Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:16

Romanoff schreef:
Ik heb niet gezegd dat je paard kreupel loopt. Ik vind het hem niet zuiverlopen en dat kan door onbalans komen of door iets heel anders. Daar zit ook een heel verschil in ;)
JIj zegt dat dat dat door zn onbalans komt, omdat jij het paard kent en wss zelf hebt ingereden.
Maar dat zou je als koper dan toch zelf eerst moeten voelen ohz ;).

Fijn voor je dat je jezelf zo'n expert vind, maar iedereen moet ALTIJD iemand mee nemen als je een paard gaat kopen, ookal rijd je zelf ZZ. Iemand anders kijkt altijd weer ergens anders naar.
En altijd laten keuren maar dat spreekt voor zich.

Al is het maar om je van die roze wolk af te trappen.........

@Missje: Als verkopende partij doe je er goed aan om onberispelijke foto's en video's te plaatsen in advertenties!
In het huidige, digitale tijdperk stelt dat niks meer voor! Je schiet gewoon net zolang filmpjes en video's totdat je enkele goede shots hebt. Of je nu 10 of 100 foto's weg moet gooien, dat is niet meer relevant.

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:25

Welke roze wolk?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:31

Ik schat in dat dat gaat over de verliefdheid die je voor een paard kunt hebben als je gaat kijken. Je weet wel, liefde maakt blind enzo :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:32

Oooh zo ja. Jep.. hoevaak zie je het voorbij komen.. helemaal gek van't beest, niet keuren want op goed vertrouwen.. en hoppa daar ga je!

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:05

Daarom neem ik iig de 2e keer iemand (die mij ook goed kent en weet wat voor types wel en niet bij mij passen) mee als ik een paard leuk vind.

Ben vandaag bij een haflinger gekeken, maar vond m nix bij het poetsen al dus geeneens gereden. Hebben jullie dat ook wel eens? Of gaan jullie dan toch nog gewoon rijden? (mijn gedachte is, als het op de grond al niet matcht met karakter dan kan ie nog zo geweldig lopen, maar mij haalt ie niet meer over).

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:25

liedjuh2 schreef:
Lijkt me een goed idee. Denk alleen dat de eigenaar dan ook al een deel van het stalgeld wilt per maand. Hoewel je het natuurlijk altijd kunt voorleggen. Maar zou eerst eens het dier gaan bekijken. (dacht dat je dat nog niet gedaan had, anders heb ik hier overheen gelezen.) Misschien vind je het paard toch niet leuk genoeg. Je kunt mocht je het dier toch leuk vinden het altijd nog iets afspreken. Zeker in deze tijd zal het de verkoop toch niet zo snel gaan. Daarbij mocht je het echt een geweldig paard vinden, ze is goedgekeurd en de eigenaar wilt haar alsnog snel kwijt. Kun je dan niet kijken naar tijdelijk stalling ergens in de buurt. Dat je daarbij vertelt dat het tijdelijk is en dat als je stal "thuis" vrij komt dat je dan daarheen gaat.

Nee klopt, ik ben nog niet wezen kijken. Een tijdelijke stalling zoeken is misschien ook wel een goed idee. Alleen een nadeel daarvan vind ik dat je het paard twee keer moet verhuizen. Maarja, het is wel een optie! Bedankt voor de tip :D

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:29

@ NiG: Ik ben nog niet bij een paard wezen kijken, maar ik zou er ook niet op gaan als ik al merk dat er al geen klik is. Rijden is voor mij ook niet het belangrijkste namelijk. Ik zoek gewoon me soulmate haha.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:35

Ja precies, dat heb ik ook. Rijden is wel belangrijk, maar karakter staat met stip op 1. Het betreffende paard was om te beginnen gewoon slecht opgevoed en dan is het wel lastiger iets over zijn ware karakter te kunnen zeggen. Maar hij denderde lekker door toen ik een klein stukje met hem liep zonder zich veel van me aan te trekken, daarom kwam ie heel dominant over. En je gaan niet zomaar andermans paard een tik verkopen op zo'n moment (van mijn toekomstig eigen paard / vroegere verzorgpaarden pik ik zulk gedrag iig niet) om te kijken of het gedrag daarmee klaar is.

Ik voel me dan wel soortement van bezwaard als ik niet eens ga rijden, omdat het zo van je verwacht wordt.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:41

NiG schreef:
Daarom neem ik iig de 2e keer iemand (die mij ook goed kent en weet wat voor types wel en niet bij mij passen) mee als ik een paard leuk vind.

Ben vandaag bij een haflinger gekeken, maar vond m nix bij het poetsen al dus geeneens gereden. Hebben jullie dat ook wel eens? Of gaan jullie dan toch nog gewoon rijden? (mijn gedachte is, als het op de grond al niet matcht met karakter dan kan ie nog zo geweldig lopen, maar mij haalt ie niet meer over).

Ik heb dat vorige week ook gehad, met de stal uit lopen had ik het eigelijk al gezien, dat wordt hem niet. Ook even nog gepraat, klein stukje gewandeld en weer richting huis, ga er geen onnodig tijd aan besteden, Vanmorgen heel leuk dier wezen kijken, alleen de klik onder het zadel was niet. Voor een goede ruiter een erg leuke pony !! Maar niet voor mij !

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:43

Hm ja dat had ik ook echt. Hij liep zelf de stal al uit (duwde zich langs me) voordat ik hem uit de stal wilde hebben, heb m er toen weer ingezet en daarna er op mijn aanwijzing uitgehaald, maar door die 1e indruk was het eigenlijk al verbruit.

Citaat:
Vanmorgen heel leuk dier wezen kijken, alleen de klik onder het zadel was niet. Voor een goede ruiter een erg leuke pony !! Maar niet voor mij !

Maar dan weet je nu iig in welke richting je moet zoeken kwa karakter, dat scheelt dan weer.

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:50

NiG schreef:
Ja precies, dat heb ik ook. Rijden is wel belangrijk, maar karakter staat met stip op 1. Het betreffende paard was om te beginnen gewoon slecht opgevoed en dan is het wel lastiger iets over zijn ware karakter te kunnen zeggen. Maar hij denderde lekker door toen ik een klein stukje met hem liep zonder zich veel van me aan te trekken, daarom kwam ie heel dominant over. En je gaan niet zomaar andermans paard een tik verkopen op zo'n moment (van mijn toekomstig eigen paard / vroegere verzorgpaarden pik ik zulk gedrag iig niet) om te kijken of het gedrag daarmee klaar is.

Ik voel me dan wel soortement van bezwaard als ik niet eens ga rijden, omdat het zo van je verwacht wordt.

Nahja ik zou op dat moment gewoon eerlijk zijn. Gewoon zeggen dat je niet de behoefte heb te rijden, omdat je hem toch al niet ziet zitten. Misschien een beetje anders brengen dan ik het zeg, maar wel dat het duidelijk is.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:13

Ik weet idd goed wat ik zoek,dat is wel fijn, maar ook wel lastig hoor, ik ben een onzekere ruiter, en de pony moet hier geen 'gebruik' van maken, een pony die een vertrouwd gevoel geeft durf ik prima te rijden.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:34

Ik kan me officieel afmelden, de koop is vandaag afgerond en het paard is gebracht. Hij is officieel van mij!!!!!!! :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:34

gefeliciteerd! :)

(ben jaloers)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:36

Gefeliciteerd,hier gaan de zaken ook anders dan verwacht... Heb een heel leuk voorstel gekregen, heb nu twee keer gereden, morgen ga ik het bos in. Ene dan eens heel goed nadenken <3

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:46

Wat voor paardje is het?

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:20

Gefeliciteerd pauline :D

Trouwens, als jullie een paard gaan bekijken, filmen jullie dan ook altijd? Hoe vragen jullie dat aan de eigenaar of pak je gewoon ineens je camera tevoorschijn? En wat filmen jullie precies?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:37

Ik film gewoon, kan ik later goed terug kijken, vrije bewegingen, onder het zadel film ik.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:58

Ik neem wel steeds mijn fototoestel mee, maar vergeet altijd foto's of filmpjes te maken. Maar maakt eigenlijk niet uit ook, ik onthoud een paard toch wel. De gedachte is altijd om het aan mijn man te kunnen laten zien. Morgen weer een kans, ga dit keer echt proberen aan foto's maken te denken ;)

Gefeliciteerd pauline! Wat voor paard heb je gekocht?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 03:27

Ik nam gewoon m'n camera mee en vroeg de eigenaar om te filmen! Deed niemand moeilijk over bij de 5 paarden waar ik geweest ben.
Ik deed het ook bewust omdat ik meestal alleen moest, zowiezo de eerste keer, en dan kon ik een aantal mensen toch het filmpje laten zien voor feedback :)
En ook zelf om terug te kijken, soms zag het er toch anders uit dan het voelde.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:25

Izie, wat was jij wakker op een vreemd tijdstip?????

Hoe bevalt het tot nu toe met je nieuwe paard?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:30

ik begin meestal gewoon te filmen. Ik vraag geen toestemming hoor ;)
En soms zie je dingen op film die je tijdens het rijden niet ziet!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:42

ik vraag ook geen toestemming, het filmpje is bij mij meestal doorslaggevend.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:46

Dankjewel, een KWPN! 9 jaar oud en heel lief. :)

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:41

Oei ben echt enthousiast over de merrie waar ik vanmiddag ga kijken (ben gewoon zenuwachtig voor het kijken)! Hoop echt dat het raak is deze keer!