En plots denk je: was ze er maar niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:12

Ninx schreef:
nevica schreef:
Nala is al verkocht dus dan heeft een heel verhaal ophangen geen zin toch? Daarom vind ik het een trap na. Je schrijft ook allemaal aannames over wat een nieuwe koper eventueel gaat doen maar dat weet je helemaal niet, want je kent de koper niet, dus ook die aannames en bangmakerij naar TS hebben geen zin.

Dat heb ik gemist.
Ik meende dat ze het alleen had besloten maar nog niet tot actie was overgegaan.
Mijn excuses.
Hopelijk loopt alles voor alle partijen goed af.

Dat heb ik dan ook gemist. Volgens mij zijn er potentiële kopers.

Nala

Re: En plots denk je: was ze er maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 22:19

Mijn bijrijdster is afgehaakt en de deal is zo goed als rond met de man met ervaring met pssm type n/p1, die er zijn hele stal en manier van houden op aangepast heeft, omdat zijn eerste paard dit ook heeft.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:47

Ik hoop voor het paard van harte dat dit verhaal van jouw koper klopt. Er zijn maar weinig eerlijke mensen die bewust een ziek paard kopen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:48

Is die man al langs geweest? Je moet wel van merrie dingetjes houden om Nala echt leuk te vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:16

Nala schreef:
Mijn bijrijdster is afgehaakt en de deal is zo goed als rond met de man met ervaring met pssm type n/p1, die er zijn hele stal en manier van houden op aangepast heeft, omdat zijn eerste paard dit ook heeft.

Klinkt goed, misschien staat ze daar juist wel beter uiteindelijk. Klikt het tussen die twee?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:56

Nala schreef:

Jeeeezes, nu echt sprakeloos.
Ik denk dat het beter is dat je in de nabije toekomst toch even geen paarden meer houdt.
Verder laat ik het hier dan maar bij...
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 01-12-24 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:58

nevica schreef:
Nala is al verkocht dus dan heeft een heel verhaal ophangen geen zin toch? Daarom vind ik het een trap na. Je schrijft ook allemaal aannames over wat een nieuwe koper eventueel gaat doen maar dat weet je helemaal niet, want je kent de koper niet, dus ook die aannames en bangmakerij naar TS hebben geen zin.

Nala is dus nog niet al verkocht. Een trap na, dat is niet aan bod.
Maar een verwittigd man is er twee waard.
TS trekt zich er duidelijk niets van aan, het zij zo maar er zijn dan tenminste nog wel mensen die voor het paard op kwamen en dat mag en verdient het paard.

Dat heeft niets met natrappen te maken, wel met spijt als haren op je hoofd als het paard straks ook daar niet goed zit en ik vrees dat dit wel eens heel snel zal kunnen voorvallen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:32

Nee en jij trapt al helemaal niet na, toch little_gift? Jouw bericht is al helemaal onnodig en vol met aannames en voorspellingen gebasseerd op werkelijk waar helemaal niets en nul informatie.

Gelukkig ben jij er om Nala te verwittigen, halleluja. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:28

nevica schreef:
Dus dit topic loopt van 'je kan haar beter verkopen' naar dat ze haar te koop zet naar 'schande dat je haar verkoopt'. Hoe dan?! :')

Precies dit ja.
Echt bokt op zijn best.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:59

Wat mij zorgen maakt is opeens de haast van verkopen. Dus morgenavond heb ik een bel afspraak met vriendin in Zuid Frankrijk en dat wordt nu een gezellig privé gesprek en bijkletsen waar ik Nala niet meer zal noemen natuurlijk .
Terwijl Nala wel de reden is van het weer contact zoeken met mijn vriendin waarvan TS wist dat het even tijd zou nemen voordat we werkelijk zouden bellen. Dat is het enige dat mij zorgen baart maar het is TS haar paard en ik wens Nala en TS alleen maar het allerbeste. Dan is het voor mij ook wat het is ook al komt het allemaal wat impulsief over.
TS is niet verplicht om onze adviezen op te volgen. Het is haar leven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 10:30

Het is te hopen dat de beste man waar het paardje naar toe gaat ook daadwerkelijk is wat hij doet geloven aan de ts en dat dit paardje niet zoals zo vaak gebeurd in de ordinaire handel beland zonder er bij gemeld word het pssm heeft want tja, wie gaat dat nu eerst testen?
Zou heel treurig voor dat dier zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:24

Het kan misschien wat overhaast overkomen maar laten we wel wezen....TS is eigenlijk al héél lang bezig met "het probleem Nala" en toch maar proberen om oplossingen te zoeken. Natuurlijk is het spannend om je handen van zo'n paardje af te trekken en te hopen dat het goed terecht komt.

Maar wie weet is het ook wel gewoon een kans voor het dier om een beter passende eigenaar te vinden, die er meer plezier aan beleeft. Als je het in Frankrijk "dumpt" moet je ook maar afwachten en vertrouwen dat het goed zit, want eerlijk is eerlijk: je kan er daar ook niet echt een oogje op houden en moet daar ook maar er vanuit gaan dat het goed gaat en anderen daarin vertrouwen.

En dan ben je nog de rest van haar leven aan het betalen en zorgen maken....
Na alle zorgen die TS al gehad heeft van alle problemen en het juiste willen doen, kan ik me best voorstellen dat ze een beetje aan het eind van haar latijn is en het wel heel aantrekkelijk klinkt om lekker haar handen er vanaf te trekken.

Als het lukt om het dan los te laten. Je geen zorgen meer te maken. De nieuwe eigenaar echt goed en betrouwbaar voelt. Dan lijkt het me geen schande om je dier los te laten en te hopen dat iemand anders wèl het hele regime rondom dat beestje met enig plezier kan voorzien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:13

Little_Gift schreef:
nevica schreef:
Dus dit topic loopt van 'je kan haar beter verkopen' naar dat ze haar te koop zet naar 'schande dat je haar verkoopt'. Hoe dan?! :')

Nevica, Hieperdi, Babootje,

Zijn het dezelfde bokkers dan die eerst schreven te verkopen en vervolgens schande schrijven over haar verkopen?

Nee hé, dus totaal irrelevante opmerking

Je begrijpt de opmerking niet. Hier wordt niet iemand specifiek genoemd, maar het verloop van het topic.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:16

Het paard is van TS, niet van bokt. Mooi dat ze waarschijnlijk een goede plek voor haar heeft gevonden.
Het is al lange tijd duidelijk dat TS en paard geen ideale match zijn.
Levenslange garanties? Die bestaan niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:17

senna21 schreef:
Het paard is van TS, niet van bokt. Mooi dat ze waarschijnlijk een goede plek voor haar heeft gevonden.
Het is al lange tijd duidelijk dat TS en paard geen ideale match zijn.
Levenslange garanties? Die bestaan niet.

Met uitzondering van inslapen natuurlijk :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:53

Het lastige is dat in dit topic een aantal mensen zitten die exact weten wat de aandoening inhoudt en weten dat de keuze die TS maakt (zoals ze het omschrijft), niet handig is voor het paard. :o
Bokt bestaat, naar ik aanneem, nog steeds grotendeels uit mensen die het beste met het paard voor hebben en willen graag dat dit diertje goed terecht komt.
Nala verkopen is naar mijn mening absoluut geen schande.
Maar hoe anders zou in dit topic gereageerd worden als het om een paard met ernstige spat zou gaan die als springpaard naar een springstal zou worden verkocht, want 'die man heeft ervaring met spat'.

De mensen die 'tegen' zijn, proberen zowel TS als haar paard te behoeden voor pijn en ongeluk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:47

Als de nieuwe eigenaar bekend is met de ziekte, dan is het toch alleen maar fijn? En ja, er zit altijd een onzekerheid in of zo iemand de waarheid verteld, je weet nooit of iemand een paard zijn/haar leven lang kan houden, of er een klik gaat zijn, de ziekte de kop niet op gaat steken etc. etc. Maar bij de TS blijven is ook niet echt een optie. Dan zou dit wel een mooie oplossing zijn toch, aangezien het dier nog te goed is om in te slapen.

Ja, je hebt zekerheid en garantie tot aan de deur... Dat is helaas met veel dingen, en dat maakt de keuze juist ook best moeilijk lijkt mij voor TS!

Hopelijk krijgt Nala het goed, en kan ze daar op een fijne manier oud worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:48

Polar schreef:
Het lastige is dat in dit topic een aantal mensen zitten die exact weten wat de aandoening inhoudt en weten dat de keuze die TS maakt (zoals ze het omschrijft), niet handig is voor het paard. :o
Bokt bestaat, naar ik aanneem, nog steeds grotendeels uit mensen die het beste met het paard voor hebben en willen graag dat dit diertje goed terecht komt.
Maar hoe anders zou in dit topic gereageerd worden als het om een paard met ernstige spat zou gaan die als springpaard naar een springstal zou worden verkocht, want 'die man heeft ervaring met spat'.

De mensen die 'tegen' zijn, proberen zowel TS als haar paard te behoeden voor pijn en ongeluk.

Exact dat ja!
Jammer dat er niets mee gedaan wordt en dat er door sommigen zelfs ellendig over gedaan wordt richting die mensen.

Maar goed, het is wat het is... Hopelijk gaat het Nala goed...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:49

Ik hoop ook dat Nala het goed zal krijgen. :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:17

Je kunt in ieder geval vragen of je eerst mag komen kijken waar ze terecht komt. Een goedwillend iemand die dit paard echt wil kopen voor het leven zal dat toch prima vinden.
Ik denk dat je al veel kunt aflezen aan de plek, en hoe het andere paard erbij staat. Dan kun je de potentiële nieuwe eigenaar ook iets beter leren kennen.
Het is misschien niet heel gangbaar het zo te doen, maar in dit geval vast begrijpelijk... zeker wanneer ook je prijs realistisch is.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 02-12-24 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:00

Polar schreef:

Ik denk dan dat zo'n man het dier een jaar op de wei gooit en kijkt of de spat dan beter is/ aan elkaar gegroeid.

ik zie hier het probleem niet zo, man heeft ervaring met PSSM wat me heel erg goed en fijn lijkt. En ja, natuurlijk hoop je wel dat het een betrouwbaar persoon is. Maar gelukkig zijn die volgens mij nog altijd in de meerderheid. TS zal heus wel goed doorgevraagd hebben.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:03

Dan heb jij meer vertrouwen in de mensheid in de paardenwereld dan ik en ik hoop van harte dat je gelijk hebt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:06

Ja, alle paarden die wij ooit verkocht hebben zijn echt allemaal goed terecht gekomen. Natuurlijk selecteerden we zelf wel op de kopers. Maar het heeft mij goed laten inzien dat ik echt niet de enige ben die er goed voor kan zorgen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:24

Elisa2 schreef:
Ja, alle paarden die wij ooit verkocht hebben zijn echt allemaal goed terecht gekomen. Natuurlijk selecteerden we zelf wel op de kopers. Maar het heeft mij goed laten inzien dat ik echt niet de enige ben die er goed voor kan zorgen.

Er zijn helaas genoeg verhalen ook hier op Bokt dat niet iedereen in staat is of bereid is om te selecteren op de juiste koper.
Gezien de titel van dit topic kun je je afvragen of TS waarde meer hecht aan snelle verkoop dan een goed huisje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:29

Verkoop geeft altijd risico.
En dan kun je nu aan een fijn persoon verkopen dan kan die als zijn situatie veranderd toch ook genoodzaakt zijn te verkopen.

Wel denk ik dat pssm te doen is bij Nala om daar een passend huis voor te vinden.
Vooral ook omdat ik eigenlijk weinig lees dat dit paard het zo erg heeft.
Ja moet sober gevoerd worden, maar dat is bijna bij al deze rassen zo.
Als die man er dan bekend mee is. En na rondje Google niet als handelaar naar boven komt kan het best een goede zet zijn