Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Garmana schreef:pluizebol schreef:Ik heb me een tijd geleden nadat ik hier een topic daarover voorbij zag komen serieus afgevraagd wat ik zou doen als ik toch voor die keuze zou komen te staan. Niet elk paard sterft als een oud paard vredig is zijn slaap dus die keuze zal zeer zeker wel eens komen.
Ik heb toen zeer veel zeer tevreden verhalen gehoord over die slachterij in Nijkerk. Dat ze er netjes mee omgaan en ook goed met de emotie's en gevoelens van de eigenaar omgaan.
Ik denk dat ik dus voor het schieten zal kiezen ipv een injectie. Die van mij heeft een giga hekel aan de dierenarts, heeft het gelijk in de gaten en behandelen is altijd een hele opgave. Met een verdoving waar je U tegen zegt gaat meneertje nog haast niet plat weet ik uit ervaring.
Die van mij zal zeker tegen de spuit vechten dus als ik de keuze heb ga ik voor schieten.
IN Nijkerk kan je kiezen of je er bij wil blijven of niet er word daar niet mee gerotzooit`!!
Horsii_mine schreef:Als ik daar voor dat slachthuis stond zou ik al in huilen uit barsten.. Ik kan dus echt niet tegen dit soort dingen he.. Dat is ook de reden waarom ik vegetarisch ben geworden.. En dat gaat niet alleen over paarden, ik vind het gewoon zo vreselijk oneervol..
Als ik in het bestuur van die school zat had ik die excursie dus mooi niet laten doorgaan! Wat een excursie zeg.. Bij excursie's op onze school moet ik denken aan Xanten (Romeins dorp) aan Nemo, Amsterdam of aan de schaatsbaan..
Needje schreef:Nog even terugkomend op het shetje van m'n kennis.... Als alles was verrekend zouden m'n kennissen nog 10 gulden moeten bijleggen![]()
Dat vond dhr. van Veen niet nodig want t was al triest zat.
Dus nee, slachters maken geen! winst op die kleintjes. Dus kan me voorstellen dat je ze dan ook liever niet doet.
Horsii_mine schreef:Als ik in het bestuur van die school zat had ik die excursie dus mooi niet laten doorgaan! Wat een excursie zeg.. Bij excursie's op onze school moet ik denken aan Xanten (Romeins dorp) aan Nemo, Amsterdam of aan de schaatsbaan..
sassefras schreef:ehhhh mijn ijslander, echt niks niet mager bracht uiteindelijk 26,80 op, voor het geld hoef je het niet te doen dus.
ik hoefde het ook niet te hebben, en gezegd dat hij maar een mooi bloemetje voor zijn vrouw moest kopen.
sas
Quellian schreef:Ik denk persoonlijk dat er zo'n negatieve lading over de slachter hangt door de misselijkmakende transport verhalen. Een paard hoeft van mij ook niet op transport naar Italië, samen met nog een hele bups paarden met gebroken benen, uitgestoken ogen, uitgedroogd en uitgehongerd.
Maar ik zie niet in waarom een paard niet gewoon naar een net slachthuis kan gaan. Die in Nijkerk heb ik ook alleen maar nette verhalen over gehoord en daar zullen mijn paarden ook eindigen (tenzij ze de trailerrit niet meer aankunnen). Mijn oude pony is net over de grens in België geslacht, ben ik overigens niet bij geweest, maar heb ik wel een prima gevoel bij (gehad).
Citaat:Ik denk persoonlijk dat er zo'n negatieve lading over de slachter hangt door de misselijkmakende transport verhalen. Een paard hoeft van mij ook niet op transport naar Italië, samen met nog een hele bups paarden met gebroken benen, uitgestoken ogen, uitgedroogd en uitgehongerd
jillxnena schreef:mijn mening over slachten is: Niks!!!Ik vind het domme raare mensen die hun paard laten slachten! Waarom??? Waarom geen spuitje, Ik vind dat als je je paard slacht dat je geen respect voor hem/haar toont. Niemadn verdient dat!
luna1 schreef:jillxnena schreef:mijn mening over slachten is: Niks!!!Ik vind het domme raare mensen die hun paard laten slachten! Waarom??? Waarom geen spuitje, Ik vind dat als je je paard slacht dat je geen respect voor hem/haar toont. Niemadn verdient dat!
het spijt me zeer maar misschien moet je de beweegredenen eerst eens lezen voordat je dit neerplant.
lees mijn verhaal eens in mijn profiel misschien dat je het dan wat beter snapt.
ik vind niet dat je dat zomaar kunt zeggen iedereen heeft het beste met zijn dier voor op wat voor reden dan ook als je het daar niet mee eens bent prima maar dat hoef je niet zo te melden.
ik verdoen geen respect omdat ik mijn paard heb laten slachten?
en die vent die er voor heeft gezorgd dat ze geen verzorging kreeg toen ze klein was dan ?
als hij naar har had omgekeken was ze nooit ziek geworden.....
zal ik je eens wat vertellen mijn dierenarts gaf mij het advies om haar te laten slachten niet voor het geld maar omdat het sneller gaat ze zijn nog nieteens binnen of ze zijn al weg ja ik heb er spijt van dat ik haar heb moeten laten gaan en nee ik zou nooit weer deze keuze willen maken maar soms moet je je en dan doe je wat je dunkt dat het beste is.
zo dat is eruit......
laten we het verder ontopic houden.
als je bij je mening blijft prima maar hou je dan een beetje in wil je?
gr gemma
luna1 schreef:zal ik je eens wat vertellen mijn dierenarts gaf mij het advies om haar te laten slachten niet voor het geld maar omdat het sneller gaat ze zijn nog nieteens binnen of ze zijn al weg ja ik heb er spijt van dat ik haar heb moeten laten gaan en nee ik zou nooit weer deze keuze willen maken maar soms moet je je en dan doe je wat je dunkt dat het beste is.