heb er wel goede dingen over gehoord, maar duur is het wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Randy01 schreef:Heel misschien komen mijn paarden in een soort containerboxen te staan met uitloop naar buiten (héél misschien hoor). Heeft iemand ervaring met dit spul in een buitenbox? De staleigenaresse zei nl. dat ze dat niet wil hebben omdat vlas dan overal over het erf (terwijl het niet verder dan de paddock komt volgens mij) komt te liggen???
Even betere uitleg: de deuren kunnen opengezet worden zodat de paarden in en uit kunnen lopen maar de deuren kunnen ook gesloten worden als de paarden buiten staan....
Iemand ervaring hiermee???
Fasel schreef:Mijn paarden staan in boxen die een uitloop naar een paddock hebben. En natuurlijk lopen ze iets mee naar buiten maar dat is niet veel. En bovendien heb je dat met stro en zaagsel ook. Ik heb het beslist niet over mijn hele erf liggen. Bovendien verteerd het weer snel dus het blijft altijd een klein beetje.
Citaat:Wie verkoopt de mest? Wat vraag je ervoor? Of zeg je, neem maar mee, dan ben ik het kwijt.
holly schreef:Dat het erg tijdbesparend is ben ik het mee eens.
Ik lees hier over hoelang jullie erover doen totdat de stal helemaal leeg moet, en ik heb het idee dat ik er langer mee doe![]()
Wat ik niet lees is hoe het verbruiksschema bij jullie is.
Wanneer grijp je naar het pak en hoeveel doe je er dan in.
Dus als in, deze week strooi ik zoveel bij, volgende week zoveel, en week dan en dan schep ik alles eruit.
Deze zomer hebben ze de stal niet gebruikt, dus ook geen kosten aan geweest.
Toch was de winter voor mij ook heel goedkoop hoor.
Een half baaltje per 2 weken. En soms iets langer nog.
Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik de stal helemaal leeg heb gehaald. Heb zoiezo 1 keer alles opzij gegooid en de natte plakken eruit gehaald, daarna weer opgestrooid met 1 baal en de rest van de winter hoefde dat niet meer.
(ik heb een inloop stal misschien dat dat scheelt)
Dus mijn schema.
om de 2 weken 1/2 baaltje.
1 keer in de gehele winter de natte bodem eruit (als je al van nat kan spreken)
Hoe is dat bij jullie?
Fasel schreef:Elke dag 's ochtends en 's avonds de mest eruit.
1 x per week een baal erbij. (LET WEL: eigenlijk is dit lang niet nodig maar ik vind het prettig)
1 x per week bij de zwarte de natte plek en 1 x per twee weken bij de schimmel.
paulanda schreef:had gisteren de leverancier aan de lijn,de linabox is geheel uiverkocht en pas weer leverbaar eind van het jaar,wel had hij iets anders soort van ecolit maar dan zonder toevoeging.
Kiara schreef:Dit schema heb ik ook ongeveer.
Als het buiten erg nat is (paarden staan de hele dag buiten), gooi ik soms tusendoor nog wat vlas erbij.
Dit is alleen maar om de dikke sokken van Novia wat sneller te laten drogen.