Het renpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:21

maverick schreef:
super dat jij dat kan
maar ik toch ook mensen die dat niet kunnen, helaas.
Die krijgen een jong renpaard toegeven van een eigennaar,en als je weigerd, gaat ie gewoon naar de volgende,dan ben je dus je inkomsten kwijt, want betalen moeten ze overal.Dus wat doe je dan als jockey/trainer.....??

Hiermee maken ze zichzelf er wel heel gemakkelijk vanaf, een ander doet het dus mag/moet ik het ook wel doen.

P.S. ik had ook al lang weer op bed moeten liggen, maar ja Bokt he?

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:24

Karl66 schreef:
maverick schreef:
Mensen veroordelen op een mening is fout.
en verder zo heb ik het geschreven,maar ik zeg niet dat je niets tegen mag doen, mijn zegen heb je, veel suc6 er mee.Zolang er een bussines inzit wordt er niets veranderd.Welkom in de keiharde wereld van de realiteit.

Maverick, bij deze wil ik jou dan ook graag verwelkomen, de keiharde realiteit is dat we het niet meer accepteren dat kalveren in een kist zitten en dat kippen in een legbatterij zitten om eens een paar andere uitwassen te noemen. Ik kan me niet echt voorstellen dat jij er op zit te wachten dat paardenrennen hier straks mee vergeleken gaat worden, want als je één keer in zo'n verdomhoekje zit, kom je er maar heel moeilijk weer uit..

[/quote]
nee, zo wilde i dat ook nie stellen,er zijn veel mensen die als het woord paard erin voorkomt, het per definitie zielig is.Omdat het paard en beetje te ver door is gedomesticeerd,
en we accepteren het niet, toch gebeurdt en toch kopen we zulk vlees.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:25

Karl66 schreef:
maverick schreef:
super dat jij dat kan
maar ik toch ook mensen die dat niet kunnen, helaas.
Die krijgen een jong renpaard toegeven van een eigennaar,en als je weigerd, gaat ie gewoon naar de volgende,dan ben je dus je inkomsten kwijt, want betalen moeten ze overal.Dus wat doe je dan als jockey/trainer.....??

Hiermee maken ze zichzelf er wel heel gemakkelijk vanaf, een ander doet het dus mag/moet ik het ook wel doen.

P.S. ik had ook al lang weer op bed moeten liggen, maar ja Bokt he?

Maar het gebeurd,
Leven en laten leven zullen we dan maar zeggen.
en bokt..... niet goed voor de nacht rust

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:26

en kun ja dan het iemand kwalijk nemen dat ie een 2 jarig beleerd voor de renbaan.Ik kan zo'n iemand wel vergeven,

Karl66

Re: Het renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:33

Ik denk dat een onvolgroeid paard volop aan het werk zetten of alles zielig vinden echt twee verschillende dingen zijn. Door dit met elkaar te verbinden maak je het jezelf wel erg gemakkelijk om met tweejarigen te racen een goede zaak te vinden, want we eten toch ook vlees?

Als we dan ook nog blijven zwijgen onder het motto leven en laten leven, dan weten we zeker dat het nooit zal veranderen. Terwijl het toch echt een bewezen feit is dat het verschrikkelijk slecht voor een paard is en daarmee dierenmishandeling. Ik mag toch hopen dat jij ook niet zwijgt als je buurman kittens gaat verdrinken, of hondengevechten houdt om eens een paar zaken te noemen...

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:37

nee, dat zal ik ook niet toestaan, ook al ben ik geen katten liefhebber.Maar weet je wat het is,ik ook eigk niets veranderen, mischien van 2 naar 3 jarige.Maar als we alles moeten verander omdat iemand het weer zielig vind,nee daar ga ik niet aan beginnen

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:37

maar mensen weet je wat:Het is al laat,en ik ga zo mn bedje op zoeken,dus zeg ik:
Leven en Laten leven
Iedereen zijn eigen mening.
En morgen allemaal 4 uur cuppen soep.
en voor alle nacht bokkers, een goeie nacht en weltruste

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 07:50

maverick schreef:
en kun ja dan het iemand kwalijk nemen dat ie een 2 jarig beleerd voor de renbaan.Ik kan zo'n iemand wel vergeven,

Gelukkig, want onze draverjaarling staat inmiddels voor de kar

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:00

goedemorgen

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:09

Heh? mag ik niet eens mensen veroordelen op hun mening? Waar mag je ze dan nog wel op veroordelen? Hun mening resulteert in acties die slecht zijn voor het paard, dus dan mag ik ze er toch wel om veroordelen?
Ik vind extreem erg vergaande vergelijkingen altijd wel leuk... dus vergeef me... maar je mag Hitler toch ook wel een banketstaaf vinden vanwege zijn mening en de acties die daar uit voort komen?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:33

zullen we weer on-topic gaan?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:47

ehmm ik snap de link tussen het renpaad en hitler niet helemaal

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:05

Die is er ook niet (voor zover ik weet). Maar dat extreme voorbeeld was om even aan te tonen dat je mensen wel mag aanvallen op hun mening... maarre... over meningen gesproken...
muiszje schreef:
zullen we weer on-topic gaan?

HannahFrouk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:13

plagom schreef:
ZoekStalling schreef:
Dat is dan een verschil tussen mij en iemand die daarvan wil leven.
Daar kan ik mee leven
Ik zou echt niet willen leven van een paard dat als 3/jarige groen en wel al de baan wordt opgestuurd.

Ze worden niet zo eventjes de baan op gestuurd.. Daar komt wel wat werk vooraf bij kijken hoor.

Daar ben ik mee op de hoogte. En dat vind ik dus ook juist het probleem. Dat dat dus veel te vroeg is.
Ik zou er anders tegenaan kijken als renpaarden pas met 3,5 beleerd werden en met 4 de baan op gingen. Dan nog vind ik het niet een erg paardvriendelijke sport, ... meer een portemonnee-vriendelijke of prestige-vriendelijke sport. Rensport is niet zozeer leuk voor het paard dan wel voor de mens van wie dat paard is. Hoe goed ze ook verzorgd worden.

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:16

In welke opzichten vind je het dan nog meer niet paardvriendelijk?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:27

ik ervaar de rensport naujuist als één van de paardvriendelijkste sporten.
De training voor een renpaard is vrij duidelijk, en gaat vanuit de natuurlijke gang van een paard.
Er zijn weinig paarden te vinden met veel bloed die niet van racen houden (ik heb nog nooit een arabier gezien die je vooruit moest slaan omdat hij niet wou lopen )
En het gewicht dat ze op hun rug krijgen is heel weinig,

tja er zijn altijd wel dingen waarvan je denk dat het beter kan, maar de rensport is op dat gebied al behoorlijk uitgemelkt door dierenactivisten.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:31

Maar we hadden toch al gezegd dat een paard het wel leuk kan vinden om jong beleerd te worden... maar dat dat niet betekent dat dat goed voor hem is?
Skydiven is ook heel leuk...totdat je de grond raakt.

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:32

edit:
Arno heeft zijn bericht aangepast, dus dan heb ik ook niets gezegt.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:37

arno8 schreef:
Maar we hadden toch al gezegd dat een paard het wel leuk kan vinden om jong beleerd te worden... maar dat dat niet betekent dat dat goed voor hem is?

Skydiven is ook heel leuk...totdat je de grond raakt.

ja maar met sky diven zonder paracute is de kans 100% dat je mors dood bent, beetje heftige vergelijking hoor
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 15-11-05 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:38

Ik had gereageerd op een reactie op een bericht van mij dat ik al veranderd had... (wie dit kan volgen is heel slim) en dus kun je dit stukje als niet geschreven beschouwen...
Laatst bijgewerkt door arno8 op 15-11-05 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:38

Ik bedoel skydiven zonder parachute...

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:41

Haha, nee maakt niet uit joh Ik had me post ook al veranderd. Dus niemand ziet er meer iets van

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:46

heb ik ook maar even gedaan dan

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:50

Waarom ben ik de enige die de lol inziet van heftige vergelijkingen??? Ze zijn toch lekker duidelijk, je weet meteen wat ik bedoel... maja...

We hadden toch al gezegd dat een paard het wel leuk kan vinden om jong beleerd te worden... maar dat dat niet betekent dat dat goed voor hem is?
(Ik probeer weer ontopic te komen... excuses aan de moderators voor mijn constante stoornis)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:20

tja maar als je echt naar het welzijn van een paard kijkt:
die heeft dat echt niet door, word er dus ook niet minder ongelukkig van.
Hij beleeft de tijd van zijn leven, allemaal heel leuk.
word het recreatie paard, word hij vast niet minder gelukkig over
als hij kreupel word heeft hij natuurlijk pijn, maar kan over gaan en dan is hij weer helemaal gelukkig
gaat hij naar de slager, word hij ook niet minder gelukkig om hoor. Tegen de tijd dat hij door heeft is het al voorbij.

Het zijn de mensen die er problemen mee hebben.
Het is net als een varken in de bio industrie, denk maar niet dat die ongelukkig zijn hoor, ze weten niet beter (extreem voorbeeld, renpaarden hebben het wel even net wat beter he )