Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:38

Nou ik zat zonder zadel op mijn hafje en mijn zus reed aan de andere kant van de bak nou der komt een hardloper in het donker langs met lichtgevend jack en wat doet mijn o zo lieve haflinger:P Die vliegt in rengalop bokkend op de haf van me zus af. Nou boem daar lag ik op mijn hoofd gevallen (later bleek dat ik een hersenschudding had) 10 seconden later word die van me zus gek en boem daar lag me zus zei had gelukkig niks haha ik vind het eigenlijk wel een grappige en erge val Clown

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:48

Mijn ergst val. Bij de ergste val ging mijn paard aan de sjees: heuvel af, hoekje om. en in dt hoekje ging het dus fout. Hij ging vol onderuit en ik met hem. Ik heb er een gebroken sleutelbeen aan over gehouden.

De meest grappige. Zie een 8 jarig meisje springen met haar shetlander hengst. Was in de wei, want we hadden geen bak, maar daar reden we altijd. Pony springt braaf over de hindernis heen en staat gelijk stil om te grazen. Ikke vlieg door over de hals en beland naast zijn hoofd met m'n kont op de grond met de teugels in handen Vork en dit heeft hij heel vaak gedaan!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:56

Pff, ik ben zo vaak gevallen,
maar gelukkig niets ernstigs..
Ik ga dit topic wel even in de gaten houden Lachen

Yuliett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:16

Grappigste val:
Nichtje en ik waren naast elkaar aan het rijden zonder zadel.
We gingen in draf, mijn paard maakte een vreugde sprong ik beland zo op het andere paard, Die gaf van schrik ook een bok.
Toen zat ik netjes in dames zit bij me nichtje achterop xD

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:33

Haha, wat een leuke topic dit;)
Mijn rare/komische val was toen we best hoog aan't springen waren en het paard zoiets had van; ik doe het niet meer, ga zelf maar, wat dus ook letterlijk gebeurde xD hij weigerde voor de hindernis en ik zelf vloog erover heen! xD

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:06

hiihihihihiiiii
wat grappig van je dat je paard ging liggen!!!hiihihihihi

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:09

Op het moment deze Clown

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:13

Op mijn oude manege was er een pony die bang was voor de bakstenen die er lagen.
Toen hij er wel langs durfde, dact ik er niet bij na.. Toen sprong ie opzij, en toen lag ik daar Vork

En ik ben een keer gevallen omdat Fiebeke zo nodig moest eten Clown

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:32

De grappigste wil ik wel even delen:
- Ik heb zo'n lange regenjas aan, ZO één, en stijg helemaal verkeerd af (foei, ik!) dus met mijn rug naar het zadel. Mijn jas blijft haperen achter mijn zadel, ik val naar voren en val echt plat op mijn gezicht. Op het moment zelf niet zo grappig, want ik ben dan nog flauwgevallen. Knipoog Maar vijf minuten later wel... Vork Koe

- Ik op wandeling op een pony, pak een plantje (er was een reden dat ik het plantje vanop m'n paard nam Knipoog ), zie dat dat plantje aan mijn handschoen blijft plakken (dus kleefkruid ofzo). Ik wil natuurlijk geen kruid aan mijn handschoen en probeer dat kruid af te vegen aan een paaltje... (En dan nog zo'n stom groen glad paaltje, ZO'N paaltje, waar ik noooit iets aan zou kunnen afvegen) Blijft mijn handschoen haperen aan zo'n draadje van de afrastering zelf, en ìk wil die handschoen niet kwijt, dus ik blijfffff aan het paaltje hangen, terwijl mijn pony gewoon doorstapt. Clown
Ja, het is een kunst, ja. Pling Knipoog

-Nog een domme: op kamp, demonstratie van een paar voltige-oefeningen... Ik op de pony, pony in galop, ik zonder handen 1 of ander ding aan't voortonen, pony geeft (niet eens zo'n grote) bok, ik op de grond. Ook vlak op m'n buik, gezicht in't zand... En dan uitleggen aan de kindjes dat het allemaal opzettelijk was... Knipoog
Van die laatste heb ik wel nog altijd rugpijn, dus da's wel iets minder grappig... Blauw oog Knipoog

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:42

Het was niet echt een val van me pony maar wel een val door me pony.. Clown
Ik was met me zusje aan het rijden in het bos en het was heel regenachtig en overal lagen plassen dus wij vonden het toen leuk om door die plassen te scheuren.. Op een gegeven moment vroegen we ons af hoe diep die plassen nou eigenlijk waren.. Nou dacht ik dan kan ik toch even kijken heb toch rubberen laarzen! Dus ik van me pony af die plas in banjeren met me pony aan de teugel vast... Ik tegen me zusje heel hard zeggen: "Kijk het water stroomt bijna me laars in!!' Waarop me zusje zegt dat die plas diep is.. en op het moment dat ze het zegt galoppeert ze ineens heel hard weg.. *BOEM* ik lag in die plas want me pony wou er natuurlijk achteraan... *LOL* ROFL
Heb toen wel even een scheldkarbonade aan me zusje gegeven... Hamer Zeiknat was ik.. Haha... Nu ik er weer aan terug denk lig ik weer helemaal dubbel! haha..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:05

Ik val altijd dom.
Mijn oude paard was kreupel dus deed een spring les op een manege paard en dat was echt een beginners paard. Mijn paard sprong gewoon goed en normaal,Dus ik op dit paard en neem de eerste hindernis en hij weigerde want hij stond stil. K dacht nou ja en wou een volte indraaien en opnieuw aan terijden,Springt die ineens, Lag dr met een salto naast. Bleek later dat dit paard altijd stil staan en dan de spong neemt omdat hij zo stijf was Clown .

En me ergste val was ook met mn oude paard.
Ging voor de eerste keer alleen naar buiten zonder volwassen begeleiden dus met 2 meiden waarvan 1 een ruiterbewijs had. Hadden een heet paard een heel braaf paard en de mijne die dr tussen hing. Rit ging goed totdat ze het strand roken en het hete paard vloog tegen de mijne aan en de mijne rende mee begon te bokken en k viel maar wou niet los laten, Maar me paard nam een verkeerde afslag en sleurde me de stenen op en toen liet ik maar los. Me rug lag helemaal open en op het brave paard terug gegaan,Halverwege weer op mn eigen paard gestapt en toen kwammen we een vrachtwagen tegen en ging ze dr weer vandoor Verdrietig . Heb nog nooit zo hard staan huilen toen k weer veilig op stal terug was.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:59

mijn ergste was toen ik 7 was en 2 keer van dezelfde pony afviel,, en een keer toen ik eerste keer sprong. Het paard weigerde ik hing aan nek en toen sprong die toch.. heb me op de grond laten vallen Na de sprong xD Tong uitsteken
Heb er nog een .. Toen ik met me verzorghafje buiten ging rijden, opeens kwamen er een hele hoop shetjes uit een struik, en schrok mijn paard zich toch een hoetje xD Tong uitsteken Ze sprong over hekje heen en begon keihard te rennen .. had me lekker in het zachte gras laten valllen (en me cap viel er ook nog af!!) dat was best eng ..

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:19

Ik ben nog nooit erg gevallen, maar heb wel een persoonlijke top3 van grappige valpartijen.

Nr1: Ik was erg moe, en had erg intensief gereden. We mochten wat uitstappen op het einde van de les, op een cirkel rond de instructeur. En na vijf minuten rustig slenteren poef en paf... ik eraf. Er was echt niets gebeurd, geen bokje, geen versnelling. Gewoon op een slenterstapje. Niemand begreep wat er was gebeurd, including me.

Nr2: We waren in volle galop op de cirkel, maar mijn evenwicht ging naar buiten. Ik had schrik van tegen de muur te vallen, dus haal ik al mijn kunsten boven, doe een soort koprol naar binnen toe, gevolgd door mijn meest perfecte judoval. Haha! Ik kreeg direct ambities om stuntacteur te worden

Winnaar van de top3: Weer in galop (ik geef toe, niet echt mijn sterkste kant), verlies ik mijn evenwicht. Insttructeur zegt "niet loslaten" wat ik nogal letterlijk neem. Ik heb zo'n paar rondjes met mijn benen rond het zadel en lichaam er ergens naast gegaloppeerd, tot ik doorhad dat ik mocht vallen (duuh) maar de teugels niet mocht loslaten Haha!

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:27

grappigste is dan ik met degen achter me aan het kletsen was in stap en dat mijn paard ineens opzij springt maar ik op dezelfde plek bleef.

Mijn ergste is toch wel op mijn vz pony. Gewoon flink gemeen en uit blijheid bokken en er vandoor gaan en dan kom je toch aardig hard neer

jessssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:44

Het was niet echt een val, maar mijn pony zakte ineens door z`n knieen omdat ie wilde rollen.
Ikben er meteen vanaf gesprongen en aan de kant gaan staan.
Was pas m`n 4e les ofzo...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:46

Ik zat er nog niet eens op en ik viel ervan af Clown
Ik wou opstijgen, niet goed aangesingeld en de pony ging draven, dus zadel zakte naar beneden en ik ging zo achterover..
Tsja, blond he Blond

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:57

mijn ergste val was:

mei 2005..
zat op een paard van een kennis die ik waarschijnlijk zou gaan rijden.. het rijden ging super totdat hij opeens ging stil staan, waardoor ik hem prikte met mn sporen om aan te geven dat hij moest doorlopen..

hier was hij het niet mee eens en veranderde in een rodeopaard.. ik verloor mn teugels.. en daarna ook mn beugels.. en voordat ik het wist vloog ik door de lucht en kwam ik super hard op mn zijn neer..

eerste moment alles zwart.. toen ik weer bijkwam wist ik niet wat er was gebeurd, en mn lijf tintelde helemaal..

op naar de SEH, bezoekje aan het ziekenhuis.. met spoed mn rug op de foto.. daar was niks mee aan de hand, ik had een scheur in mn heup, en allebei mn heupen waren een beetje ontwricht door de klap.
Vanaf mn bovenbenen tot aan mn boven rug was alles zwaar gekneusd + een zware hersen schudding.. leuk hoor paard rijden Tong uitsteken

4 dagen plat op bed... 3 maanden op krukken, en 7 maanden fysio en toen kon ik eindelijk weer rijden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:01

grappigste val: ik zat op een shetlandertje zonder zadel, toen we gingen draven gleed ik er zomaar af <<op mijn kont>>

ernstigste val:ik heb nog nooit een ernstige val gehad de grappigste is eigenlijk de enige die ik mij kan herrinneren
(klopt af)
mijn zusje is een keer bij het afflanken bij voltige op haar elleboog gevallen toen had ze haar botje in haar elleboog in drie stukken. (sindsdien heeft ze een banaanarm)

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:06

de gappigste: Ik zat op een shetlander, en die hadden we op dieet gezet. Hij mocht dus niet zo veel gras. Toen reed ik erop, en ging ik voor de 1e x los in galop. Ik reed de hoek in, en ik stuurde niet echt, en de shetlander ging zo onder het draad door in de wei. En ik bleef achter.. Bloos

Ergste: ehm.. niet echt erge. Wel 2x gelanceerd in de bosjes toen mijn pony het op de heupen kreeg Blauw oog

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:24

Mijn ergste val was van mij eigen pony (Augustus 08), ik was aan het rijden, hij is een enrome stresskip, had geen goed passend zadel voor hem, hij gaat rennen, met zijn hoofd tussen zijn benen, en me zadel kiepte letterlijk naar voren, viel eigenlijk helemaal niet erg, kwam gewoon echt verkeerd terecht!
Maarja, wel schouder uit de kom, en ik zit nu met een schouderblad die van me schouder af staat.. grrr.

Mijn grappigste val Clown . We waren aan het barbequen en in de tuin stonden 3 shetten. Dus ik , op mn sokken, zonder cap (best dom eigenlijk!) ik op een van die shetten. Nou een shet zou natuurlijk geen shet wezen als hij niet ontdeugend zal gaan doen. En ja hoor, hij draaft aan, rent het lage schuilstalletje in, dus eerst moet ik helemaal bukken, dus ik al uit balans. Dan draait ie plots om, ik val, kom op mn oeten terecht maar sta op mn sokken in , de vers gelegde diarree van de andere shet. Ooh wat genant! Knipoog

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 07:56

Ergste val was van mijn pony, nouja eigenlijk vielen we samen. Ik was buiten aan het rijden met een vriendin. Mijn pony is echt super verkeers mak, maar tuintjes bij huizen vind ze soms nog wel wat spannend. Tong uitsteken Ik reed naast een sloot (die gelukkig leeg was) en me pony bedacht opeens dat ze iets engs zag, en sprong opzij. Ze ontdektje de sloot, dus wou ook nog proberen te springen. Maarja dat ging allemaal zo raar, dat ze dat dus niet meer haalde. Ze vloog over de kop en ik lag in de sloot en boven op me, me pony.. Gelukkig was et erg zacht daar en zakte ik de grond in Tong uitsteken, zodat het niet zo pijn deed.

Ik was toen nog super bang dat me pony in paniek heel erg snel wou op staan. Met andere woorden dat ze mij weer zou verpletteren. Dat was niet het geval, ze bleef doodstil liggen (wat me ook niet helemaal lekker zat, toen) en ik kon mezelf er zo onder uit trekken. Toen kwam me pony zelf ook overeind. Maar toen stonden we aan de verkeerde kant van de sloot Tong uitsteken, moesten we helemaal om rijden om dat weiland weer uit te komen Vork Tong uitsteken.

Ik heb nu echt een trauma aan sloten als ik aan het rijden ben Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:37

paix schreef:
Mijn ergste val:
Ik werd op mijn schouder gelanceerd, Ribben gekneusd!

Grapigste val:
van uit vollen galop stopt mijn paard voor een ontzetend knappen jongen waardoor ik netjes voor hem op mijn kont land! Clown

Haha, dat is ook een manier om een jongen aan de haak te slaan Knipoog

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:53

Mijn ergste val: Proefritje op mijn paard (heb m alsnog gekocht Tong uitsteken ) waarbij ik tegen de bakrand werd gepland en 2 ribben brak (ribben op mijn rug) die mijn long beschadigde en mijn sleutelbeen schoot los uit hetgeen waar die in vast zit, die zit nu dus los zeg maar Tong uitsteken Dus werd logeren in t ziekenhuis een paar dagen Vork

En grappigste val: Ik werd van mijn paard gelanceerd, niets aan de hand maar hij draaide om en bokte waardoor hij mij tegen mijn cap raakte. Cap schoof omlaag resultaat: Grote blauwe muppetneus Vork

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:35

een paard van onze manege schrikt heel snel. (en heeft ook iets aan zijn oog.)
en we reden zo in de buiten bak en ineens WHOEM opzij ik zit op mijn kont Vork
Mijn instructice zij toen dat ik bijna op mijn benen stond Clown
ik ben in totaal 3 keer gevallen.
van diezelfde pony:
we gingen in galop ( zat toen nog bij beginners ofzo)
en er zat er een voor me die net zo snel in draf zat.
en die van mij ( Nick) wou daar niet achter vandaan.
dus struikelde hij , we maakten een salto en hij viel 20 cm voor me.
Arme pony had zijn tand door zijn lip , ik had niks.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:41

Mijn grappigste val is al zo'n 7 jaar geleden.
Ik was met een zeer eigenwijze pony aan het springen die nog wel eens op het laatste moment op de rem kon gaan staan.
Dat deed hij dus maar ik wou dat die erover ging dus gaf hem een enorme schop.
Toen sprong die er zo allemachtig vierkant overheen dat ik zo in de armen van mijn instructeur vloog die aan de andere kant van de hindernis stond.

Maar.. Hij was er wel overheen gegaan Tong uitsteken