Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:58

Zep schreef:
UniferB: Dat hoor je mij toch ook niet zeggen Verward

Ik vind het alleen opvallend dat je op de nederlandse (nationale) wedstrijden de leerlingen van Anky en Sjef er meestal zo uitpikt. De elastiekerigheid spreekt me gewoon heel erg aan en ik merk het ook bij mijn eigen paarden. Maar Biotop bijvoorbeeld was ook 1 stuk elastiek. je moet doen wat je ligt, maar brandt het systeem van een ander niet zo ongefundeerd af als hier nogal eens gebeurd.

Verder verwijs ik iedereen naar de reactie hierboven, incl. het onderschrift, van Wouter24

Nou ik geloof dat daarmee het topic is begonnen......de methode AdB onder de loep nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:02

Wouter24 schreef:
stop met geld uitgeven aan je anky kleren en dure dekjes, ga dat geld uitgeven aan een goede instructie en leer PAARDRIJDEN, zoals het ooit bedoeld is.

Volgens mij zijn de bedoelingen ook heel erg helder vastgelegd in de FEI reglementen, ik denk dat die op elk niveau wel gelden, van groen (ruiter of paard) tot GP, along the way kom je de groei tegen, niet alleen aan het begin en niet alleen aan het eind, leren paardrijden duurt een levenlang en is nooit achter de rug.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:07

Ik geloof dat we nu een beetje off-topic gaan...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:09

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:48

Wouter24"]
[quote="Zep schreef:
Wouter: ik zeg toch ook nergens dat het Duitse 6-puntensysteem niet goed is? Verward

heb je denk ik dan verkeerd begrepen

en ga verder hier niets meer posten krijg nu al een trauma als ik de naam AdB hoor

en voor alle bokkers wie zijn paard hoefkatrol heeft, of scheef is, of traag of niet wil nageven...

stop met geld uitgeven aan je anky kleren en dure dekjes, ga dat geld uitgeven aan een goede instructie en leer PAARDRIJDEN, zoals het ooit bedoeld is.
[/quote]
ben ik het hellemaal mee eens

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:03

Ik snap werkelijk niet waar iedereen zich druk om maakt. Er zijn een aantal mensen die zich heel prettig voelen bij de lessen van AdB maar die door een aantal mensen dat zich daarboven verheven voelt iedere keer in de zeik gezet wordt met allerlei non-argumenten. Dat is de reden dat dit soort topics steeds zo idioot lang worden. Een aantal bokkers die hun bedenkingen hebben bij het hele AdB-circus hebben gekeken en hier hun mening neergezet. Prima toch. Maar stop nou eens met de mensen die wel wat aan die man hebben te bestempelen als derde-rangs ruiters die niet weten waar ze het over hebben. Ik vind dat van weinig respect getuigen. En dan heb ik het niet over respect voor AdB maar over respect voor mede-bokkers (voor alle duidelijkheid).

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:19

Happy worker, je neemt de woorden uit mijn mond. Ik mag dan nog niet in de ZZ-groep rijden maar vindt mezelf echt geen derderangs ruiter. Door het schrijven van de anti-AdB-ers op bokt krijg ik zo onderhand wel een aardige minderwaardigheids complex ervan. Ben daarom nog zo vreselijk blij dat ik niet heb gereden op een openbare clinic om daarna ook nog te worden afgezeken door de bokkers die tegen AdB zijn.
Elke instructeur heeft zijn goede en slechte punten. Respecteer beide aspecten van zo iemand!!! Ik probeer de goede punten uit de lessen te halen die positief zijn voor PAblo en mij. Dat ik daarnaast op bokt nog moet worden uitgemaakt als slechte ruiter die in haar Anky outfit graag veel geld aan een slechte AdB uitgeef is echt beneden de maat. Voor de negatievelingen over AdB is het verdomt moeilijk enigzins positief te kunnen kijken naar AdB en te lezen wat over hem wordt geschreven. Stop met kritiek geven en hou je bezig met je eigen rijden dan ruiters als mij de grond in te boren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:21

Ik heb helemaal geen moeite met het feit dat er mensen zijn die bij AdB lessen HH,
alleen nu heb ik er een aantal gesproken en het gros is gewoon niet objectief.
Dat bleek duidelijk bij de clinic toen ze vonden dat mijn paard zoveel beter begon te lopen. Ook hier in dit topic blijft men toch maar uitwegen zoeken om die zg. verbetering te bespeuren, maar die was er niet, dat uitte zich dus o.a. in het slaan met het hoofd en het over het bit gooien van de tong, allebei dingen die mijn paar nooit eerder heeft vertoond.

Het is heel fijn dat er mensen zijn die baat hebben bij zijn lessen, gun ik ze echt van harte! Maar heb ook respect voor mij en de mensen die mee zijn geweest, we hebben daar een hele dag doorgebracht, ik heb mijn paard 'ter beschikking gesteld' en dan nog wordt er verweten dat we het het geen kans hebben gegeven.
Hadden we net bij de allereerste en allerlaatste clinic moeten zijn Verward

Ik heb trouwens dat laatste paard uit de trailer zien komen en zover ik het kan beoordelen (met transportbescherming en dekens om en op) is het een paard met veel vermogen. Als dat meisje al bij Coby van Baalen is geweest zou ze zich redelijk kapot mogen schamen als ze er nog geen Z mee had gereden.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:25

Sjuimpje, pas op je woorden als je iemand persoonlijk gaat aanvallen op zijn/haar resultaten met zijn/haar paard. Je hebt geen idee wat de geschiedenis is dus is het wel beneden jou maat om te oordelen dat het slecht is dat ze nog geen Z rijden!!

Voor de overige bokkers mochten ze het verhaal gemist hebben. Ik heb dus niet meegereden in Lunteren maar ergens anders. Ik tolereer ook absoluut niet dat bokkers over mijn rijden gaan veroordelen of oordelen zolang ze mijn niet hebben gezien. Als je mijn verhalen over AdB goed hebt gelezen prijs ik hem niet de hemel in maar kan zo een aantal goede dingen uit halen waar ik wat aan heb. Pas op met oordelen over anderen als je ze niet kent!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:33

Maar ik zie nergens dat de deelnemers aan de clinic de grond in geboord worden door de mensen die er geweest zijn, over de combinaties wordt erg weinig gezegd volgens mij? Geen enkele combinatie is naar mijn mening kansloos, de een is hooguit verder dan de ander.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:42

Er werd o.a. gesproken over het lage niveau van rijden, ik zie dat wel als een kritiek naar de ruiters die er waren van 'dat' niveau....... Mensen die bij AdB rijden worden hier regelmatig uitgemaakt als domme AdB volgers en dat ze beter af zijn bij andere instructeurs maar dat niet zien omdat ze dom zijn...... Iemand oordelen over hoe zijn paard onder de dekens eruit zien en dat zeggen dat het vreemd is dat die nog niet Z start......

Maar ja Lov, ik heb dit eerder geprobeerd via Pb aan je uit te leggen maar dat is niet gelukt. Ik ben geen AdB fan maar pik goede dingen uit zijn lessen op en blijf daarom nog bij hem lessen. Dit negatieve gebok over AdB heeft zelfs een vervelende uitwerking gehad op mijn les, mijn dank hiervoor!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:46

Eleonoor"]
Iemand oordelen over hoe zijn paard onder de dekens eruit zien en dat zeggen dat het vreemd is dat die nog niet Z start......
[/quote]
Als je bij Coby van Balen vandaan komt mag je enigzins verwachten dat dit paard geen problemen heeft als ik de clinic van AdB goed begrepen heeft. Want bij Coby krijgen ze goed les en worden ze ook rechtgericht en dan kan een paard geen hoefkatrol e.d. hebben. Dat paard liep dus wel Z, daar ging Antoine nogal prat op, het feit dat ze bij Coby vandaan kwam heeft hij ook meerdere keren genoemd. Volgens Antoine loopt elk recht paard naar de Lichte Tour dus ik bekeek het vanuit zijn oogpunt.

[quote="Eleonoor schreef:
Dit negatieve gebok over AdB heeft zelfs een vervelende uitwerking gehad op mijn les, mijn dank hiervoor!

Niet alleen op jouw les, ook op mijn clinic.
Toch zegt dat volgens mij meer over AdB als over Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:57

Eleonoor, de mensen die ik op de clinic heb zien rijden (behalve Sjuim) waren inderdaad geen ruiters die al een rijke geschiedenis hebben op het vlak van paarden africhten en rijden. Dat geeft toch helemaal niet? Het enige waar ik naar gekeken heb ik wat er gebeurde bij de combinatie onder invloed van de les en verder heb ik helemaal niks te vertellen over de combinaties. Het ene paard vond ik leuker dan de ander en de ene ruiter fijner rijden dan de ander, maar who cares?

Dat jouw les verpest zou zijn, daarvoor moet je bij meneer de bodt zijn, hij staat die les te geven en hij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van zijn eigen lessen, hij alleen en niemand anders.
Als het internet (niet alleen bokt) van invloed is op de manier waarop hij zijn werk doet, dan zou hij er goed aan doen zaken eens even flink te relativeren. Maar als hij daarom zijn aanpak verandert naar negatief, getuigt dat niet van klasse.

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:12

Je moet het verhaal over die ruiter die bij Coby reed wel eerst kennen voor je gaat oordelen. Zij is bij Coby weggegaan na 2 jaar met paarden die naar de vaantjes gereden waren, en hko hadden. Daardoor was ze bijna gestopt met rijden. Sinds ze bij Antoine rijdt is ze spectaculair vooruitgegaan en rijdt ze nu op één seizoen ZZ (of Z2?) en heeft ze amper een wedstrijd verloren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:14

Waarmee je dus wilt beweren dat Coby paarden naar de kl*** helpt. Grove insinuatie van je!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:16

Klopt, mee eens dat het niet getuigd van proffesioneel gedrag als je de les daardoor laat beinvloeden. Maar ik blijf erbij dat het negatieve gepraat over AdB ook vaak over de ruggen van andere bokkers gaat die wel met plezier van hem les hebben. Dat is toch het prettige van mensen dat we meningen hebben en daarom ook bij verschillende mensen les hebben. LAat dan ons in onze waarde en respecteer onze keuze om van hem les te hebben. Oordeel dan niet meer over onze outfit, al is die va Anky, maar op onze inzet om het beste voor de paarden te hebben.

Sjuimpje, wij zijn niet bij de clinic geweest. Dus een kale uitspraak over het niet rijden bij de Z is dus verkeerd gevallen omdat ik het hele verhaal niet had gehoord/gelezen. Dat is wel een groot gevaar van internet, maar hou daar wel rekening mee. Antoine heeft inderdaad een handje van andere mensen te veroordelen op hun rijden, val niet indezelfde fout maar verklaar beter wat je wilde zeggen door je verhaal compleet te maken en het niet te houden bij een losse statement.

Het gevoel aangevallen te worden door sommige bokkers over het feit dat ik bij AdB les had ik al voor afgelopen weekend. Helaas zal ik nooit in staat zijn dat te veranderen gezien de beperkende communicatie die je hebt op internet. Wel vind ik het jammer dat men niet altijd even goed nadenkt over wat met schrijft over iemand en dat je daarmee ook gelijk andere bokkers mee beledigd. Blijf met je verhaal bij de methode en veroordeel niet de ruiters die daar rijden tenzij je met een goed gefundeerd verhaal aan komt en je daadwerkelijk de ruiter met zijn/haar verhaal kent. Je hoort mij ook niet andere afzeiken die bij iemand les hebben waar ik niet eens mee ben!

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:24

Hieronder een paar quote's uit dit topic waaruit blijkt hoe door 'het groepje' gedacht en geschreven wordt over de mensen die wel baat hebben bij AdB, blijkt weinig respect uit naar mijn mening.

Steef"]
Dat de mensen hier halleluja roepen snap ik wel, zegt weer wat over het nivo van bokt (...) want het nivo was over het algemeen gewoon laag! En dan is het toch heel logisch dat een paard verbeterd?
[/quote]

[quote="Sjuimpje"]
[Nou, zonder dat ik iemand wil beledigen...
De mensen die zeiden dat Ozep slechter ging lopen naarmate de les vorderde, waren allemaal mensen welke in mijn ogen boven gemiddeld rijden.
De mensen welke vonden dat Ozep verbeterde waren allemaal mensen welke veel baat hadden bij een les van Antoine, in mijn ogen zijn die het minst objectief.

[/quote]

SP vond ook dat Ozep verbeterde en zelf zeg je ook dat je overgangen aan het eind duidelijk verbeterden. Ik begreep in eerste instantie dat het resultaat niet zo was zoals je in andere trainingen 'behaald', later in dit topic werd dat in enen dat Ozep zo verslechterde....

[quote="Roos"]
Zou je kort door de bocht kunnen stellen dat een paard wat goed loopt en goed gereden wordt, slechter wordt van AdB's methode? En dat alleen matig gereden paarden baat hebben bij hem? (paarden die met matige of geen instructie worden 'getraind')
[/quote]

[quote="Zep"]
Het is tegenwoordig zo makkelijk om informatie te verzamelen, alleen al via bokt. Hoe kan je dan al die jaren nooit verder gekeken hebben dan de staldeur en aangenomen hebben dat jou "de juiste weg" verteld werd terwijl je paard in die jaren alleen maar slechter ging lopen??
[/quote]

[quote="Zep"]
Ik zit wat oude topics door te spitten en lees reacties van mensen die in 22 jaar (!!) nog nooit te horen hebben gekregen dat ze hun paard recht moeten maken en die dus ook nog nooit hebben gevoeld hoe een volkomen los en nageeflijk paard aanvoelt. (geen wonder dat je m dan in de prak rijdt, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen Lips are sealed)
[/quote]

[quote="Zep"]
Daarom heb ik dus zo'n hekel aan het goeroe-gedrag van de de Bodt aanhang. Het gros van jullie heeft een stel oogkleppen op van hier tot Tokio, kan niet meer genuanceerd nadenken en schiet bij alles op zó'n onbenullige manier in de verdediging dat je dus nooit tot een zinnige discussie kunt komen.
[/quote]

[quote="Pipo schreef:
Maar omdat hij het een stuk zwart wittter schetst, gaat er een wereld open voor vele mensen. Ik val hem ook niet af, maar wel de mensen waar bij hem de wereld pas open gaat. Waar heb je al die tijd gezeten?????????????? Boos! En denk niet dat dit een groot instructeurs probleem is, meer een probleem van slecht luisteren, en pas luisteren als het heel zwart wit geschetst wordt. .[/i]

Ik krijg het idee dat er ontzettend wordt neergekeken op mensen die baat hebben bij de lessen van de Bodt. Ik vind het zelf geweldig dat die mensen een stimulans hebben om zichzelf te verbeteren, dat ze daar de moeite voor nemen en in de spiegel durven te kijken. Dat is voor mij van belang en of dat nou komt door een meneer die AdB heet of door de intructeur op de hoek, who cares.

En wat Tim betreft: geen faire opmerking naar mijn mening en niet relevant. Jammergenoeg is dit het soort houding (van AdB en blijkbaar ook van jou) waardoor mensen AdB niet serieus nemen. Ik vraag me af hoe de amazone hier zelf over denkt, of ze wel zo blij is dat jij uit haar naam Coby hier zo afkraakt Verward
Laatst bijgewerkt door happy worker op 28-01-03 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:31

De conclusies die ik in happyworkers reactie lees (niet van happy zelf) insinueren dat ik in de ogen van veel bokkers een slecht ruiter ben. Daar heeft happy wel gelijk in.
Ik geloof alleen niet dat dat aan hen is om dat te beweren. Van sommigen vind ik het trouwens ook niet zo erg.......... Extreme duivel

Ik denk dat ozep het beste beoordeeld kan worden als je hem ook in andere omstandigheden gezien hebt. misschien verbeterde hij in de les van AdB maar kan sjuimpje dit ook klaarspelen zonder hem, misschien sneller op haar eigen manier. Maar dat kun je tijdens die les natuurlijk niet zien. Misschien is zijn manier te anders en moet je je die echt eigen maken. Als je altijd op zijn manier getraind hebt, kun je waarschijnlijk ook dingen sneller en beter bewerkstelligen. Sjuimpje is echter gewend hetzelfde te bereiken op een andere manier. Weer die vele wegen naar rome he.

Maar dat zegt niets over sjuimpje en ook niet veel over AdB.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:34

Mijn opmerking ging over de mensen waarmee ik afgelopen zaterdag in discussie ben geweest.
Die opmerking is duidelijk niet over het algemeen bedoeld aangezien ik niet weet wat voor mensen er bij andere clinics rondrijden, weet wel wat aan de hand van pb's van mensen maar dat is altijd uit 2e hand.

Ik heb zo objectief mogelijk gekeken naar de resultaten,
zijn overgangen waren inderdaad netjes.
Dit was eigenlijk het enige positieve. SP heeft Ozep verder nog nooit irl gezien en weet dus niet hoe hij 'normaal' loopt, hij heeft dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Zoals ik al eerder gezegd heb verbeterde hij wel iets vergeleken met het begin van de clinic, maar dat schrijf ik toe omdat hij niet tot nauwelijks losgereden was en dat dus tijdens de clinic gebeurde.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:35

Echt jammer dat dit soort topics altijd weer verzanden in een welles/nietes discussie waarbij mensen elkaar met Quotes en botte opmerkingen voor de kop slaan.
Er is geen zaligmakend systeem en dat is het systeem van AdB dus ook niet. Wel denk ik dat het redelijk is om te stellen dat vooral mensen met minder goed gereden paarden baat bij zijn systeem hebben omdat het gebaseerd is op rechtrichten wat bij een fatsoenlijk getraind paard naormaal gesproken voor elkaar is.
Dat het paard van Sjuimpje verbeterde tijdens het rijden is logisch omdat je met losrijden natuurlijk nooit het mooiste beeld hebt. Alleen de mensen die het paard kennen kunnen beoordelen of hij normaalgesproken meer verbetering toont tijdens het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:39

Sjuimpje is volgens mij gewend iets heel anders te bereiken.

Misschien is het wel zo dat het voor Antoine ook moeilijk is om direct bij een eerste les de combinatie zodanig te doorgronden dat hij er effectief mee kan werken, het zou natuurlijk kunnen zijn dat het voor hem ook moeilijk is om het direct goed in te schatten. Hij past zijn eigen gewoonte toe en ziet vanzelf wel wat er gebeurt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:39

Het is echt jammer dat het op bokt nooit echt mogelijk is om leuk een discussie te hebben en ervaringen uit te wisselen over de lessen van AdB zonder de eindigen in elle lange welles nietes discussie. Ik had best nog wel wat vragen naar aanleiding van mijn twee lessen die ik graag had willen delen met andere AdB lesklanten. Jammer dat dat niet mogelijk is op AdB. Waarom, ik durf dat gewoonweg niet meer omdat dan de topic gaat uitlopen op een discussie die nergens meer over gaat. Misschien moeten de AdB lesklanten een besloten forum hebben over bokt waarop ze met gerust hard zonder te worden beledigd ervaringen kunnen uitwisselen en inhoudelijk ook nog wat over hebben. Daar heb ik meer aan dat het geouweoere hier over het fenomeen AdB.... Nog meer liefhebbers voor zo'n besloten forum?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:42

Lovely schreef:
Misschien is het wel zo dat het voor Antoine ook moeilijk is om direct bij een eerste les de combinatie zodanig te doorgronden dat hij er effectief mee kan werken, het zou natuurlijk kunnen zijn dat het voor hem ook moeilijk is om het direct goed in te schatten. Hij past zijn eigen gewoonte toe en ziet vanzelf wel wat er gebeurt.

Dan ben je in mijn ogen geen goede instructeur. Het is de taak van een trainer om zijn training op de combinatie aan te passen. En eventueel zo om te buigen dat ze bij zijn systeem uitkomen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:43

Eleonoor schreef:
Misschien moeten de AdB lesklanten een besloten forum hebben over bokt waarop ze met gerust hard zonder te worden beledigd ervaringen kunnen uitwisselen en inhoudelijk ook nog wat over hebben. Daar heb ik meer aan dat het geouweoere hier over het fenomeen AdB.... Nog meer liefhebbers voor zo'n besloten forum?

Wat is er mis met Pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:44

Het internet is groter dan alleen bokt hoor, misschien is het beter om op de site van meneer de bodt een plek te creëren waar zijn leerlingen terecht kunnen, hij kan daar misschien zelf ook nog actief in zijn. Ik denk dat al zijn leerlingen zijn site wel weten te vinden en dan heb je alles bij elkaar.