Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:56

misschien wel de rede van de verkoop Pling
soms kan het zijn dat een jonge meid zich zodanig vergist heeft
in het huiswerk en toch sociaal leven buiten de paarden
dat het er gewoon niet meer van gekomen is
je ziet dit (helaas) wel vaker en het kan dus serieus echt
dat een paard dan l een maand stilstaat en de ouders
zeggen .. Okee ..nu gaat die er uit ..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:04

Als het paard makkelijk en braaf te rijden was, zou het niet tot een volledige maand opgelopen zijn denk ik. Je hebt gelijk hoor, zo´n situatie kan. Knipoog
Maar het is wel goed om alert op te zijn denk ik, helemaal als je op zoek bent naar een bomproof en betrouwbaar paard. Meestal wordt met rijden gestopt omdat er tijdens het rijden problemen omhoog kwamen. Gewoon bedoeld als aandachtspuntje, ik zou er extra huiverig voor zijn in ieder geval..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:05

Bienotje schreef:
Dat dacht ik ook, bij gezonde en brave paarden horen ruiters geen reden te hebben om het paard niet meer te berijden..

Dit hoeft natuurlijk helemaal niet. De vorige eigenaar van mijn paard had haar vanaf veulen tot een jaar geleden, toen ze 12 was. Ze was stapelgek op het dier, maar langzamerhand kreeg ze er steeds minder tijd voor. Toch kon ze het afscheid nog niet aan en heeft haar dus anderhalf jaar op de wei laten staan. Ook stilgestaan wegens tijdgebrek dus. En ze is braaf en gezond.

Uiteindelijk heeft ze toch besloten dat het beter voor het paard was een ander huisje te zoeken en dat was bij mij. Dus tijdgebrek kan heel best een reden zijn dat een paard een tijdje stil staat.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:17

Heb niet alles gelezen, maar heb eens wat op marktplaats gekeken wat er zoal wordt aangeboden in die prijsklasse, maar volgens mij moet er toch vast wel wat te vinden zijn.
Je moet dan alleen niet uitgaan van een paard met een top pedigree en met super gangen en een super de luxe uiterlijk.
Maar een leuk betrouwbaar paard waar je ook nog eens wat wedstrijden mee zal kunnen gaan rijden is voor een 2000 euro volgens mij wel te vinden, maar idd heb geduld.
Het is net als met een andere auto kopen er zijn er zoveel, maar als je er eentje moet hebben is het toch altijd nog moeilijk.

Zoek rustig door je komt vanelf een keertje een paardje tegen waarvan je denk "ja dat is 'm".
Succes

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:43

Bienotje schreef:
Dat dacht ik ook, bij gezonde en brave paarden horen ruiters geen reden te hebben om het paard niet meer te berijden..

Mag ik dat even tegenspreken. Ik het een 2-tal paarden die al bijna een 1,5 jaar vrijwel stilstaan. Gewoon omdat we kinderen hebben gekregen en we het wel leuk vinden om met de beesten nog wat te tutten, maar weinig tijd meer kunnen vinden om ook echt te rijden. Vind een maand dus nog heel acceptabel om een knoop door te hakken tot verkoop.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:03

Bienotje schreef:

Dat ben ik niet met je eens.....

Mijn paard is gezond en braaf en staat toch al een maand stil. Reden - ik heb er angst voor gekregen en daarom verkoop ik hem ook. Maar als er geen potentieeltjes komen kijken, dan staat hij wel stil ja Lachen

Ik longeer wel, maar durf gewoon niet meer te rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:07

Ik denk dat je het vanzelf tegenkomt.

Ik was ook al heel lang aan het zoeken, maar alles was veel te duur.
Toen kwam ik Silence tegen puur toevallig.
Echt meteen, wist ik het. Dit was hem.

Voor €1000. En hij heeft superveel talent en een gouden karakter.
Even zoeken of geduld hebben dus Knipoog
Er zitten zeker goede paarden bij voor dat geld.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:29

x_Katja_x schreef:
Als iemand de vraagprijs van die palomino weet, zou die mij dan willen pbén Bloos
(ben echt benieuwd wat er voor zo'n paard gevraagd word.. Nu waarschijnlijk wel veel aangezien er 50 mensen gereageerd hebben Clown)

hoi katja ik vraag 6750,- voor haar best wel veel geld maar ze heeft goede papieren en tja dat is gewoon beetje wat ze voor dit soort paarden vragen, overigs krijg ik volgende week nog 2 leuke palominoos binnen 1 hengst van 2 jaar een zoon van deze merrie en 1 merrie van geloof ook 7 jaar maar zonder paieren moet bereden zijn maar moet eerst even zelf proberen natuurlijk. Nu zit ik er toch wel heel hard over na te denken om haar zelf te houden ben echt helemaal verliefd op haar niet eens zozeer op haar kleur maar echt op haar karakter wat vinden jullie, ik heb haar zelfs al een naam gegeven en dat doe ik eigenlijk nooit bij handelspaarden maar oooooooh ik ben verliefd. O ja ze heet dus Amber

peaches1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:34

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:34

pasdedeux schreef:
Heb net het hele topic doorgewerkt en onderschat niet een paard van een jaar of 15/16 die al wat gelopen hebben. Zijn ze op die leeftijd nog goed dan blijven ze wel heel, zeker in de recreatie.Succes in ieder geval

Ja ben ik ook met je eens hoor ik vind zo wie zo paarden van die leeftijd zijn lekker uitgeraast hebben alles gezien en weet je ook meteen wat je koopt. Maar ja snap mensen ook wel die willen hun paardje zo lang mogelijk bij hun houden. Ik heb er een van 44 en zo te zien overleefd hij mij nog.
Grapje natuurlijk maar weet je ook een paard vn 3 kan morgen dood gaan ik heb er ook een van 15 staan wpner en wat een toppertje joh ziet er uit als een 8 jarige. Verkoop ik niet hoor is van mijn dochter

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:39

barbara1970:

Ik heb interesse in die ruin van 11 die ook als manegepaard zou kunnen functioneren (zegt de website)

Maar ik krijg geen reactie van je, niet per mail en telefonisch krijg ik niemand te pakken...

stuur mij aub een pb of mail barbara.mulder@ewetel.net

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:46

fransje23 schreef:
Ik heb weleens het idee dat mensen bij voorbaat denken dat iets wat duur is ook altijd goed is. Helaas werkt het zo niet. Je hebt nooit garantie en ik zou elk paard in elke prijsklasse laten keuren.

Volgens mij zijn er genoeg paarden te vinden onder de € 2.000,-. Fjorden, haflingers, dravers etc. Als je een leuk, intelligent en gevoelig paard zoekt kan je zeker eens bij een draver gaan kijken. Mijn draver was destijds ook niet duur (zeker binne jou budget) maar heeft nog nooit iets gemankeert.

Kijken op dravers.nl is je al aangeraden las ik Knipoog

Ja inderdaad meiden laat ik jullie 1 goede tip geven laat altijd je paard klinisch keuren kost 100,- maar kan je ontzettend veel geld en ellende besparen.

peaches1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:57

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:58

Ja, maar dan moet er WEL iemand reageren he.... Knipoog

Of mogen de paarden niet verkocht worden? Ik probeer aan alle kanten contact te krijgen!

peaches1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:00

@Barmat ik kom er net vandaan en de telefoon word gewoon beantwoord, als je vragen heb kun je mij ook pm geven

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 22:27

Barmat schreef:
Ja, maar dan moet er WEL iemand reageren he.... Knipoog

Of mogen de paarden niet verkocht worden? Ik probeer aan alle kanten contact te krijgen!

Barbara mailt mij dagelijks netjes terug hoor, ze hebben het daar volgens mij heel druk (hoorde dat er een paar honderd e-mails waren binnengekomen over de palomino) en je kan niet verwachten dat die mensen dagelijks op de pc zitten. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:29

Heb je nog een reactie gehad van die 3 jarige met euroriding zadel

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 22:30

Even kijken hoor, ik heb zóveel mailtjes gekregen over paarden. Ben helemaal de kluts kwijt. Nagelbijten / Gniffelen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 22:31

Ja ik heb daar antwoord op gekregen, ik PB je wel even.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:31

Nors opkijken heb ik mijn best voor je gedaan je vond haar een lief koppie hebben

okay ik ben nieuwschierig

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:22

barbara1970 schreef:
Ja inderdaad meiden laat ik jullie 1 goede tip geven laat altijd je paard klinisch keuren kost 100,- maar kan je ontzettend veel geld en ellende besparen.

Zou toch maar ook rontgen doen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:23

Barmat schreef:
Bienotje schreef:

Dat ben ik niet met je eens.....

Mijn paard is gezond en braaf en staat toch al een maand stil. Reden - ik heb er angst voor gekregen en daarom verkoop ik hem ook. Maar als er geen potentieeltjes komen kijken, dan staat hij wel stil ja Lachen

Ik longeer wel, maar durf gewoon niet meer te rijden.

Inderdaad, toen ik mijn merrie kocht was ze al 5 jaar niet meer onder het zadel geweest.
Ze was op der 3de beleerd en keuringsklaar gemaakt.
Toen ging dochterlief op kamers aan de andere kant van het land.
Haar vader reed zelf niet maar was enorm weg van Olly.
Ze was 8 jaar toen wij gingen kijken, ik ben ervoor gegaan en het is heel goed uitgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:38

Babootje schreef:
barbara1970 schreef:

Zou toch maar ook rontgen doen

Ik heb alleen voor hoefkatrol ontsteking laten fotograveren en dat is goedkoper. Paard was jonger dan 7 jaar. Klinisch zegt ook veel. Ergens niet helemaal rap op bij de buigproef, kan je nog een foto laten maken, niets te zien hoeft niet meteen foute boel te zijn, soms ook gewoon stijvigheid.

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:29

Op marktplaats.nl hebben ze vaak ook goedkopere paarden waar niets mee mankeert. Ik ben eens wezen kijken en toen heb ik een proefrit gemaakt en dat paard was echt een super beesje en helemaal gezond. Uiteindelijk ging het niet door omdat er andere mensen eerder waren wezen kijken en die hebben hem toen gekocht.