Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:40

Eens arabier, altijd arabier!!! Kwijl Kwijl Haha! *LOL*

groetjes Janna

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:48

Een Saddlebred is zeker niet mijn favoriet.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:56

salinero schreef:
:r Ik zou echt nooit een arabier kopen. Die vind ik echt niet mooi. Verder vindt ik echt bijna alle paarden mooi, maar een arabier vind ik een beetje kakkig. Di:j

"Kakkig" !!! wat bedoel je daarmee??
wat een onzin. Je weet niet wat je mist. Ze zijn bij uitstek het fijnste familiepaard wat je maar kunt wensen....... (en natuurlijk de allermooiste paarden) !!!

Maar iedereen zijn eigen mening.

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:10

Ik heb een BWP gehad, maar heb nu een Haffie!! Ik wil nooit meer iets anders... Ze zijn tenminste niet heetgebakerd en snel bang!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:38

Geen tinker, tuiger, fjord, halflinger, geen saddlebred, lippizaner, absoluut geen ijslander, belg. Die zou ik zeker niet kopen. Het betekend niet dat ik ze niet leuk vind maar asl ik een eigen zou mogen. Die niet

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:58

Ik heb zelf een fjord en ben er hardstikke blij mee.
Maar als ik nog een paard bij zou kopen, word het meer een sportpaard.
Omdat ik ook weleens wedstrijdjes wil gaan rijden (springen/cross).
En een koudbloed is daar minder geschikt voor.
Verder vind ik Tinkers niet zo..
Engels volbloed vind ik wel wat hebben

bertus8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:51

Hier word ik een beetje boos over. Wat is er zo verkeerd aan een ras. Iedereen heeft zo'n eigen voorkeur voor een ras. Waarom word b.v een haflinger, tinker, fjord met elkaar vergeleken? Dit zijn zeer verschillende soorten en niet met elkaar te vergelijken. Geen een ras is met elkaar te vergelijken, ze zijn allemaal verschillend van kleur, karakter en voorkomen.
Ik zelf heb een haflinger, niet dat ik meteen verliefd op het beestje was, maar hij rijd verschrikkelijk lekker in de western. Al was het een fjord, kwpn, fries of zoiets. Hij is voor mij de beste.
Zo dat wou ik even kwijt.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:26

Wat heeft iedereen toch tegen die dikke knuffel beren?Die dikhuiden zijn juist gaaf! Ik zou dus helemaal nooit voor een arabier gaan. Die dunne pootjes, straks breken ze. Een echte tuiger vind ik ook niks. En een fjord is veel te eigenwijs. Ik vind alles eigenlijk wel mooi, van elk ras wel iets, maar een arabier, nee dank je die niet. Ze zijn ook veel te klein.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:31

Ik vind bijna alle rassen leuk, alleen doen sommigen me heel weinig,
maar ook daar kan een prachtig exemplaar tussen zitten Haha!
Hoef er alleen niet perse naar op zoek Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:56

Welke rassen niet Lachen

* tuigers, omdat ze vaak zo raar gebouwd zijn, iele nekjes etc.
*Fjord, lompe paardjes
*haflingers zelfde als bij de fjord.
Plinge echte inimini paardjes, net barbie poppjes
*tinkers
*dravers vind ik ook niet echt veel aan.

Heb vast al eens in dit toppic iets neergeplaatst, maar kan het niet meer herinneren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:02

er is geen een ras dat bij mij zou afvallen. Ik vind alle rassen leuk. Saai he. Er zijn wel rassen waar ik voorkeur voor heb overigens.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:02

parouscha schreef:
*Fjord, lompe paardjes

Fjorden en haflingers zijn niet lomp, het zijn koudbloeden.. Die zijn gewoon grover.. Boos!

Bovendien, je hebt zelf een shetlander, dat is ook een koudbloed.. Is die dan niet lomp??

Ja sorry hoor, maar je moet verschillende rassen niet zo afbranden.. Een paard is een paard.. Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:06

Oud topic... Verder is het een beetje raar dat mensen hier gaan reageren dat een Fjord niet lomp zou zijn of dat Tinkers en Hafjes niet op elkaar lijken.
Het gaat hier niet om feiten, het gaat hier om persoonlijke meningen.

Paroucha zegt bijvoorlbeeld dat tuigers 'iele nekjes enzo' hebben, nou houd ik persoonlijk ook niet zo heel erg van tuigers, als is het alleen maar omdat ik niet van aangespannen rijden houd, maar feitelijk hebben tuigers vaak nog veel meer hals als de rijtypische paarden.
Maar goed, het is haar mening!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:06

Tallie1979"]
[quote="parouscha schreef:
*Fjord, lompe paardjes

Fjorden en haflingers zijn niet lomp, het zijn koudbloeden.. Die zijn gewoon grover.. Boos!

Bovendien, je hebt zelf een shetlander, dat is ook een koudbloed.. Is die dan niet lomp??

Ja sorry hoor, maar je moet verschillende rassen niet zo afbranden.. Een paard is een paard.. Lachen
[/quote]

haflingers hebben een prachtige kleur, en fjorden zijn heel sterk en hebben ook een aparte kleur. Je moet die rassen ook waarderen om hun eigenschappen, niet om de eigenschappen die ze NIET hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:08

Ja precies Desiree.. Haha!

Ik heb een fjord gekocht, vandaar dat ik een rare bijsmaak krijg als iemand de rassen zo afbrand. Haha!

Want ze praat erover alsof het een feit is, maar het is niet meer als een persoonlijke mening Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:16

Moet je eens lezen hoe vaak er hier gezegd wordt dat alle WPNers op elkaar lijken en geen uitstraling hebben...
So what, ik weet wel beter.
Zo geldt dat toch net zo goed voor jou?

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:19

Ieder paard heeft ook een ander karakter, en dat zie je vanuit de buitenkant ook niet.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:55

een tinker aarrggccchhh wat erg ,nee die zal ik dus nooit kopen
sorry Tinkerliefhebbers ik weet dat jullie ze het einde vinden en dat mag ook ,iedereen z'n paardje

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:59

Ik zou nooit een draver kopen of een arabier. I.i.g niet om mee te rijden, als gezelsschapspaard maakt het me niet uit wat voor ras het is.
Ik vind ze te iel te dun en te paniekerig, niks voor mij.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:32

Ik heb niet zo meteen een afkeer van een bepaald ras , in elk ras heb je wel een goeie vertegenwoordiger waar je van denkt Pling
Maar een KWPN'er , BWP , BRP , ... zou ik me niet zo snel aanschaffen en interesseren me ook niet zo . (zullen best leuke paarden tussen zitten Knipoog )

Geef mij maar een Welsh A , New Forest of Lusitano (moet lukken dat ik ze alle 3 heb Tong uitsteken )

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:03

Hmm.. ik ben al blij als ik een paard mag!!!! Haha!:D
Maar.. als ik tussen alle rassen mocht kiezen dan zou ik de Fries als eerst van het lijstje schrappen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:07

Tallie1979"]
[quote="parouscha schreef:
*Fjord, lompe paardjes

[/quote]

Tsja menings verschillen Haha!
Ik vind fjorden gewoon lompe paarden Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:08

Desiree"]
[quote="Tallie1979"][quote="parouscha schreef:
*Fjord, lompe paardjes

[/quote]

haflingers hebben een prachtige kleur, en fjorden zijn heel sterk en hebben ook een aparte kleur. Je moet die rassen ook waarderen om hun eigenschappen, niet om de eigenschappen die ze NIET hebben.
[/quote]
tuurlijk, de 1 houd er van en de ander niet, ik geef mijn mening erover,zo denk ik erover .
Je moet je niet gaan aangesproken voelen om eendat misschien jij een fjord hebt, je weet zelf beter .

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:18

Geef mij maar een van deze rassen:
Op de eerste plek:tinker
Op de tweede plek:criollo
Op de derde plek:clydesdale

Geen :kwpn,tuiger,haflinger,fjord,arabier,welsh.appaloosa

Ik heb zelf een kruising fries/bont rijpaard een lekkere dikbil.
Haar doe ik nooit weg maar had ik haar nooit ontmoet was er zeker een van de drie bovensten gekomen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:42

Dit is een oud topic. Lachen