is er nog plaats?? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
is er nog plaats?? LietJ_RobJ schreef:Ik pas helemaal in dit hokje!
ik sluit me aan bij de Logicals

Het gaat dus niet om de hokjesgeest, maar om op een normale, logische manier met je paard omgaan, zonder blind te staren op een bepaalde stroming
En HOE je dat doet, is afhankelijk van je eigen inzichten, je doelen en je principes, zolang je paard maar niet lijdt onder je doelen en principes!
.

Barmat schreef:wieuw, gaat hard hier
Een aantal mensen hebben de clou inmiddels ontdekt zie ikHet gaat dus niet om de hokjesgeest, maar om op een normale, logische manier met je paard omgaan, zonder blind te staren op een bepaalde stroming
En HOE je dat doet, is afhankelijk van je eigen inzichten, je doelen en je principes, zolang je paard maar niet lijdt onder je doelen en principes!
Zoals ik in mijn beginpost al zei: Als jouw paard lijdt onder een te dikke wintervacht, je echt merkt dat hij er last van heeft en je rijd bijvoorbeeld wedstrijden, dan is het imo niet meer dan logisch om hem te scheren. Maar waarom scheren als je paard redelijk in de vacht blijft, en/of je merkt dat hij er geen last van heeft? kwestie van keuzes, welzijn van het paard, natuurlijk leefgedrag etc etc. Er zijn geen stelregels, gewoon een kwestie van gezond verstand en we mogen aannemen dat een ieder toch wel een flinke dosis daarvan meegekregen heeft
Zolang je - nogmaals - open staat voor kritiek, discussies en tips van anderen ben je op de goede weg!
En "Logical" is dus inderdaad bedoeld als grappige knipoog naar alle stromingen die in de paardenwereld lopen, om aan te geven dat je als mens geen stroming nodig hebt, als je maar logisch nadenkt en je verstand blijft gebruiken. Kies je eigen weg daarin.

Pellie schreef:ik denk, maar weet het niet zeker hoor, dat naturals zich iets meer aan het paard aanpassen en de andere 2 stromingen deels en helemaal het paard naar de wensen van de eigenaren verzorgen, onderhouden en rijden.
)dan komt ze niet op de wei.