Pfff. Piaffe ruitersport.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:25

Ik heb maar weer eens getemd en gevraagd om een slotje.
Dit heeft de TS nl zelf ook al 2x gedaan, want zei is inmiddels tevreden met de afhandeling.
Dit hele topic leidt verder nergens naar toe, we blijven gewoon met elkaar in de clinche leggen, de voor-en tegenstanders.
Daar komt nog bij dat waarschijnlijk 95% van de klachten die hier vermeld worden nog van voor de reorganisatie zijn.

Eilatan
Berichten: 7212
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:25

MISTRAL94 schreef:
Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...

Je leest zelf ook over een hele goede en positieve reactie heen. Lees de reactie van studiemiep nog maar eens.
Het bedrijf en zijn aanhangers ziet de informatie als aanvallend (en denken dus zelf vanuit een negatieve kant) inplaats van het te lezen, op te merken wat klanten vervelend vinden en veranderingen te maken (en het dus positief bekijken)

Maar, even als HBO opgeleide bedrijfskundige,
1. Je hebt gelijk. Negatieve ervaringen worden door bijna alle mensen langer onthouden en meer over gepraat. Kijk naar bijvoorbeeld jij naar een gewone winkel gaat, je zal het niemand vertellen; totdat je iets koopt wat stuk gaat en je het niet meer geruilt krijgt of geen garantie krijgt. Pas dan ga je mensen (vrienden, familie e.d.) vertellen over die aankoop en die winkel.
Dat is niet iets van specifiek Piaffe, specifiek webshop o.i.d. Dat is de aard van de mens.

2. Deze informatie heeft bijna elke winkel wel en ELKE winkel moet hier mee om gaan. Dus niet alleen Piaffe. Toch staat er hier wel een topic over Piaffe en ik zie zo ff niets over bijvoorbeeld Divoza of Agradi (waar trouwens nog veel meer mis gaat dan bij piaffe(!))
Hoe komt dat dan? Divoza en de andere winkels weten hoe ze van negatieve ervaringen positieve reclame kunnen maken

Ik denk, dat als Piaffe voor zichzelf een paar regels op stelt over hoe en wanneer er naar een klant gecommuniceerd word, richtlijnen maken, en in de communicatie proffesioneler worden, dat ze eigenlijk alle problemen al opgelost hebben.
Korting geven o.i.d. is overdreven, dat is niet nodig, zolang je de klanten maar laat weten waar hun spullen zijn of blijven.
En hou je tijdens contacten proffessioneel, schrijf mails alleen onder een bepaalde ' etiquette', en blijf ten alle tijde beleefd, ook op Bokt! Het is niet zo dat ik niet snap dat als jou bedrijf, jou brood zo word afgemaakt op internet, maar zie het vanaf the bright side, je weet nu wat je moet doen om je klanten te houden, wat de klanten verwachten en waarom sommige weggaan.

Dus bestelt een klant iets en het is er niet meer? Stuur direct (!) een mail (eentje die je van te voren heb geschreven, een nette, duidelijke mail, en dus ook elke keer dezelfde) Met daarin dat de klant bijv. kan kiezen tussen geld terug of voor het geld iets anders bestellen (waardebon). Maak geld als klanten dat terug vragen direct over; geen geld in pakketjes stoppen, dat is zo gevaarlijk qua aansprakelijkheid.

Hoe een deken verpakt word zou mij een reet wezen, maar je zou, nu je hebt gehoord dat sommige dat niet waarderen, een keuze bij het bestellen kunnen zetten ' Voor 1 euro deken verzenden in doos'.

Dit topic is misschien deels een afzeik topic, maar, nogmaals, gebruik de informatie en leer ervan inplaats van je alleen maar boos te maken! Als Piaffe nu als winkel in dit topic verkondigd dingen te gaan veranderen; laat dit topic juist een heel positief gevoel na en is het reclame! Gebruik het!

coco84
Berichten: 577
Geregistreerd: 19-12-06
Woonplaats: Buurt van Arhnem

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:27

Jeetje zeg. Jij ook al ik heb er een bontonderlegger gekocht voor 50 EUR na 3 maanden nog niets binnen en allemaal gebeld en gemaild en steeds kreeg ik het antwoord hij is nog niet binnen. Na 3 maanden was ik het zat en heb een mail gestuurd mocht toen een andere bontonderlegger uitzoeken die was 20 EUR duurder maar dat hoefde ik niet te betalen dat is dan wel weer netjes maar 3 maanden wachten voor 1 ding vind ik wel te erg.

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:29

Nou toydoll... dat bedoel ik dus Knipoog

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:31

Toydoll schreef:
MISTRAL94 schreef:
Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...

Je leest zelf ook over een hele goede en positieve reactie heen. Lees de reactie van studiemiep nog maar eens.
Het bedrijf en zijn aanhangers ziet de informatie als aanvallend (en denken dus zelf vanuit een negatieve kant) inplaats van het te lezen, op te merken wat klanten vervelend vinden en veranderingen te maken (en het dus positief bekijken)

Maar, even als HBO opgeleide bedrijfskundige,
1. Je hebt gelijk. Negatieve ervaringen worden door bijna alle mensen langer onthouden en meer over gepraat. Kijk naar bijvoorbeeld jij naar een gewone winkel gaat, je zal het niemand vertellen; totdat je iets koopt wat stuk gaat en je het niet meer geruilt krijgt of geen garantie krijgt. Pas dan ga je mensen (vrienden, familie e.d.) vertellen over die aankoop en die winkel.
Dat is niet iets van specifiek Piaffe, specifiek webshop o.i.d. Dat is de aard van de mens.

2. Deze informatie heeft bijna elke winkel wel en ELKE winkel moet hier mee om gaan. Dus niet alleen Piaffe. Toch staat er hier wel een topic over Piaffe en ik zie zo ff niets over bijvoorbeeld Divoza of Agradi (waar trouwens nog veel meer mis gaat dan bij piaffe(!))
Hoe komt dat dan? Divoza en de andere winkels weten hoe ze van negatieve ervaringen positieve reclame kunnen maken

Ik denk, dat als Piaffe voor zichzelf een paar regels op stelt over hoe en wanneer er naar een klant gecommuniceerd word, richtlijnen maken, en in de communicatie proffesioneler worden, dat ze eigenlijk alle problemen al opgelost hebben.
Korting geven o.i.d. is overdreven, dat is niet nodig, zolang je de klanten maar laat weten waar hun spullen zijn of blijven.
En hou je tijdens contacten proffessioneel, schrijf mails alleen onder een bepaalde ' etiquette', en blijf ten alle tijde beleefd, ook op Bokt! Het is niet zo dat ik niet snap dat als jou bedrijf, jou brood zo word afgemaakt op internet, maar zie het vanaf the bright side, je weet nu wat je moet doen om je klanten te houden, wat de klanten verwachten en waarom sommige weggaan.

Dus bestelt een klant iets en het is er niet meer? Stuur direct (!) een mail (eentje die je van te voren heb geschreven, een nette, duidelijke mail, en dus ook elke keer dezelfde) Met daarin dat de klant bijv. kan kiezen tussen geld terug of voor het geld iets anders bestellen (waardebon). Maak geld als klanten dat terug vragen direct over; geen geld in pakketjes stoppen, dat is zo gevaarlijk qua aansprakelijkheid.

Hoe een deken verpakt word zou mij een reet wezen, maar je zou, nu je hebt gehoord dat sommige dat niet waarderen, een keuze bij het bestellen kunnen zetten ' Voor 1 euro deken verzenden in doos'.

Dit topic is misschien deels een afzeik topic, maar, nogmaals, gebruik de informatie en leer ervan inplaats van je alleen maar boos te maken! Als Piaffe nu als winkel in dit topic verkondigd dingen te gaan veranderen; laat dit topic juist een heel positief gevoel na en is het reclame! Gebruik het!


Zoals je in mijn vorige post kunt lezen (tegelijk met die van jouw geplaatst) Is alles al veranderd, er heeft een complete reorganisatie plaats gevonden.
Het allergrootste deel van de klachten stamt nog uit de tijd van voor de reorganisatie.
Het is natuurlijk jammer als iemand 1,5 jaar geleden iets heeft besteld en dat ging fout, dat ze dat nu nog op hun brood krijgen!

MISTRAL94

Berichten: 14261
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:31

Ik als aanhanger van piaffe vind ik een beetje een groot woord. Want ik weet ook dondersgoed dat er fouten zijn gemaakt en dat het een tijd bar en boos geweest is! Maar ik kan slecht tegen reacties van mensen die zeggen nou door de verhalen die ik hier lees bestel ik niet meer, dan denk ik ook goede verhalen negeren we voor het gemak maar even want die zijn er net zo goed als de negatieve verhalen. Daar komt bij dat ik van mening ben dat je er niets mee opschiet om een topic te openen maar dat je met het betreffende bedrijf moet kortsluiten. Op bokt zul je een aantal mensen zien die met een onderbouwend commentaar is maar het is toch algemeen bekend dat in de paardenwereld het haar en nijd is elkaar het licht niet in de ogen gunnen?

madelief88

Berichten: 2878
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:31

Lijkt me een goed plan dit om te zetten in positief iets.
Ik ben ook echt niet negatief tov piaffe (heb er geen ervaring mee dus daarom), maar vanwege de reactie van ruitersport zou ik er gewoon niet snel iets bestellen.
Mistral94: je reageert op iedereen en probeert iedereen die er nu wat negatief tegenover staat te vertellen dat ze het helemaal verkeerd hebben. ik heb nu denk ik al tig keer gezegd dat de reactie van ruitersport mijn reden zou zijn om er niks te bestellen, enige wat jij hierop zegt is dat je die reactie normaal vindt.
Prima, iedereen mag vinden wat ie vindt. Dus ik ook, en ik vindt die reactie niet kunnen.
Ruitersport, laat even wat positiefs horen, ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor de zaak
Maar vind het niet zozeer een afzeiktopic, men kan altijd proberen het in iets positiefs om te zetten Lachen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:32

Dit topic is inmiddels verzand in een discussie die een hele andere kant opgaat. TS is haar frustraties kwijt en heeft inmiddels ook haar spullen binnen.
Verderspeculeren over hoe een bedrijf wel of niet z'n zaken zou moeten afhandelen, hoort niet meer in dit topic thuis.