Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Midasje schreef:wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of ze ???
Midasje schreef:wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of ze ???
_angela_ schreef:Midasje schreef:wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of ze ???
wat natuurlijk bekappen inhoudt zijn diverse topics over, en ook als je even de google gebruikt wordt het je snel duidelijk. Dit is niet het topic om daar verder op in te gaan..
Gowlan schreef:Ik vind dat je zo opzich gelijk hebt maar:
Dat je met een boomloos zadel gaat rijden om het natuurlijk te houden, en het beter is voor je paard dat vind je toch niet erg.
en dat je je paardje niet scheert, en hem swinters zonder deken op de stal/wei zet misschien wel maar er zijn toch mensen die er anders over denken, trek je daar niks van aan want dat is hun keus, dat moet je leren respecteren.
Over natuurlijk bekappen, het liefst laat ik zo ook bekappen, niet omdat het goedkoper is maar uit onderzoek blijkt dat het gewoon beter is.
Sim0ne schreef:Midasje schreef:wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of ze ???
Natuurlijk bekappen = bekappen zodat de hoeven eruit zien zoals ze er in de natuur uit zouden zien, bij paarden die de hele dag rondlopen over verschillende ondergronden met puur natuurlijk slijtage. Bij sommige paarden houdt dat in dat er wat verandert moet worden, bij mijn paarden houdt het puur controle in, omdat ze inderdaad op verschillende ondergronden lopen en en hoeven dus zelf de goede vorm en lengte behouden. Bij onze paarden worden alleen af en toe kleine oneffenheden weggevijld, om te zorgen dat er geen brokkels en scheurtjes ontstaan.
)sherif schreef:even terugkomend op het 24/7 weidegang geven van paarden.
Uiteraard zou in een ideale wereld iedereen zijn of haar paard dit wel willen bieden, MAAR wel eens bij nagedacht dat het onmogelijk is om alle paarden in Nederland dit te kunnen bieden..hier is Nederland te klein voor!
_rosita_ schreef:sherif schreef:even terugkomend op het 24/7 weidegang geven van paarden.
Uiteraard zou in een ideale wereld iedereen zijn of haar paard dit wel willen bieden, MAAR wel eens bij nagedacht dat het onmogelijk is om alle paarden in Nederland dit te kunnen bieden..hier is Nederland te klein voor!
Klopt, maar wanneer ik geen plek zou vinden waar mijn dieren voldoende ( imo min. 16-18 uur per dag, liefst 24-7) de wei op mogen, dan zou ik gveen paarden houden. Zo simpel is het. Als 'iedereen' zo zou denken en blijkt dat er niet genoeg plek is, zal er minder gefokt moeten worden.
Ik zie het dus zo: Als het niet mogelijk is mijn dier zo te houden, dan geen paard.
Jij noemt de omgedraaide wereld: Omdat het niet mogelijk is alle paarden zo te houden, dan maar op stal.
_rosita_ schreef:sherif schreef:even terugkomend op het 24/7 weidegang geven van paarden.
Klopt, maar wanneer ik geen plek zou vinden waar mijn dieren voldoende ( imo min. 16-18 uur per dag, liefst 24-7) de wei op mogen, dan zou ik gveen paarden houden. Zo simpel is het. Als 'iedereen' zo zou denken en blijkt dat er niet genoeg plek is, zal er minder gefokt moeten worden.
Ik zie het dus zo: Als het niet mogelijk is mijn dier zo te houden, dan geen paard.
Jij noemt de omgedraaide wereld: Omdat het niet mogelijk is alle paarden zo te houden, dan maar op stal.
sherif schreef:Je uitspraak komt voor mij over, dat mensen die dit hun paarden niet kunnen bieden geen paard waard zijn
Midasje schreef:Het betekend niet als jij iets vindt waar andere zich niet in kunnen vinden dat die andere dan gelijk in de omgedraaide wereld leven.
Mijn paarden staan als het goed weer is buiten en anders lekker met z'n 3tjes en de geit op stal.
En ze hebben het prima naar de zin hoor.
_rosita_ schreef:Midasje schreef:Het betekend niet als jij iets vindt waar andere zich niet in kunnen vinden dat die andere dan gelijk in de omgedraaide wereld leven.
Mijn paarden staan als het goed weer is buiten en anders lekker met z'n 3tjes en de geit op stal.
En ze hebben het prima naar de zin hoor.
Mooi zo, ik laat ze lekker 24 uur buiten staan, jij op stal met z'n 3tjes en de geit.... Prima, als jij hier tevreden mee bent, moet je het vooral zo doen
. Mijn paard hoort gewoon buiten
. Ik heb mijn paard voor mijn eigen 'lol' gekocht misschien, maar ik vind dat ik hem alles moet bieden om hem zo gelukkig mogelijk te maken. Dat is hij mij meer dan waard. En dan heb ik het over MIJN EIGEN paard.
Midasje schreef:En nu reageer je dus weer zo dat jij het goed doet en een ander per definitie fout.
Kom een x langs zou ik zeggen, kun je met je eigen ogen zien dat ze er dus perfect bij staan.
En als het dus prachtig weer is staan ze dus ook gewoon s'nachts buiten he.
Nadya schreef:Ik noem dat soort paarden altijd eh.... "barbiepaarden"......