Shanna en Taco a.s. zondag hun debuut...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Shanna en Taco a.s. zondag hun debuut...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:14

Nah, ik zou juist dat filmpje erop zetten Shanna Ja. Ik bedoel, als je serieus vindt dat het niet verliespuntwaardig was, kan je het dan juist laten zien!

Misschien ben je er ook wel gewoon trots op dat je het iig geprobeerd hebt, dat kun je dat toch rustig laten zien?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:16

Dat was wat ik ook al zei Ja

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:18

Verder moet ik zeggen dat ik, als ik in jouw schoenen had gestaan, er denk ik voor had gekozen om deze pilot niet zo openbaar te maken als dat nu is gedaan Bloos. De verwachtingen waren hoog zo te lezen (en dan bedoel ik niet zozeer bij jou, maar wel bij de mensen in je omgeving, specifiek Bokt) dus wanneer het dan tegenvalt, zullen er altijd mensen zijn die met je meeleven en mensen die denken "Ha, net goed".

That's life, accept it and get on with it Lachen. Ga niet roepen om een slotje joh, gewoon niet meer reageren toch? Mensen willen schijnbaar toch hun ei kwijt Lachen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:22

Helemaal mee eens, Anoukie!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:25

Anoukie schreef:
Verder moet ik zeggen dat ik, als ik in jouw schoenen had gestaan, er denk ik voor had gekozen om deze pilot niet zo openbaar te maken als dat nu is gedaan Bloos. De verwachtingen waren hoog zo te lezen (en dan bedoel ik niet zozeer bij jou, maar wel bij de mensen in je omgeving, specifiek Bokt) dus wanneer het dan tegenvalt, zullen er altijd mensen zijn die met je meeleven en mensen die denken "Ha, net goed".

That's life, accept it and get on with it Lachen. Ga niet roepen om een slotje joh, gewoon niet meer reageren toch? Mensen willen schijnbaar toch hun ei kwijt Lachen.

Ja, mee eens. Kijk, kritiek is nooit leuk maar je krijgt het toch te horen. Kun ej wel zeggen van dat hoor ik honderd keer. Maar als je nu een slotje zet dan hoor je het vast het zeker in een volgend topic, etc. Life goes one, girl!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:29

Ik vind dat een aantal mensen hier wel heel erg makkelijk hun ongezouten mening geeft. Zelf vind ik wel als je de mensen mee laat leven naar zoiets toe, de aandacht vraagt en op je vestigd, dat het wel zo leuk en netjes is om ook een verslagje van je dag te schrijven. Maar inmiddels kan ik me voorstellen dat Shanna daar na diverse reacties hier geen zin meer in heeft.

Ik heb zelf de proeven van Shanna gisteren gezien. Ik vond ze absoluut niet winstpuntwaardig, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar zulke lage (verlies) punten, daar schrok ik ook wel van toen ik ze zag. Dat zal best een teleurstelling zijn geweest. Maar ze heeft dr best gedaan en ik vind dat daar bij sommige mensen wel wat meer respect voor mag bestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:30

margareth schreef:
Weet je wat ik niet snap?
(jaja)
Waarom wil je zo graag 2x Z gerede hebben (met wins)
om een groen paard te kunnen starte in het L1
Ik zelf rij ook weer een groen paard.Deze start ik nu in het L1,(heb meerdere paarden naar Z gerede)
Het gaat super !!!!!!maar had erg graag de ervaring vh B willen hebben voor me paardje.... Ach gut
Want ik mis zijn ervaaring(de jury's verwachten onderhand een paard in de L1 die wel wat kent).

Nouja,( het is niet aanvallend bedoeld)

(mocht er een typ fout in staan dan sorry (dyslexie) )

groetjes ,

1 keer M1 is toch voldoende om gelijk in het L te starten?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:30

Sythaa schreef:
Ik vind dat een aantal mensen hier wel heel erg makkelijk hun ongezouten mening geeft. Zelf vind ik wel als je de mensen mee laat leven naar zoiets toe, de aandacht vraagt en op je vestigd, dat het wel zo leuk en netjes is om ook een verslagje van je dag te schrijven. Maar inmiddels kan ik me voorstellen dat Shanna daar na diverse reacties hier geen zin meer in heeft.

Ik heb zelf de proeven van Shanna gisteren gezien. Ik vond ze absoluut niet winstpuntwaardig, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar zulke lage (verlies) punten, daar schrok ik ook wel van toen ik ze zag. Dat zal best een teleurstelling zijn geweest. Maar ze heeft dr best gedaan en ik vind dat daar bij sommige mensen wel wat meer respect voor mag bestaan!

Dressur blijft een jurysport, dat weten wel meerdere mensen. Heb zeker respect voor Shanna, en haar prestaties. Maar als het haar even tegenzit met de reacties dan is het gelijk een slotje Clown

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:31

Shanna16 schreef:
De laatste keer...
Kritiek kan ik tegen, dat krijg ik vaak genoeg. Nee, niet op bokt, maar kritiek irl komt over het algemeen wat harder aan dan van een beelschermpje. Waar staat dat ik bovenmatige verwachtingen had? Ik HOOPTE een winstpunt te rijden. Niet gelukt, jammer dan, niks aan te doen and move on. Dat heb ik al eerder vermeld.

En nu ga ik me erbuiten houden en wachten op een slotje. Twintig keer hetzelfde lezen gaat aardig vervelen. Vooral als je jezelf moet herhalen.

Zoals je weet is er de regel; 'Ga geen slotje vragen als de reacties niet zoals gewend zijn.'

Verder snap ik ook steeds nog niet waarom je nou zó perseé een winstpunt wilde rijden in het Z1, om zo L1 móet starten. Maarja.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:32

Nee, wanneer je 2 x Z1 hebt gereden met winst, mag je ieder paard meteen in de Z1 starten (als de leeftijd van het paard dat tenminste toelaat Knipoog). Daarom wilde ze volgens mij nog een puntje in de Z1 rijden. Overigens kan ik dat best begrijpen hoor Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:32

Anoukie schreef:
Nee, wanneer je 2 x Z1 hebt gereden met winst, mag je ieder paard meteen in de Z1 starten (als de leeftijd van het paard dat tenminste toelaat Knipoog). Daarom wilde ze volgens mij nog een puntje in de Z1 rijden. Overigens kan ik dat best begrijpen hoor Lachen.

Ok, maar ik dacht dat het ging om gelijk een groen paard L1 te starten, en daarvoor is M voldoende Haha!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:33

Anoukie schreef:

Als je toch gewoon eerst 1 wedstrijd M rijd, en daarna Z1. Dan heb je gelijk een overzichtje. Maar dit is het besluit van Shanna, zelf.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:36

Dan moet je wel 2 x Z1 (+ winst) zijn geweest Saskiakur, dan mag ze versneld promoveren, daar ging het juist om Knipoog.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:36

wat zitten er toch veel veel ramptoeristen hier!!

Shan, ik kan jou helemaal begrijpen dat je niet gelijk iets wil melden.
Ik ben 3 dagen ziek geweest van het NK en wilde er met niemand over praten..
De paardensport is hard! Ach gut

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:39

Anoukie schreef:
Dan moet je wel 2 x Z1 (+ winst) zijn geweest Saskiakur, dan mag ze versneld promoveren, daar ging het juist om Knipoog.

Ow, zo. Sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:41

@shanna: jammer dat het iets minder ging dan je gehoopt had, maar fijn dat je ondanks alles een hele leuke dag hebt gehad!
Ik hoop toch nog wel verhalen van je te lezen hoor op bokt!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:49

Nou, ramptoeristen, normaal gesproken zijn er bij de topics van Shanna volgens mij nog veeeel meer euh * denkt na * fijne plaatjes-kijk-toeristen?? In ieder geval plaatst ze altijd mooie foto's met bijbehorende goede scores en paaaagina's vol positieve reacties. Hartstikke leuk toch? Naar aanleiding van het topic over dat ze Taco ging starten begreep ik ook dat het wel even ging gebeuren. Zo kwam het op mij over. En waarschijnlijk op al die andere verwachtingsvolle Bokkers (die van die 40 pagina's) ook. Ja en nu is het resultaat bekend en dat was dan even niet zoals gebruikelijk zeg maar. Was hartstikke mooi geweest als er hier een juichverhaal stond over Shanna en Taco die het wel even geflikt hebben! Maar zo is het helaas niet gegaan. Even goed komen al die Bokkers van die 40 pagina's hier even kijken hoe het gegaan is. En die willen best weten hoe het nou ging. Als het heel goed gegaan was ook en dan waren er gewoon weer 40 pagina's met juichreacties geweest. Maar helaas ging het dus niet zo goed. Even goed geen reden om niet met de billen bloot te gaan en het filmpje te plaatsen!

Dit was even te makkelijk gedacht denk ik. Maar straks gaat ze weer starten met 2 nieuwe paardjes begrijp ik en dan komen de topics met de mooie plaatjes en scores weer...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:51

Babs schreef:
Zo vind ik het ook enorm irritant als mensen in de B gaan starten (met bv een nieuw paard) en er dan een Clown teken achterzetten. Vind ik zó arrogant! voor de mensen die zelf net beginnen met wedstrijden en die een jong paard hebben, is de B heel spannend. Daar moet niet zo 'laag' over worden gedaan.

daar ben ik het wel mee eens.
ik zelf zou op het moment niet eens een b-proef
kunnen rijden, zou al blij zijn als ik dan bleef zitten Bloos
dus voor die mensen net zo veel respect als een z ruiter!

en shanna. ik vind het heel verstandig dat je eerst even
wat tijd voor je eigen neemt en pas later reageerd.
en dan ook nog niet kwaad zijn? want er zijn toch wel
hele lelijke dingen gezegt!
succes met je volgende wedstrijden!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:57

Het grappige is dat dat van die lelijke dingen wel meevalt, men is het gewoon niet eens met het feit dat er normaal van alles foto's en verslagen staan en nu bijna niets.... Zoals al eerder gezegd: als je het wel leuk vindt om 40 pagina's positieve reacties te krijgen, moet je er niet na 10 met wat kritiek (maar ook nog steeds veel pluimen) meteen om een slotje gaan vragen (en datzelfde ook nog eens in het Welsh-topic doen). Eerst beloof je nog te komen met het filmpje en dan wordt er gezegd: daar heb ik nu geen zin meer in. Beetje flauwe en kinderachtige reactie. DAAR moet je nou juist bovenstaan. Laat zien dat die proef meer waard was als je dat vindt, laat zien dat je tegen kritiek kunt door hem te plaatsen.

En nogmaals ik denk dat er niemand is hier op Bokt die geen bewondering heeft voor wat je allemaal doet en wellicht nog gaat doen, maar als je graag alles plaatst, haak dan nu niet af....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:59

Flower schreef:
Shanna16 schreef:
Ik geloof niet dat ik uberhaupt nog zin heb om een filmpje op bokt te gaan zetten na dit topic.

En daar kunnen jullie VAST wel begrip voor opbrengen...

Dat had ik nou niet van je verwacht !
En eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje tegen vallen van je ...

Dus omdat je niet met een oranje rozetje naar huis bent
gegaan, plaats je niet ... ????

Volgens mij legt ze duidelijk uit waarom ze het niet wilt.
Als heel bokt nu al gal spuugt en zeer duidelijk de mening klaar heeft zou ik het filmpje ook niet meer plaatsen!
Shanna heeft het nergens over winnen of een oranje rozet.
Tuurlijk is het jammer en balen als je een verliespunt rijd maar me heeft ook al geschreven dat we verder een super dag gehad hebben.
Heel bokt maakt meer ophef over de verliespunt als wat wij hebben gedaan gister!

Overigens wilde ik dit gaan schrijven
Laat ik beginnen met het feit dat ik vind dat de verliespunten niet terecht waren.
Een winstpunt was ook zeker niet verdiend maar dit was heel erg laag.
Het was jammer dat er punten zijn blijven liggen op Taco's goede oefeningen.
Zelf haalde ik voor de eenvoudige wissels 5x een 8 en 3x een 7 en daardoor voor de slangevolte in galop ook 2x een 8
Taco liep alleen dwars door haar hulpen heen waardoor ze daar 3-en voor kregen puur omdat hij niet wilde stappen.
Alle keren was mijn schouderbinnenwaarts ook een 7-en en de travers een 6.
Helaas was bij Shanna de schouderbinnenwaarts ook niet constant en klom hij bij de travers de kant op.
Uitgestrekte stap haalde ik ook 2x een 7 maar bij Shanna dribbelde hij aan.
Al met al wordt het dan heel moeilijk om 4x een uitgestrekte draf van een 4 goed te maken, want dat kan hij nou eenmaal niet.
En zijn appuyementen zijn ook niet zijn allersterkte kant.
Taac is nou eenmaal niet makkelijk en gister was hij, ondanks dat hij bij mij al 2 proeven had gelopen, nog steeds druk en loperig.
Maar nogmaals.. 2 verliespunten vond ik erg zwaar gejureerd.
Ik vind het erg jammer voor Shanna maar ben wel super blij met mijn eigen winstpunt. Nog maar 2 en dan is hij ongeveer de 5de fjord in Nederland die Z2 startgerechtigd is bij de paarden!
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 16-10-06 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:00

Het is Shanna's keus om het zo te doen en ik vind dat je dat moet respecteren. Jullie zitten er zelf toch niet mee wat er is gebeurd, dus waarom zulke discussie? Zelf zouden jullie dat ook niet meteen gezegd hebben van kijk ik heb een verliespunt? Laat het voor shanna gewoon een leuke uitdaging zijn geweest, wat volgends de jury niet goed uitpakte. Nou en ze heeft plezier gehad!
Ik snap wel van jullie dat het wat teleurstellend was dat ze het niet meteen gezegd heeft, maar kom op? wie word er nou vrolijk van 2 verliespunten?
Laat het nu gewoon zijn, zoals is het is en KLAAR! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:01

Ok, zonde dat we het filmpje niet meer te zien krijgen.
Verschillende van je medestanders zeggen dat het absoluut geen wp, maar ook zeker geen vp waard was. Troosten je met het feit dat het een jurysport is.
Laat ons dan zien hoe het is gegaan, dan kan iedereen voor zichzelf oordelen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:01

Overigens had ik wel twee of 3 zevens voor de eenv. wissels op de AC lijn, Kelly. Travers links eerste proef een 6 of 7, weet ik niet precies meer. Uitgestrekte stap een 6 (de dribbel) en een 7.
Dus dat viel gelukkig nog mee.
Laatst bijgewerkt door Annash op 16-10-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:02

Kel ik begrijp je wel, zo is het niet, maar ik vind het tegenvallen van haar. Het is nu net omdat het verliespunten zijn geworden, ze niets meer laat zien. En dat vind ik jammer, want ik ben wel heel benieuwd naar het filmpje !

Voor jou een Kusje ben trots op jou en Taac Lovers
Nog maar 2 !!!!!!!
Go jij! Go jij!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:04

@Taaclover, jij natuurlijk gefeliciteerd met je winstpunten!