Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meissiexx

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:34

met een wedstrijd er was omweer en regen en iedereen deed de paraplu om hoog en wij moesten snel terug naar het boven terein dus ik reed op een stijle bult en er kwam recht op mijn paard een paraplu af mijn paard sloeg achter over van de bult af ik lag op de grond paard draaide gelukkig in de lucht wnat anders viel het paard recht boven op mijn maar kwam allen op me benen te recht.
ik had heel veel gekneusd gebroken boven armen en gebroken been.
dus ik moest door naar het ziekenhuis.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:37

Ander half jaar geleden, samen met m'n paard gevallen!

Heeft zeker een jaar nodig gehad om te herstellen, en ze heeft er een scheef bekken aan over gehouden!

Ik ben voor de rest van m'n leven getekend, dat beeld krijg je nooit meer uit je hoofd!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:37

Vroeger op de manege ben ik is tegen de bakrand aangevallen, niet erg maar wel de 'ergste'.

jeske81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:40

14 jaar geleden deed ik mee met een pas de deux. We waren als cowboy en indiaan. Ik was de indiaan, dus zonder zadel. De andere pony die gleed uit en viel. Ze stonden weer op en het publiek ging klappen. Dat vond die van mij niet leuk en begon te bokken. Ik had alleen wat manen en teugels om me aan vast te houden, dus ik werd zandruiter. Mijn schouder was toen uit de kom, op zich niks ernstigs, maar na een paar jaar bleek er een scheurtje in mijn sleutelbeen te zitten en is daar artrose op gegroeid, in 2000 ben ik daar aan geopereerd omdat de pijn niet meer uit te houden was. Dat was dus achteraf gezien mijn ergste val.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:18

Niet heel erg, maar opng 3 jaar geleden waren ze bij mij op de manege de heg aan het knippen, vnd mijn paard eng, als een gek gaan bokken, toen trok hij zijn hoofd naar beneden en viel in met mijn rib op me arm, rib gekneusd en de 3 weken daarna kon ik niet laggen (doet echt heel erg pijn Huilen van het lachen ) en liep ik behoorlijk scheef. Tsjaa, sommige zijn echt heel erg gevallen hier Ach gut

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:38

Op een orientatie rit.
Moesten over een super smal pad heen wat maar net ging.
Zat op een paard van een vriendin van me en die schrok,
stijgerde stond kaarsrecht draaide op zijn achter benen
ik gleed er af en hij ging boven op mijn been staan!
Dat deed echt vreeselijk pijn en ik was bont en blauw,groen,paars en alle kleuren van de regenboog!
Auw Boos!
Dat was mijn ergste val! Huilen

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:39

Famke_93 schreef:
Ander half jaar geleden, samen met m'n paard gevallen!

Heeft zeker een jaar nodig gehad om te herstellen, en ze heeft er een scheef bekken aan over gehouden!

Ik ben voor de rest van m'n leven getekend, dat beeld krijg je nooit meer uit je hoofd!

So!!
Dat is mijn ergste nachtmerrie!!

Elke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:48

xannemijn schreef:
wat een verhalen zeg Verdrietig

nou idd... moet morgen weer voor het eerst rijden na 5 jaar niet meer gereden te hebben. En ik ben al zo zenuwachtig!!!

Ontopic.

Mijn ergste val was toen ik tien was. Is inmiddels tien jaar geleden maar weet het allemaal nog precies. Ik reed op een ijslander genaamd Ferdy en we gingen balkjesdraven. Ging eerst allemaal prima totdat ie op een gegeven moment op het laatste balkje stond in plaats van erover. Zijn hoef klapte dubbel waardoor hij viel. En ik dus ook... ik lag daar op mijn buik en ik draaide me op mijn rug en toen klapte het paard met zijn kont op mij. Hij lag namelijk met zijn nek dubbel en de enige manier om weer goed te komen was zo. Gevolg: 5 dagen in het ziekenhuis met een gekneusde maag en gekneusde longen en een gebroken sleutelbeen.

Dus ja... heb daarna nog 6 jaar gereden totdat ik er geen tijd meer voor had. En wil nu dus weer beginnen. Ben niet bang voor paardrijden geworden alleen bang voor springen en alles wat daarmee te maken heeft. Heb het nog wel gedaan daarna maar ben er nooit echt zeker van geweest. Hoop dat daar ooit nog verandering in komt.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:53

Heb al vaak de grond gezien, soms de hindernis in gevallen, of met mijn schouder voluit tegen de bakrand aan, óf met je kin op een houten paal komen..

Maargoed, nu over mijn ergste val tot nu toe.
Ik heb er geheugenverlies, een gebroken jukbeen (is dat bot onder/schuin naast je oog) en heb de auto ondergekotst en in het ziekenhuis ook allemaal bakken vol.

Ik reed op een manegepaard, en ik zat er nog maar net op. We gingen aandraven, en het beest begint te bokken. Ik val eraf, wil opstaan dus ik ga op mijn handen en knieen staan zodat ik meteen op kan staan. Maar helaas.. het paard trapt na en hij trapt zo voluit tegen mijn gezicht aan. Me moeder stond 40 meter verderop en die kon de knal ook horen.
Meteen kwam de instructrice erbij en mijn moeder en het enigste wat ik de hele tijd vroeg was; "Wat is er gebeurt?" Ook had ik bloed in mijn mond want ik had blijkbaar op mijn tong gebeten.
Ben toen meteen naar het ziekenhuis gegaan en ik lag na 30 minuten in de scan zodat ze een scan konden maken van mijn hoofd. Conclusie: Jukbeen gebroken.
Ongeveer 5 uur later kreeg ik mijn geheugen weer terug, jammer genoeg weet ik niet eens dat ik getrapt ben of wat dan ook, maar is maar goed ook anders zou ik misschien wel bang zijn oid.
Ik had niet eens een hersenschudding oid dus ik heb ook echt geluk gehad!
Verder waren ze erover aan het nadenken of ik geopereerd moest worden maar dat hoefde gelukkig niet, me jukbeen is namelijk wel gebroken maar de breuk was maar heel minimaal.

Maargoed, paard is meteen naar de slager gegaan. Dat paard heeft het al vaker gedaan, alleen heeft nooit iemand geraakt. Jammer genoeg ging het deze ene keer fout.
Ook heb ik eigenlijk veel geluk gehad. Paard had ook verkeerd kunnen trappen en dan was het veel erger geweest, óf ik was dood, of ik had 1 of andere afwijking gehad.

Je ziet er niets van gelukkig, alleen maar als ik breeduit lach, en dan moet je alsnog heel goed kijken wil je het zien. Clown

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:56

In de zomer,
we waren met 7 man aan het reiden in de rijbak
en ik dacht laat ik maar is een sprongetje maken
mijn paard wou het niet ik knalde met me been tegen zo stalen paal aan ik sleepte hem mee met gevolg dat zei harder ging rennen ik zat al scheef ben er toen afgevallen tegen de bakrand ( van hout en er zit 2 cm dik plastic voor ) ik heb eventjes rechtop gezeten en viel toen neer ( ik was buiten bewustzijn geraakt ) ik was heel erg aan het trillen ik werd onder 3 paardrijdekens gelegt en er werd ambulance gebeld met zo nekkraag in de ambulance gelegt en met sirene naar het ziekenhuis gebracht heb daar meer als een uur op de rontgefoto afdeling gewacht tot die man eraan kwam voor de foto's te bekijken me nekkraag moch af maar ik had een gekneuste rug:(
ik werd op een ander bed geschoven en zo ben ik de nacht door gegaan in het ziekenhuis..( ik vond het infuus niet leuk dus had hem eraf gehaald(A) ) kwam er zo dokter na me toe rook je ook? ik ja zeggen heb je sigaretten mee ik zo nee kom dan gaan we even een klein stukje wandelen is beter voor je rug
dat was best wel grappig

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:59

Zo'n 4 jaar geleden, in een manegeles. Reed op een pony die nogal zuur doet tegen anderen.
Nou kwam er het moment dat we stil moesten staan, in een rijtje, de reden weet ik niet meer, we stonden iig allemaal in de rechterhoek onder de kantine. Ik stond achter een welsh mountain die soms ook niet zo lief naar anderen is en zijn naam toen erg eer deed (Lummel *LOL* ). Achter mij stond een andere pony, die niet zo lief is tegen de pony waar ik op zat (lieve pony's allemaal he Haha! Het was gewoon zooo'n toeval.. die drie nou net bij elkaar, die mogen elkaar echt niet Ach gut )
Nou vroeg dus dat meisje op de welsh of ik achter d'r vandaan wilde gaan omdat ze aanvoelde dat haar pony weer iets ging uithalen. Ik stuur dus erachter vandaan, waarna mijn pony achteruit loopt, en richting de welsh mountain begint te slaan. Tot overmaat van ramp ging die pony die achter me stond ook meedoen, dus stonden ze met z'n drieën naar elkaar te meppen.
Vervolgens komt mijn pony omhoog, ik totaal niet voorbereid glijd wat naar achteren, pony verliest evenwicht en klapt achterover, komt terecht op mijn been. De andere twee pony's staan ondertussen nog door te meppen.... met mij ertussen. Scheve mond
Instructrice op hol, schreeuwend naar die meiden op de pony's dat ze die knollen moeten aanpakken, enfin eindelijk pony's uit elkaar en ik lag van de schrik daar op de grond, amper wetende wat er überhaupt is gebeurd. Het enige wat ik weet is dat ik m'n ogen dicht heb gehouden en me zo klein mogelijk heb gemaakt. Die pony's hebben flink op hun lazer gekregen om ze uit elkaar te halen... Ach gut
Kwamen ze met dekens aanzetten, ik d'rop, had pijn in m'n been en zij, en had een hoefafdruk op m'n cap dus werd richting kantine gebracht. Later viel de pijn wel mee, dus ik wilde er persé weer opstappen, anders wist ik dat ik het daarna niet meer zou durven. Ik d'rop gestapt, pony was braaf, maar het deed oh zo'n pijn....
2 rondjes gestapt en daarna had ik het niet meer, en ben samen met m'n moeder naar de HA gegaan. Had veel blauwe plekken (wat wil je tussen een stel slaande pony's) en spieraantasting bij m'n hele rechterbovenbeen. Ze waren eerst bang voor een scheur in m'n bekken, maar dat bleek later gelukkig niet zo te zijn. Lachen Ik was d'r dus gigantisch goed vanaf gekomen!! De val was op een woensdag... en die maandag daarna moest ik wedstrijd rijden, op diezelfde pony!
Nou moet ik zeggen dat het ondanks de pijn waanzinnig goed ging, en dat ik eerste werd met een groot aantal punten! Lachen Ik heb het d'r dus mooi vergeven.
Maargoed, verder daarna niks meer aan overgehouden. Nog wel een maand last van m'n been gehad, maar het had veel erger kunnen zijn. En als ik die cap niet droeg.. had dat misschien ook nog erger af kunnen lopen..

Aan al mijn andere 'vallen' heb ik niks overgehouden. 1 keer tand door m'n lip door een achterhoef die in m'n gezicht kwam nadat ik eraf lazerde, de andere keren was 't meer dat ik nog net op de nek hing na een ren/bok-partij en niet meer in het zadel kon komen Huilen van het lachen
en 1 keer een gelukte salto zonder trampoline Haha!
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 04-01-08 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:08

Nu dan ik ook nog maar even. Het is alweer 9 jaar geleden, maar toen ben ik van een grote E-pony afgedonderd. Ze schrok ergens van, ik was er niet op verdacht en landde in een kuil helaas, waardoor ik met mijn hele gewicht op mijn elleboog landde. Gevolg: complete elleboog verbrijzeld en gedeeltelijk uit de kom. Ze zijn in het ziekendhuis ongeveer 2 uren met me aan het opereren geweest, ze moesten de botjes weer bijelkaar zoeken. Daarna bijna 3 maanden in het gips gezeten, moest alles weer opnieuw leren (het is natuurlijk altijd je schrijfhand). Heb nog 2,5 onder behandeling van de chirurg gestaan omdat het niet helemaal goed heelde. Mijn onderarm staat nu dan ook scheef erop, en ik kan niet mijn elleboog niet meer draaien. Mocht in die tijd dus ook niet rijden en eigenlijk zijn ze er ook niet gelukkug mee dat ik dat dus nu wel weer doe. Maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Maar ik kan me de eerste keer dat ik weer op een paard kroop nog als de dag van gister herinneren. Wat heb ik zitten trillen. En ik heb ook een serieuze angst om te vallen ervan over gehouden.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:16

Ik ben toen ik nog tiener was tig keer van "de nieuwe" gevallen (elke maand was er wel een nieuwe op stal) Maar ik had nooit wat, terwijl ik wel eens 2 keer in 10 minuten van een paard af lag!

Laatste jaren had ik een bijrijdpaard en daar ben ik nooit vanaf gevallen, wel heeft hij mij een keer gelanceerd terwijl ik er nog niet eens op zat Nagelbijten / Gniffelen
Ik was er helemaal klaar voor, paard ook! Ik stond al met handschoentjes aan klaar tot ik opeens bedacht, om die bandages moet ik maar van die extra klitteband bandjes doen!
Ik dook de poetsbak in om ze te zoeken, paard dacht "Joepie, ik krijg snoep!!" En komt met zijn hoofd dicht bij mij.
Maar meneer had zijn hoofdstel al in (ik zadel paard altijd los op in de gang van de stallen, is vrij normaal hier, hij bleef ook zonder problemen staan) en hij komt dus kijken en zonder dat ik het in de gaten heb zit de teugel in knieholte terwijl ik gehurkt sta.
Meneer merkte dat ik geen snoepje had en gaat opeens met hoofd gepikeerd omhoog, maar teugel blijft steken achter mijn billen! en flats daar kiepte hij mij naar voren, ik lach helemaal in een scheur net als de rest van stal.
Sta weer op ik voelde eens aan mijn hand die klapte dubbel, maar ik klim gewoon op paard.
Toen voelde ik ineens, dit klopt niet. Ik had amper kracht. Met paard de baan weer uit en zelf nog helemaal afgezadeld. Volgende dag moest ik van mij ma naar de dokter en paar uur later zat ik in gips... middenhandsbeentje gescheurd!!

Jaren lang op de meest gekke manieren van pony's gelanceerd en dan door zo iets stoms iets krijgen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:23

Samen met me paard gevallen

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:43

mijn grappigste val was van een manegefjordje die best wel graag sprong. er stond een in-uitje maar wel op een behoorlijke hoogte dus ik stond al klaar voor het geval ze zo weigeren... maar ze weigerde niet, sprong over de eerste en ik, totaal niet mee natuurlijk, gleed over de tweede... zonder fjordje dan wel Knipoog

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:23

1:
mijn 4e les moest ik perse op een stronteigenwijze pony(juf zei nog zou je dat wel doen, maar het moest want hij zag erzo sgattig uit, was een welsh)
in galop ging hij naar rechts en ik naar links. resultaat: gebroken arm en een verschrikkelijke angst voor paarden

2:
het was koud en we waren aan het uitstappen en ik zat met een lang teugeltje op een paard ie ineens vol in rengalop er vandoor ging toen ben ik vol op mijn hoofd gevallen( paard was 1.75)
gelukkig alleen een beetje pijn in mijn nek en een beetje hoofdpijn aan over gehouden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:27

moeilijk kiezen: zeggen jullie het dus maar.
optie 1) die warabij het paard nadat ik gevallen was steigerde en op m'n borst landde. weeeeken gekneusde ribben gehad, en een dijk van een buitenrij-trauma opgelopen (waar ik nu gelukkig weer vanaf ben Lachen ).
2) die val waarbij m'n arm uit de kom schoot, waardoor ik een dik jaar pijn heb gehad, en tenslotte een operatie nodig was, waarvoor ik ruim een jaar heb moeten revalideren.
3) die keer waar ik in stap eraf kukelde (paard schrok, ik zat niet op te letten) en met m'n kop op de straat viel. cap stuk, en ik alsnog ene hersenschudding. Bloos!
4) of laatst, toen ik in 't bos viel. in 't zand, dus ik had niks, maar m'n paard was zo geschrokken dat hij in volle vaart naar huis is gerend, en daarbij een 80km. weg is overgestoken! Bloos! alles is goed afgelopen, maar ohohoh.... Bloos

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:50

Iets van 8 jaar geleden toen we met manege pony's (met begeleidster) na de les het ruiterpad af gingen stappen. Paar pony's gingen aan de kletter en ik viele r vanaf, had een hersenschudding en weet alleen nog vaag dat ik bij de dokter zat en dat die isets op een wond in mjn schouder spoot envervolgens moest mijn moeder me om de 2 uur wakker maken in bed, dus toen werd ik wakker in bed, weet nog steeds niet hoe het is gebeurd ofzo, maar zonder cap was ik zonder twijfel dood geweest. Mn zus was ook gevallen van een pony in het prikkeldraad en vriendin van me zus ook en die had een gebroken sleutelbeen.....geen trauma aan overgehouden want ik wist er toch niks meer van Tong uitsteken

Suusss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:55

Afgod Dat k onder mijn paard viel door dat hij bokte, en 3 ribben kneusde.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:00

mijn ergste val is alweer 2 jaar geleden.

Ik wilde opstappen op mijn paard, en hij komt in een keer omhoog (ik neem aan dat hij ergens van schrok) en hij rende weg, maar doordat ik aan het opsteigen was bleef mijn voet in de beugel haken en ben ik door de bak heen gesleurd. De bak was toen ook best wel hard, was nl net gesleept.
Ik ben toen knockout geweest, ik kwam toen bij, ben naar mijn paard gekropen en via de stijbeugelriem weer omhoog geklommen zodat ik enigszins weer stond en op het paard leunend naar de staleigenaar gelopen. En toen heeft hij de rest geregeld.

Ik had er veel kneuzingen aan ovegehouden nl: zwaar gekneusd stuitje, zwaargekneusde rug (was al rugpatient voor deze val). lichte hersenschudding, gekneusde ribben en een hoop spierpijn met de blauwe plekken erbij.

Sindsdien ben ik ook zeer bang om te vallen.Want dit was de eerste keer dat ik ook daadwerkelijk iest had na een val.

lysannehooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:04

woow wat een verhalen allemaal Tong uitsteken
khad het met een hindernis,paardje weigerde,
ik voor het zadel.
paardje neurotisch, nek op en neer,bokje en daar lag ik.
eerste wat ik deed was lachen. normaal ook altijd,
om daarna tot de conclusie te komen dat het eigenlijk
toch best wel zeer deed,en alsnog in tranen uit te barsten Huilen van het lachen

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:39

nou, de naarste was wel dat mn hengst onderuit gleed en ik onder hem terecht kwam. Ik had behoorlijk pijn, maar moest gelijk door: we reden in een bak met nog 11 andere hengsten en mn paard ging er gelijk op af.
Ik heb ene paar weken last van mn nek gehad...maar het had erger kunnen zijn Vork

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:26

ik was lekker aan het rijden in de bak.
opeens ging mijn paard aan de kletter, ik was achterom aan het kijken weet ik niet slim omdat er een pony gek aan het doen was allemaal bokken enz.
mijn pony dus aan de kletter, mijn beugels schieten uit hang ik in zijn nek.
maar ook egt aan de anderkant in zijn nek dus kon zo onder zijn buik kijken.
ik wist dat mijn pony niet zou stoppen dus liet ik me vallen, ik kan me er nixs meer van herineren bewusteloos, arm gekneusd , spierpijn , blauwe plekken

en nog een keer ging mijn paard aan de kletter en stopte egt niet meer was al 10 minuten aan het renne, ik had een keus met mijn paard door het hek heen, of er af springen tegen het hek aan en kans dat mijn pony het hek nog kan ontwijken.
nouja heb voor het laats gekozen sprong dus tegen het hek aan, en pony op tijd gestopt!!
maar gekgenoeg niet eens een blauw plekje en viel tog heel hard tegen een ijzeren hek aan

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:40

in de 8 jaar dat ik rij ongeveer 3x gevallen (afkloppen) de ergst keer was ongeveer een jaar geleden:

handelaar zei tegen mij rij dat paard mar ik zo okee als jij dat wilt, zegt ie gewoon je benen niet teveel aandrukken dan kan het wel. ik zit op de merrie eerste rondje ging goed 2e ook, bij de 3e stuurde ik haar netjes door de bocht en toen ging ze zomaar uit het niets aan de kletter, ik was nergens op voorbereid, hing half uit het zadel, heb mezelf er toen af laten vallen, kwam keihard op mn rug neer met gevolg dat het paard over me heen sprong en de binnenkant van mn knie raakte ik al strompelend de bak uit gegaan, naar de huisarts, niks aan de hand maar wel een waarschuwing als ik er nog en keer een knal tegenaan zou krijgen dat hij zou breken Haha!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:49

ik geloof dat het al 3 jaar is geleden had toen echt zo'n pech periode.
eerst viel ik met mijn pony in de bak, ze glee uit en omdat ze al wat ouder is is haar reactie niet meer zo super snel dus ze viel, in eerste instantie viel ik net naast haar maar ze rolde door en kwam met een rotgang tegen mijn middel aan. wonder boven wonder had ik niks ok wat blauwe plekken Knipoog
daarna nog geen 2 weken later was ik op buitenrit en stapte mijn pony in een molshoop hup daar gingen we over de kop.
en toen weer een paar weken later was ik aan het galoperen op een zandpad toen er een paar jagers ineens begonnen te schieten, ze schok niet maar keek alleen en lette niet op waar ze liep en boem daar struikelde ze weer. weer gingen we over de kop, dit keer kwam ik wel onder haar terecht, in eerste instantie sprong ik meteen op en liep een stukje met me pony om te kijken of ze niet kreupel was, toen zij gelukkig goed was voelde ik ineens hoe zeer mijn been deed, met veel moeite op mijn pony gestapt en helemaal weer naar huis gestapt, was zo'n 8 km en ik voelde me leren laars steeds strakker en strakker om me been gaan zitten. nou ja eenmaal thuis eerst pony verzorgt toen met veel moeite laars uit gekregen been was helemaal dik blauw en kapot.
naar het ziekenhuis foto's maken gelukkig niet gebroken maar wel heel zwaar gekneusd.
nou ja kan gebeuren he Clown

sorry voor het lange verhaal Tong uitsteken

ben trouwens nog veel vaker gevallen hoor, niet met mijn eigen pony maar vooral met manege pony's, ik had altijd de rotpony's.
de meest vervelende daarvan was toen ik een keer tegen het schot viel en een rugwervel verschoven had, was ook niet heel fijn