waarschijnlijk wel alstie welsh papieren etc heeft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zitake schreef:ik vraag me ook wel af waarom je een 13jarige hengst nu nog zou gaan castreren, terwijl ie waarschijnlik al gedekt heeft enzo. ok ik begrijp dat de meeste mensen daarvan voorstander zijn wat begrijpelijk is, maar bij een 13jarige paardje zou ik dat niet onmiddelijk meer doen hoor. ten eerste karakter zal toch niet meer veranderen en een groot deel van het gedrag ook niet.
ThePast03 schreef:Na dit voorval heeft de eigenaresse de hengst gelijk verkocht, ze durfde hem niet meer te vertrouwen. En dat terwijl het jaren goed was gegaan.
Cassidy schreef:En dat snap ik dan weer niet. Beetje kortzichtige gedachte, vind je niet? Het paard had na het ruinen gewoon kunnen blijven hoor. Of is dit weer een van de mensen die een hengst houden en zich na een aanvaring niet realiseren dat dit gedrag kwam door de HORMONEN komt die aan het razen waren?
Arrisje schreef:Daar komt nog bij dat je pony/paard helemaal in elkaar valt als hij z'n ballen kwijt is, totaal geen uitstraling meer enz.
Arrisje schreef:Als die van mij denkt dat ie hengstje moet spelen krijgt ie ongenadig op z'n flikker van m'n ruin. Die schopt hem echt hárd, hij weet nu dat ie niet zoveel meer kan flikken!!!!!!!
Citaat:Hengsten zijn het eerlijkst, onthoud dat wel. Je hebt er tien keer meer aan dan een ruin.
Cassidy schreef:Ook een serieuze dressuurpony wil een keertje kunnen dollen...
Arrisje schreef:Ik ken heel veel paarden die helemaal in elkaar gevallen zijn nadat ze geruind waren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arrisje schreef:Dat heeft niets met naief te maken ik heb er net als jullie m'n mening over.
Arrisje schreef:Nee, maar ik bedoel van die kinderen die denken dat ze als eerste pony of paard een hengst moeten nemen. Jou bedoelde ik er niet mee, Pharagirlke.
Het scheelt dat m'n ruin hem op z'n kop slaat en niet op z'n benen en dan nog, hij vraagt er zelf om dacht ik?????
Ik ken heel veel paarden die helemaal in elkaar gevallen zijn nadat ze geruind waren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kadans16"]
Die van mij is echt hartstikke braaf.Hij is nu 12 en ik denk er niet aan
om hem nog te laten castreren.Ik kan goed met zijn streken overweg
je moet gewoon extra goed oppassen met zo'n beest.
Maar daar word je alleen maar voorzichtiger van![]()
En dat ie brult als ie en merrie ziet en wat poekelt en bokt als ze in de buurt zijn dat interessert mij niet zo hoor.
De helft van de tijd staat ie te suffen en te knuffelen, en ja ook hij is wel s vervelend en doet plotseling vreemde dingen, dat hoort nu eenmaal bij zijn karakter en dat wist ik al voordat mijn ouders hem kochten.
Gewoon consequent blijven en opvoeden die hap![]()
Dan is er niets aan de hand.Mijn pony was een ruintje en veel onbetrouwbaarder
[/quote]
[quote="kadans16"]
@ Cassidy ,Tja succesverhaal of niet.Paarden worden niet vals geboren.
Net alsof een hengst niet kan leren om zich braaf te gedragen?
Kom op zeg Ruinen en merries kunnen ook ontzettende vuillakken zijn.
Ja natuurlijk nemen de hormonen af en toe de overhand maar moeten we dan maar alle hengsten gaan castreren.?Zal het stamboek leuk vinden.
En trouwens merries dan die hebben de hele lente en zomer door last van de hormonen die zijn dan ook gevaarlijkals ze ontsnappen.?
Tsss het is net alsof iedereen je maar veroordeelt als je een hengst hebt.
''Och ze heeft alleen maar een hengst omdat ze dat stoer vind''
Allemaal van die domme uitspraken.Bij de junioren lopen ook zat hengsten met jonge ruiters mee hoor!Als je goede begeleiding hebt met je
paard/hengst (ook op stal) dan moet dat gewoon kunnen en hoeft het helemaal geen meisjesdroom te zijn.
Ik heb er in ieder geval niet bewust voor gekozen om een hengst te rijden.
Het klikte en ik kan een heleboel van hem leren met rijden dus waarom niet?Daar hoef ik toch geen 20 jaar voor te zijn of wel?
Ik weet zeker dat er een heleboel ruiters t slechter zouden doen met
een hengst dan ik met mijn 16 jaar!
Altijd die stomme discussies over ''hengsten zijn gevaarlijk''.
Ja en rotweillers en mastino's en krokodillen en haaien ook
[/quote]
[quote="kadans16 schreef:Tja ik kan natuurlijk best mijn hengst morgen naar de kliniek brengen en zijn ballen laten wegsnijden.Maar ik denk dat ik hem dan overmorgen dood in zijn stal aantref.Aangezien ie 12 jaar is en het n beetje banketstaaflig
is om nu nog zijn ballen weg te halen.En ongezond ook.
Is dat een geldige reden of wordt ik nu gebombardeerd als pennymeisje''wat is er nou zielig aan?''
![]()
Denk ff na.
qwinty schreef:ik heb ook een hengstje en laat hem pas helpen als hij TE vervelend word en nu dus nog niet als die braaf is waarom zou ik dan?!