[VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 09:46

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
1 januari hadden ze lekker even een dagje vrij, ik was zelf ook behoorlijk overprikkeld van al het vuurwerk en de feestdagen :')

Gisteren heel relaxt aan de longe gewerkt, gewoon wat lang en laag, beetje spelen met buiging en stelling. Puur onderhoud/gym dus lekker ontspannen :D

Vandaag had ik de dubbel op het programma staan, maar zie altijd wel op stal wat we daadwerkelijk gaan doen :+

Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:45

Gelukkig Nieuwjaar!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 20:05

hannelot schreef:
Gelukkig Nieuwjaar!!

Dankjewel <3

Nou gisteren niet echt toegekomen aan de dubbel, veel les gegeven en was eigenlijk wel klaar met trainen, dus Xanti lekker nieuwe vlechtjes gegeven en beide heren weer gestart op een zandkuur. Ben zo bang dat er nog erg veel zand in zit door de vorige stal...

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag is Aslan 5 geworden!

Daarnaast heeft Annemayke beide mannen vandaag weer gereden, ze doen het zooooo mega fijn!! We zijn inmiddels bij een vereniging ingeschreven dus de startkaart wordt ook binnenkort aangevraagd 8-) 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:14

Gefeliciteerd Aslan! :):)
Vreten ze dat vlozaad nou gewoon zo droog? Dat hoef ik niet te proberen hoor. _O-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 21:08

Captain schreef:
Gefeliciteerd Aslan! :):)
Vreten ze dat vlozaad nou gewoon zo droog? Dat hoef ik niet te proberen hoor. _O-

Aslan inhaleert sowieso alles wat ik voor zijn neus zet :+

Xanti is wat moeilijker maar er zit lekkere slobber onder... Vlozaad moet je droog voeren begreep ik omdat het juist in de darmen slijmerig moest worden :Y)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:54

Die gaan goed zeg! :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 21:54

Amado7 schreef:

Hard work pays off *\o/*

Nou zondag was letterlijk 1 bak ellende qua weer :') we hebben fijn de paarden op een droge plek gevoerd en zijn weer naar huis gegaan :+

Afbeelding

Gisteren mocht mijn stagiaire Aslan even longeren en heb ik zelf Xanti aan de longe gepakt in een vrij natte bak :')

Xanti begint weer wat bij te komen, die was door t verhuizen echt weer wat afgevallen

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was er zowaar zon en was de bak weer een heel stuk beter te doen :D

Aslan mocht mijn "kerstpakket" even passen <3

Afbeelding

En ehhh... Hij begint zich mentaal ook zeer goed te ontwikkelen :')

Afbeelding

Onder het zadel pakken we hem nu ook steeds een beetje meer op!

Afbeelding

Ook Xanti was vandaag onder het zadel weer echt mega fijn :j alleen mijn fotokunsten wat minder :+

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 21:54

Amado7 schreef:

Hard work pays off *\o/*

Nou zondag was letterlijk 1 bak ellende qua weer :') we hebben fijn de paarden op een droge plek gevoerd en zijn weer naar huis gegaan :+

Afbeelding

Gisteren mocht mijn stagiaire Aslan even longeren en heb ik zelf Xanti aan de longe gepakt in een vrij natte bak :')

Xanti begint weer wat bij te komen, die was door t verhuizen echt weer wat afgevallen

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was er zowaar zon en was de bak weer een heel stuk beter te doen :D

Aslan mocht mijn "kerstpakket" even passen <3

Afbeelding

En ehhh... Hij begint zich mentaal ook zeer goed te ontwikkelen :')

Afbeelding

Onder het zadel pakken we hem nu ook steeds een beetje meer op!

Afbeelding

Ook Xanti was vandaag onder het zadel weer echt mega fijn :j alleen mijn fotokunsten wat minder :+

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 19:13

Gisteren heerlijk met Xanti aan de dubbel gewerkt, hij gaat steeds lekkerder :D
Afbeelding

Eigenlijk wilde ik met Aslan ook aan de dubbel gaan werken, maar er was iemand aan het rijden in de bak, en dan is longeren niet zo praktisch :')
Dus een goede stok achter de deur om weer eens in de hand te gaan werken! Iets wat ik eigenlijk veel te weinig doe, omdat ik longeren "wel lekker makkelijk/handig" vindt :+

Afbeelding
Afbeelding

Het ging echt mega fijn :D :D los in de hand, fijne buigingen, zijgangen gingen heeeeerlijk, zelfs al stukjes keertwending mee kunnen nemen...

En dan vandaag...
Wakker worden met 2 vlokken natte sneeuw ... Maar rijdend naar stal meer en meer en meer sneeuw ... Tot we op stal waren zelfs een heel pak :wow:
Afbeelding

Dus mannen mee en het bos in! Fotos maken :D Aslan is tegenwoordig zo stoer en vol zelfvertrouwen, heerlijk :+: en Xanti wordt ook steeds een stukje stoerder :j

Onwijs benieuwd naar de fotos van vandaag :D
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 20:05

De eerste 2 fotos van de sneeuwshoot zijn al binnen en wauw :+:
Superblij mee!!!

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren genoten van een heerlijke wandeling met manlief, puppekind en beide paardjes en hun bijrijders :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag vooral flink uitgemest, paarden de laatste ronde psyllium kuur gevoerd en genoten van de dieren <3

Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:59

Super gaaf, de foto's!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 23:38

Even denken hoor, zondag alleen even gevoerd want de bak was hard enzo :+

Gisteren kwam Annemayke weer rijden, en Aslan gaat zo gaaf!! Afbeelding

Hij begint echt mooi te gaan nu :D

Xanti ging ook fijn, maar mn fotos waren iets minder comfortabel :')
Afbeelding

Vandaag kwam de osteopaat, voor de eerste keer voor Xanti, maar eigenlijk heel positief! Hij was strak op rechts, maar beide linkervoeten staan wat naar binnen, dus daar valt nog veel winst te behalen. Hopen dat zn voeten snel voldoende lengte hebben om ook echt te kunnen gaan corrigeren. Dus dat heeft Lobke fijn los kunnen maken. Het is echt heel fijn om te horen dat de osteopaat ziet en voelt, wat ikzelf in de training tegenkom!

Het bekken was een puntje, maar hij had geen hele gekke blokkades of mankementen :D dus over een paar dagen lekker doortrainen. Hij staat altijd wat overbouwd, maar dat is hij dus niet.... Er is nog enorm veel winst te behalen in zijn houding :j

Aslan kreeg gelijk complimenten toen zijn deken af ging, dat hij zo mooi was ontwikkeld in zijn spieren :D wel had hij blokkade in zijn linkerkant van de hals, waarschijnlijk door een val of andere lompe actie, dus dat is recht gezet. Verder alleen maar goede dingen en wat kleine aanpassingen aan zn lijf :+

Dus beide mannen weer lekker los en groen licht om door te gaan waarmee we bezig waren! Wat extra puntjes om op te letten in de training, maar ze waren allebei een andere kant op gebogen, wat wijst op meer natuurlijke scheefheid en geen incapable training, ook heel fijn om te weten :=

Over een paar maanden mag Xanti sowieso weer, Aslan mag nu wat langer overbruggen :j
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 21:24

Veel te lang niet gepost, maar het is hier een beetje chaotisch geweest :+

Het begon met Xanti die gewoon "off" was, opeens ingevallen, veel gewicht kwijt, niet happy...

Afbeelding

Toen werden er spoelwormen in de kudde gevonden. Na overleg met de DA (hij is netjes met breed spectrum gedaan in november) toch besloten een extra wormenkuur te geven omdat zijn weerstand niet super is, en vandaag al zoveel beter!

Afbeelding

Hij hobbelt momenteel dus gewoon weer op t gemakje mee in training, geen gekke en moeilijke dingen, vooral veel basis :j

Aslan heeft ook een break gehad, vooral tutten, vlechten en longeren de laatste tijd :D

Afbeelding

Want ik ben 3 weken geleden met mn neus in de boter gevallen en terecht gekomen op een PRE stoeterij vlak bij huis...

Na overleg afgelopen weekend mag ik blijven en me bezig houden met de training van o.a. de hengsten, maar ook straks opvoedkundig met de jonge merries en veulens :wow: :):) dus ik leef even in een droomwereld :=

Meet Prosecco, 4 jarige perlino PRE hengst
Afbeelding

Meet Farucco, 6 jarige donkerbruine PRE hengst
Afbeelding

Meet Soldado, jonge PRE ruin
Afbeelding

Dus handen vol, maar alleen maar mooie dingen hier *\o/*

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 08:42

Ahh, gefeliciteerd Nikki! Wat fijn voor je! Farrucco is echt prachtig!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 20:17

Ik ben slecht in dit topic bijhouden, maar het echte leven is gewoon heel druk :+

Xanti ligt niet lekker in de groep... Ik ben veel op de stoeterij... 1+1=2 dus helaas toch de keuze gemaakt om de paarden weer te verhuizen. Had het liever niet gedaan, maar een 35-45 minuten enkele rit, om alleen even te voeren omdat ik het qua tijd niet red met werk vaak begint me op te breken.

Dus de mannen komen dichter naar huis, naar mijn werk. Lekker alles onder 1 dak :j

Aslan ben ik nog wel in de tijd die ik kan vinden aan het trainen, want die mag mee naar EquiDay 12 april :D tevens neem ik nog een paard mee, maar die houdt ik nog even geheim 8-)

Afbeelding

Assie was ook mee naar het Herperduin voor een fotoshoot met Annemayke en dat was zo tof!!

Afbeelding

Daarnaast veel met de hengsten + Soldado aan het trainen op de stoeterij, ik ga ze tevens opleiden tot showpaard :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus vooral druk met paarden, ik mag officieel zeggen dat ik fulltime met paarden bezig mag zijn *\o/* en weer een hoop veranderingen op komst...

Al hoop ik dat daarna toch echt alles gaat stabiliseren :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 15:53

Donderdag vorige week:
Lekker wandelen en genieten van de zon!
Afbeelding
Afbeelding

Vrijdag
Weer aan de wandel geweest, en ineens zat ik op Xanti! Alles voelde goed, dus van mn leadrope een teugel geknoopt en daar gingen we met touw halster en zonder zadel :')

Afbeelding
Afbeelding

S'nachts uit bed gebeld en met spoed naar de stoeterij, opeens stond er een veulen naast Kenía! Veulen dus middernacht gecontroleerd, nageboorte gecontroleerd en de volgende dag kwam de dierenarts, een geboorte volgens het boekje :D

Afbeelding

Op zaterdag de mannen alleen even gevoerd, en naar de stoeterij geweest, veulen kroelen en Soldado + Prosecco trainen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 16:01

Op zondag de hele dag op pad geweest voor lessen, dus niet aan eigen paarden toe gekomen helaas.

De maandag wel weer eerst met eigen paardjes aan de gang, maar me vooral bezig gehouden met uitmesten en kroelen :=
Afbeelding

Op de stoeterij nog even met het veulen geknuffeld.

De Dinsdag eindelijk wat meer tijd en daadwerkelijk weer iets met Aslan en Xanti kunnen doen!

Afbeelding
Afbeelding

Ook Prosecco aan de dubbel gehad
Afbeelding

En natuurlijk genoten van kleine Sorpresa op de weide :+:
Afbeelding

Woensdag weer alleen tijd om te voeren, op en neer + voeren kost me momenteel al ruim anderhalf uur helaas, dus kom amper aan trainen toe...

Afbeelding

Prosecco en Soldado een lekkere stretchtraining aan de longe
Afbeelding
Afbeelding

En s'avonds kwam Farruco weer thuis! :D
Afbeelding

Vandaag even een paard vrije dag en bekomen. Helaas nog lang niet de energie die ik eerst had terug... Ik kan niet wachten op zachter weer, de paarden dichter bij huis en dus wat meer adem ruimte :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 07:55

Afbeelding
Afbeelding

Het nieuwe huis voor de heren is gisteren geplaatst, nog 2 dagen, vrijdag mogen ze verhuizen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 14:28

Afbeelding

De mannen zijn succesvol verhuist :D
Liepen zo van de paddock de trailer op, geweldig fijn :j
Afbeelding
Afbeelding

Stonden ook eigenlijk na een kwartiertje al helemaal comfortabel en als thuis op hun nieuwe plekje, alle nieuwe buren hebben er meer moeite mee :+
Afbeelding
Afbeelding

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:20

Fijn Nikki! Hopelijk gaan de mannen het naar hun zin hebben op hun speciaal ingerichte plekje. Volgens mij heb jij het enorm getroffen daaro! :D