[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:28

Professor wat wil je nou eigenlijk allemaal??? Ik denk dat ik niet de enige ben die er geen HOUT meer van snapt.
Jullie stichting wilde de paarden van Marum opvangen en herplaatsen heb ik begrepen, correct me if I'm wrong.
Dan komen er ineens mishandelde kinderen in beeld, wat hebben die er mee te maken? Moesten die op de Marrum paarden gaan rijden ofzo?? Je bent echt niet dui-de-lijk....

En dat ge-u daar ben ik ook mee opgehouden hoor, wat een narcistisch gedoe....

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:29

Professor schreef:
Mijne Dames en Heren,

Zoals ik al eerder geschreven heb, heeft de Stichting Horses Care Good, geen vervlechtingen met de bezitters van de stal.
De Stichting benut alleen de accomodatie, voor het geven van paardentherapie aan misbruikte kinderen en volwassenen.
Dat wij niet aan de weg timmeren met onze Stichting is een gevolg van.
Niemand die misbruikt is schreeuwt dat over straat, dit wordt diskreet behandeld.

Dat met de Friesepaarden is en wordt nog steeds verdraaid, wij komen net zo als vele andere organisaties op voor de paarden wanneer zij ondergebracht moesten worden. Gelukkig is dit niet doorgegaan, en hoeven wij de hulp niet te geven. De paarden gaat het schijnbaar goed.

De Stichting Horses Care Good, krijgt een website, maar tot nu toe hebben wij dit allemaal nog uit eigen zak betaald, en die zak is niet groot.
En daarom vonden wij het verstandig daar vooreerst mee te wachten.
Wij zijn net een paar maanden oud, en moeten alles opbouwen.

Dan mag een website een paar 100 Euro kosten, ik vind dat voor ons veel, en dat sparen wij eerst.

En van de aktie om de Friesepaarden, waren wij er ook niet beter van geworden, dus daar gaat het helemaal niet om, telefoon kosten allemaal uit eigen zak betaald.

Vind het jammer dat suggereren, dat zwart maken op een forum, en halve waarheden schrijven.

Heb me lang ingehouden, maar de achtervolgings kracht die sommige van u laat zien, door op andere fora in te loggen alleen om een bericht zwart te maken, met argumenten die niet kloppen.

En nogmaals de Stichting Horses Care Good, is jong, en benut alleen de accomodatie.

Dat het oprichtingsadres gelijk is dat is waar, maar het postbus adres niet.
Omdat ik zelf niet in de omgeving woon, leek het mij handig om dat adres te gebruiken.
Daar is toch niets mis mee.

Laten wij aub ophouden met deze betichtingen, in de toekomst kunt u zien en lezen wat wij als Stichting tot stand gebracht hebben, dit gebeurd allemaal achter de schermen, omdat het onderwerp misbruik nogal gevoelvol is voor diegene die betroffen zijn.

In Europa bv Duitsland en Belgie kent men deze therapie al, en wordt erkend door de overheid.
In Nederland is hier geen opvang voor via paardentherapie, niet zo als gehandicapten enz.
Daarom is de Stichting opgericht, om dit in Nederland bespreekbaar te maken, zodat net zo als Gehandicapten rijden het erkend te krijgen.
Zodat er met vrijwilligers deze groep van mensen over het gehele land geholpen kan worden.
De misbruikte mede mensen weer de teugel in eigen handen te geven.

Wetende dat 1 op de 5 mensen (kinderen) in West Europa betroffen is, zijn wij in Nederland tamelijk op achter geraakt.
Mede door deze gegevens, en mede dat ik in Duitsland hier mee gewerkt heb, en mede dat ik in mijn jeugd enige ervaring heb gehadt, was het en is het mijn droom om met de paarden deze mensen te bevrijden.

Wat de paarden mij gegeven hebben, en nog geven, wil ik niet alleen voor de sportruiter verdergeven, nee ik wil deze grote groep van mensen in staat stellen dit te mogen ervaren, de warmte van het paard, de eerlijkheid van het paard, en de zuiverheid van het paard.

En daarom is deze Stichting Horses Care Good opgericht.

Het is werkelijk een zeer gevoelvol thema, dat men ook gevoelvol moet behandelen.

En al de andere "moeilijkheden" die u misschien ziet, zijn er niet, het gaan om de misbruikte kinderen en volwassenen.

En ik hoop in naam van hen, die anoniem willen blijven, u als paardenmensen, meer respekt tegenover hun wilt tonen.

En al uw prive grieven, aub aan de kant zet, en deze Stichting gewoon in stilte verder laten werken, in het belang van 1 op de 5 medemensen.

Sorry dat ik niet nog duidelijker kan zijn op dit moment, maar laat dit in alle respekt zijn voor de betroffenen.

[/quote]
Ik quote, omdat nu het hele verhaal de verkeerde kant op gaat. Verbogen wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:29

Professor schreef:
Ik quote, omdat nu het hele verhaal de verkeerde kant op gaat. Verbogen wordt.

Zielig....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 04-12-06 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:30

IKbenEllen schreef:
Professor wat wil je nou eigenlijk allemaal??? Ik denk dat ik niet de enige ben die er geen HOUT meer van snapt.
Jullie stichting wilde de paarden van Marum opvangen en herplaatsen heb ik begrepen, correct me if I'm wrong.
Dan komen er ineens mishandelde kinderen in beeld, wat hebben die er mee te maken? Moesten die op de Marrum paarden gaan rijden ofzo?? Je bent echt niet dui-de-lijk....

En dat ge-u daar ben ik ook mee opgehouden hoor, wat een narcistisch gedoe....

Er werd mij gevraagd door een forum lid uit te leggen wat de Stichting deed.

En dat van de friesepaarden lees dat maar eens terug.

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:38

medruze schreef:
Ik volg dit verhaal al een tijdje en val van de ene verbazing in de andere. Ook ik heb de links gelezen en gezien dat dit van begin dit jaar stamt... Kunnen mensen geen nieuw begin maken? Ben je in dit land levenslang de boeman als je één fout begaan hebt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het rechtssysteem niet bestaat uit mensen die zo veroordelend en vooroordelend zijn.

Naar ik begrijp komt Professor uit Duitsland. Ik vind juist zijn nederlands duidelijk!
Zo'n stichting gaat toch niet in zee met mensen als ze de boel niet in orde bevinden???

En dan wil ik nog toevoegen dat deze discussie behoorlijk offtopic is geraakt. Misschien moeten we gewoon afwachten wat er in de toekomst nog van deze stichting gehoord wordt? Ik vind dat iedereen zo eerlijk moet zijn om deze kans te bieden.

Over controle van de AID, dat is heel gewoon. Wij hebben ook iedere zoveel tijd een standaard controle. Als je dieren in niet goede staat bevonden worden krijg je een waarschuwing om het binnen afgesproken termijn te verbeteren, doe je dat niet, worden ze in beslag genomen. Als dat dus zo zou zijn, dan zou de stichting ook geen paarden kunnen gebruiken en niet van deze accomodatie gebruik kunnen maken... Maar misschien denk ik hier afwijkend in???

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:38

Als je een fout begaan hebt tot daar aan toe maar deze stal maakt al ruim 5 jaar fouten, ik ben een van die slachtoffers daarvan. En wat betreft vrijwillig opzeggen van de FNRS, De FNRS heeft verklaard dat de stal eruit gezed is. Niks vrijwillig.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:40

Medruze, ik wilde alleen mensen waarschuwen, maar als jij je geroepen voelt om je paarden te laten uithongeren, dan voor on geveer 8000 euro te willen worden opgelicht prima, maar ik wil dat leed meer mensen besparen. En de AID komt terug als het niet goed is, en de AID is er nu al meerdere keren geweest?

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:44

kinscem schreef:
Medruze, ik wilde alleen mensen waarschuwen, maar als jij je geroepen voelt om je paarden te laten uithongeren, dan voor on geveer 8000 euro te willen worden opgelicht prima, maar ik wil dat leed meer mensen besparen. En de AID komt terug als het niet goed is, en de AID is er nu al meerdere keren geweest?

Gaat het topic hierover??? Volgens mij zijn hier al genoeg sites voor gedupeerden, ga daar dan klagen. Ik vind het niet relevant in een topic over een heel ander onderwerp deze discussie te voeren die je blijkbaar al eerder gevoerd hebt. Ik vind het heel naar voor je dat je je hebt laten oplichten...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:52

slimmerik schreef:
Tja Professor maar toch zijn er teveel mensen die het tegendeel beweren.

Ook is uw Nederlandse taalgebruik erg slecht of u begrijpt de taal niet helemaal...... wie de schoen past?? Ik begrijp dit niet helemaal wat u hiermee bedoel.Professor is Duits en vertaald soms zijn Duitse denkwijze te letterlijk in het nederlands, vertaal de zinnen maar naar het duits zul je zien dat ze dan gramaticaal wel goed zijn

Wat wel duidelijk is:

De eigenaresse van de stal zit in het bestuur van de Stichting.Mischien even het uitstreksel inscannen van de kvk en hier publiceren
Deze stal is door de FNRS eruit gewipten wat was de reden even fnrs aanmailen en vragen en hier plaatsen
Deze stal heeft uitstel van betaling aangevraagd.bij de kvk is hier niets van bekend, even bron vermelden en plaatsen
Paarden goed voer?? Misschien.... maar wel te weinig.....fotos van de paarden plaatsen waarin de lezer jullie bevindingen visueel kan zien
Wordt door veel mensen beschuldigd van mishandelingIs dit waarheid of niet. Rechtzaak nummer plaatsen zodat iedereen de conclusie van repliek kan lezen
Dit zijn geen suggesties maar feiten.... waar door u gewoon niet op ingegaan wordt.
.
De stichting en de stal kunnen wel een verschillend rechtspersonen zijn maar moreel zijn het dezelfde personen.wi zijn de leden van het bestuur en in welke hoedanigheid zitten ze in het bestuur, welke functies vervullen zij verder in het bedrijfsleven

En respect Professor?? Dat moet men verdienen.....Daar ben ik het mee eens als vind ik het doel van de stichting zich inzetten voor mensen die geestelijk of lichamelijk zijn misbruik wel lovenswaardig en die zou ik wel steunen

Edit: Goh en nou het verhaal van Joki u niet past heeft ze ineens niets met de stichting meer te maken. Lekker omgaan met mensen noem ik dat !!

Beide partijen moeten nog veel feiten beantwoorden en orf bewijs leveren. Zolang er geen bewijs is kan er niet veroordeeld worden. Al is dit natuurlijk moeilijk, je zult toch eerst bewijs moeten hebben en dan niet alleen van horen zeggen.

Dus iedereen is onschuldig tot dat sluitend bewijs geleverd is. Het gaat niet om het geloof in het gaat om bewijs. Visueel. En tot dat bewijs geleverd is denk ik dat je niemand kan en mag veroordelen.
Natuurlijk staat het verhaal van professor een beetjes dubieus maar goed keerzijde van de medaille is dat de aangevoerde bewijs nog geen bewijs zijn ze komen van een kant en niet via de officiele instanties.

\Vast staat dat de paarden van Marrum niet gered behoeven te worden dat is een feit en staat zwart op wit.
De eigelijke oproep is dus van de baan.
Maar dames en heren bewijs zonder gaat het echt niet.
Kinscem kan bijvoorbeeld fotos van haar pony ten tijde van het verblijf op duin en daal plaatsen en fotos van nu.
Professor kan bijvoorbeeld fotos plaatsen van de paarden van de manege waar hij gebruik van maakt voor de stichting.
Professor kan bijvoorbeeld het uittreksel inscannen en openbaren ( wel effe je adres wegwerken)

En zo kunnen we allemaal iets doen om hetzij te bewijzen hetzij tot elkaar te komen.
Ik wil gaarne als tussenpersoon optreden, vertrouwenspersoon en aan de hand van de facts uitspraak doen.

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:57

Als ik de verhalen en kromtrekkingen van de 'duidse' proffessor lees, voel ik mezelf mishandeld worden.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
En die weet waar de schoen wringt.

Ik kan het bijna begrijpen waarom mishandelde kinderen 'beschermd' moeten worden.

Er zijn zoveel goede instellingen waar de zuiverheid, de warmte en de eerlijkheid, naar het kind kunnen vloeien.
Instellingen die hun waarde hebben laten zien.

Fijn dat u het ook gaat proberen, jammer dat de zuivere, en eerlijke en vooral warme basis ontbreekt bij Stichting Hors Care Goed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:01

Kafue, wij zijn druk bezig met nog meer bewijslast te verzamelen... Tot nu toe zijn wij trouwens de enigen die bewijslast geleverd hebben: vermelding KvK, mail PvdD en antwoorden minister Veerman. Van de kant van de Stichting hebben we nog niets gezien.....

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:12

en mensen helpen doe je op een heel andere manier dan mensen geld aftroggelen...

En als er iemand geholpen wordt via die stichting is het alleen hun eigen portemonnee Bloos

Ik neem aan dat mensen niet gaan liegen over hoe ze opgelicht zijn en hun paarden mishandeld en uitgehongerd!!

En inderdaad wat slimmerik zegt hun hebben als enige bewijs geleverd en de stichting nog niet...

Dus is daar dan nu het wachten op???

Ik ben heel benieuwd

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:13

Waarom moet je in godsnaam hier bewijslast verzamelen voor een startende onderneming...

Zelf ben ik ook net een bedrijf gestart, nadat ik 3 jaar in de sanering gezeten heb omdat mijn vorige bedrijf teveel schulden had... iemand interesse?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:22

medruze schreef:
Waarom moet je in godsnaam hier bewijslast verzamelen voor een startende onderneming...

Zelf ben ik ook net een bedrijf gestart, nadat ik 3 jaar in de sanering gezeten heb omdat mijn vorige bedrijf teveel schulden had... iemand interesse?

Het is geen onderneming maar een stichting.
En ik heb jou nog geen inzameling zien houden onder valse voorwendselen... Knipoog

kim1

medruze schreef:

deze reactie slaat echt nergens op, wij zijn dit hele topic niet gestart en wij moeten ons nu gaan verdedigen??

En jou sanering heeft hier niets mee te maken, maar goed dan weet jij ook dat er een andere kant van de medaille is Bloos

Kafue

medruze schreef:

Yes please. Nee nee grapje straks kan ik mijn eigen werk niet meer doen vanwege alles bewijslast die ik door moet lezen.

Maar goed medruze de stichting heeft mede door de tegenstrijdigheid tussen Joki en Professor zich een beetje krom voorgesteld in deze topic.
Dat daar enkele goede lezers overheen vallen moge je duidelijk zijn. Niet geheel onlogisch.
Dat daar persoonlijke ervaringen mee vermixt worden is normaal.

Mischien kan een objectief iemand duidelijkheid in de zaak verschaffen en die publiceren.

Want medruze je weet met slechte reclame is geen enkele onderneming gebaat en al helemaal de kleine startende onderneming niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:29

medruze schreef:

Professor beweert dat de Stichting niets heeft met Stal Daal en Duin enkel het onderkomen. Dan wil ik wel eens zien dat hij bewijst dat de eigenaresse van de stal niet in het bestuur zit.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:40

Meneer de Professor moet ophouden met de gebeten hond te spelen, want hij weet heel goed wat er aan de hand is.

Het verhaal wat hij schetst waar de stiching voor staat is een prachtig verhaal, niks mis mee, maar oplichters hebben altijd mooie verhalen. Als het waar is zou ik als ik hem was de stichting bij een andere stal onderbrengen als hij serieus wat met deze stichting wil.

Ik ben even zo vrij geweest om gegevens op te vragen bij de KvK. Hierin staat dat de stichting is opgericht in julie 2006 en niet in december 2005 zoals Joki zei. Ook staat er in dat de eigenaresse van stal Duin en Daal tevens bestuurslid is van Stichting Horses Care Good, dus de stichting heeft wel degelijk wat met deze stal te maken, het heeft zijn wordtels er namelijk in staan (in vervuilde grond (gaan planten dood))

Wat ik ook weet is dat de stichting precies op het moment dat het stal Duin en Daal financieel zeer slecht gaat, in het leven werd geroepen. Ik vraag mij dan af wat nou de werkelijke achterliggende gedachte van de stichting is.

En meneer schets dat alle beweringen klinklare onzin is en dar er niks te bewijzen is. Juist dat is een leugen, want het bewijs dat de AID er komt is daar en die is daar NIET voor een periodieke controle, want maneges en paardenstallen vallen daar niet onder. Kinscemj had toch bewijs??? Kun je foto's plaatsen ofo???

Het is werkelijk gewoon te frustrerend om te lezen dat dit in Nederland allemaal nog kan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:55

Professor schreef:
En aangezien het doel van de Stichting Horses Care Good is om misbruikte of mishandelde paarden te helpen, dus bv tijdelijk onderdak aan te bieden enz.
Hebben wij onze medewerking aangeboden, om met bv dierenartsen, en andere vaklui dit mede te organiseren.

Hier waren die kinderen nog niet in beeld professor? Dit snapte ik nog.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:59

medruze schreef:
Ik volg dit verhaal al een tijdje en val van de ene verbazing in de andere. Ook ik heb de links gelezen en gezien dat dit van begin dit jaar stamt... Kunnen mensen geen nieuw begin maken? Ben je in dit land levenslang de boeman als je één fout begaan hebt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het rechtssysteem niet bestaat uit mensen die zo veroordelend en vooroordelend zijn.

Naar ik begrijp komt Professor uit Duitsland. Ik vind juist zijn nederlands duidelijk!
Zo'n stichting gaat toch niet in zee met mensen als ze de boel niet in orde bevinden???

beter lezen, dit topic is er nog maar net.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:06

de links liannes Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:07

Ik heb plaats voor minstens één paardje 24/7 weidegang met inloopstallen. Paarden lopen in kudde.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:09

niet nodig Chipieke Knipoog Lees even vluchtig door wat er staat dan zie je dat het niet door gaat.

Ludora

chipieke, dit is al lang van de baan. Lees t topic verder even.

Ludora

Sorry je was me voor Tong uitsteken