en hoe jij het omschrijft vind ik het geen rijden meer!..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stravero schreef:.... mijn vriendin reed eerst een fries en die was ook L1 gestart en toen had een jury op haar coupon geschreven:
ZADEL HEM AF EN SPAN HEM IN!!!
nou de bom die barstte en wij naar de jury waar dit op sloeg, jaa het is gewoon een karreknol zei hij, en hij reed weg!
Elena schreef:Koudbloeden zijn indd wat rustiger in de omgang en dat verloopt met inrijden en dat soort dingen heel wat soepeler dan een hete arabier.
Het is indd wat moeilijker om deze paarden ver in de sport te rijden omdat ze nogal sterk zijn in de mond en enorm ondeugend kunnen zijn. Maar als je deze paarden op de juiste manier rijdt, lijkt het mij geen probleem. Ook hebben koudbloeden hun lichaam niet helemaal mee omdat ze wat grof gebouwd zijn.
Een volbloed is veel heter dan koudbloeden. Dat kan dan ook wel eens problemen opleveren bij nieuwe dingen zoals naar andere omgeving, inrijden en zadelmak maken. Maar deze paarden hebben wel een mooi slanke bouw dus die zijn makkelijker hoger te rijden in de sport.
Citaat:Ik geloof je niet! Scan dat protocol maar in en laat maar zien, of heeft ze hem naar de KNHS gezonden? wie was die jury?
Lielle schreef:te veel knieheffing in de draf, achterbeen wordt naar de staart ipv naar voren opgetild. Overigens zul je zo ook veel foto's van KWPN-ers zien (Raimaer kan dit ook aardig), maar dat valt me op deze foto wel meteen op.
Lielle schreef:Tja, je vraagt wat ik eraan zie op de foto en dat antwoord heb je gekregen.
Een stuwend paard wil ik absoluut niet hebben, en overigens ben ik toch vooral springruiter. Een springpaard moet ook op het achterbeen zichzelf afduwen omhogg en niet naar voren.
Ik vind overigens je statement dat geen enkele dressuurtopper zonder springbloed bestaat wel erg generaliserend.
En die laatste opmerking is nu precies wat ik bedoelde een paar berichten hiervoor.
Mexx schreef:
Adil18 schreef:Ik vroeg jou niks hoorik vroeg Elena wat
Citaat:Ik vind trouwens die opmerking van mij echt niet generaliserend, want noem eens een paard in de dressuurtop wat geen mengsel is van dressuur- en springbloed?
Citaat:Ik zeg ook niet dat ik een stuwend paard wil hebben, maar liever eentje die stuwt dan eentje die niks doet.
Citaat:Maar niemand heeft mij nog verteld waarom een Fries minder geschikt is voor de dressuur dan een KWPN'er. Het zijn twee verschillende paarden, dat ben ik met iedereen eens, maar dat wil niet zeggen dat een Fries minder geschikt is, alleen omdat hij anders loopt!? Als men eerder had gezien dateen Fries voortreffelijk onder het zadel kon lopen hadden we misschien deze discussie helemaal niet omdat de Fries dan mee had gedraait op topniveau.
Citaat:En laat ik daar ook nog eens bij zeggen dat een Fries een van de oudste rijpaarden ter wereld is, er geliefd in de tijd van de Romeinen bijvoorbeeld. Niet dat zij er piaffe en dat soort kunstjes mee uit gingen halen, maar de Friezen waren toen al geliefd om hun kracht en werkwillige karakter!
stalleke schreef:
Verosjaak schreef:hahahaha zij moet eens de haflinger en het trekpaard lezen van deze maand. Dan heeft zij een mooi rank pard die m2 kan maar een belgisch trekpaard uit dat blad rijd ook M2. Dusse kom maar op met dat mooie paardje van haar. Aleen als je met koudbloedpaard wedstrijd rijd heb je kans op minder punten omdat ook juryleden het niet mooi vinden. het meisje uit het artikel zei ook hoeveel moeite haar het koste om de m2 te bereiken omdat ze voor het uiterlijk minder punten kreeg omdat ze een trekpaard bereed. nou groot gelijk heeft de schrijfster van dit topic, ben het helemaal met haar eens
Adil18 schreef:@ Lielle: Ik zal dan ook maar meteen opbiechten dat ik een Fries of een Tinkers of Haflinger etc. ook niet geschikt vind voor de springsport, simpelweg omdat hun techniek daarvoor ondermaats is.
Citaat:Tuigpaarden stuwen ook, heb er nog nooit eentje zichzelf voor de grond in zien lopen![]()
Citaat:Ik ben het met je eens dat een Fries van nature uit wat meer moeite zal hebben met een gedragen galop, maar dat valt natuurlijk aan te leren. Ik denk dat als je een KWPN op de wei gooit ook hij het liefst lekker lang (wat wij een uit elkaar gevallen paard noemen) door de wei galoppeerd, ze zullen zich in elk geval nooit zo verzamelen als onder het zadel.
Citaat:Maar doe maar eens wat zoekwerk, ik ben heel benieuwd of je wat vind![]()
Toi toi toi![]()
Charos schreef:Coby van Baalen heeft toch zelf ook een Fries en sinds kort een Haflinger op stal staan?
stalleke schreef:
Urielle schreef:Adil mag ik vragen wat je dan zo goed vind aan die foto van Adel?
Urielle schreef:Adil mag ik vragen wat je dan zo goed vind aan die foto van Adel?
amondi schreef:Urielle schreef:Adil mag ik vragen wat je dan zo goed vind aan die foto van Adel?
idd, de haflinger van mijn vriendin( kitty1) kan ook de spaanse pas( beter nog dan op de foto)
Maar het wordt in geen enkele dressuurproef gevraagd...
amondi schreef:Urielle schreef:Adil mag ik vragen wat je dan zo goed vind aan die foto van Adel?
idd, de haflinger van mijn vriendin( kitty1) kan ook de spaanse pas( beter nog dan op de foto)