Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MISTRAL94 schreef:Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...
Toydoll schreef:MISTRAL94 schreef:Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...
Je leest zelf ook over een hele goede en positieve reactie heen. Lees de reactie van studiemiep nog maar eens.
Het bedrijf en zijn aanhangers ziet de informatie als aanvallend (en denken dus zelf vanuit een negatieve kant) inplaats van het te lezen, op te merken wat klanten vervelend vinden en veranderingen te maken (en het dus positief bekijken)
Maar, even als HBO opgeleide bedrijfskundige,
1. Je hebt gelijk. Negatieve ervaringen worden door bijna alle mensen langer onthouden en meer over gepraat. Kijk naar bijvoorbeeld jij naar een gewone winkel gaat, je zal het niemand vertellen; totdat je iets koopt wat stuk gaat en je het niet meer geruilt krijgt of geen garantie krijgt. Pas dan ga je mensen (vrienden, familie e.d.) vertellen over die aankoop en die winkel.
Dat is niet iets van specifiek Piaffe, specifiek webshop o.i.d. Dat is de aard van de mens.
2. Deze informatie heeft bijna elke winkel wel en ELKE winkel moet hier mee om gaan. Dus niet alleen Piaffe. Toch staat er hier wel een topic over Piaffe en ik zie zo ff niets over bijvoorbeeld Divoza of Agradi (waar trouwens nog veel meer mis gaat dan bij piaffe(!))
Hoe komt dat dan? Divoza en de andere winkels weten hoe ze van negatieve ervaringen positieve reclame kunnen maken
Ik denk, dat als Piaffe voor zichzelf een paar regels op stelt over hoe en wanneer er naar een klant gecommuniceerd word, richtlijnen maken, en in de communicatie proffesioneler worden, dat ze eigenlijk alle problemen al opgelost hebben.
Korting geven o.i.d. is overdreven, dat is niet nodig, zolang je de klanten maar laat weten waar hun spullen zijn of blijven.
En hou je tijdens contacten proffessioneel, schrijf mails alleen onder een bepaalde ' etiquette', en blijf ten alle tijde beleefd, ook op Bokt! Het is niet zo dat ik niet snap dat als jou bedrijf, jou brood zo word afgemaakt op internet, maar zie het vanaf the bright side, je weet nu wat je moet doen om je klanten te houden, wat de klanten verwachten en waarom sommige weggaan.
Dus bestelt een klant iets en het is er niet meer? Stuur direct (!) een mail (eentje die je van te voren heb geschreven, een nette, duidelijke mail, en dus ook elke keer dezelfde) Met daarin dat de klant bijv. kan kiezen tussen geld terug of voor het geld iets anders bestellen (waardebon). Maak geld als klanten dat terug vragen direct over; geen geld in pakketjes stoppen, dat is zo gevaarlijk qua aansprakelijkheid.
Hoe een deken verpakt word zou mij een reet wezen, maar je zou, nu je hebt gehoord dat sommige dat niet waarderen, een keuze bij het bestellen kunnen zetten ' Voor 1 euro deken verzenden in doos'.
Dit topic is misschien deels een afzeik topic, maar, nogmaals, gebruik de informatie en leer ervan inplaats van je alleen maar boos te maken! Als Piaffe nu als winkel in dit topic verkondigd dingen te gaan veranderen; laat dit topic juist een heel positief gevoel na en is het reclame! Gebruik het!