Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:19

Fokken?!? Zoals je al had kunnen lezen, is de volle zus van de merrie ook zo'n secreet. Is ook niets mee te beginnen, maar daar hebben ze maar wel een veulen ingedouwd..... Wat mij betreft moeten die mensen nog eens aan hun voorhoofd voelen.
Dat 2 volle zussen vrijwel hetzelfde karakter hebben is al een flinke aanwijzing dat het erfelijk is. En als het veulen dan net zo is? Wat dan?
Niet iedereen heeft het geld om 2 gevaarlijke paarden dan maar ergens weg te zetten (en wat te denken van hoefsmid, veearts, etc.? Die maar dood laten slaan omdat jij je verantwoordelijkheden niet neemt?).
En om het vuurtje nog even op te stoken, paardrijden is verdomme je hobby. Dit paard kun je niks mee, dus dan maar op een weitje zetten (met risico's), en verder geen (of minder) geld hebben om je hobby uit te oefenen? Mij niet gezien.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:19

maar dat trappen was de druppel denk ik,

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:19

Jij zou het niet op je geweten hoeven te hebben dat zo'n paard een ander verwondde? Goh, bekap jij je paarden zelf? Als je paard ziek is bedenk jij wel effe een medische oplossing? Wat als jij zelf ziek bent? Wat als zo'n paard je moeder of ieder ander die voor jou het paard wilt verzorgen zwaar verwond? Een gebroken neus en aantal tanden eruit zijn niet met een pleister op te lossen...

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:20

je hebt er geen geld voor over en geen zin in om een paard te laten leven? Egoisme noem je zoiets

Saera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:21

Goh wat een neverending story. Imo is dat paard verrot, bij anderen niet. En als je dat paard dan levend zou houden, waar? Waar hij geen mensen of andere dieren kan verwonden. En waarom zou je dat doen? hmm..

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:22

bekappen is simpel, zijn hele goede cursussen voor, Voor de dierenarts bestaat zoiets als verdoving

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:23

waarom zou je een paard laten leven, waarom zouden we jou laten leven (nog nooit iemand pijn gedaan zeker?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:23

Pablolover......... je mag wel eens bij mij langskomen en mijn lijf bewonderen, dan zie je wat een paard dat niet goed is in n kop aan kan richten....... en dat is drie jaar geleden gebeurd. Op dat moment werkte ik al 14 jaar in de paarden en heb de grootste gekkenhuizen in mn handen gehad....... was dus wel iets gewend

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:23

Dan noem jij het egoïsme, een 'normaal' paard zou ik inderdaad alles aan doen om het wél voor elkaar te krijgen, maar voor zo'n paard? Nee.
Ik ben toch echt altijd nog belangrijker dan het paard.

Saera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:24

mensen met paarden vergelijken? laat ook eigenlijk maar..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:26

Pablolover schreef:
je hebt er geen geld voor over en geen zin in om een paard te laten leven? Egoisme noem je zoiets

ik vind het egoistme om een paard zo door te laten leven.............

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:26

Egoisme is pas weten dat je fout zit maar om je geweten te sussen anderen in gevaar brengen...het is te hopen dat jij zo'n paard nooooit tegenkomt Pablolover, dat meen ik echt. Maar ja, je onderschrift zegt al voldoende...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:27

Pablolover schreef:
bekappen is simpel, zijn hele goede cursussen voor, Voor de dierenarts bestaat zoiets als verdoving

penny, sorrie hoor maar echt te erg penny

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:27

Pablolover schreef:
waarom zou je een paard laten leven, waarom zouden we jou laten leven (nog nooit iemand pijn gedaan zeker?)

Hallo.....dit gaat over een paard. Niet een vriend, familielid enz. maar een paard, dat is een dier. Vaak heel lieve dieren, soms ook niet...het blijven dieren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:29

Pablolover schreef:

er wordt echt best wel eens gericht geslagen naar me........ en dan skup ik gewoon uit alle macht terug. Een paard dat wel eens een foutje maakt kan best, niet leuk maar goed allah, het kan...... Als een paard jou stelsel matig mishandeld moet je het net zo behandelen als een man die je stelselmatig mishandeld en dan moettie gewoon weg. Klaar!

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:29

MENSEN, ik heb een voorstel laten we een boktmeeting organiseren, en neem je paard mee.locatie: slachthuis, gratis en voor niets, zelfs met bonus. Paarden die nog nooit geschopt , gebeten, gehapt of iets anders minder prttigs hebben gedaan hoeven niet te komen (wedden dat Nederland paardlooswordt) kom op voor de rechten van het paard, maak hem dood, zodat hij uit zijn lijden is verlost van zijn baas die denkt het beste met hem voor t e hebben . KOMT U ALLEN IN GROTE GETALEN!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:32

gijsenkim schreef:
Pablolover......... je mag wel eens bij mij langskomen en mijn lijf bewonderen, dan zie je wat een paard dat niet goed is in n kop aan kan richten....... en dat is drie jaar geleden gebeurd. Op dat moment werkte ik al 14 jaar in de paarden en heb de grootste gekkenhuizen in mn handen gehad....... was dus wel iets gewend
een paard dat niet goed is in zijn hoofd kan zoiets doen ja! en mij lijkt het ook beter voor het paard je krijgt toch alleen maar meer problemen met zo'n paard!

youngster

pfff, ik kan echt moe worden van sommige reacties hierboven.. Mijn hemel het pennygehalte stijgt met de dag..
Pablolover heel vervelend wat jij allemaal hebt meegemaakt en dat meen ik echt, maar hier kan jij echt niet over oordelen..
Voor het paard is het beter zo, en ja een mens gaat nog altijd boven het paard, heel jammer, maar moet je je kapot laten slaan?? Of nee, ik ga aan hem zitten, laat ik er maar een spuit sedalin in duwen, nee daar wordt het paard beter van...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Pablolover schreef:
MENSEN, ik heb een voorstel laten we een boktmeeting organiseren, en neem je paard mee.locatie: slachthuis, gratis en voor niets, zelfs met bonus. Paarden die nog nooit geschopt , gebeten, gehapt of iets anders minder prttigs hebben gedaan hoeven niet te komen (wedden dat Nederland paardlooswordt) kom op voor de rechten van het paard, maak hem dood, zodat hij uit zijn lijden is verlost van zijn baas die denkt het beste met hem voor t e hebben . KOMT U ALLEN IN GROTE GETALEN!

Mijn advies voor jou is...neem een lekker glaasje warme melk en ga lekker naar bed toe. Rust maar even lekker uit Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:33

God, waarom maakt iedereen zich zo kwaad als een 'pennymeisje' zegt dat ZIJ het anders zou doen. Mag je je mening niet geven over zo'n situatie? Dit is een discussie forum hoor Verward
Ik had het ook niet zo aangepakt, maar oordeel verder niet over deze specifieke situatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:33

Pablolover schreef:

oeh nu draaf je penny door, en ben je geen gelijkwaardig gesprekspartner meer

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:34

Ja precies en pak er lekker een stapeltje penny's bij meisje..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:35

Pablolover schreef:

Heel goed, maar we beginnen met een boktmeeting voor jou. Wij verzammelen wat leuke 'handelbare'onhandelbare paardjes voor jou en jij gaat ons laten zien hoe daar mee om te gaan. Pas als jij hebt bewezen dat getikte paarden als uit dit topic door jou best handelbaar zijn, mag je verder praten.
P.S. wij zorgen wel voor ambulance. Wil je ook op video hoe je binnen drie seconden verrot getrapt wordt hebben? Gratis.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:35

Dan hoeft mijn paard in ieder geval niet te komen Lachen

En denk nou eens een keer echt na..... Dit paard is niet vanwege 1 of zelfs 10 incidenten weggebracht..... Iemand die het 4 jaar lang met een paard heeft geprobeerd, er duizenden euri in heeft gestopt, etc. die heeft echt niet 'zomaar' dat paard weggebracht. Ik denk trouwens dat er verdomd weinig mensen zijn die zomaar een paard naar de slacht brengen....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:37

lis schreef:
God, waarom maakt iedereen zich zo kwaad als een 'pennymeisje' zegt dat ZIJ het anders zou doen. Mag je je mening niet geven over zo'n situatie? Dit is een discussie forum hoor Verward
Ik had het ook niet zo aangepakt, maar oordeel verder niet over deze specifieke situatie.

Ik maak me niet kwaad hoor, ik geef alleen tegenargumenten Lachen