Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:15

Ik ontdekte vandaag wat schuurplekken op haar borst van de deken.
Had ik vorig jaar niet.
Ik denk dat ik de stukjes bij de schouders maar weer helemaal los laat hangen.
Dan hangt hij achter wel wat meer over, maar ik hoop dat dan de schuurplekken weggaan.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:19

Steffie89 schreef:
Ik snap het wel geloof ik. Ik vind het wel fijn als je ene foto maakt.

Zal ik voor je doen Knipoog
Aan het einde van de week zijn mijn ouders er weer, dan zal ik er één plaatsen.

Enne...nog steeds geen geschuur of jeuk aan deze kant Ja

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:25

JewelFamke schreef:
Steffie89 schreef:
Ik snap het wel geloof ik. Ik vind het wel fijn als je ene foto maakt.

Zal ik voor je doen Knipoog
Aan het einde van de week zijn mijn ouders er weer, dan zal ik er één plaatsen.

Enne...nog steeds geen geschuur of jeuk aan deze kant Ja

Ja graag.

Gisteren tijdens het rijden kriebelde ik een keer door haar manen. Maar ze reageerde er niet op. Normaal vind ze het heerlijk.

Als ik de hoofdkap af doe. Dan wil ze de hele tijd tegen mij aanschuren.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:44

Ben echt boos! Wat een k*t kwaliteit is de deken! Boos!

Ik heb de deken besteld uit duitsland. Van de ijsland shop ofzoiets. De deken kosten 121 euro en het hoofdkap 44 euro. Zoiets was de prijs. Het leek mij dus wel een goede deken. Nou deken afgelopen vrijdag binnen gekregen. Deken was iets te groot. Maar doordat ze een stevige fjord is. Zou een maatje kleiner te strak zitten. De deken bestaat uit een gewone deken met een nek. En uit een hoofdkap en aan de hoofdkap zit nog een stuk nek.
Zaterdag ochtend haalde ik haar uit de wei. Deken hing een beetje scheef. En het nek gedeelte van het hoofdkap was helemaal naar voren geschoven. Toen dacht ik al, dit hoort niet. Na het rijden weer op de zelfde manier de deken omgedaan.
Zondag hing het nekgedeelte helemaal tussen haar oren in. Toen Klaartje in de wei liep, verschillede manieren uit geprobeert, hoe ik het nekgedeelte om zou gaan doen. Toen zag ik dat er op het hoofdgedeelte een lusje zat. Het nekgedeelte (van de deken) zit op het einde een gedeelte waar je het strakker kan vast maken. Dus ik dacht van, dan doe ik het nek gedeelte (van de deken) doordat lusje heen. Dan kan het nekgedeelte (van het hoofd) wel naar voren zaken. Maar niet van het hoofd afglijden. Het lusje diende daar ook voor, volgens mij. Want ergens anders kan het niet voor dienen.

Nou kwam ik vanmidag aan fietsen. En ik zag geen hoofdgedeelte. Ik dacht al k*t als het maar niet kapot in de wei ligt. Dus ik loop de schuur in. Ligt de hoofdkap kapot, boven op mijn zadel. Dus Piet heeft de hoofdkap waarschijndelijk gevonden en hem daar neer gelegt.
Het lusje is dus van het hoofd af getrokken. En het lusje zat nog een het ding waarmee je het strakker kan vastmaken.

Ik heb dus nou het hoofdgedeelte meegenomen en mijn ouders erna laten kijken. Die vinden het raar dat dit is gebeurt. En ze vinden het gewoon niet kunnen. Mijn moeder kan het makkelijk weer vastmaken. Dat is het probleem niet. Alleen heel de hoofdkap begint aan de onderkant al te raffelen en lost te laten. Dus mijn moeder kan het lusje wel opnieuw er aan zetten. Maar dadelijk laat het elastiek wat om de neus zit los. Dan kan de deken niet meer worden opgestuurd, want dan zegen ze. Ja je hebt al aan de deken al een keer gemaakt. De deken weer terug sturen. Kost veel werk, want deze moet dan naar Duitsland.
Tussen de benen van Klaartje zit ook een gedeelte waar je de deken vast moet maken. Die maak je vast met 2 klipjes. 1 klipje is ook al er af gegaan.

Wat zouden jullie doen. De deken terug sturen of gewoon houden en maken?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:44

Ik heb foto's gemaakt. Dus die zal ik dadelijk op de computer zetten.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:17

Afbeelding
Klaartje met de deken. De deken ligt te ver naar achteren. En bij de oren ligt die naar achteren. Hier dus zonder de hoofdkap.

Afbeelding

Afbeelding
De sluiting bij de nek

Afbeelding
Het gat in de hoofdkap.

Afbeelding
Zo doe ik de deken op voordat ze het land in gaat. Normaal dus zonder halster. Alleen nou heb ik maar een halster omgedaan. Zodat de nek zeker blijft liggen. De achterkant trek ik altijd naar voren toe.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 22:47

@ Steffie89
Ik denk dat ik hem toch wel zou terugsturen Ja Dan maar een maandje met spul smeren ... Ik weet het anders ook niet! Maarja als je een nieuwe deken krijgt met dezelfde flut kwaliteit heb je er nog niks aan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:54

Dat gat is op zich niet zo groot, dus ik denk dat opsturen niet veel zin heeft.
Zoiets kan natuurlijk met elke deken gebeuren, hoe lang je 'm ook hebt...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:39

Ja daarom het gat is het probleem niet. En dat klipje dat maak ik wel opnieuw was met naald en draad.

Alleen was nogal boos erover.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:12

Hoi Steffie,

Is je deken gekocht bij REITERSPORT ZILLKE? Ik heb daar ook net een deken gekocht, eerst maat 1, maar die was echt een stuk te klein, ik heb nu maat 2,geruild, en natuurlijk veel geld extra betaald, ze heeft de deken nog niet op in de wei, want ze staat aan de zee, en heeft pas echt midden in de zomer last, dus ik wacht nog even. Maar jouw deken, lijkt veel en veel groter dan die van mij, lijkt wel een maat 3. Bij mij hangt ie lang niet zo ver over.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:26

Tja, hoewel op de eerste foto hangt ie zo over, en de laatste niet, dat die deken zo verschuift in de wei.. Marjo Eisla, forum "zomereczeem is te genezen" heeft de deken ook, maat 1 voor haar ijslander en die is er erg tevreden mee en vind de kwaliteit zelfs beter dan de Boett.
Ik heb er zelf wel een extra rits en 2 extra clipjes bij besteld. Ik hoop dat ie bij mij goed blijft liggen, want ze kan ook geen halster in de wei op i.v.m een hooiruif die daar staat.....

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:54

toverpaardje schreef:
Hoi Steffie,

Is je deken gekocht bij REITERSPORT ZILLKE? Ik heb daar ook net een deken gekocht, eerst maat 1, maar die was echt een stuk te klein, ik heb nu maat 2,geruild, en natuurlijk veel geld extra betaald, ze heeft de deken nog niet op in de wei, want ze staat aan de zee, en heeft pas echt midden in de zomer last, dus ik wacht nog even. Maar jouw deken, lijkt veel en veel groter dan die van mij, lijkt wel een maat 3. Bij mij hangt ie lang niet zo ver over.

Ja, ik heb daar de deken gekocht. Ik had jou bericht hier op bokt gelezen dat maat 1 te klein was. Daarom had ik maat 2 besteld. deze is dus alleen aan de achterkant de groot. Bij de schouders zit die op mooie lengte. Alleen bij de nek is de deken ook iets te lang. Maar dat hindert verder niet. Ik heb maat 2 besteld. Het lijkt mij dus ook dat ik maat 2 heb gekregen. Maat 2 was van 1,50 tot 1,75. En Klaartje is 1,47 dus maat 1 zo dan te klein zijn.

Alleen ik laat mijn moeder de deken inkorten denk ik.

toverpaardje schreef:
Tja, hoewel op de eerste foto hangt ie zo over, en de laatste niet, dat die deken zo verschuift in de wei.. Marjo Eisla, forum "zomereczeem is te genezen" heeft de deken ook, maat 1 voor haar ijslander en die is er erg tevreden mee en vind de kwaliteit zelfs beter dan de Boett.
Ik heb er zelf wel een extra rits en 2 extra clipjes bij besteld. Ik hoop dat ie bij mij goed blijft liggen, want ze kan ook geen halster in de wei op i.v.m een hooiruif die daar staat.....

nee, om de laatste foto hangt die op goede lengte. Daar heb ik de deken helemaal naar voren getrokken. Ik denk dat ik dadelijk 2 extra klipje ga kopen. Voor het hoofdstuk aan de deken te laten bevestigen. Dan moet ik wel aan de slag gaan met naald en draad. Kan het naaimachine namelijk niet mee gaan nemen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:41

Vervelend zeg, dat het kapot is. Terugsturen zou ik ook niet doen, het is maar net wat xtwisterx al zegt.

Hij ligt idd ver naar achter, behoorlijk veel verder dan bij die van mij. Ik zal z.s.m. een foto voor je maken.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:21

Wie heeft er wel de eczema pagony deken van de Divoza? Sluit de hals helemaal goed aan tot aan de oren? Ik heb vorig jaar de witte deken van Harry's Horse gekocht maar deze is nu een beetje te klein bij de hals waardoor ze nog steeds jeuk heeft.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:01

Hoi Steffie,

Er zit ook nog een soort extra fliebertje op de rug om de ruglengte korter te trekken, helpt dat ook niet.
Misschien is het wel raadzaam, om de foto waarop het zo ontzettend over d'r kont heenhangt naar Reitersport te sturen, ik heb helaas zelf geen foto gemaakt toen ik maat 1 paste, want dat was echt behoorlijk te krap, en de middelste dinges om haar buik, kreeg ik absoluut niet dicht.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:14

Hoi, Ja deze heb ik al strakker gemaakt. Vandaag heeft mijn moeder, de rug ingekort. Dus nou ligt die wel goed.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:25

Ik heb de excema pagony deken van Divoza, de hals is bij mijn pony wel lang genoeg, maar zakt echt naar beneen als ik hem niet aan een halster of hoofdkap vastmaak.
Kwaliteit is geloof ik ook iets minder, scheurt misschien sneller, maar ik heb een nette pony, zolang de jeuk weg blijft althans Knipoog
Op dit moment heb ik geen deken op, gebruik klitwortel, wat tot nu toe goed helpt Lachen

chrisjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:33

huh...

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:09

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje. Ik wil een boett deken kopen voor een haflinger van ongeveer 1.40m. Heeft iemand enig idee welke maat ik dan moet hebben? Ik had bij divoza de pagony deken besteld, maar die was te klein. En ik vond hem er ook nie echt stevig uit zien zeg maar. Nja ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Doeidoei

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:05

Voor Twister heb ik een Size 5 genomen, en die zit prima.
Als je haflinger erg stevig is zou ik wel een Size 6 nemen, die is net ietsje ruimer.

Kijk anders even op www.boett.com en dan bij Sizes.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:54

Op de site van divoza staat ook een tabelletje met maten bij de boett-deken, daar kun je ook kijken. Het is denk ik toch een kwestie van passen, ik had eerst ook een andere maat voor mijn A-tje. Er werd maat 1 geadviseerd, maar die zat veelste strak. Ook omdat ze nog groeit heb ik nu maat 2.

Die van mij is na 6 weken gebruik nog steeds helemaal heel.

@steffie: zit ie nu beter en blijft ie beter liggen? Moet ik nog een foto voor je plaatsen of is het goed zo?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:54

heeft iemand ervaring met de nieuwe boett: de "Neck Blanket"?
Die lijkt mij nl. geschikt maar ik weet niet hoe die precies zit enzo. Heeft iemand toevallig foto's?
Verder staat er ook bij : "of de deken ook voo in de wei gebruikt kan worden is totaal afhankelijk van de situatie waarin uw paard staat Verward Jaja, lekker duidelijk...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:30

JewelFamke schreef:
@steffie: zit ie nu beter en blijft ie beter liggen? Moet ik nog een foto voor je plaatsen of is het goed zo?

nee, dat hoef niet. De deken past goed nou!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:47

Het leek mij zo heerlijk. Nooit meer in de zomer, last van jeuk. Nooit meer geschuur. Nooit meer haar uitval. Nooit meer een dunne staart. Nooit meer elke dag weer wassen. Nooit meer rot poedertjes door het eten. Nooit meer injecties van de Dierenarts. Nooit meer lelijk zijn in de zomer. Nooit meer alleen in de winter een volle voorlok, mooie manen en een volle staart.
Het leek waar te worden. Toen de bankrekening werd geplunderd en er een zomereczeem deken werd gekocht. Wat zouden het weer mooie zomers worden. Geen rotte vliegjes meer.

*zucht het was ook te mooi geweest om waar te zijn.
De eerste 2 dagen beviel de deken! Alleen de hoofdkap zakte naar beneden. Maar we hoopten dat, dat gewoon tijdelijk was. Na 3 dagen, was de hoofdkap door midden gescheurt. Gelukkig heb ik een super Mama met een super naaimachine. De hoofdkap werd gemaakt. En we konden weer verder gaan dromen. We moesten al snel stoppen met dromen. De volgende dag was de buikflap helemaal naar achteren gaan hangen. De klipjes waren geknapt. Ook hing de deken helemaal scheef. De hoofdkap zakte steeds weer naar voren. Maar daar kwam mijn super Mama weer. Ze maakte de hoofdkap vast een de deken. En maakten de deken korter. Eindelijk de deken paste! We konden weer verder gaan dromen. Weer stopte de droom snel. De volgende dag hingen de klipje weer los. Snel weer aangemaakt met naald en draad. De volgende dag nam ik gewoon een stuk elastiek mee. De volgende dag snel de elastiek eraan gemaakt. Jaa, de volgende dag zat de deken super! De eerste dag, dat er geen naaimachine moest komen of naald en draad. Geweldig dacht ik. Waarschijndelijk zit nou alles goed en hoeft er vollopig niks te gebeuren. De dag erna zou ze een dagje vrij krijgen. Dus ik zou niet komen. Ik had het druk met school.

Was ik die dag maar wel gekomen. Na het eten ging ik naar Klaartje toe. Toen ik op het fietspad rijd. Gluurde ik snel door de bomen heen om te kijken of ik Klaartje in de verte kon zien. oliebol ik zie wel een paard maar niks blauws. Snel de bocht om gefietst. Ik wou de garage open maken. Maar er lag geen sleutel! De deur was ook dicht. Sh*t dacht ik Piet is natuurlijk bij zijn dochter eten. Snel gluurde ik door de ruiten heen of het stroom aan stond. Ja hoor het stond aan. Maar ik moest en zal de wei in gaan. Dan maar in een wei duiken met stroom. Ik kwam aan lopen en inderdaad geen deken. Maar ook geen manen meer! De helft van de manen had ze afgeschuurt. Ik kon wel janken. Die deken heeft mij nog meer ellende bezorgt. Dan de eczeem zelf. Ik moest weten waarom ze geen deken omhad. Ik dacht meteen oliebol, dadelijk heeft ze de deken gemold. Ik werd gewoon gek van mijn eigen gedachtes. Ik probeerde te denken, misschien had er gewoon iets los gezeten. En weet Piet niet meer hoe de deken om moest. Na 1 uur kwam Piet er eindelijk aan.
Nadat hij maandag avond nog snel even de paarden water ging brengen. Had Klaartje geen deken meer op. De deken lag in een hoekje van de wei. Wel had ze de hoofdkap nog op. Piet had de deken opnieuw willen opleggen. Klaartje had het alleen geen goed idee gevonden. En was snel weggelopen. Snel ben ik de garage in gelopen om te kijken wat er aan de hand was met de deken. Maar er was helemaal niks kapot. Alle riempjes zaten nog dicht. Alleen de ritssluiting was open. Na 5 minuten kwam ik erachter. De ritsluiting is open gegaan. De deken is van haar hals afgegaan. En de deken is zo van haar kont afgegeleden. En ze is gewoon uit de deken gestapt. Wat was ik blij. Dat er niks aan de hand was met Klaartje. Ook was de deken nog heel. Nadat het rijden slecht was gegaan. De deken weer opgegooid. Piet vroeg aan mij, waarom de buikflap er eigelijk aan zat. Daar had ze tenslotte toch geen jeuk.
Nou wil ik de buikflap er af gaan doen. En er iets van kruissingels aan gaan maken. Als de deken nou weer niet heel blijft. Dan gaat die nooit meer op! Het is nou nog steeds goed gegaan. En zijn er geen ongelukken gebeurt. Maar het had zo anders kunnen afloppen!

Heeft er iemand een deken zonder buikflap? Hoe blijft dat zitten?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:53

Waarschijnlijk is een deken niet geschikt voor jouw paard.
Als ik jou was zou ik iets anders proberen en geen nieuwe deken halen...

Raadpleeg de dierenarts eens, misschien heeft hij een goed idee.