Mel en ik in Denemarken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 21:26

Haha opzich is het prima waterdicht ook zonder de pannen erop, maar het is toch wel beter met :P dit is de andere kant
Afbeelding

Monique1963

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:43

sooo netjes!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 21:51

Ja, vriendje is goed handig :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:55

Heel handig!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:56

Mooi dak

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:16

Sintara schreef:
Ja, vriendje is goed handig :D

Zo zegt dat wel. Prachtig!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 14:23

Mel gaat weer fantastisch, en ik weet nu ook waarom ze laatst zo opgefokt deed.

Het meisje van het andere paard had met ze geracet in een weiland. Ja, daar krijg je mellie wel wakker mee :):) maar helemaal prima.
Dingetje is, mel kan niet alleen thuis blijven en dat vind ik al vervelend genoeg voor dat meisje. Dus ik heb gezegd dat ze mel mee mag nemen. Er is hier toch geen verkeer / vrijwel geen gevaar van sloten of autos en mel krijg je met geen zweep bij dat andere paard weg buiten het terrein. Veel risico loopt mel dus niet :) en dan kan dat meisje gewoon haar ding doen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:37

Ow wat bijzonder joh! En neemt ze Mel dan adh mee en haar paard ohz?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 17:43

Ja klopt. En in dat weiland of in een binnenbak laat ze mel gewoon los.

Mel is daar wel vertrouwd mee hoor daar heb je geen kind aan als handpaard

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:49

Gaaf, als ik Callas als handpaard meeneem, dan loopt ze dan weer links, dan weer rechts, heel onhandig.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:54

Dat is tof! Ook leuk voor Mel :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 16:15

Ja lekker onbevangen tienermeiden dingen doen is wel goed voor Mel :D

Monique1963 schreef:
Gaaf, als ik Callas als handpaard meeneem, dan loopt ze dan weer links, dan weer rechts, heel onhandig.

Oja, dat is niet handig.. heel waarschijnlijk blijft mel zelfs zonder touw nog netjes meelopen, al gaat ze er dan wel recht achter lopen :')

Het is zo'n held ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 08:31

Gisteravond hebben mijn vriend en ik de schuilstal leeggehaald en iets aan de afwatering gedaan. Het heeft nogal veel geregend en het liep makkelijk naar binnen toe, dus al lag het stro letterlijk een meter hoog het werd veel te nat. Gelukkig kan mijn vriend op de machine rijden :) dus hij heeft het weggereden en ik heb het met een mestvork uit de niet te bereiken plekken gehaald zoals de hoeken, en een doorgang voor het water geschept zodat het wegloopt van de deur ipv erin stroomt.
Dit was op 3/4 ongeveer van de klus:
Afbeelding

Je weet dat het een echte paarden an wordt wanneer hij na zijn 12 uur shift in de bouw nog 3 uur wilt besteden aan het leeghalen van een potstal :P <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:41

Wouw wat een grote stal, wat een werk!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 08:50

Ja de stal ziet er niet uit maar het is voor de paarden echt de hemel. Heerlijk groot en binnen muren, ook moeten ze bij de ingang een hoek om en omhoog lopen naar de wei, dus door de heuvel kan de wind niet de schuilstal in. Plus we mogen zo dik op strooien als we maar willen en de eigenaar gooit er heel ruim hooi bij.

Normaal gesproken doet de eigenaar ook het leeghalen van de schuilstal twee keer per jaar, maar hij is ziek op het moment en het is een oude man. Vandaag wordt hij opgenomen in het ziekenhuis voor een behandeling. Dus dan springen we even bij, het is niet dat de man rijk van ons wordt en we zijn heel blij met hem :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:41

Wat goed dat jullie dat gedaan hebben. Ziet er lekker ruim uit. Grenst dit nu aan jouw huis?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 21:41

Nee, het is vlakbij mijn werk :)
Mel kan het binnenbakje steeds meer waarderen:
Afbeelding
Al is het maar om het losse droge zand :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 12:02

Gisteren had ik toch weer een tegenvaller met het rijden met Mel. Ik zat in gedachten al lekker in een drafje langs de lange rechte weg, toen bleek dat de overburen tijdens het opzadelen hadden bedacht om de sloot uit te gaan baggeren. En dat ging blijkbaar niet zo geweldig :=
Normaal boeit mel dat niks maar ze was natuurlijk helemaal alleen (met mij erop) en dan heeft ze nog heel weinig reserves in haar emmertje over.
Ze ging er eerst nog braaf met geknepen billen en bibberbenen erlangs, maar toen kiepte de tractor om en heb ik haar toch wat onsubtiel moeten stoppen en ben ik afgestapt. Rustig even samen verwerkt.
Daarna eerst maar weer even gelongeerd en
uiteindelijk nog terug gegaan onder het zadel.

Het kan niet altijd meezitten :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:07

Van die dingen. Voor hoogsensibele paarden als Mel en Callas is dat te veel. Was de buurman niet gewond toen de tractor omviel?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 13:27

Nee, hij was er al uit gesprongen gelukkig.

Mel is inderdaad hoog sensitief, ze kan erg scherp zien en horen en is daarbij behoorlijk slim. Ze heeft altijd álles door en ook altijd eerder dan ik :+ .

En opzich is ze ook heel dapper, de verlatingsangst is alleen hardnekkig en daar valt ze op terug zodra ze nu schrikt of onzeker wordt van iets anders.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:36

Ja je beschrijft precies Callas. Toch dapper dat jullie het goed hebben afgesloten en dat ze niet gevlucht is. Dat deed Callas dan dus wel, met alle gevolgen van dien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:54

Goed afgelopen Sintara zowel voor jullie als voor de buuf. Fijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 14:11

Ja ze wou wel vluchten, maar we kunnen allebei heel snel schakelen gelukkig :) ik kan er altijd vlug af springen en mel was toen ook meteen weer een stuk meer okee.

In de tussentijd zijn we nu bezig met de bijkeuken in de entree, en hopelijk lukt het nog om voor het weekend de vloer af te maken in de slaapkamer := dan kan ik de kasten in elkaar zetten en inrichten terwijl vriendlief met zn vader de ramen op de benedenverdieping vervangt. Maar het is een beetje een krappe planning dus we zullen zien of dat lukt :+
Vanwege het nieuws gisteren met een tegenvaller voor mijn moeder hebben we gisteravond even helemaal niks nuttigs gedaan en gewoon een comedy film zitten kijken :P

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:20

Ow wat rot dat je moeder een tegenvaller had, met haar gezondheid neem ik aan. Sterkte er maar weer mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:27

Sintara schreef:
Ja ze wou wel vluchten, maar we kunnen allebei heel snel schakelen gelukkig :) ik kan er altijd vlug af springen en mel was toen ook meteen weer een stuk meer okee.

In de tussentijd zijn we nu bezig met de bijkeuken in de entree, en hopelijk lukt het nog om voor het weekend de vloer af te maken in de slaapkamer := dan kan ik de kasten in elkaar zetten en inrichten terwijl vriendlief met zn vader de ramen op de benedenverdieping vervangt. Maar het is een beetje een krappe planning dus we zullen zien of dat lukt :+
Vanwege het nieuws gisteren met een tegenvaller voor mijn moeder hebben we gisteravond even helemaal niks nuttigs gedaan en gewoon een comedy film zitten kijken :P

Sterkte meid. Ik las het in het andere topic. :knuffel:

Klinkt goed je verbouw plannen. Ook al is het wat krap, Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.