_Romana_ schreef: Naar zachte aanpak luistert hij niet hoor, hij dendert als hij biks hoort gewoon door je heen( hij duwt jou gewoon opzij, [...]
In het begin was ik best bang voor hem, bang dat ik te streng was, en bang om hem aan te pakken, en het werd steeds erger! Dus nu pak ik hem ook gewoon aan als hij me aanvalt in de wei( dat is gewoon een spelletje voor hem ofzo, of hij probeert me uit)
Ik heb uitgebreid je antwoorden gelezen ja...
Nog steeds dezelfde mening. Lees mijn verhaal maar...
Ik zeg niet dat je met carrotsticks en leadropes aan de gang moet gaan ofzo, want persoonlijk vind ik dat ook allemaal wat geldklopperij.
Maar ga eens naar de bieb, zou ik zeggen, en leen eens een boekje hierover, kan geen kwaad hoor.
Mij heeft het wat verder op weg geholpen in de houding naar mijn paard toe en het waarom.
Ik zeg niet dat jij niet goed met je paad omgaat, je vertelde over je vorige pony waarmee je 2 handen op 1 buik was.
Nu ken ik mensen met 2 schapendoes-honden. Heel wat anders, ik weet het. Maar deze mensen zien die honden als hun kindjes en "we gaan niet op hondentraining want dat is zielig en het slaat nergens op"
Gelukkig voor hun hebben dit soort honden een geweldig lief karakter en doen ze geen vlieg kwaad, maar ik had er niet aan moeten denken dat ze 2 rottweilers hadden genomen....
Ik bedoel dus, elk paard is anders en het ene paard reageert nou eenmaal beter op het één en het andere op het andere. En ik vind dat uit jouw verhaal blijkt dat jouw paard nog niet voldoende op jouw huidige aanpak reageert, sorry.
Ik ga hier niet vertellen dat ik hier degene ben die een voorbééldig paard heb staan, maar het is wel 180 graden omgedraaid en dat doet het nog steeds, stapje voor stapje merk je dat hij steeds meer op mij en mijn bewegingen gaat letten. Terwijl hij eerst een ongeconcentreerde olifant was. En ik dacht dus: "ach, waarschijnlijk is ie nou eenmaal zo..."