'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anka_

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:17

Crocus; je hebt helemaal gelijk.

Ik eet heel weinig vlees, maar als ik vlees eet is het idd koeien en kip en daar blijft het bij.
Is daar iets mis mee dan?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:20

Tja, laat die mensen in hun waarde. Lachen Als zij er zo over denken, nou en?

Ik eet het wel gewoon...Ja, geslacht zijn ze al. En lekker is het meestal ook...Waarom zou je het laten liggen, omdat je toevallig zelf paardrijd? Lachen

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:59

Anka_ schreef:
Crocus; je hebt helemaal gelijk.

Ik eet heel weinig vlees, maar als ik vlees eet is het idd koeien en kip en daar blijft het bij.
Is daar iets mis mee dan?

Ik vind niet dat het aan mij is om te bepalen wat jij wel en niet moet doen. Dieren doden om ze vervolgens op te eten vind ik fundamenteel niet kloppen, maar ik ga anderen daar niet op aanspreken of, zoals gezegd, zeggen wat ze moeten doen. Net zoals ikzelf ook van anderen verwacht dat men mijn leefwijze en keuzes respecteert.

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:12

Crocus schreef:
Ik vind niet dat het aan mij is om te bepalen wat jij wel en niet moet doen. Dieren doden om ze vervolgens op te eten vind ik fundamenteel niet kloppen, maar ik ga anderen daar niet op aanspreken of, zoals gezegd, zeggen wat ze moeten doen. Net zoals ikzelf ook van anderen verwacht dat men mijn leefwijze en keuzes respecteert.

Wat vind jij daar, fundamenteel, dan niet aan kloppen?
Jagers (o.a. mensen, honden, katten etc.) eten prooidieren (o.a. paarden, konijnen etc.) vrij natuurlijk iets.
Dit staat absoluut los van het feit dat je compleet vrij ben in je keuze wat je wel of niet eet en andere ook vrij laat in die keuze.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:03

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:07

crocus: de mens is een vleeseter, altijd geweest, honderden jaren dus, dat noem ik fundamenteel, als jij anders wilt prima maar leg het anderen niet op.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:07

Ik eet al het vlees, behalve paardenvlees. Voel ik me gewoon niet helemaal lekker bij. Bij mij thuis wordt gewoon paardenvlees gegeten en dan krijg ik een ander stukje vlees apart en dat vind ik dan ook gewoon prima. Lachen

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:15

Ik eet ook gewoon paardenvlees.
Maar ik snap het ook wel dat je je lievelingsdier niet wil opeten.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:37

Ik vind het nergens op slaan, het is voor een koe/kip/varken inderdaad net zo zielig. Iemand uit m'n klas gaf de reden: Maar een paard is een edel dier. Dat vind ik echt bullshit, dat het een edel dier is is ook alleen maar iets wat de mens verzonnen heeft.
Net zoiets als vegetarisch zijn: slaat ook nergens op, de mens is een vleeseter, we hebben vlees nodig, en met vegetarisch zijn schiet je echt niks op. Nagelbijten / Gniffelen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:59

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:59

Hinata schreef:
Net zoiets als vegetarisch zijn: slaat ook nergens op, de mens is een vleeseter, we hebben vlees nodig, en met vegetarisch zijn schiet je echt niks op. Nagelbijten / Gniffelen

De moderne mens heeft allang geen vlees meer nodig om gezond te blijven. Er zijn meer dan genoeg vervangende voedingsmiddelen.
En hoezo schiet je er volgens jou niks mee op?

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:08

Ik eet helemaal geen vlees! Voordat ik geen vlees meer at at ik idd geen frikandellen of kroketten waar paardenvlees in zat. Later ben ik helemaal gestopt met vlees eten.
Ik heb heel wat gezien op diverse varkens bedrijven en de kalverenmesterijen (toen dat nog mocht).
Zelf heb ik op een kuikenbroederij gewerkt. Nou als je daar gewerkt heb lust je nooit geen kip meer!!
Mijn vriend en onze kinderen eten nog wel vlees. Ik vind dat je ieder zijn eigen keuze moet laten. Hij weet hoe ik er over denk en doet soms mee met een vegetarische maaltijd. Het is niet zo dat ik hem een vleesloos bestaan opdring en hij zeurt ook niet tegen mij over dat het zo lekker is en dat ik niet weet wat ik mis enzo. Dat doen best veel mensen, vooral in mijn familie. Dat is soms wel eens lastig.
De kindjes moeten later zelf weten of ze vlees blijven eten of niet. Ze krijgen nu allebij.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:13

Ik ben té nuchter om daar zo bij stil te staan. Er worden niet meer of minder koeien/paarden/schapen etc. geslacht als ik vegetariër wordt, dus het blijft even 'zielig'. Bovendien mag ik graag een frikandel eten, of gemengd gehakt. Mijn broertje denkt me er wel eens mee te kunnen klieren als hij paardenrookvlees eet, helaas heeft hij me er niet mee. Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:16

idd hinata: wat jij zegt slaat nergens op! Wij mensen zijn alles-eters, en jah wij hebben wel vlees nodig, maar weetje? er zijn vlees-vervangers, met hetgene wat je nodig hebt, maar dan geen vlees. En jij hebt niets te zeggen waar een ander zich prettig bij voelt. Je schiet met zoveel niets op, maar als je je daar prettig bij voelt is het toch voor jezelf juist lekker om op die manier te leven?

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:17

Ik vind het van alle dieren zielig, dus ik eet helemaal geen vlees(meer).
Nu sinds een jaar ofzo,
At voorheen wel vlees, maar dan óók paarden.
Wilde altijd al vegetarisch worden, maar t mocht niet van mn ouders omdat ik het zogenaamd "nodig" had.
Ik woon nu 1,5 jr samen, en ben +/- 1 jaar vegetarisch.

Ik ben niet tegen vlees eten (we zijn immers van nature vleeseters)
Ik ben er wel tegen hoe de vlees dieren worden behandeld, en wat voor leven ze hebben (gehad).
Ik ben ook tegen de massa productie,
En eigenlijk nog veel meer Haha!

Ik weet dat ik niet de wereld kan redden (zoals de meesten denken met "waarom eet je geen vlees, ze zijn toch al dood en het zal ook nooit stoppen", ik vind als je met die instelling al denkt ben je al fout bezig) maar ik steek er gewoon geen geld in.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:23

Volgens mij is het zo dat je planten-eters , vlees-eters en alles-eters hebt. Mensen zijn alles-eters geen vlees-eters Clown

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:25

Oke, we zijn alles-eters en eten dus ook vlees.
Ik hoop dat je me nu wel snapt Knipoog

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:31

Kipo schreef:
Oke, we zijn alles-eters en eten dus ook vlees.
Ik hoop dat je me nu wel snapt Knipoog

O hihi ik doelde eigenlijk op de mensen die zeggen een mens is een vleeseter! Dus we horen vlees te eten. was niet tegen jou persoonlijk bedoeld. Doelde meer op de reactie van BV hinata.

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:32

Hinata schreef:

Dan geef ik je een tip en verdiep je er meer in wat voor leven jouw biefstukje heeft gehad, en wat voor weg hij heeft moeten doorstaan, voordat hij braaf op je bordje terecht is gekomen.
Ik hoop ook dat je beseft dat er héél veel slachtdieren voor niks worden afgemaakt, en dus voor niks een naar leven hebben gehad.
http://www.wakkerdier.nl is een goede informatie bron voor onwetende mensen.
Ik zeg niet dat je vegetarisch moet gaan worden, maar ik vind je uitspraak zeer beledigend naar de wél vegetarische mensen die er wél verstand van hebben van hoe het er aan toe gaat.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:34

Ik eet geen paard omdat ik niet iets kan eten wat ik 'lief heb'.
Koeien, kippen en varkens heb ik niets mee dus eet ik ook gewoon.
Mag je zo opvatten als dat je dat zelf wilt, maar hierbij voel ik me goed, dus zo blijft het ook Knipoog

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:36

Kipo schreef:
Hinata schreef:

Dan geef ik je een tip en verdiep je er meer in wat voor leven jouw biefstukje heeft gehad, en wat voor weg hij heeft moeten doorstaan, voordat hij braaf op je bordje terecht is gekomen.
Ik hoop ook dat je beseft dat er héél veel slachtdieren voor niks worden afgemaakt, en dus voor niks een naar leven hebben gehad.
http://www.wakkerdier.nl is een goede informatie bron voor onwetende mensen.
Ik zeg niet dat je vegetarisch moet gaan worden, maar ik vind je uitspraak zeer beledigend naar de wél vegetarische mensen die er wél verstand van hebben van hoe het er aan toe gaat.

Ja helemaal mee eens

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:38

WWisecracker schreef:
O hihi ik doelde eigenlijk op de mensen die zeggen een mens is een vleeseter! Dus we horen vlees te eten. was niet tegen jou persoonlijk bedoeld. Doelde meer op de reactie van BV hinata.

Oke, maar we horen ook vlees te eten. Ookal ben ik vegetarisch.
Maar als we nou ineens de bio industrie én de massa productie af zouden schaffen, en iedereen hun eigen koe of schaap zouden laten slachten etc, hoe veel mensen worden er dan niet ineens vegetarisch?
Het is natuurlijk wel heel makkelijk, even naar de supermarkt te lopen en een biefstukje te halen.
Maar zelf een pijl en boog door een koe heen schieten dat krijgt menigeen dan weer niet over t hart.
Dán wordt er tenminste geslacht naar wat we nodig hebben, en niet onnodig dieren eerst in kleine hokken proppen of met zn alle op elkaar gepropt in een hok, daarna af gemaakt voor het vlees vervolgens WEG GEGOOID omdat het te lang in de supermarkt heeft gelegen.

En nee we leven in 2008 dus zelf voor je vlees zorgen met pijl en boog is NOT DONE.
Klopt, we leven ook op een hele andere manier dan dat we zouden moeten, maar dat is een ander verhaal Haha!

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:42

Didoo schreef:
maar hierbij voel ik me goed, dus zo blijft het ook Knipoog

Als jij dit zonder brok door je keel kan eten vind ik het knap van je!
Afbeelding

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:48

We horen ook vlees te eten, ja misschien wel. 'Maar miljoenen jaren geleden werd er alleen geschoten en geslacht wat er nodig was en toen werd ook alles van het dier gebruikt. Nu is het idd allemaal massa productie. Dus mensen die zeggen dat mensen vlees horen te eten hebben wel gelijk, maar moeten we daarom de dieren zo onwaardig behandelen? We eten van oudsher wel vlees maar vertikken het om dieren hetzelfde te behandelen als toen. Want dat kost te veel geld! Enne denk idd dat als mensen zelf voor hun vlees moeten slachten dat er veel meer vegetarisch worden. (kijk maar naar groeten uit de rimboe).