Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde!!!! deel 2 op blz 10.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:05

Hmmm misschien met de nieuwe foto's eens een poging wagen!

Je weet tenslotte nooit misschien kan ik het ook!

Anoniem

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde!!!! deel 2 op blz 10.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:08

Het is tijd voor nieuwe foto's! Sorry dat ze wat later zijn, ik ben niet helemaal fit Bloos

Onderstaande foto's zijn een selectie van de grote hoeveelheid foto's die door jullie allemaal zijn ingezonden. De foto's die in deze ronde niet gebruikt zijn, zullen eventueel in een volgende ronde gebruikt worden. Lees onderstaande aanwijzingen GOED door!

De dieren en mensen in onderstaande foto's zijn wellicht niet allemaal meer in leven.

Enig respect is bij elke reading geboden, maar als het dier of de persoon op de foto mogelijk overleden is, is dit natuurlijk extra van belang.

A.u.b. géén opmerkingen als "paard is dood", probeer het íets minder bot te formuleren.

Luister goed naar je gevoel, en niet naar wat je denkt dat logisch is.

Kijk niet zo zeer naar de foto, maar probeer contact te maken met het dier of de persoon die op de foto te zien is.

De foto is het middel tot contact, niet het plaatje dat je af moet lezen.

Foto's zijn niet altijd allemaal even recent.

Niets is wat het lijkt...

Voor algemene aanwijzingen verwijs ik graag naar de openingspost.

Zijn er nog vragen? Neem dan contact op met mij of met pharagirlke. Rare reacties in dit topic moeten uiteraard gemeld worden bij de mods van [PP].

SUCCES!!
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.

Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding

AUB readings tussen mini-sizetags!!

slimmerik

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 12.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:36

Oeh wat veel foto's Bloos!
Leuk ook mensen foto's Ja

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:46

Nou ik ben benieuwd wat hier weer allemaal uit gaat komen, leuk om te lezen allemaal en dan te kijken of het goed is of niet. Knipoog

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:50

Leuk hoor weer nieuwe foto's. Ga weer een keertje aan de slag, alleen vind ik eigenlijk dat de paarden helemaal op de foto gezet moeten worden, aan de bouw van een paard kan je ook een hoop aflezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:26

Da's nou precies níet de bedoeling Knipoog

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:33

Oeh! Nieuwe foto's! Ik ga vanavond even in alle kalmte een poging wagen, op het werk is het moeilijk de rust te vinden.

Ben benieuwd of ik iets door zal krijgen......en of het zal kloppen.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:19

Rock schreef:

Nee?? Ik zie dat toch anders. Maar ik denk dat ik ook anders tegen het woord readen aankijk. Ik probeer allereerst naar de lichamelijke en uiterlijke kenmerken te kijken om een profiel te maken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:29

Zo leuke nieuwe foto's en heb eens een poging gewaagd.
Moet eerlijk zeggen dat ik bij al die foto's alleen maar dacht zou deze er niet meer zijn?

Kreeg ook nu zeg maar bij geen enkele foto 'contact' als je dat zo zou noemen.

Heb wel wat op geschreven van foto 2 het zwarte paard. Maar dat is meer observatie en gevoel.

open blik, eerlijk, lief aanhankelijk, tikkeltje eenkennig, soms wat spanning.
Paard heeft het moeilijk met het werk wat ie moet doen, niet altijd maar meestal wel

Nou ja ik ga van de week nog eens kijken of er wat uitkomt.
Laatst bijgewerkt door ponyparadijs op 11-06-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:36

Cerize schreef:
Rock schreef:

Nee?? Ik zie dat toch anders. Maar ik denk dat ik ook anders tegen het woord readen aankijk. Ik probeer allereerst naar de lichamelijke en uiterlijke kenmerken te kijken om een profiel te maken.

Dan ben je niet aan het readen Knipoog

Ik stel voor dat jij dezelfde definities aanhoudt als wij... dat praat makkelijker Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:10

Ik ga ook weer een poging wagen Ja Of het lukt is een ander verhaal Clown

Foto1:
Volgens mij is dit een reu van een al wat oudere leeftijd. Ik denk rond de 7 jaar. Het is volgens mij een hele energieke en trouwe hond. Die graag een duik in het water neemt. Verder woont ie in een gezin met 2 ouder en 3 kinderen. Ik heb het idee dat hij niet goed met katten om kan gaan.

Foto2:
een ong. 11 jarige merrie. Is er iets in haar verleden gebeurd waar ze nu nog wel eens last van heeft.. angst/pijn. Ze wordt dressuurmatig gereden maar is ook gek op een buitenritje. Ik heb het idee dat ze een hengste veulentje heeft gehad.. (ooit)

Foto3:
Eveneens een merrie, ik denk ong. 8 jaar oud. Ze lijkt mee een heel onderdanig typje, maar laat wel weten dat ze er is. Heel aanhankelijk.. Ik heb het gevoel dat ze iets doet in de richting van endurance oid.

Foto4:
een nieuwsgierige jonge dame die weet wat ze wil. Ze is graag buiten, maar.. als het te koud is zit ze het liefst bij je op schoot. Ze is erg speels en totaal niet schuw. Ik denk dat ze uit een groot nest komt.

Foto5:
Een brave ruin van ong. 13 jaar.. Loopt ongeveer L dressuur en springt erg graag. Af en toe kan hij wat schrikkerig zijn, en een bokje geven. Ik heb het gevoel dat dit diertje gewond/ziek is.

Dit was het tot nu toe Lachen Ik ben benieuwd wat de anderen doen en of ik weet een beetje in de buurt zit Ja (laten we het hopen)

Edit: wat ik bij de eerste foto's helemaal niet had, en nu wel een beetje, was dat ik me bij elke foto ging afvragen of dit dier misschien overleden was..

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:02

[/quote]
Nee?? Ik zie dat toch anders. Maar ik denk dat ik ook anders tegen het woord readen aankijk. Ik probeer allereerst naar de lichamelijke en uiterlijke kenmerken te kijken om een profiel te maken.[/quote]

Yamcha schreef:
Dan ben je niet aan het readen Knipoog

Ik stel voor dat jij dezelfde definities aanhoudt als wij... dat praat makkelijker Lachen

Ik ga niet praten, ik ga readen Haha! op mijn eigen manier....
Tenminste, als het mag van jou Tong uitsteken

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:05

Leuke foto's weer, ik ga weer een poging wagen. Niet dat ik erg dichtbij zat de vorige keer, maar toch. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:12

Ik ga de charismatische vrouw van foto acht lezen Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:13

Ik denk dat je 9 bedoelt katiavl Knipoog 8 is een fries paard Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:15

K_im schreef:
Ik denk dat je 9 bedoelt katiavl Knipoog 8 is een fries paard Knipoog

*LOL* Bloos negen dus

niet moeilijk dat ik weinig doorkreeg hahah Vork

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:24

ik blijf elke keer op foto 2 terug komen...
waarom precies weet ik nog niet zeker maar ik krijg wel wat door...
want ik moet zo werken en ben net op dit forum gestuit...

maar ga het vanavond zeker eens verder proberen..om contact te leggen met dit paard

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:46

Foto negen
Spoiler:
Deze vrouw heeft een sterke harmonie tussen wat ze denkt en wat ze wilt.
Ze is een gevoelige persoon die na tegenslag weer op wilt slaan. Ze is niet bang om emotie te tonen, maar zal nooit in de put blijven zitten. Daar is ze te sterk voor. Ik zie constant een emotie zoals levensmoed. Wat een moedige vrouw
Ze heeft geen hoge opleiding gedaan. Ze is een piekeraar, voelt zich diep vanbinnen wat onzeker, en ik zie ook familie, bepaalde personen waar ze veilig bij is. Ze maakt ook makkelijk vrienden en is een trouw persoon.
Met haar ouderband is er iets mis.

Ik zie ook trots, ze heeft een gevoel voor schoonheid.

Ik voel ook veranderingen, net als een wip waar je op zit. De ene moment zit je vanboven de andere moment sla je om. Ze is wel wispelturig en soms beetje ongeduldig. Ze heeft een open karakter maar toch soms wat gereserveerd. Soms wilt ze zich wegstoppen.

Heeft ze problemen in haar buik (gehad)? Spijsvertering?

Volgt meer zin is even weg

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:50

Mij trok als eerste foto 5 aan, het zwarte paard met kolletje:

Heel intelligent en zelfverzekerd paard, dat weet ze ook van zichzelf. Ze moet wel de ruimte krijgen om dit ook te laten zien. Daar bedoel ik mee, dat ze het irritant vind als mensen haar behandelen als het ware een gewoon paard. Ze snapt gewoon alles beter en sneller dan gewone paarden en vaak ook zelfs sneller dan haar verzorgers. Ze wil ook graag leren en elke keer een stapje hoger komen in alles, die uitdaging heeft ze nodig. Als de uitdaging er niet is, zal ze humeurig worden en haar ruiter laten weten dat ze het er niet mee eens is, ze kan zich ook echt ergeren aan fouten van de ruiter. Ik heb ook het gevoel dat ze een tak van sport beoefend waarin ze wel goed is, maar ze wil ook een andere tak van sport beoefenen, dat zou voor haar spannender zijn. In ieder geval wil ze veelzijdig bezig zijn, afwisseling heeft ze nodig. Eentonigheid wordt ze ook humeurig van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:52

Een poging van een niet-reader op foto 7 Vork

Volgens mij leeft dit paard nog wel.
Gevoelig paard. Houdt van aandacht maar geen allemansvriend, baasje is duidelijk baasje. Aandacht van anderen is leuk maar niet hetzelfde.
Voelt vrouwelijk aan, dus ik denk een merrie. Misschien zelfs drachtig of veulen gehad?
Vriendjes met een zeer donkerbruin/zwart paard.
Heeft veel behoefte aan afwisseling, springt erg graag. Gaat ook graag mee naar buiten maar kan daar schrikkerig en opgefokt reageren van stomme kleine dingetjes. Verder wel een heel fijn werkwillig paard om te rijden, geeft zich 100%. Onterechte straf blijft emotioneel lang en diep hangen, maar paard heeft een enorm grote will to please. Wel een beetje koppig soms.
Ik denk aan vorige eigenaars maar daar voel ik niet veel van. Rustige veulentijd. Als er daarna eigenaars zijn geweest (en ik denk van wel) dan hebben ze niet veel indruk achter gelaten?
Paard wil veel persoonlijke aandacht, veel borstelen en tegen praten. Emotioneel wat gereserveerd momenteel. Dat moet dus overkomen worden door veel persoonlijke aandacht.
Iets met de voorbenen?

Vermoedelijk lacht de eigenaar zich nu kapot, maar goed, dan is er gelijk verschil duidelijk tussen readers en niet-readers hahaha Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:24

Foto 2:
Ik denk dat het een ruin is. Aardig schrikachtig. Heeft een hekel aan het opzadelen en dan met name met het aansingelen. Heeft ooit koliek gehad of in ieder geval iets met de ingewanden.

Foto 3:

Arabier. Wordt gebruikt met dressuur. Is gauw heet en ziet graag van alles om zich heen gebeuren.
Is al geen echt jonkie meer.

morgen de rest Haha!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:35

foto 7,
open eerlijk paardje, wil graag "vriendjes" worden, maar is toch ook wat afwachtend. Een ontzettend lief dier, een ruin? jaar of 8/9?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:28

Ok, ik heb ook een poging gewaagd met een van de foto's. Ik ben hier zeker niet ervaren mee, dus had heel veel moeite om m'n hoofd leeg te maken. Ik vond het ook heel lastig om de scheiding te maken tussen dingen die je beredeneert en dingen die je voelt. Ik ga er van het weekend nog wat proberen, maar denk, zet deze vast neer.

Foto 1:
Het eerste wat me binnenschoot bij deze foto was linkerachterpoot. Ik kreeg het gevoel dat hij daar vroeger last van heeft gehad, maar nu niet meer. Verder heb ik het idee dat het een reu is, ook is hij volgens mij enige tijd geleden overleden. Hij is een heel gezellig dier, vind het leuk om met kinderen te spelen.

Edit: even lettertjes nog kleiner gemaakt, ze waren nog leesbaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:32

De poes :

De poes leeft volgensmij niet meer,of is al op leeftijd. Ze houd/hield van aaien, ze werd graag geaait en kon dan lekker lang stampen/fietsen met de voorpootjes,ook likte ze graag de handen van de eigenaresse en haar zoontje af. Het is een zij volgensmij, of een vroeg gecastreerde kater, ik voel weinig hormonen in elk geval.
poes had een hoog miauwtje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:35

Het jonge meisje
Deze dame heeft de nodige tegensklagen gehad, is zelf erg slim, zit wss op havo/vwo en dit gaat dr goed af.
Heeft ze wel eens last van dr rechterschouder?
Ze heeft op dit moment geen vriendje, geen vaste in elk geval.Ze is graag met vriendinnen aan het dollen, liefst buiten in de natuur. Ze vind gymmen op school een leuk vak.
Ze heeft twee spirituele beschermers bij zich, een man en een vrouw.