Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:21

Ik heb mat Casa ook wel hele leuke dingen gedaan....
Heel vaak met alleen een halster (zonder touw :+ ) springen,
ook een keer "buitenritje" met alleen een halster en touw. Bedoeling was ff aan de hand uitstappen, maar was met en vriendin, en we waren al best ver. Zijn we er maar op gaan zitten.
Zonder cap rijden ook heel vaak.
Wedstrijdjes in de bak.
Op het paard staan, heb ik ook nog wel ergens foto's van.
Zonder zadel en cap naat het strand, alleen een hoofdstel met hengsten ketting, omdat je van plan was er naast te blijven lopen.
In het weiland er op gaan zitten en gaan crossen.
Een paard dat 5 maanden stil gestaan heeft mee nemen op buitenrit.
En dat laatste ga ik over ruim een week dus weer doen :+
Casa heeft nu bijna een jaar stil gestaan, en heb binnenkort twee weken vrij. Dus we gaan lekker op buitenrit :D
Nou kan ik met Casa echt lezen en schrijven. Al is dat in het begin wel anders geweest.

Verder ben ik nog steeds niet erg bang, stap op elk paard, ook de onbeleerde.

Moet zeggen dat ik het bij Shetten ook altijd erg leuk vind om te kijken wie er het langste op blijft zitten :+

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:30

toen ik klein was, ging ik weleens picknicken op buitenrit met een vriendin :') de paarden lieten we dan los om te grazen. niet zo slim he, ze zijn ook een keer terug naar huis gerend over de weg heen :+ niks gebeurd gelukkig, maar we hebben ze nooit meer losgelaten :=

ik rijd altijd zonder cap.. ook niet erg verantwoordelijk. :+
op het paard staan deed ik ook weleens. of eronder gaan zitten :=
en zonder zadel/hoofdstel/halster op een onbeleerde shet stappen en proberen erop blijven zitten. xD

oehh wat erg eigenlijk.. maar dat was vroeger hoor!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 03:01

Grappige verhalen hier allemaal haha!
Zelf heb ik eigenlijk ook best wel wat onverantwoordige dingen gedaan.. Maar ja.. welk gevaar was er nou? Haha

Met mijn eerste pony:
*Pony op de paardenmarkt kopen, zelfde dag opstappen en dan erachter komen dat ze nog niet zadelmak is.
*Met je net zadelmakke pony een buitenrit maken en dan bedenken dat je zin hebt in de mac. Dus met de pony's door de drive heen.
*Met een andere pony zonder wat dan ook, in je korte broekje en slippers crossen in de paddock.
*Zoals zovelen: Springen met halstertje
*Op elk paard of pony stappen, ach hij zal toch wel braaf zijn.
*Shet uit de wei halen maar te lui zijn om te lopen. Pony was niet zadelmak. Gevolg: In rengalop al bokkend naar het hek dan tot stilstand komen en zelf tegen het hek aanvallen :+
En de ergste: 14jaar zijn, een hengstpony krijgen(goldwind empire's voice voor de kenners) en dan gezellig achter een hengstige merrie gaan rijden. En het dan gek vinden dat ie uit z'n plaat gaat. Maar ja met m'n andere pony kon het toch ook :+
Dat was het wel zo'n beetje, heb helaas geen foto's. Zijn wel een aantal van manege Zilfia's hoeve die dit ongetwijfeld nog wel weten. Dat van die shet is trouwens 2jaar geleden :+ en alles was natuurlijk altijd zonder cap.. Rijd pas sinds 2jaar met een cap :+