Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 08:59

Phonix schreef:
Vraagje.

Ik moet straks een keuze maken tussen een paard die m niveau of hoger heb gelopen maar minder bewegingen heb of jonger gaan en zamen groeien maar wel met bergeleiding. Maar dan wel met de bewegingen die ik leuk vindt.

Wat zou jullie doen?

Als je een leerpaard wilt en degene die M of hoger heeft gelopen is fijn opgeleid dan zou ik daar voor gaan.

Daarna is het veel handiger als je zelf handig genoeg bent om met een talentvol jong dier aan de slag te gaan.

Leuk Equipro! Maar goed dat je nog niets anders had gekocht in de tussentijd.

jazzejam

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:38

Ik kom hier ook gezellig meelezen. Ben nog niet uit of ik een nieuw paard erbij wil. Afgelopen paar jaar geprobeerd nog een veulen uit onze kwpn merrie te fokken, helaas niet gelukt. Nu we onze oude ruin twee weken geleden hebben moeten inslapen is de steun en toeverlaat van onze merrie weggevallen. Gelukkig nog wel een d pony staan, maar deze twee zijn nog geen vriendinnen van elkaar.

Opzich geen haast maar hou een oogje open voor een leuke warmbloed merrie liefst uit het zelfde stam als mijn huidige merrie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:46

Phonix schreef:
Moet eerlijk zijn dat met mooi bewegen bedoel ik waarschijnlijk gewoon beetje meer dan basis/correct. Ik heb helaas geen geld voor een groot beweger en kan het niet uitzitten.

Aan een kant wil ik een beest die ik meteen wedstrijden me kunt rijden, maar aan de andere kant wil ik samen groeien. Heb eentje aangeboden via via gekregen die echt super lief is, maar nog een beetje groen is voor mij. Het paard tikt alles op mijn lijst af qua karakter, makkelijk in de rijdbarheid en gangen, behalve dat ze dus groen is.

Als je het niet kan uitzitten (en dus ook niet kan begeleiden), bedenk dan dat je bij een groen dier best veel aan de gangen kan "verpesten" zeker de echte bewegers die groen zijn hebben in het begin best wat ondersteuning nodig om in goede banen te leiden, anders liggen tactfouten en overlopen zonder ruggebruik snel op de loer.

Dan zou ik inderdaad budget vergroten, of een goede waar je van kan leren met iets minder spektakel.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:52

Phonix schreef:
Vraagje.

Ik moet straks een keuze maken tussen een paard die m niveau of hoger heb gelopen maar minder bewegingen heb of jonger gaan en zamen groeien maar wel met bergeleiding. Maar dan wel met de bewegingen die ik leuk vindt.

Wat zou jullie doen?

Ik stond voor een soortgelijke beslissing en ben voor het jongere dier gegaan. Wel heel veel begeleiding, maar zó blij met mijn beslissing. Ook al gaat het echt op en af (lees; het ene moment weg met de trailer en perfect kunnen rijden, naar het volgende ritje letterlijk geen bocht kunnen rijden), maar geen moment spijt gehad

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 16:53

Ik kom dus een cruzado ruin tegen van 7 jaar, groen, voor wel 13k. Sorry, maar een cruzado is toch een kruising iets uit Spanje? Ligt het aan mij of is deze zwaar overprijsd? :+ Vond hem een leuk koppie hebben dus dacht even lezen. Toch maar niet haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 16:57

Oskarrino schreef:
Ik kom dus een cruzado ruin tegen van 7 jaar, groen, voor wel 13k. Sorry, maar een cruzado is toch een kruising iets uit Spanje? Ligt het aan mij of is deze zwaar overprijsd? :+ Vond hem een leuk koppie hebben dus dacht even lezen. Toch maar niet haha!

Die donkere vos toch? Die is echt veel te duur ja, dacht ik ook meteen haha. Leuk koppie heeft hij wel.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:00

_Tarzan schreef:
Oskarrino schreef:

Die donkere vos toch? Die is echt veel te duur ja, dacht ik ook meteen haha. Leuk koppie heeft hij wel.

Oh je bent hem ook tegen gekomen! Indd donkere vos.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:03

Ik zag m ook. Begreep die prijs totaal niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:35

Oskarrino schreef:

Cruzado is de naam voor een Andalusiër of Lusitano zonder papier. Kan zowel een volle zijn of gekruist met iets anders.

Maar ja, zwaar overpriced.

Jazzejam, uit wat voor een stam zoek je er een dan? Afstamming?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:56

Ik begreep de prijs ook al niet nee, die komen ze ook niet kwijt voor die prijs ..

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:21

Van prijzen voor Spanjaarden geen verstand wat duur en wat goedkoop is. Maar een kruising die groen is lijkt me toch erg aan de prijs.

Elisa2 schreef:
Jazzejam, uit wat voor een stam zoek je er een dan? Afstamming?

Molga stam, heb zelf merrie Levantos II x voltaire lopen uit dit stam. Combinatie met Quidam bloed spreekt erg aan. Maar karakter is doorslaggevender. Uit mijn eigen merrie een hele goed maar voor mij te scherp veulen gefokt met Il est Balou.

Maar ben rustig aan het oriënteren kan zijn dat ik als nog een keer probeer met onze merrie te fokken. Maar na 3 jaar pech dit jaar even geen fut om weer opnieuw het riedeltje te doorlopen. Voor nu zijn we weer lekker aan het rijden met haar en dat heb ik toch wel gemist de afgelopen jaren dan waren in dit seizoen elke keer op en neer aan het kleppen naar een DA.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:03

c_alsemgeest schreef:
Phonix schreef:
Moet eerlijk zijn dat met mooi bewegen bedoel ik waarschijnlijk gewoon beetje meer dan basis/correct. Ik heb helaas geen geld voor een groot beweger en kan het niet uitzitten.

Aan een kant wil ik een beest die ik meteen wedstrijden me kunt rijden, maar aan de andere kant wil ik samen groeien. Heb eentje aangeboden via via gekregen die echt super lief is, maar nog een beetje groen is voor mij. Het paard tikt alles op mijn lijst af qua karakter, makkelijk in de rijdbarheid en gangen, behalve dat ze dus groen is.

Als je het niet kan uitzitten (en dus ook niet kan begeleiden), bedenk dan dat je bij een groen dier best veel aan de gangen kan "verpesten" zeker de echte bewegers die groen zijn hebben in het begin best wat ondersteuning nodig om in goede banen te leiden, anders liggen tactfouten en overlopen zonder ruggebruik snel op de loer.

Dan zou ik inderdaad budget vergroten, of een goede waar je van kan leren met iets minder spektakel.

Dat is inderdaad een heel goed punt. Ik heb er al opgezeten en de gangen bij deze valt wel me. Het is meer dat ik dan meer bergeleiding nodig zou hebben in het begin omdat ik het wel juist wilt doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:21

Er hoeft er maar 1 voorbij te komen. Ik zie wel meer gekke dingen ooit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:57

Amy staat nog steeds op marktplaats, staan nieuwe foto’s bij ook van de hoefsmid en daar zie je pas hoe erg haar hoeven verwaarloosd waren. Ook een foto van opzij waar je ziet hoeveel spier ze mist. Kont is puntig, hals helemaal dun.

Ze wil mij niet meer spreken en heeft me geblokkeerd na ik heb gezegd dat ik dr voor weinig geld vandaag wel op kwam halen.. mocht iemand een hele lieve kruising tinker willen? Zal echt nog wel groeien als ze goed eten krijgt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:01

Heb haar even opgezocht, inderdaad die hoeven..

Er staat bij TEAB, lijkt me een leuk dier en lekker groot voor een (halve) Tinker. Daar moet toch een leuk baasje voor te vinden zijn?

Jazzejam, begrijpelijk!
Er is vast wel uit leuks te vinden uit de Molga stam.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:19

Arme Amy, snap dat je t aan het hart gaat…Kan iemand anders haar niet voor je kopen? Als vertegenwoordiger van jou bedoel?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:35

Pallatin schreef:
Arme Amy, snap dat je t aan het hart gaat…Kan iemand anders haar niet voor je kopen? Als vertegenwoordiger van jou bedoel?

Ja zou prima zijn maar om dr goed te krijgen moet er wel flink in geïnvesteerd worden en ze vraagt gezien de staat waarin ze is gewoon teveel. Als ze in goede conditie was, was het een ander verhaal. Ze krijgt het sowieso beter bij een ander als ze verkocht wordt aan iemand :Y)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:57

Maar wat is Teab dan..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:06

Daar zijn we inmiddels achter.
2 wortels en 8 appels.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:11

Een appel is toch 500?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:11

Tegen mij zei ze 2.5

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:21

cissy schreef:
Een appel is toch 500?

Oh eh wat is dan honderd?
2800 was t vandaag. Geloof dat de prijs nogal wisselt per moment van de dag :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:25

Ik heb geen idee wat 100 is, maar ik ben in de veronderstelling dat de appel 500 is, misschien heb ik het wel mis??

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:30

De appel is 500

Dan dus 2500… denk dat dat best een prijs is die iemand voor een pony betaalt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:34

Ik kijk er dan toch echt anders naar. Heb de pony opgezocht maar wat is er zielig aan?