mysa schreef:GDG schreef:Ja maar ja, het is in Mongolië hè, dan hoef je je als westerling niet bezig te houden met je westerse waarden, die laat je gewoon thuis achter.
Nou heb ik dus helemaal niet zo'n hoge pet op van onze 'westerse waarden' als het om dierenwelzijn gaat. Ik snap de kritiek op de derby maar kijk hoeveel paarden tijdens steeple chase of military geblesseerd raken en ook vaak sneuvelen.
Dus niet om dit goed te praten, ik vind het alleen veel te zelfgenoegzaam klinken. Maar ik ben, zoals eerder gezegd, dus heel erg tegen wedstrijdsport waarbij dieren worden ingezet.
Oh helemaal met je eens hoor. Maar een volgens mij Nederlandse deelneemster gaf aan dat ze op haar eigen paard nooit iemand van 80kg zou laten rijden, daar kwam kritiek op want waarom ben je dan zo hypocriet om wel aan die Derby mee te doen? En dat werd dan weer uitgelegd (door anderen geloof ik) dat dat toch logisch was, het is immers in Mongolië en daar nou eenmaal de cultuur...
Dus dat ging om iemand die bepaalde Westerse waarden heeft maar die gewoon lekker thuis laat om toch gewoon voor het eigen gewin te gaan.
Tieneke schreef:GDG, sorry, had het verkeerd opgevat
Snap ik, mijn sarcasme is niet altijd goed te volgen