Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:22

nee ik hioudt van mijn eigen pony die doe ik voor nog geen 10 mil weg
en onze haflinger houdt ik ook van want die geeft mij lekker kusjes en houdt er van om met mij te knuffelen Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:20

nee,
wanneer iemand de prijs voor hem bied die hij voor mij waard is doe ik hem weg,
maar die prijs kan helaas niet geboden worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:26

mariska32 schreef:
runningkawa schreef:
Ik ben eigenlijk best "jaloers" op de mensen die dat zo makkelijk kunnen.
Ik zou echt willen dat ik dat makkelijker kon Ja

ik denk niet dat dat iets is om jaloers op te zijn. Knipoog

Niet...? nou zou er toch wel wat makkelijker in willen zijn Lachen

Ik zit nu met Zanda.
Super lief paard, maar jong en moet gewoon 3x per week gereden worden wil hij wat gaan leren onder het zadel.
Lichamelijk gaat het helaas met mij niet zo als het moet.
In die zin is verkoop gewoon de beste oplossing. Eventueel een ouder paard terug die ik met gemak een paar weken kan laten staan en zo weg kan rijden.

Maar ik kan dat ventje gewoon niet missen
Het is zo'n heerlijke knuffel en ben zo gek op hem.
Ben nu aan het trutten een bijrijder te vinden...maar dat valt ook niet mee voor een jonkie...
Wat zou het dan toch veel makkelijker zijn als ik niet zo zou hechten aan een dier Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:31

ik zie te vaak voorbeelden van paarden die beter af zouden zijn bij een andere eigenaar (ivm tijdgebrek of wat dan ook). En dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:33

Ik doe Saartje voor geen goud weg. Gelukkig zal er nooit veel voor haar geboden worden dus ik hoef daar niet over na te denken Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:36

runningkawa schreef:
Ik zit nu met Zanda.
Super lief paard, maar jong en moet gewoon 3x per week gereden worden wil hij wat gaan leren onder het zadel.
In die zin is verkoop gewoon de beste oplossing. Eventueel een ouder paard terug die ik met gemak een paar weken kan laten staan en zo weg kan rijden.

Ben nu aan het trutten een bijrijder te vinden...maar dat valt ook niet mee voor een jonkie...
Wat zou het dan toch veel makkelijker zijn als ik niet zo zou hechten aan een dier Lachen

jah dan zou het indd makkelijker zijn als je er niet zo mee zit Lachen
Hopelijk vind je een bijrijder Lachen

nathan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:15

neeeee nathan {mijn pony} gaat nooooit en te nimer weg !!
geloof mij dat maar! dus niet de vraag stelen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:23

Ik heb niet voor niets 1 paard en van tijdgebrek is geen sprake. Vrijwel alles (op mijn gezin na, maar goed, daar hoort hij bij Knipoog ) gaat opzij voor hem zelfs. Haha!

En Fitzroy, je kunt zeker met meerdere paarden een hele goede band hebben, maar sommige paarden springen er helemaal uit. En dan praat je niet zomaar over even wegdoen. Neem dat nou maar van mij aan. Ik heb in de 31 jaar paarden, nog maar 1x eerder meegemaakt wat ik nu voel met mijn paard.
Dat was in de periode 1983 en 1987 met mijn toenmalige verzorg New Forest. Ik ben kapot geweest, toen ze hem zonder mijn medeweten hadden verkocht en ik hem nooit meer terug gezien heb Verdrietig .
Alle (geweldige) paarden daarna, allemaal leuk en aardig, maar het was nooit zo hecht en zo intens, als destijds met die hengst (later ruin). Totdat ik mijn Sam op MP zag...... Ze lijken qua uiterlijk helemaal niet op elkaar, maar iets aan hem trok mij enorm aan. Zo erg, dat ik hem echt niet meer uit mijn hoofd en hart kreeg. En nu ik hem 2 jaar heb, snap ik wel waarom....

Maar goed, als je dat zelf nog nooit meegemaakt heb, weet je niet helemaal waar je het over hebt, denk ik. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:26

Wie zegt dat fitzroy dat nooit heeft meegemaakt?
Haar fitz staat er toch ook niet voor niets nog? Lachen

Maar als die geweldige paarden daarna...daar had jij ook niet zoveel mee als met Sam..wellicht dat je die ook eerder kon verkopen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:29

Fitzroy schreef:
Ach ja, het is maar net hoe je er in staat.
Ik heb al een aantal paarden gehad, maar de band waarvan je denkt dat die uniek is met je huidige paard, krijg je ook met een ander paard weer.
Ook andere mensen kunnen goed voor je paard zorgen, zo niet beter, ook al denk je nu dat dat niet zo is Knipoog

Hier staat het stukje waar ik op reageerde, RK.
Sam is mijn tweede eigen paard. De eerste was een jonge Shet, en ik had hem graag gehouden als het had gekund. Nooit meer doe ik een dier weg, dat weet ik wel.

Alle andere paarden waren verzorgpaarden. Meestal voor jaren lang, want ik ben iemand die voor de band gaat en niet voor alleen maar een ritje. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:30

ja?
dan blijf ik nog met wat ik geschreven heb
Ik heb dat stukje van fitz ook gelezen... Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:32

noooooooooooit gaan ze weg, ik heb der 2 en die gaan nooit meer weg en blijven voor altijd samen bij mij Lachen
Eentje heeft hoefkatrol dus die kan ik zoizo al niet meer echt verkopen en das geen probleem helemaal goede reden om der voor altijd bij me te houden Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:36

runningkawa schreef:
ja?
dan blijf ik nog met wat ik geschreven heb
Ik heb dat stukje van fitz ook gelezen... Lachen

Ik reageer op dit specifieke stukje. De ene band is niet met de andere band te vergelijken. Knipoog
Elke band, elke combinatie is anders en elke eigenaar is anders. Iedereen moet zelf weten of en waarom hij/zij het dier verkoopt. Maar ik denk dat sommige mensen zelf prima kunnen bepalen of hun band met hun dier speciaal is of niet. Lachen

Doet zij waarschijnlijk ook met Fitz (ik ken dat stukje niet). Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:36

Ik heb die klik wel degelijk meegemaakt, en ben toch in de situatie gekomen dat ik geen keus meer had. Verkopen was niet aan de orde (paard was niet van mij) maar ik moest er wel afstand van doen. En zo heb ik van meerdere paarden met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen, en toch zeg ik dat sommige paarden bij ons wel te koop zijn en andere niet. Ik snap Fitz heel goed, en ik weet waar ze vandaan komt met dat paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:42

Maar ik heb het over mijn enige paard, die ik zelf africht en waar ik in een paar jaar tijd al zoveel mee heb meegemaakt. Wat anderen doen, prima, ga je gang. Ik zal geen afstand van Sam nemen voor veel geld, tenzij ik geen andere keus heb om afschuwelijke redenen. Gelukkig is dat niet aan de orde en ik hoop dat dat zo blijft, want het zou mijn hart breken......

(Bovendien wil ik mijn dochter niet meegeven, dat het normaal is om dieren aan te schaffen en te verkopen, omdat je voor de centen gaat. Er is wel wat belangrijkers op de wereld dan geld).

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:44

runningkawa schreef:
Ik zit nu met Zanda.

Ik snap precies wat je bedoeld Kawa! Ik heb met Lexie hetzelfde probleem. Mijn rug wil op het moment voor geen kant en Lexie is ook geen paard waar je zo maar iedereen op zet. Ze is jong en heel erg slim, veel talent maar heeft ook een consequente en goede ruiter nodig. En niet iemand die er met een bokje al vanaf ligt (wat bij mij gebeurd als ik mijn rug vast heb zitten, dan springt de boel gewoon op slot...) want dat heeft ze meteen door... Dus nu word ze gewoon veel te weinig gereden. Als er dus iemand komt die me veel geld voor haar bied dan denk ik toch dat ze gaat. Moet het wel iemand zijn die haar een paardwaardig leven kan bieden (dus geen 23 uur per dag op stal). En datzelfde geld ook voor Tigo. Ik kan hem best wel aan, maar dan wel als mijn lichaam meewerkt. En het is eigenlijk geen paard om af en toe op te stappen.
Maar Jumper, nee, die was voor een miljoen nog niet gegaan! Echt niet, dat weet ik heel zeker...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:46

Nadya schreef:
Maar ik heb het over mijn enige paard, die ik zelf africht en waar ik in een paar jaar tijd al zoveel mee heb meegemaakt. Wat anderen doen, prima, ga je gang. Ik zal geen afstand van Sam nemen voor veel geld, tenzij ik geen andere keus heb om afschuwelijke redenen. Gelukkig is dat niet aan de orde en ik hoop dat dat zo blijft, want het zou mijn hart breken......

En soms heb je de keus niet, en dat hoeft niets met geld te maken te hebben. En zelfs al shet niet je enige paard is (of zelfs maar je eigen paard) kan dit verhaal op gaan. Ik mis wat inlevingsvermogen in jouw bericht, hopelijk kom je idd zelf niet in die situatie en mocht het onverhoopt wel zo zijn, hoop ik dat er mensen zie die meer inlevingsvermogen tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:47

vervelend zeg voor jou ook
ja ik begrijp je heel goed...

ik ben dan idd ook zo'n ei dat er aan denkt dat Zanda niet naar een plekje gaat waar hij niet elke dag buiten komt. Wellicht bij verkoop, maar als die hem dan weer verkopen?
Dat vind ik zo'n must voor een paard... en dat houd me dan ook enorm tegen niet te verkopen....

penny...ben me bewust ervan Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:49

en voor alle duidelijkheid, de twee paarden die we nu hebben zijn op dit moment niet te koop, ook niet voor heel veel geld. Om uiteenlopende redenen, maar vooral omdat we zelf willen weten wat ermee gebeurt. Maar als ik een jong paard zou kopen om op te leiden, is die wel te koop voor het juiste geld.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:49

Er was iemand die mijn paardje graag wilde hebben en wilde me er 9000,- euries voor geven.
Voor dit bedrag hebben wij haar zelf niet gekocht.
Maar nee, ze is en blijft van mij, het is een super dier en kan samen met haar nog lekker aan de gang. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:53

Lielle schreef:
Nadya schreef:

En soms heb je de keus niet, en dat hoeft niets met geld te maken te hebben. En zelfs al shet niet je enige paard is (of zelfs maar je eigen paard) kan dit verhaal op gaan. Ik mis wat inlevingsvermogen in jouw bericht, hopelijk kom je idd zelf niet in die situatie en mocht het onverhoopt wel zo zijn, hoop ik dat er mensen zie die meer inlevingsvermogen tonen.

Je bericht komt wat warrig over. Ik geen inlevingsvermogen Verward ??? Nou, die heb ik nog nooit gehoord Haha! . Ik zeg toch dat ieder het voor zich moeten weten? Alleen IK zou MIJN paard niet weg doen voor het geld. Accepteer het maar (of niet Tong uitsteken ), want het is hoe het is.
Over inlevingsvermogen gesproken.....
Juist omdat ik zo lang te maken heb gehad met paarden van anderen, ben ik juist blij dat alleen IK nu beslis over mijn eigen paard. Niemand anders. Hooguit mijn vriend en hij weet precies wat te doen, mocht mij iets overkomen. En wie weet, over zoveel jaar mijn dochter..... Verder helemaal niemand. Lekker penny, he? Ik heb niet voor niets gewacht tot mijn 35e om mijn eigen paardje te kopen. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:00

Citaat:
Je bericht komt wat warrig over. Ik geen inlevingsvermogen Verward ??? Nou, die heb ik nog nooit gehoord Haha! . Ik zeg toch dat ieder het voor zich moeten weten? Alleen IK zou MIJN paard niet weg doen voor het geld. Accepteer het maar (of niet Tong uitsteken ), want het is hoe het is.
Over inlevingsvermogen gesproken.....

het is niet de eerste keer dat het me is op gevallen, dus geloof me maar dat het zo overkomt Knipoog Mogelijk is dat in het echt anders, maar uit je geschreven berichten blijkt erg weinig begrip voor anderen in andere situaties.

Citaat:
Juist omdat ik zo lang te maken heb gehad met paarden van anderen, ben ik juist blij dat alleen IK nu beslis over mijn eigen paard. Niemand anders. Hooguit mijn vriend en hij weet precies wat te doen, mocht mij iets overkomen. En wie weet, over zoveel jaar mijn dochter..... Verder helemaal niemand. Lekker penny, he? Ik heb niet voor niets gewacht tot mijn 35e om mijn eigen paardje te kopen. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Knipoog

Ik ben 36, en heb in al die jaren exact 3 jaar mijn eigen paard gehad. Zelf gefokt, uit mijn - inmiddels favoriete - merrie, en die heb ik als driejarige kunnen laten afmaken vanwege een onherstelbare blessure. Als we het dan toch over Penny hebben, kan ik aardig meedoen. Mijn zwarte hengst heb ik helaas moeten achterlaten door persoonlijke omstandigheden.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:04

runningkawa schreef:
vervelend zeg voor jou ook
ja ik begrijp je heel goed...

ik ben dan idd ook zo'n ei dat er aan denkt dat Zanda niet naar een plekje gaat waar hij niet elke dag buiten komt. Wellicht bij verkoop, maar als die hem dan weer verkopen?
Dat vind ik zo'n must voor een paard... en dat houd me dan ook enorm tegen niet te verkopen....

penny...ben me bewust ervan Haha!

Ja, dat houd mij dus ook tegen om te verkopen. Ik ben ook nog wel een beetje Penny Haha! Maar ik heb nu wel het probleem dat ik behoorlijk tegen een depressie zit aan te hikken omdat ik in mijn ogen mijn paarden niet kan geven wat ze verdienen (en dan bedoel ik niet verzorging of weidegang e.d. want die krijgen ze genoeg). Bovendien speel je met paarden die veel geld waard zijn en dat is niet alleen mijn geld, maar ook van mijn gezin. En het is nou niet dat het hier voor het opscheppen ligt Bloos . Ik vind het een moeilijk probleem hoor...

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:08

Hm.. als ze zoveel geld zouden bieden voor mijn paard dat ik ga nadenken over verkopen... dan ga ik waarschijnlijk ook denken: goh dan heb ik vast een heel goed paard, daar wil ik zelf op blijven rijden!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:10

Ach, Lielle, wat jij over mij schijnt te denken of te vinden (net als in diverse andere topics Knipoog ), jouw eigen interpretatie, hoor. Haha!

Ik heb het hier niet over het wel of niet laten afmaken van een ziek paard. Dat lijkt mij een geheel andere discussie. Wel over de vrije keuze om mijn maatje weg te doen, mocht er een (vet) bod komen. NEE dus. Einde discussie. Haha!