heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:12

ik wil van paardrijden heb het gevoel dat ik er niks meer leer

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:19

Ik ben 6 weken geleden gestopt met paardrijden, door lichamelijke klachten. En nee, da's echt niet leuk.. Knipoog Als ik nu iemand anders op het paard zie rijden wat ik als mijn eigen paard kon beschouwen kan ik wel janken. Mijn eigen pony kan gelukkig ook voor de kar, dus die hoeft niet weg en kan nog lekker bij me blijven. Er rijdt een meisje van 8 en een meisje van 12 op, en dan vindt mn pony ook hartstikke leuk, en daardoor geniet ik ook nog steeds van de paarden. Maar het rijden is echt afgelopen..

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:10

Nadat mijn eigen pony verkocht werd, mijn verzorg/bijrijdpony/westrijdpony ging verhuizen naar de andere kant van Nederland en tot overmaat van ramp mijn manegepaard maatje (waar ik mee kon lezen en schrijven, 3x per week op reed en die ik eigenlijk wilde kopen) ingeslapen werd na darmperforatie door koliek was ik er helemaal klaar mee!
Ik heb 4 maanden niet meer gereden en mijn jaarling/twenter niet bezocht in de kudde waar die destijds stond. (mijn verzorgster overigens wel hoor Knipoog )
Gelukkig is het over gegaan. en heb ik het plezier een beetje teruggekregen Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:30

Vaak genoeg.
Ik was veels te gestresst, op de manege was ik altijd nerveus op welk paard ik ging en of ik niet zou gaan vallen. Toen ben ik er ook meegestopt.
Nu rijd ik gewoon eigenpaarden en daar bouw je een band mee op en dan weet je hoe die paarden zijn. Zo vind ik het paardrijden leuk, niet die stress.
Als ik dat wel weer mocht krijgen bestaat er best een kans dat ik er (tijdelijk) mee stop Lachen.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:33

Nadat ik de eerste keer (was toen 9jaar) van men pony viel en er een gebroken pols en hersenschudding aan overhield wou ik ook niet meer terug gaan rijden Ben blij dat ik het wel gedaan heb Hyper!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:39

takkie_muis schreef:

Dat had ik vorig jaar ook. Tot ik een nieuwe instructrice kreeg, toen ging het al weer een stuk beter. Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:48

takkie_muis schreef:

Er valt altijd nog wel wat te leren Lachen.
Misschien nieuwe instructrice/instructeur?

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:15

Broccoli schreef:
Ja, ik heb overwogen te stoppen, maar om heel persoonlijke redenen.

Ik ook

Elienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:55

nee nooit aan gedacht .. maar ik MOEST stoppen :'(
had wat aan mijn knie .. maar ben nou gelukkig weer aant rijden Haha!

& iets vervelends met mijn pony meegemaakt ? ; jep Duivel
hij heeft me al eens om gesteigerd .. hij heeft al eens met zijn voorpoten in mijn nek gelegen .. in mijn rug getrapt toen hij ging steigeren hij heeft me al eens gebeten en schuurde hij zo met zijn tanden daarna langs mij af en bloedde ik een beetje .. hmm hij heeft me nog meer blauwe plekken gegeven , maar vind hem toch heeel lief & zou hem noooooit weg willen doen Haha!
tenzij het financieel niet zou gaan ofzoo. Verdrietig

Anna_bellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:00

Toen ik net op paardrijden zat, viel ik voor het eerst van me pony. Iedere keer als ik moest rijden zei ik dat ik buikpijn had zodat ik niet hoefde. Toen wilde ik er wel af, maar ik ben blij dat ik toch ben door gegaan.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:34

Na vanaf mijn 11e intensief op manege- en privepaarden te hebben gereden, had ik na lang sparen op mijn 18e eindelijk een eigen paard. Een jaarlingmerrie. Ik was er stapelgek op, kon echt alles met haar. Ze gaf geen kick, toen ik er voor het eerst op ging zitten en vervolgens ging het eigenlijk ook zo goed als van "een leien dakje".
Het geluk met haar heeft alleen niet lang mogen duren. Op 4-jarige leeftijd kreeg ze ernstige koliek. We hebben haar met spoed naar Utrecht gebracht en daar is ze geopereerd. Ze bleef alleen koliek houden na de operatie. Ze heeft nog bijna twee weken in utrecht gestaan, maar het ging alleen maar slechter.
De artsen konden niks meer voor haar doen en we moesten de hartverscheurende beslissing maken haar in te laten slapen. We hebben sectie laten doen en daaruit bleek dat ze een tumor in haar buik had, die inmiddels zo groot was als een voetbal!
Hierdoor wisten we wel dat dit uiteindelijk de beste beslissing voor haar was, maar ik was er zo kapot van, dat ik op diezelfde dag nog helemaal gestopt ben met rijden. Ik heb niks meer met paarden gedaan daarna, had er helemaal genoeg van Verdrietig Verdrietig .

Tot 2 jaar geleden. Ik zag toevallig een advertentie van iemand, die een bijrijdster zocht voor een friese merrie. Na verschillende rampscenario's al voor me te hebben gezien (had toch al 7 jaar niet meer op een paard gezeten..!!), heb ik de stap toch genomen en had ik ineens weer een verzorgpaard! Ik rijd en verzorg haar nog steeds met ontzettend veel plezier en ik heb 2 weken geleden ook nog eens weer een paard voor mezelf gekocht Haha! ! Ik kon het niet laten...... weer een jaarling, alleen nu een platenbont hengstje!

Zo zie je maar, je raakt volgens mij toch echt niet zomaar van het z.g.n. paardenfreakvirus verlost, ik in elk geval niet Knipoog !

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:26

Ja, 2 jaar geleden toen mijn verzorgpony was verkocht, (In die tijd gingen mijn ouders ook scheiden dus stampte dat er nogal in).

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:59

ja ,toen ik de eerste keer van m'n pony viel Clown

x_Lana_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:05

Jaa.
Ik heb me eigen paard, ze staat in pension. Alleen bij die pension stal is het zo vreselijk saai geworden! Ik had er gewoon helemaal geen zin meer in, ik zag het niet meer zitten toen wou ik stoppen met paardrijden. Maar ik hem misschien al een andere stal gevonden. Afwachten hoe het hier gaat!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:06

Ik heb hetzelfde als upendo.

Ook heb ik wel is overweegd om te stoppen.. maar dat was een erg vervelende situatie// Knipoog

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:43

gelukkig heb ik er nog nooit aan gedacht.. Afgod
als ik eraf zou moeten door lichamelijke redenen zou ik het er heel moeilijk mee hebben.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 02:19

ik ben gestopt met paardrijden. ik rijd niet meer, ik zou het wel leuk vinden om nog een keertje te rijden, maar niet met een lesgever, een zeurder aan je kop. Gewoon lekker los, lekker zelf eropuit. Maarja, dan zal ik mijn pappie lief aan moeten kijken, maar zeker weten dat het niet mag, dan wil hij mee, maar hij kan niet lekker galloperen, draf zit niet lekker. Tong uitsteken

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:46

Ik rijd sinds afgelopen woensdag niet meer. Ik heb mijn paardje wegens omstandigheden moeten verkopen. Geen idee hoe lang ik dit vol ga houden. Buiten het verdriet, verveel ik me ook gewoon. Ik weet echt niet waar ik met mijn energie heen moet.
Toch maar weer een bijrijdpaardje zoeken binnenkort...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:34

Dan zou ik weer de hele dag thuis zitten.

Ik heb lange tijd op scouting gezeten om me verveelheid tegen te gaan.

Maja dan heb je de midagen en vrije dagen van werk dan ga ik me echt behoorlijk vervelen.

Ik heb zelf voetbal geprobeert dat ging onwijs goed maar ik wil niet telkens op afgesproken tijden trainingen doen en me helemaal ervoor uitputten daarom niet op voetbal gebleven.

Geef mij maar lekker paardrijden dan kan ik alles op tijd doen.
Ben een dierenliefhebber dus dat hobby kwam me goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:55

ik heb eerst met mijn mamas paard gereden, viel er af en heb dan efven gestopt, dan met een pony van mijn nicht, dan ook jaren gestopt, dan 3 jaar geleden terug begonnen

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:02

Ik ben wel is gestopt omdat ik het niet meer leuk vond bij de manege.
Ik stopte rond Januari 2007, maar het begon toch weer te kriebelen, dus ben ik rond oktober 2007 weer begonnen bij diezelfde manege.

Ik vond het toch weer niet leuk bij die manege, ook omdat er veel gebeurt is, ben ik in Juni 2008 weer gestopt.
Niet omdat ik paardrijden niet leuk vond, maar omdat ik het zat was op die manege.

Nu rijd en train ik een paard van een kennis.. Haha!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:07

Ik ben er wel een aantal jaren tussenuit geweest... ik ben ermee gestopt toen mijn pony werd ingeslapen.

Uiteindelijk begon het toch weer te kriebelen en ging ik op zoek naar een verzorgpony. Een jaar later heb ik samen met mijn zus weer een pony gekocht.
Laatst bijgewerkt door PK_L op 10-08-08 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:09

Ik ben net een paar weken gestopt. Ik vond het gewoon echt niet leuk meer, had er geen plezier in. Mijn shetlander houd ik wel, en mijn oude pony gaat mijn zusje voorlopig rijden. Mocht hij toch verkocht worden dan neem ik nog een shetlander. Ik vind ponys nog steeds leuk, maar het rijden écht niet meer. Ik heb er ook totaal geen spijt van dat ik dit ehb besloten Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:14

Ik denk er momenteel aan, maar dan stop ik alleen met het rijden en ga door met de shetten.
Ik merk dat ik daar meer van geniet dan van het rijden.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:25

Ja, ik heb als kind veel gereden op de manege en veel ponykampen meegemaakt.
Ik vond het paarden leven echt super! Altijd verzorgpaardjes enzo Haha!
Toen ik mijn vriend kreeg en behoorlijk hals over kop verhuisde naar een ander deel van het land op mijn 17e ben ik zomaar accuut gestopt. Verdrietig
Alleen op vakantie weleens een paard huren ofzo maar 9 jaar niet meer actief gereden.
2 weken geleden begon het weer te kriebelen en ben ik naar stal gegaan vlak bij ons in de buurt en gevraagt of iemant een bijrijder zocht. Gelijk raak!
Gister en vandaag heb ik gelijk mijn eerste uurtjes priveles weer om het een beetje op te krikken Tong uitsteken