een wild idee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: een wild idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:44

_nicolle_ schreef:
en ook een rondom arnhem? aangezien je een beetje het Westen hebt opgenoemd (niet aanvallend bedoelt hoor Knipoog )

sorry, tsja ik ken niet heel nederland uit mijn hoofd en ik ken kwa plaatsen alleen het westen en zuiden. dus sorry:P was ook maar een voorbeeldje

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:53

Vraagje tussendoor:

Ik zie hier alleen maar een lange buitenrit waar iedereen aan mee wil doen.
Maar het goede doel dan? wat zijn de opbrengsten? moeten mensen zich ipv opgeven niet eerst een flinke sponsor regelen?

Het is nog voor een gedeeltelijk onbepaald doel maar het gaat vnl over hoe kunnen we rijden en slapen en hoe regel ik een paard voor degene die geen paard hebben.

Ik mis de doelstelling, zie een onrealistische buitenrit.
Laatst bijgewerkt door mltex op 16-03-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:55

hey,
hoeveel kunnen er ong meedoen? ik wil graag meedoen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:02

Er is wel een doel, alleen de meningen verschillen hier nog over, maar daar wordt mijns inziens op terug gekomen als ts weer meepraat. Verder is het natuurlijk de vraag of het realistisch is, vandaar dat het nu vooral nog gaat over welke routes en dergelijke, want zonder haalbare rit, heeft een doel ook geen effect meer, want dan kan ht niet doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:07

maar wat zoiezo ook erg belangrijk is als het gaat over paarden. dat het rusitige en bomproeven paarden. en niet van die heet hoofden

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:11

Heej!
Ik had mij op de eerste pagina's al gemeld, dat ik wel mee wil rijden, als ik een paard kan lenen, het liefst uit de omgeving Rotterdam of Zeist. (Ligt ook zo lekker dicht bij elkaar)

Even iets anders, vandaag heb ik meegedaan bij de sportschool aan een triathlon voor Villa Joep, maar op dat moment werd dat nog bij ongeveer 30 sportscholen gedaan door heel Nederland. We zouden er dus eventueel ook een soort weekend verdeeld door Nederland van kunnen maken, en op allerlei plaatsen ritten van ong. 4 uur maken, alhoewel het idee van Noord naar Zuid dan wel weg is...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:14

Toch vermelden: zonder geld/sponsors is het zowieso geen haalbare rit.

Elke rit is te realiseren, zeker weten, met de middelen en juiste ruiters/paarden.
Persoonlijk ben ik tegen kinderen in een rit. Rijden op eigen risico is hier totale onzin.

Beter een volwassen serieuze groep ruiters die in juiste tempo en verantwoordelijkheid de tocht afleggen.
Kwaliteit voor kwantiteit.
Voor publiciteit maken 2 goede ruiters meer indruk dan een berg 'ik doe mee' ruiters.

Wil het plan niet onderuit schoffelen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Zijn toch al genoeg bokt ritten.

Als je het doet, doe het goed en PROFESSIONEEL.
Zie dat al veel jongeren zich aanmelden vele niet eens in bezit van een eigen paard. Persoonlijk zou ik daar geen verantwoordelijkheid over willen dragen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:30

En what about de paarden? Denk dat je ook die wel een klein beetje moet voorbereiden op zo'n tocht (trainen?)

Iets wat mij te binnen schoot; vaak zijn een hoop mensen bij het idee erg enthousiast maar haken toch weer af, als 't er op aan komt.
Misschien kun je er een soort estafette van maken? Dan hoeft niet ieder paard zo'n kolere end te sjouwen en vermoed ik dat je uiteindelijk meer deelnemers overhoudt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:38

Dat heb ik eerder ook al aangegeven, ik denk dat er eisen aan de paarden gesteld moeten worden, en ik zou persoonlijk geen gelegenheidscombinaties willen zien, aangezien zeker in een dergelijke rit, rijvaardigheid maar ook het kennen van je paard heel belangrijk zijn. Het is een grote groep, niet ieder paard kan daar tegen en als je het paard niet kent, weet je niet hij het paard reageert in bepaalde situaties, dus mensen zonder paard, zou ik liever inzetten als vrijwilliger op rustpunten en in de voorbereiding. Inderdaad 2 goed voorbereiden ruiters maken meer indruk dan een zooitje ongeregeld.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:59

Anoniem schreef:
NoGo schreef:
Okee even een klein opzetje voor de ts:

Leeftijd: minimaal 14 jaar of jonger maar dan onder begeleiding van een volwaasen/18+ persoon.
Even een kleine opmerking hierover is het niet handiger om leeftijd 18+ te hanteren daar je anders ook met verantwoordelijkheid zit of je moet een brief opstellen dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen of een algemene brief dat iedereen zelf voor alles verantwoordelijk is dus voor ongelukken maar ook voor schade of diefstal of zoekraken van spullen.

Datum: onbekend (alleen speculatie's en ideen)Word hier nog een pol voor geopend?

Doel:Kika of iets kleiners: metakids, cordaid kinderstem, brooke hospital, stichting doe een wens,villa joep, manege zonder drempels of stichting paardrijde gehandicapten zijn genoemd

Mensen die meegaan:
Bonjootje 4x zie beginpost
Elpatcho
Madelief88
Uthrick

Mensen die twijfelen:
Redpassion hangt van datum af
MHollander '' ''
Amanda '' ''
Sodeletuut '' ''
Nicky_ '' ''
tinkermuts '' ''
Wiifke als ouders kunnen brengen
_inge_ in overleg met ouders als deze kunnen brengen
Widner '' ''
danielle_ weet niet of paard het volhoud maar denkt het wel
Shauna_itica weet niet of het paard het volhoud
Mis_Malfoy kan misschien paard tante lenen
geunivere kan alleen na 9 augustus of op korte termijn
Sara_m als er meer bekend is
_nicolle_ als ze paard kan lenen van haar werk

Mensen zonder paard die er 1 willen lenen:
_sharona_
Desiree_1993
nagini
lot1987
tinkerliefde
eleandra

Dan even de gebrainstormde ideen op een rij:
Dit zijn de plaatsen waar ze langs willen rijden
Groningen – Glimmen: 15 km
Glimmen – Tynaarlo: 9 km
Tynaarlo - Assen: 17 km
Assen – Hooghalen: 11 km
Hooghalen – Beilen: 8 km
Beilen – Drijber: 10 km
Drijber - Hoogeveen: 11 km
Hoogeveen – Dedemsvaart: 18 km
Dedemsvaart - Ommen: 14 km
Ommen – Lemelerveld: 14 km
Lemelerveld - Raalte: 10 km
Raalte – Heeten: 7 km
Heeten – Deventer: 16 km
Deventer – Twello: 7 km
Twello - Apeldoorn: 19 km
Apeldoorn - Eerbeek: 17 km
Eerbeek – De Steeg: 13 km
De steeg - Arnhem: 19 km
Arnhem – Nijmegen: 20 km
Nijmegen – Groesbeek: 15 km
Groesbeek - Cuijk: 16 km
Cuijk – Boxmeer: 17 km
Boxmeer – Venray: 18 km
Venray – Horst: 13 km
Horst - Venlo: 18 km
Venlo – Reuver: 16 km
Reuver – Roermond: 15 km
Roermond – Echt: 15 km
Echt – Holtum: 11 km
Holtum – Geleen 15 km
Geleen – Heerlen: 18 km
Heerlen – Vaals: 19 km (eindpunt??)

- 1 of 2 personen die samenwerken
- een site maken
- een hotmailaccount aanmaken
- jaarlijks zoiets organiseren en dan elke keer voor ander doel
- Ipv 1 grote lange rit een estafette rit waarbij je een vaandel doorgeeft en meerdere plaatsen doorrijd.
- Dit vaandel bij de start laten afgeven door het goede doel waar voor gereden word
- zelf bedrijven benaderen en hun jou laten sponseren en dan bv hun logo op je dekje laten zetten.
- begin bedrag vragen zodat de mensen zeker komen?
- Overnachtingen?
- Hoeveel deelnemers per rit?

Volgens mij ben ik aardig wat vergeten aan ideeen maar geen zin om weer alles door te lezen daar ik ook (eigelijk Bloos ) aan het werk hoor te zijn Clown

hee ik sta niet op de lijst Lachen en ik ga zekrs mee. niet de hele rit maar een deel. (ivm jong paard)
verder denk ik dat er ook mss per rit een DA mee moet. kranten mss informeren ? en minimale rij ervaring ?

Naam fout gespeld, ik heb het even veranderd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:02

NoGo schreef:
Okee even een klein opzetje voor de ts:

Leeftijd: minimaal 14 jaar of jonger maar dan onder begeleiding van een volwaasen/18+ persoon.
Even een kleine opmerking hierover is het niet handiger om leeftijd 18+ te hanteren daar je anders ook met verantwoordelijkheid zit of je moet een brief opstellen dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen of een algemene brief dat iedereen zelf voor alles verantwoordelijk is dus voor ongelukken maar ook voor schade of diefstal of zoekraken van spullen.

Datum: onbekend (alleen speculatie's en ideen)Word hier nog een pol voor geopend?

Doel:Kika of iets kleiners: metakids, cordaid kinderstem, brooke hospital, stichting doe een wens,villa joep, manege zonder drempels of stichting paardrijde gehandicapten zijn genoemd

Mensen die meegaan:
Bonjootje 4x zie beginpost
Elpatcho
Madelief88
Uthrick

Mensen die twijfelen:
Redpassion hangt van datum af
MHollander '' ''
Amanda '' ''
Sodeletuut '' ''
Nicky_ '' ''
tinkermuts '' ''
Wiifke als ouders kunnen brengen
_inge_ in overleg met ouders als deze kunnen brengen
Widner '' ''
danielle_ weet niet of paard het volhoud maar denkt het wel
Shauna_itica weet niet of het paard het volhoud
Mis_Malfoy kan misschien paard tante lenen
geunivere kan alleen na 9 augustus of op korte termijn
Sara_m als er meer bekend is
_nicolle_ als ze paard kan lenen van haar werk
nini_roosje hangt van datum af

Mensen zonder paard die er 1 willen lenen:
_sharona_
Desiree_1993
nagini
lot1987
tinkerliefde
eleandra

Dan even de gebrainstormde ideen op een rij:
Dit zijn de plaatsen waar ze langs willen rijden
Groningen – Glimmen: 15 km
Glimmen – Tynaarlo: 9 km
Tynaarlo - Assen: 17 km
Assen – Hooghalen: 11 km
Hooghalen – Beilen: 8 km
Beilen – Drijber: 10 km
Drijber - Hoogeveen: 11 km
Hoogeveen – Dedemsvaart: 18 km
Dedemsvaart - Ommen: 14 km
Ommen – Lemelerveld: 14 km
Lemelerveld - Raalte: 10 km
Raalte – Heeten: 7 km
Heeten – Deventer: 16 km
Deventer – Twello: 7 km
Twello - Apeldoorn: 19 km
Apeldoorn - Eerbeek: 17 km
Eerbeek – De Steeg: 13 km
De steeg - Arnhem: 19 km
Arnhem – Nijmegen: 20 km
Nijmegen – Groesbeek: 15 km
Groesbeek - Cuijk: 16 km
Cuijk – Boxmeer: 17 km
Boxmeer – Venray: 18 km
Venray – Horst: 13 km
Horst - Venlo: 18 km
Venlo – Reuver: 16 km
Reuver – Roermond: 15 km
Roermond – Echt: 15 km
Echt – Holtum: 11 km
Holtum – Geleen 15 km
Geleen – Heerlen: 18 km
Heerlen – Vaals: 19 km (eindpunt??)

- 1 of 2 personen die samenwerken
- een site maken
- een hotmailaccount aanmaken
- jaarlijks zoiets organiseren en dan elke keer voor ander doel
- Ipv 1 grote lange rit een estafette rit waarbij je een vaandel doorgeeft en meerdere plaatsen doorrijd.
- Dit vaandel bij de start laten afgeven door het goede doel waar voor gereden word
- zelf bedrijven benaderen en hun jou laten sponseren en dan bv hun logo op je dekje laten zetten.
- begin bedrag vragen zodat de mensen zeker komen?
- Overnachtingen?
- Hoeveel deelnemers per rit?

Volgens mij ben ik aardig wat vergeten aan ideeen maar geen zin om weer alles door te lezen daar ik ook (eigelijk Bloos ) aan het werk hoor te zijn Clown

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:31

Mochten de plannen allemaal doorgaan, ben ik wel bereid om een gedeelte van de tocht (bijv. een aantal dagen achtereen, mits ik een slaapplek kan vinden) er achteraan te rijden met de auto.
Ik vind het een leuk initiatief, maar denk niet een paard te kunnen regelen, ik heb geen eigen paard en om met een ander paard op stap te gaan voor langere ritten vind ik toch wel een bepaald risico inhouden voor de eigenaar.

Ik heb een renault twingo, niet zo groot dus, maar kan wel een lading slaapspullen (want ik reken ook dat mensen slaapzakken mee moeten nemen?), verzorgingsspullen voor paard, en een paar zakken voer in de auto moet ook kunnen.

Zelf woon ik in Zaandam, en mijn voorkeur gaat uit naar trajecten in het noorden danwel midden van Nederland.

Dit wel onder voorbehoud dat ik vrij kan krijgen

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:46

Anoniem schreef:
maar wat zoiezo ook erg belangrijk is als het gaat over paarden. dat het rusitige en bomproeven paarden. en niet van die heet hoofden

Het hoeven echt niet bomproeve paarden te zijn, zolang je je paard zelf maar onder controle kan houden. En haast geen enkel paard is bomproof een paard blijft een paard en kan altijd onverwachts uit de hoek komen. En ook al heb je er heet hoofden tussen zolang de ruiter het paard onder zich kan houden lijkt mij dat geen enkel probleem Knipoog

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:48

Suuszels schreef:
Heej!
Ik had mij op de eerste pagina's al gemeld, dat ik wel mee wil rijden, als ik een paard kan lenen, het liefst uit de omgeving Rotterdam of Zeist. (Ligt ook zo lekker dicht bij elkaar)

Even iets anders, vandaag heb ik meegedaan bij de sportschool aan een triathlon voor Villa Joep, maar op dat moment werd dat nog bij ongeveer 30 sportscholen gedaan door heel Nederland. We zouden er dus eventueel ook een soort weekend verdeeld door Nederland van kunnen maken, en op allerlei plaatsen ritten van ong. 4 uur maken, alhoewel het idee van Noord naar Zuid dan wel weg is...

Dat lijkt me ook een heel leuk idee. Bv een groep door elke provincie heen ofzo. De ruiters die uit frysland kome ene rit door frysland uit groningen door groningen, uit drenthe door drenthe ga zo maar door etc etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:50

guenivere schreef:
Anoniem schreef:

Het hoeven echt niet bomproeve paarden te zijn, zolang je je paard zelf maar onder controle kan houden. En haast geen enkel paard is bomproof een paard blijft een paard en kan altijd onverwachts uit de hoek komen. En ook al heb je er heet hoofden tussen zolang de ruiter het paard onder zich kan houden lijkt mij dat geen enkel probleem Knipoog

nou het probleem is als er 1 heet hoofd tussn zit die almaar loopt te dribbelen. gaan andere paarden mee doen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:50

Ik wil ook wel meerijden, mits het in de zomervakantie is Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:51

ik kijk nog even of ik mee ga Lachen
ik ga eerst even kijken of er iemand met me mee wil, en of ik de pony van mijn zus mee kan krijgen.

mare die kilometers lecht elk paard dus af? of wisselen er groepen?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:14

Citaat:
nou het probleem is als er 1 heet hoofd tussn zit die almaar loopt te dribbelen. gaan andere paarden mee doen.

Als je je paard onder controle kan houden lijkt mij dat geen probleem. Je weet zowiezo niet hoe je paard gaat reageren in een omgeving waar die nog nooit geweest is. En als je je paard een beetje goed onder controle hebt hoeven echt al die andere paarden niet mee te gaan doen lijkt mij.

Maar weer ontopic Haha!

In frysland zou ik mischien wel weiland en slaap plaats kunne regelen en zat te denken om mischien een snackbar het eten te laten sponseren ofzo, of is dat helemaal niet zoon goed idee Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:17

tsja eten is niet zo heel duur. want eten moet je toch. en ik hbe geen idee met hoeveel mensen mee zouden gaan. maar stel er rijden 20 mensen mee dat is ong 6 A 70 euro aan eten ofzo (ligt erg aan de snackbar) nou geloof me de meeste snackbars gaan echt geen 70 euro mislopen

cindyzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:59

Wat een superidee zeg!!! Ik heb ( nog) geen paard maar het klinkt geweldig! Maar wat een organisatie...
Krijg wel wat ideeen wat dat betreft... Vingers aflikken
Misschien moet je delegeren per provincie. Zorgen dat de deelnemers van elke provincie in hun provincie onderdak regelen voor de hele groep.
Verder zijn de verkeersproblemen op te lossen, door te zorgen dat er in kleinere groepen greden wordt met startintervallen van bijv. een halv uur.
de grote uitdaging ligt in het zoeken van de beste route.
Meid... Ik zou zorgen dat je een organisatiecommitee opricht... Je zal nog heel wat mankracht nodig hebben om dit te verwezelijken. Zomer 2009 lijkt mij realistisch!!!
Als je nog vrijwilligers nodig hebt voor je commitee dan meldt ik me graag aan!
En eh... jullie andere enthousiastelingen..... nog geroutineerde organisatoren in de paardenwereld die hiervoor warm kunnen lopen??? Met: 'ja leuk ik doe wel mee', zijn we er nog niet Pling

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:06

Wow, het is snel gegaan hier.. Heb het hele idee vandaag niet meer uit mn hoofd gehad en er zijn een hoop dingen aan de orde geweest hier.. Ik denk dat al die lijstjes een beetje onoverzichtelijk worden en dat jeje idd beter kan richten op diegenen die het daadwerkelijk gaan organiseren (WIE?)

Ik heb idd gister er meer dan een UUR gedaan over de trajectlijst maken, heb m meerdere malen voorbij zien komen dus ik hoop dat dit niet voor niks is geweest. Ik wil me zeer zeker inzetten voor dit project! Ja Maar ik denk dat we even moeten kijken wat de TS hier mee doet? Want met al die voorlopige afspraken looop je haar een beetje voorbij vind ik ..

*Ik woon tussen Arnhem en Nijmegen trouwens, en hadden jullie bij dit traject al gedacht over een oplossing om de Rijn en de Waal over te steken?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:04

ben ik ook weer Tong uitsteken
waarom geen jongeren zonder eigen paard mee op rit? ik bedoel als het na de zomer is kan ik nu alvast een paard regelen op die handelsstal en ken ik die tegen de tijd na de zomer ook echt wel... maar voor ik een paard ga regelen wil ik toch wel zekerheid over de eisen waar het paard aan moet voldoen, dat hij 20 km per dag moet kunnen lopen zou ik dan samen met die mensen die proffesioneel zijn ook aan kunnen werken toch? dan sta ik laat maar zeggen 'onder controle' hoe alles gaat en zo zou dat dan niet kunnen? ook wil ik wel weten wat het echte plan nou is? waar wordt heen gereden? dan weten hun ook wat voor een paard ik zoek Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:12

Waarom geen jongeren op geleende paarden, omdat ik hier meermaals de vraag zie staan van wie kan ik voor die tocht een paard lenen, ik heb het dus over gelegenheids combi's die niet getraind hebben. Dat lijkt mij een risicofactor.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:14

okej dus eventueel als ik nu een paard kan krijgen en onder profesionele hulp dat paardje kan trenen zou het wel kunnen? ik bedoel ik ga niet via bokt een paard van iemand lenen die ik niet eens ken ofzo maar dan heb ik de tijd dat paard te leren kennen Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:17

Ja dat lijkt mij wel, mits er toestemming van de eigenaar is en het risico besproken is, voor wie zijn de kosten als er onderweg iets gebeurt. (dat is natuurlijk je eigen risico maar ik vind dat de organisatie van een dergelijke tocht dit wel mag eisen) Anders kan er een nare bijsmaak ontstaan.