Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:33

Dat is ind helemaal bagger Adin! OP ene testpaard nog wel.
"Gelukkig" heeft mijn eigen paard me een gebroken arm bezorgd.. als dat mij was overkomen met een "test" ritje was ik denk ik NOOIT weer op een paard gestapt :n

@ Yelly; ik denk als het paard weer een paar weken consequent gereden zou worden, vaste dagen e.d dat dat er zo uit is :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:36

Dat denk ik ook hoor, Romanoff :)

Oei, dat klinkt ook wel als een erg nare val, Adin! Wat was er toen gebeurd?

Ik stap normaal ook alleen op andere paarden als ik weet of zie dat ze bij anderen braaf zijn :=

Waar ik vooral van schrok, was dat de eerste seconden na de val alles even zwart voor mijn ogen was en daarna zag ik alles alleen in heel vreemde kleuren :P Gelukkig trok dat redelijk snel weg, m'n vriend wilde al naar de EHBO :P

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:41

Linni_ schreef:
Iris__Bennie schreef:

Weet je dat je dit heel vaak ziet? en dat het 9 van de 10 keer aan de ruiter ligt? De meeste mensen (ruiters) zijn rechtshandig, en dus veel sterker aan de rechterkant/teugel waardoor men vaak te sterk is in de binnenhand op de rechterkant, waardoor het paard weer in verzet komt... (let maar eens op hoeveel mensen meer moeite hebben met de rechter dan met de linker galop ;) )

Hihi, herkenbaar maar zo irritant!! Haha :)

Adin

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:52

Dit was een jong paard en ik was de eerste vreemde die er op zat. Daar is hij erg van geschrokken en hij zette het op een lopen. We zaten aan de longeerlijn maar ja, ze kon hem natuurlijk niet houden. We gingen al bokkend en galop door de bak en op een gegeven moment gingen we recht op de omheinig af. Ik was bang dat hij zou springen oid maar op het laatste moment schoot hij naar links en na een fikse bok belande ik achter het zadel ipv er in :( ik besloot snel er zelf maar af te springen voordat het paard dat zou doen mar ben dus ongelukkig terecht gekomen.

Op de EH lag er een plasje bloed onder mijn stoel, pas daar had ik in de gaten dat het een open botbreuk was, en icm paarden is dat niet heel handig!
Toen hoefde ik ook niet lang meer te wachten.
Met 6 schroeven en een plaat ben ik opgelapt.
Die heb ik nu thuisliggen in een potje :)

sindsdien een behoorlijke angsthaas maar rij nog wel :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:57

Brrr %)

Klinkt ook wel als een erg nare val :( Wel leuk dat je nu toch weer een jong paard hebt, knap dat je dat vertrouwen weer hebt :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:59

Zo, ik ga even naar m'n bedje toe, heb niet het idee dat computeren goed voor m'n hoofd is nu :+

:wave:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:59

jammer yelly!
ga je het filmpje nog plaatsen?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

Oei Adin, dat klinkt niet fijn!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:28

ik heb ook zoiets gehad adin, paard was ik aan t beleren en was voor t eerst los. Eigenaar was niet slim bezig en klapte zonder waarschuwen er een longeerzweep op. Naar een stuk of 10 oncontroleerbare rondjes rengalop ging ze recht op de omheining af. Ik voelde dat ze wou springen dus ik ging mee naar voren ze remde dus ik ging naar achteren zitten en toen sprong ze toch. Ze bleef hangen met de achterbenen en ging over de kop, ik zat vast met mn scheenbeen in mn beugel ben over de kopgegaan en was bewusteloos. paard is op gestaan en naar huis gerend ongeveer 7 km verder. Mn rechterbeen was uit de kom en de spieren gescheurd ribben gebroken etc. Ik heb 6 maanden heel rustig aan moeten doen heb ook 2 jaar niet gereden. Ik blijf de blessure wel tegen komen als een dier wat lastiger is heel jammer maar ik rijd wel weer fulltime. Zoek nu alleen nog iemand om mn 4 jarige door te rijden die is nog te groen vroeger kon ik daar zo mee weg rijden maar nu ben ik toch voorzichtiger.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:31

wow Seven, dat is wel echt heel heftig, jeetje!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:34

Dat klinkt ook eng Seven, bah!

heb toch laatste een stukje angst van mezelf aangepakt door mijn paard aan te pakken.
Beest heeft prima door dat ik niet durf en maakt daar dankbaar gebruik van. Vorige x kreeg ie toch een tik met de zweep (durf ik niet want hij bokt) hij kwam eerst voor omhoog om daarna te bokken (vals want dan ben je uit balans) maar ik gaf een brul en nog een tik en daar gingen we weer :) ben er wel zekerder door geworden.
is zo'n jonkie straks nog goed om van mijn angst af te komen :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:36

@Adin goed zo!! soms helpt een tikje geven en dan een schreeuw van UH of FOEI, of NEE prima...(althans bij die van mij wel..) ik gebruik eigenlijk bijna alleen maar mijn stem en dit werkt prima.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:42

Het was inderdaad heftig, ik ben gelukkig niet bang geworden maar wel voorzichtiger. Mijn nieuwe dame wil soms ook wel wat draken das puur uitproberen daar heb ik geen probleem mee. Mn andere merrie is erg sensible zeker niet gemeen maar wel snel die is zadelmak heb dr 3 x op gereden maar ik merk gewoon dat ik te voorzichtig bij dr blijf. Ze heeft een ietwat brutalere ruiter nodig nu die dr even goed doorzit. Maar das lastig te vinden blijkbaar hahahaha

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:54

Jeetje Seven, dat klinkt als een ware nachtmerrie!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:06

Dat was het inderdaad linni :j tis nu 6 jaar geleden maar het blijft een heel gevoelige plek mn been en pols. Want ook in mn pols zijn alle pezen en spieren beschadigd geweest ben dr nu 2x aan geopereerd maar de verdikkingen blijven terug komen gelukkig is het nu vrij pijnloos :D

heeft iemand nog bezichtigingen gepland, ik heb nog een erg leuke merrie gezien hahaha maar 3 word me wat te veel :D

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:10

Ik heb geen bezichtingen staan helaas :( Al het leuks staat in Drente of nog verder omhoog :( Verschrikkelijk aangezien ik in Brabant woon..
Blergh...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:12

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:15

Ik vind die zoooo super :~ (en lijkt sprekend op mijn oude pony, alleen was die 1.45m en reden we M2 bij de paarden ;) ).
Helaas ook hier boven budget |( anders had ik hem acuut gehaald! * wordt helemaal nostalgisch *

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:37

Yelly schreef:
Oei, België is wel een eindje, wij komen uit Noord-Holland :)

Oost Vlaaderen is bij Breda de grens over. Dat zijn niet de wereldafstanden. Het is dichterbij dan Noord-Oost Groningen....... }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:46

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:56

Heftig, Seven! Wat dat betreft zijn er veiligere hobbies te bedenken :Y)

Aan heel veel paarden kleeft een 'maar' :j Ik snap ook wel dat ik geen budget heb voor een kant en klaar sportpaard, maar dat verwacht ik ook helemaal niet.

Ik zet het filmpje niet open en bloot in dit topic hoor, dat vind ik niet netjes naar de verkoper :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:59

Net weer even gemaild. Nog eens naar het paard in Beilen kijken.
Verder loopt het met Ortas ook wat beter, nu 2 potenciële kijkers. Verder gaat Ortas ook nu steeds beter lopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:01

et is soms wat met dat proefrijden.
Oud stalgenootje werd pasgeleden gelanceerd tijden een proefrit en belande bijna dood in het ziekenhuis met een lever die op 3 plaatsen gescheurd was. :=
Ik ben al niet zo'n held. Dus ik stap sowieso nooit als eerste op.
En het moet er dusdanig vertrouwd uitzien wil ik er zelf op stappen. Dat geeft echt geen garanties, maar geeft mij wel een beter gevoel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:04

Ik stap niet op een paard als er geen ruiter is om voor te rijden. Daar begin ik niet meer aan. Vroeger deed ik dat wel maar nu echt niet meer.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:05