijn idd achteruit gegaan zeg Kaitlyn! Hoop dat je met Derby een oplossing kan vinden :)

Nou he Picasso! :oo Echt niet normaal die wind! Ben met zulk weer blij dat Grandje nog niet beleerd is haha. En anders gaat tie lekker aan de longe :')

Vind het leuk om te zien dat jullie allemaal langzaamaan een beetje gaan starten met jullie jonkies :j Ik heb Grand o.a. ook gekocht om wedstrijden mee te rijden dus ik voel ook een beetje kriebels haha!

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:59

Ik moet voor les met de trailer op pad en ik ben niet te voorzichtig maar met deze windstoten vind ik dat niet echt fijn.. En met deze windstoten is rijden überhaupt amper te doen. Of je waait er bijna af, of je paard komt niet vooruit door de wind .. dat zijn meer bewegingsgeefrondjes dan trainingsrondjes.. Mijn paarden hebben allebei vrij vandaag. Morgen weer een dag.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:59

Dat wordt dus snel beleren en er zelf op kruipen Clau! :D ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:00

Nee vond het zelf ook vreemd. Trok de laarzen altijd pas aan voordat ik erop ging en zo snel mogelijk ook weer uit. De hak was zo toen ik ze wegzette en ben het in die tijd (bijna een jaar) vergeten (niet de laarzen, wel de hak). Heb 1 keer met die hak zo gereden (laatste fotoshoot) en weet alleen nog dat dat waardeloos zat. Had mezelf toen voorgenomen Derby te bellen maar wegens blessures en het terugtrekken van een paard uit de wedstrijden heb ik er gewoon nooit meer aan gedacht, tot nu dan.

Weet jij of ze een laars open kunnen maken bijvoorbeeld om dit te kunnen repareren? De laarzen waren toch vrij prijzig. wil er best wat geld instoppen maar wil niet heel veel voor reparatie betalen, bestel dan liever elders andere laarzen. :o
Is ook duur, maar wie geeft me de garantie dat ze na reparatie niet hetzelfde gaan doen..

Afbeelding
Hier waren ze een dag oud :')

Ik heb mijn les ook afgezegd voor vandaag.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:00

Gigi krijgt met deze wind lekker een rustdagje, zie de stress en miscommunicaties al voor me met de klapperende platen van de binnenbak.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:04

Zonde van je laarzen zeg...

Galant vandaag ook rust! Wij hebben zondag dus in dit stormweer die eerste oefenwedstrijd gereden. Dat doe ik toch niet meer :) en ook gewoon trainen niet. Niets leuks aan!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:07

Ja en het stomme (of juist niet, hoe je het wil zien), de andere laars is niks mee aan de hand..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:08

Ik hou niet van miepen met de paarden, ik rij in weer en wind, zelfs met onweer en hagel. Ze moeten gewoon braaf blijven, maar toen ik ze vanochtend buitenzette vlogen de kruiwagens en voeremmers mij al om de oren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:14

Picassox schreef:
Ik hou niet van miepen met de paarden, ik rij in weer en wind, zelfs met onweer en hagel. Ze moeten gewoon braaf blijven, maar toen ik ze vanochtend buitenzette vlogen de kruiwagens en voeremmers mij al om de oren.

Ja ik ook hoor, maar de bak is een zwembad momenteel. Als het gaat vriezen dan kunnen we erop schaatsen. :')
Scheelt wel dat als het een middag of een dag droog is de bak al heel snel leeg trekt.

Maar door het water en in combinatie met de wind ga ik in ieder geval niet lessen. Misschien stap ik er zelf nog even een klein rondje op maar vind het zonde van mijn geld om te lessen nu. :o

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:20

Het is best een beetje gevaarlijk om hier uitspraken over te doen maar ik zou denken dat de hak vervangen moet worden en dat zou betekenen dat de hele laars uit elkaar moet. Het is sowieso geen goedkoop klusje. Ik ben benieuwd hoe Derby hiermee omgaat qua kosten. Of jij die zou moeten betalen of niet.

Mijn idee, Picassox maar er zijn grenzen ;-). Onweer rij ik trouwens ook niet mee. Je zal maar geraakt worden. Ik weg, paard weg..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:27

Ja ik ben ook benieuwd. Afhankelijk van de kosten bepaal ik of ik dat doe of niet.

Als het echt een duur geintje wordt dan laat ik wel een keer nieuwe rijlaarzen aanmeten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:33

Dat zal toch niet Kaitlyn? Dat zou wel raar zijn...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:41

Ik ga het morgen vast horen. :j :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:10

Afbeelding

:')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:15

_O-

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:18

_O-

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:19

Picassox schreef:
Dat wordt dus snel beleren en er zelf op kruipen Clau! :D ;)

Jaaa!! En hij is 4 dus we mogen snel naar het L1 :') :')

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:28

Ik heb zelfs de braafste van stal laten staan vandaag, niet te doen deze wind. Hoop dat het morgen beter is.
Die laars ziet er niet lekker uit kaitlyn lijkt wel of het leer gesmolten is :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:33

Hahaha zo vanaf de foto wel ja :')
Maar het leer is echt helemaal ingedeukt. Ben benieuwd of en wat ze eraan kunnen doen en het eventuele prijskaartje wat er bij komt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:24

Geweldige die tekening! ik heb hem gedeeld op Facebook.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:56

Hallo! Mag ik ook (weer) meekletsen in dit topic? Ik heb me heel in het begin wel eens gemeld geloof ik, maar ik loop een flink stukkie achter in de opleiding ten opzichte van de meeste van jullie :+

Sinds afgelopen weekend zijn Floor (officieel Girona) en ik van start. De eerste keer is heeft de staleigenaresse erop gezeten en de tweede keer ook (al heb ik haar daarna uitgestapt). En vandaag was de derde keer en toen heb ik het helemaal alleen gedaan :D. Nog wel aan de longe, maar zelfs met deze gierende wind en rare geluiden in de binnenbak gaf ze geen kik. Ik ben zooo trots!

Even een klein fotootje van de eerste keer dat ik er voor het echie op zat:
Afbeelding

Ze is totaal ontspannen. Zelfs in draf. Ook al gaat dat nog wat wiebelig met korte en lange passen :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:57

Wat leuk Olympia, vooral heel braaf! Zeker voor de 3e keer met alle spookgeluiden van vandaag om haar heen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:59

Ow, wat fijn Olympia dat ze zo braaf is!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:05

Zeker weten! Ik wilde vandaag eigenlijk overslaan (want heb dezelfde 'bezwaren' als jullie met dit weer), maar de staleigenaresse wees me op het feit dat ze gisteren ook geen pas verkeerd zette toen de hagel ineens keihard op het dak kletterde. }:0

Dus hoewel hier ook alles in het rond vloog, had ik er wel vertrouwen in. Als ik alleen een buitenbak had gehad, dan was het wel een ander verhaal geweest hoor (zo stoer ben ik namelijk helemaal niet ;) )