en onze haflinger houdt ik ook van want die geeft mij lekker kusjes en houdt er van om met mij te knuffelen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mariska32 schreef:runningkawa schreef:Ik ben eigenlijk best "jaloers" op de mensen die dat zo makkelijk kunnen.
Ik zou echt willen dat ik dat makkelijker kon
ik denk niet dat dat iets is om jaloers op te zijn.

runningkawa schreef:Ik zit nu met Zanda.
Super lief paard, maar jong en moet gewoon 3x per week gereden worden wil hij wat gaan leren onder het zadel.
Lichamelijk gaat het helaas met mij niet zo als het moet.
In die zin is verkoop gewoon de beste oplossing. Eventueel een ouder paard terug die ik met gemak een paar weken kan laten staan en zo weg kan rijden.
Maar ik kan dat ventje gewoon niet missen
Het is zo'n heerlijke knuffel en ben zo gek op hem.
Ben nu aan het trutten een bijrijder te vinden...maar dat valt ook niet mee voor een jonkie...
Wat zou het dan toch veel makkelijker zijn als ik niet zo zou hechten aan een dier

) gaat opzij voor hem zelfs.
.

Fitzroy schreef:Ach ja, het is maar net hoe je er in staat.
Ik heb al een aantal paarden gehad, maar de band waarvan je denkt dat die uniek is met je huidige paard, krijg je ook met een ander paard weer.
Ook andere mensen kunnen goed voor je paard zorgen, zo niet beter, ook al denk je nu dat dat niet zo is

runningkawa schreef:ja?
dan blijf ik nog met wat ik geschreven heb
Ik heb dat stukje van fitz ook gelezen...
runningkawa schreef:Ik zit nu met Zanda.
Super lief paard, maar jong en moet gewoon 3x per week gereden worden wil hij wat gaan leren onder het zadel.
Lichamelijk gaat het helaas met mij niet zo als het moet.
In die zin is verkoop gewoon de beste oplossing. Eventueel een ouder paard terug die ik met gemak een paar weken kan laten staan en zo weg kan rijden.
Maar ik kan dat ventje gewoon niet missen
Het is zo'n heerlijke knuffel en ben zo gek op hem.
Ben nu aan het trutten een bijrijder te vinden...maar dat valt ook niet mee voor een jonkie...
Wat zou het dan toch veel makkelijker zijn als ik niet zo zou hechten aan een dier
Nadya schreef:Maar ik heb het over mijn enige paard, die ik zelf africht en waar ik in een paar jaar tijd al zoveel mee heb meegemaakt. Wat anderen doen, prima, ga je gang. Ik zal geen afstand van Sam nemen voor veel geld, tenzij ik geen andere keus heb om afschuwelijke redenen. Gelukkig is dat niet aan de orde en ik hoop dat dat zo blijft, want het zou mijn hart breken......
Lielle schreef:Nadya schreef:Maar ik heb het over mijn enige paard, die ik zelf africht en waar ik in een paar jaar tijd al zoveel mee heb meegemaakt. Wat anderen doen, prima, ga je gang. Ik zal geen afstand van Sam nemen voor veel geld, tenzij ik geen andere keus heb om afschuwelijke redenen. Gelukkig is dat niet aan de orde en ik hoop dat dat zo blijft, want het zou mijn hart breken......
En soms heb je de keus niet, en dat hoeft niets met geld te maken te hebben. En zelfs al shet niet je enige paard is (of zelfs maar je eigen paard) kan dit verhaal op gaan. Ik mis wat inlevingsvermogen in jouw bericht, hopelijk kom je idd zelf niet in die situatie en mocht het onverhoopt wel zo zijn, hoop ik dat er mensen zie die meer inlevingsvermogen tonen.
??? Nou, die heb ik nog nooit gehoord
. Ik zeg toch dat ieder het voor zich moeten weten? Alleen IK zou MIJN paard niet weg doen voor het geld. Accepteer het maar (of niet
), want het is hoe het is.
Citaat:Je bericht komt wat warrig over. Ik geen inlevingsvermogen??? Nou, die heb ik nog nooit gehoord
. Ik zeg toch dat ieder het voor zich moeten weten? Alleen IK zou MIJN paard niet weg doen voor het geld. Accepteer het maar (of niet
), want het is hoe het is.
Over inlevingsvermogen gesproken.....
Mogelijk is dat in het echt anders, maar uit je geschreven berichten blijkt erg weinig begrip voor anderen in andere situaties. Citaat:Juist omdat ik zo lang te maken heb gehad met paarden van anderen, ben ik juist blij dat alleen IK nu beslis over mijn eigen paard. Niemand anders. Hooguit mijn vriend en hij weet precies wat te doen, mocht mij iets overkomen. En wie weet, over zoveel jaar mijn dochter..... Verder helemaal niemand. Lekker penny, he? Ik heb niet voor niets gewacht tot mijn 35e om mijn eigen paardje te kopen. Daar is heel wat aan vooraf gegaan.
runningkawa schreef:vervelend zeg voor jou ook
ja ik begrijp je heel goed...
ik ben dan idd ook zo'n ei dat er aan denkt dat Zanda niet naar een plekje gaat waar hij niet elke dag buiten komt. Wellicht bij verkoop, maar als die hem dan weer verkopen?
Dat vind ik zo'n must voor een paard... en dat houd me dan ook enorm tegen niet te verkopen....
penny...ben me bewust ervan
Maar ik heb nu wel het probleem dat ik behoorlijk tegen een depressie zit aan te hikken omdat ik in mijn ogen mijn paarden niet kan geven wat ze verdienen (en dan bedoel ik niet verzorging of weidegang e.d. want die krijgen ze genoeg). Bovendien speel je met paarden die veel geld waard zijn en dat is niet alleen mijn geld, maar ook van mijn gezin. En het is nou niet dat het hier voor het opscheppen ligt
. Ik vind het een moeilijk probleem hoor...
), jouw eigen interpretatie, hoor.