Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:03

Arabesk schreef:
so what's the point.

Leg nu eerst eens uit wat jouw punt is? Wat wil je horen?
Dat het een fantastische man is die super voor zijn dieren zorgt en nooit in zijn leven een dier verwaarloosd heeft?
En dat hij nu vreselijk zielig is omdat hij is overvallen door het hoge water?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:03

Karl66 schreef:
Ook dat zijn weer horen van verhalen en allemaal uit dezelfde periode namelijk dat op emotionele basis die boer zwart gemaakt werd, of werden deze verhalen over deze boer al jarenlang aan jou verteld en zo ja waarom heb je toen geen aktie ondernomen?

Karel, straks ga je me nog vertellen dat die reddingsaktie die ik op tv gezien heb van horen vertellen is. Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:04

Ja en dat is nou ook precies hier het punt, hoe schuldig is deze boer, hoe groot was het risico werkelijk? Er staan trouwens ook nog schaapjes níet op t droge ondertussen zijn die ook van die boer?

Het komt op mij over dat iedereen zich drukker maakt om de paarden omdat dat tegenwoordig meer hobbydieren zijn dan 'vee'. Die schapen staan daar nog steeds, gaan er morgen bokkers heen met bootjes om ook die te redden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:05

Arabesk schreef:
Nee ik praat niet recht wat krom is, dit voorval is ernstig en onderzoek moet ingesteld worden.

Maar als hij aangepakt wordt, moeten ook alle andere boeren die hun vee in risico gebied hebben lopen aangepakt worden. Die zijn dan nét zo fout bezig (geweest)

Als bij de andere boeren ook paarden of ander vee is doodgegaan moeten ze die ook aanpakken ja.
Lijkt me duidelijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:06

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:
so what's the point.

Leg nu eerst eens uit wat jouw punt is? Wat wil je horen?
Dat het een fantastische man is die super voor zijn dieren zorgt en nooit in zijn leven een dier verwaarloosd heeft?
En dat hij nu vreselijk zielig is omdat hij is overvallen door het hoge water?

Waarom moet het nou weer zo?
Zij zijn groot en ik is klein!

Dát zeg ik niet, jij legt mij woorden in de mond.

Die paarden staan nu ergens, hebben eten en zijn veilig en waar zou je 100 paarden heen moeten brengen als je protestactie lukt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:06

Arabesk schreef:
Ja en dat is nou ook precies hier het punt, hoe schuldig is deze boer, hoe groot was het risico werkelijk? Er staan trouwens ook nog schaapjes níet op t droge ondertussen zijn die ook van die boer?

Het komt op mij over dat iedereen zich drukker maakt om de paarden omdat dat tegenwoordig meer hobbydieren zijn dan 'vee'. Die schapen staan daar nog steeds, gaan er morgen bokkers heen met bootjes om ook die te redden?

Je ziet zelf het verschil niet in hoe die schapen erbij staan en hoe die paarden erbij stonden?
De boer van die schapen mogen ze van mij trouwens ook een fikse bekeuring geven, daar niet van.
Vee hoort niet ingesloten door water te staan, maar moet goed bereikbaar zijn door verzorgers en veeartsen (mijn mening).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:07

ThePast03 schreef:
Erg grappig allemaal, maar het lijkt me dat als je paarden in zo'n gebied hebt lopen dat je de weersverwachting wel wat beter in de gaten houdt.

Dit gaf het knmi in ieder geval al aan op maandag 30 oktober om 19.29:

WIND: HiRLAM OK! Alle modellen geven rond het secundair laag een sterk windveld dat de Noordzee komt afzakken. Hirlam en ook UKRM geven boven de Noordelijke Noordzee morgenavond en in de nacht naar woensdag kans op zware storm (10 Bft ). Boven onze kustdistricten neemt morgenavond de wind toe tot stormachtig 8 (met boven land mogelijk zware windstoten), rond middernacht en in de nacht naar woensdag maakt het noordelijk kustgebied kans op NW-storm (9 Bft). Woensdagoverdag neemt de wind vervolgens geleidelijk weer in kracht af.

Maar wat willen jullie nu eigenlijk horen? Dat het zo'n lieve man was en dat hij zo goed voor zijn paarden is en dat hij nu zo zielig is?

Sorry maar dit is dus echt een hele slappe reactie, er is echt een wereld van verschil tussen het recht in eigen hand nemen en alles goedpraten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:07

Arabesk schreef:
Dát zeg ik niet, jij legt mij woorden in de mond.

Die paarden staan nu ergens, hebben eten en zijn veilig en waar zou je 100 paarden heen moeten brengen als je protestactie lukt?

De paarden blijven daar voorlopig staan dus de protestaktie is van de baan.
Die aktie was juist om te voorkomen dat de boer ze in handen kreeg voordat de schuldvraag was opgelost toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:08

Arabesk schreef:

Ik denk niet dat je moet kijken naar hoe groot het risico werkelijk was, ik denk dat je moet kijken naar de redenen waarom deze boer z'n dieren niet op tijd binnen had. En tja, als hij zelf al aangeeft dat hij niet weet waar hij ze moet laten Clown

Maar mij maakt het niet uit of het nou om paarden, kippen, varkens, schapen of koeien gaat, elk verloren dierenleven is er 1 teveel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:09

Karl66 schreef:
Sorry maar dit is dus echt een hele slappe reactie, er is echt een wereld van verschil tussen het recht in eigen hand nemen en alles goedpraten.

Dus zitten we hier de hele tijd langs elkaar heen te praten want er is helemaal niemand die het recht in eigen handen wil nemen.
Sommige willen hun stem laten horen en dat kan in Nederland.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:10

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:
Waarom? Hij gaat ze echt niet weer terugzetten in het water neem ik aan? Ik zie echt de zin niet in van deze actie!

Misschien omdat hij zelf heeft aangegeven niet eens over ruimte te beschikken voor al zijn paarden? Clown

FOUT!!!

Heb net nog even Omrop Fryslan gekeken en meneer heeft wel degelijk geneg plaats voor de paarden die uit de dobbe zijn gekomen.

Wat is nu de bedoeling, gaan jullie morgen wel of niet heen, en met hoeveel gaan jullie heen, als er iemand over Drogeham kan komen, ben ik ook van de partij en wat mij betreft pakt de politie me maar op, zolang die paardjes maar niet weer naar de eigenaar gaan.
Elke ziel weet dat dit jaargetij erg slecht kan uit pakken.
Waarom hebben een aantal boeren de beesten al weggehaald rond 15 oktober???
Inderdaad omdat dit jaargetij meestal niet te voorspellen is.
Volgens mij lopen de Prezwalski paarden ook al niet meer op Lauwersoog rond aangezien het welleens raar kan gaan met het weer in deze tijd van het jaar.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:10

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:
Nee ik praat niet recht wat krom is, dit voorval is ernstig en onderzoek moet ingesteld worden.

Maar als hij aangepakt wordt, moeten ook alle andere boeren die hun vee in risico gebied hebben lopen aangepakt worden. Die zijn dan nét zo fout bezig (geweest)

Als bij de andere boeren ook paarden of ander vee is doodgegaan moeten ze die ook aanpakken ja.
Lijkt me duidelijk.

Dat gebeurt hier regelmatig, niet alleen in het stormseizoen. Maar dat terzijde. Er zijn meer boeren die hun vee op het laatste moment weg hebben gehaald. Die hadden dan waarschijnlijk toevallig minder vee, dus hebben dat wel gered, zijn dit dan ook slechte boeren?

Ennieweejs, ik ga nu eerst slapen. Tot morgen! (ofwel op bokt, ofwel bij een actie Knipoog)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:13

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Dus zitten we hier de hele tijd langs elkaar heen te praten want er is helemaal niemand die het recht in eigen handen wil nemen.
Sommige willen hun stem laten horen en dat kan in Nederland.

Actie gaan voeren, tv erbij proberen te krijgen en zo iemand zwart maken lijkt mij het recht in eigen hand nemen. Daarvoor hoef je geen lichamelijk geweld te gebruiken.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:13

Karl66 schreef:
Ook dat zijn weer horen van verhalen en allemaal uit dezelfde periode namelijk dat op emotionele basis die boer zwart gemaakt werd, of werden deze verhalen over deze boer al jarenlang aan jou verteld en zo ja waarom heb je toen geen aktie ondernomen?

Er is wat aan gedaan, alleen niet genoeg.
Die meningen hadden die personen trouwens al veel langer en die zijn niet deze week ontstaan, wel deze week tot uiting gekomen.
Wat hadden ze dan moeten doen? Het in de doofpot stoppen? Nou nee, dat lijkt mij ook niet bepaald goed.
Als je het maar van 1 persoon hoort op het moment dat het niet actueel is, wil je nog wel eens geloven dat het niet zo erg is. Hoor je het van veel kanten, inclusief de officiele instanties, dan kun je er gewoonweg niet omheen.
En nu is het niet alleen horen, maar ook zien.

Juist beter dat ze vertellen hoe de vork nou werkelijk in elkaar steekt, komt dat tenminste ook boven water en wordt er nu misschien eens een keer wat aan gedaan.
En niet alleen voor dit voorval, maar ook voor de eventuele toekomstige voorvallen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:14

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:

Je ziet zelf het verschil niet in hoe die schapen erbij staan en hoe die paarden erbij stonden?
De boer van die schapen mogen ze van mij trouwens ook een fikse bekeuring geven, daar niet van.
Vee hoort niet ingesloten door water te staan, maar moet goed bereikbaar zijn door verzorgers en veeartsen (mijn mening).

En dus heeft die schapenboer geluk gehad dat die schapen meer ruimte hebben. Ik vind een fikse bekeuring of de dieren afpakken wel een groot verschil.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:15

Gemma schreef:
Dat gebeurt hier regelmatig, niet alleen in het stormseizoen. Maar dat terzijde. Er zijn meer boeren die hun vee op het laatste moment weg hebben gehaald. Die hadden dan waarschijnlijk toevallig minder vee, dus hebben dat wel gered, zijn dit dan ook slechte boeren?

Ennieweejs, ik ga nu eerst slapen. Tot morgen! (ofwel op bokt, ofwel bij een actie Knipoog)

Als ze hun vee op tijd hebben kunnen weghalen hebben ze in ieder geval niet meer dieren dan dat ze aankunnen.

Van mij mag er wat tegen gedaan worden dat er vee loopt in gebieden met verhoogd risico, zeker na de zomerperiode.
Alleen daarvoor al is alle media aandacht goed, misschien dat er nu wat aan gedaan gaat worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:17

Karl66 schreef:
En dus heeft die schapenboer geluk gehad dat die schapen meer ruimte hebben. Ik vind een fikse bekeuring of de dieren afpakken wel een groot verschil.

Het maakt toch wel verschil uit (voor de wet in ieder geval wel) of iemand al eerder is gestraft voor verwaarlozing van zijn dieren en dat bij de paardenboer nu eenmaal het geval.
Dan hoef je wat mij betreft niet meer "weg te komen" met een boete.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:17

Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:19

Karl66 schreef:
Actie gaan voeren, tv erbij proberen te krijgen en zo iemand zwart maken lijkt mij het recht in eigen hand nemen. Daarvoor hoef je geen lichamelijk geweld te gebruiken.

Media er bij halen was om deze actie in de publiciteit te krijgen, dan sta je nou eenmaal sterkter, wordt het verder verspreid, kun je meer steun verwachten omdat meer mensen het weten.
Niet om de boer zwart te maken, dat heeft hij namelijk allang zelf gedaan door de dingen die hij heeft gedaan en gelaten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:19

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Het maakt toch wel verschil uit (voor de wet in ieder geval wel) of iemand al eerder is gestraft voor verwaarlozing van zijn dieren en dat bij de paardenboer nu eenmaal het geval.
Dan hoef je wat mij betreft niet meer "weg te komen" met een boete.

Dan moet hij wel eerst veroordeeld worden en daar zijn rechters voor en niet bokt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:20

Karl66 schreef:
Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.

Zo makkelijk is dat niet. Ten eerste is de DB al een rare onderneming op zich, die rent zijn benen uit het lijf voor gevallen waarbij iedereen zoiets heeft van "wat een onzin" en bij het echte dierenleed stuit je op de logge muur van de wetgeving.

De mensen uit deze buurt hopen dat er nu echt iets gedaan gaat worden omdat het nu in de media is. Ik kan wel begrijpen wat ze bedoelen, zo eenvoudig is het niet om aktie te ondernemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:22

Karl66 schreef:
Dan moet hij wel eerst veroordeeld worden en daar zijn rechters voor en niet bokt.

Wie op bokt veroordeelt hem dan?
Ok, ik heb gezegd dat het geen sympatieke man is en dat hij in mijn ogen verantwoordelijk is voor zijn eigen dieren.
De rechter zal uiteindelijk oordelen, maar dat is toch ook logisch?

Snap je punt dus duidelijk niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:23

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Zo makkelijk is dat niet. Ten eerste is de DB al een rare onderneming op zich, die rent zijn benen uit het lijf voor gevallen waarbij iedereen zoiets heeft van "wat een onzin" en bij het echte dierenleed stuit je op de logge muur van de wetgeving.

De mensen uit deze buurt hopen dat er nu echt iets gedaan gaat worden omdat het nu in de media is. Ik kan wel begrijpen wat ze bedoelen, zo eenvoudig is het niet om aktie te ondernemen.

En dat zegt iemand die vindt dat je niet achterover moet zitten Verward

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:24

Chrystal-gek schreef:
Karl66 schreef:

Media er bij halen was om deze actie in de publiciteit te krijgen, dan sta je nou eenmaal sterkter, wordt het verder verspreid, kun je meer steun verwachten omdat meer mensen het weten.
Niet om de boer zwart te maken, dat heeft hij namelijk allang zelf gedaan door de dingen die hij heeft gedaan en gelaten.

Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:24

Karl66 schreef:
En dat zegt iemand die vindt dat je niet achterover moet zitten Verward

Ze hebben ook wel wat gedaan. Maar wat hadden ze volgens jou dan nog meer kunnen doen?
Ik zou het graag weten zou voor mij een en ander ook een stuk makkelijker kunnen maken. Knipoog