Farouche schreef:nou, wikken en wegen hoop ik toch dat ze in het weiland natuurlijk overlijd..
Die kans is zo klein, meestal moet toch de eigenaar een besluit nemen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Farouche schreef:nou, wikken en wegen hoop ik toch dat ze in het weiland natuurlijk overlijd..
Pletje123 schreef:je moet uitgaan van het dier. Waar heeft hij/zij het minst last van? Als het leven uit het lichaam is, is het je paard niet meer.. Wat daar ligt is dan een paardenlichaam, maar niet meer jouw paard. Zo zie ik het.
Citaat:AHA dus zo werkt dat. Dat neem ik ook gelijk aan hoor en ben best wel voor rede vatbaar. Het zou dan dus ook best kunnen dat een paard dat ook aanvoelt en bij mij dan in beide gevallen paniekerig wordt. Dus dat zet me dan weer aan het denken want dan zouden de minuten ervoor in beide gevallen even angstaanjaagend zijn voor mijn paard en mezelf. Dus maakt het niet echt uit of het bij een slager gebeurt of in zn stal. Slager is dan denk ik sneller al is het maar een half minuutje. Maar is hij dan echt gelijk helemaal dood of ook niet ?
En ik wil hem dus echt niet zelf opeten en ook niet dat een ander dat doet, heeft het dan wel nut om naar de slager te gaan ?
Ellebel schreef:Nou kijk dat vind ik al helemaal goed! Het maakt uiteindelijk niet uit wat je kiest, als het voor jou en je paard maar de beste oplossing is. Mar het is wel heel goed dat je over alle opties iets weet zodat je een overwogen keuze kunt maken. En natuurlijk hoop je dan dat hij 35 wordt en vredig in zijn eigen weitje gevonden wordt.
0ojannekeo0 schreef:Mijn paard is ook naar de slacht gegaan, het is mijn eigen keus geweest. Of ze opgegeten word, of verbrand doet, maakt mij eerlijk gezegt niet uit, ze komt toch niet meer terug!
Marga62 schreef:Wanneer is iets een vredige dood??![]()
Binckydenice schreef:Nee, zei zegt dat het haar niet uitmaakt of het nou opgegeten of verbrand wordt, dat vind ik respectloos voor je maatje. Ik zal mijn paardjes nooit naar de slager laten gaan. Zit een ander lekker aan een paardenbiefstuk van jou paard, lekker idee....
Binckydenice schreef:Ik heb mijn merrie in laten slapen, dit is een bewuste keuze van mij geweest. En mensen die zeggen dat er een hoop strijd van kan komen omdat ze er tegen in gaan, ga toch weg mensen de meeste dieren weten het zelf donders goed wanneer ze "moeten" gaan. Mijn merrie is vredig in geslapen zonder problemen en zonder pijn. Natuurlijk wil een dier graag opstaan maar ze weten snel genoeg dat het niet lukt. Sommige staan helemaal niet op en vinden het wel goed zo.
Ik ben tegen paarden bij de slager. Veel paarden voelen dood en ruiken dood, hierdoor breng je ze juist vaker in een panieksituatie dan door middel van een spuitje dat ze krijgen. Dat is echt oneerlijk je dier weg halen uit zijn vertrouwde omgeving en daarna naar een gure en koude plek om vervolgens een pen door zijn hoofd te knallen. Lekker repsct vol voor je paard, vervolgens mogen ze nog lekker door idioten die het eten worden opgepeuzeld ook. Achtelijk vind ik dat, is dat respect voor een dier?
Je laat je oma toch ook geen pen door haar hoofd heen knallen, die zal je toch ook een spuitje geven?