Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:51

Ik vind de wolf een prachtig beest. Maar niet hier. Punt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:52

Dat is nogal selectief _O-

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:53

Ja ik wist dat ik zo'n antwoord van jou zou krijgen.

Ja je kunt met liefde voor dieren zorgen ook al gaan ze naar de slacht. En ja ook kan het je aan het hart gaan dat ze dan naar de slacht toe gaan uiteindelijk.

Mbt de wolf zegt merendeel dat het hier geen geschikt leefgebied is. Volgens mij is dat de wolf een beter leven gunnen en dat doe je uit een soort van liefde.

Dus ja het is maar hoe je het bekijkt. Maar ben bang dat ik tegen een hele dikke muur praat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:58

Nou de meesten hoor ik hier allerlei dingen opperen wat ze de wolf toewensen, van afschieten tot verongelukken en geëlektrocuteerd of vergiftigd worden.

Ga je nu écht zeggen dat de mensen hier de wolf weg willen vanwege het welzijn van de wolf??
Ik geloof niet dat jij begrijpend kunt lezen dan |o

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:59

Ze mogen ze van mij ook vangen en ergens anders uitzetten. Ver weg. Siberië, maar gezien ze hier de FEBO gewend zijn, vraag ik me af of ze daar wel overleven.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:00

Nou dat lees ik absoluut niet. Misschien 1 of 2 die dat doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:04

Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:06

Mellow schreef:
Nou dat lees ik absoluut niet. Misschien 1 of 2 die dat doen.

Je hebt gelijk dat niet iedereen dat doet. Imo wel iets meer dan 1 of 2, maar soit, dat is niet echt discussie waardig waarschijnlijk.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:09

Hoeft van mij ook geen discussie te worden maar je pleurt hier steeds dingen neer en scheert iedereen over 1 kam.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:15

Nikass schreef:
Mellow schreef:
Volgens mij lees ik hier alleen maar dierenliefde, en niet selectief.
Ja een schaap gaat uiteindelijk naar de slacht. Maar is wel in 1 keer dood. De wolf maakt op een gruwelijke manier vele slachtoffers met een verschrikkelijke dood. Levend verscheurd worden, soms niet eens met de dood tot gevolg.

Volgens mij reageren mensen hier juist uit liefde.

Ik heb nog geen liefde richting de wolf kunnen bespeuren. Excuses als ik daar overheen gelezen heb.

En de slacht goedpraten, en scharen onder dierenliefde?

Dan heb je daar inderdaad overheen gelezen. De meeste mensen hier spreken van alleen maar verliezers, inclusief de wolf dus. De meeste vinden het een prachtig dier. En de meeste vinden het ook zielig wanneer er weer een aangereden is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:21

Nikass schreef:
Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?

Met een overheid die niet eens alle EU-potjes inzet voor omheiningen en aanverwante preventiemaatregelen, die geen landelijk preventiebeleid wenst te voeren, die geen ontheffing voor schuilstallen, etc. verplicht? Dat dealen is nogal lastig zonder een stuk vooruit kijken door een overheid die eigenaren wel de gevolgen laat dragen van hun beslissingen of beter vooruitschuiven van, dus zonder toegang tot middelen.
De natuurorganisaties doen aan vingerwijzen, bagetaliseren van hoe erg het is en demoniseren van de eigenaren. Overheid claimt niks te mogen (onzin, EU-wet biedt genoeg mogelijkheden) en begint met dempen put als er 10 kalveren in liggen, maar al voordat wolf er is gebied onaantrekkelijk maken door kunnen opstallen en goede omheiningen is nee wegens us bin zuunig, want er is niks aan de hand daar.
Iets met vechten tegen de bierkaai wat velen inmiddels wel zat zijn. De ene kant liegt de andere kant is laks en tussen die 2 molenstenen zit weer eens een dierenhouder/boer klem die zich niet kan en mag verdedigen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:23

Sanet schreef:
Ik vind de wolf een prachtig beest. Maar niet hier. Punt.

Hij is hier echt zelf heengewandeld. Je kan zeggen "hoort hier niet, hoort hier wel", maar als de wolf vindt dat hij hier hoort en dat Nederland geschikt leefgebied is, is dat zo. Dat is niet "pro-wolf" of "anti-boer" maar simpelweg hoe de ecologie in elkaar zit. En ja, dat zorgt voor moeilijkheden en soms hele nare taferelen, en nee, daar denk ik niet luchtig over. Ik vind die uit elkaar gescheurde dieren die geen kant op kunnen ook verschrikkelijk. Daar moet absoluut een oplossing voor gezocht worden. Maar je blindstaren op de "laten we ze dan allemaal maar doodschieten" methode waar de haat vanaf druipt, is dat niet. De planeet is niet van ons en onze dieren; die moeten we delen. Dit is simpelweg een enorm, ethisch vraagstuk waar nu eenmaal geen makkelijke oplossing voor is.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 16-09-23 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:24

Precies. Maar het is maar net wat iemand wil lezen. En daarna negatief mee wil trekken.

Klinkt als PvdD of animal rights.
Clubjes die je geen aandacht moet geven.
Jessix schreef:
Dan heb je daar inderdaad overheen gelezen. De meeste mensen hier spreken van alleen maar verliezers, inclusief de wolf dus. De meeste vinden het een prachtig dier. En de meeste vinden het ook zielig wanneer er weer een aangereden is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 21:27

Hij is hier naartoe komen wandelen omdat er te veel zijn.

Jarenlang beschermd betekent jarenlang ongehinderd aanfokken.
Die fokresultaten zullen ergens naartoe moeten.
Ze gaan dus steeds meer naar het westen tot daar ineens de Noordzee is.

Vanuit België en Nederland lopen ze al terug naar Duitsland, maar komen daar andere roedels tegen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-09-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:27

Sanet schreef:
Ze mogen ze van mij ook vangen en ergens anders uitzetten. Ver weg. Siberië, maar gezien ze hier de FEBO gewend zijn, vraag ik me af of ze daar wel overleven.

In Siberië werd een aantal jaren geleden een militaire eenheid gestationeerd in een afgelegen dorp omdat de bewoners de deur niet meer uitkwamen vanwege een aantal nogal brutale wolven. Dus zelfs daar problemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:28

DuoPenotti schreef:
Precies. Maar het is maar net wat iemand wil lezen. En daarna negatief mee wil trekken.

Klinkt als PvdD of animal rights.
Clubjes die je geen aandacht moet geven.
Jessix schreef:

Inderdaad. Ik ga het verder ook maar negeren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 21:29

Sommige mensen onder de foeiknop doet wonderen met je bloeddruk :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:31

Het is gewoon een ingewikkeld ondedwerp. Ik zie de toon die hierboven genoemd wordt niet, doorgaans wordt er respectvol gereageerd. Natuurlijk lopen de emoties soms op, logisch met een onderwerp als dit. Maar het is wel fijn dat er een plek is om dit te delen met elkaar.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:33

Onali schreef:
Sommige mensen onder de foeiknop doet wonderen met je bloeddruk :')

Met iedereen die net anders denkt dan jij te negeren kom je niet tot een oplossing. Klagen mag absoluut en is ook terecht in deze ellendige situatie, maar met enkel klagen kom je er niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:37

Onali schreef:

Vanuit België en Nederland lopen ze al terug naar Duitsland, maar komen daar andere roedels tegen.

Precies de wolf is hier niet voor de lol gekomen.
Maar omdat ze een groot territorium hebben. En het elders al te vol is voor hun gevoel.

Dus opties als breng maar naar Siberië. Heeft geen nut.

En ja dan is schieten best humaan.
Verongelukken in 1 klap ook nog.
Maar de minder gelukkige lopen zwaar gewond rond. Hopelijk sterven ze dan nog snel anders is het een wreede hongerdood.
En word er dan een gewonde wolf uit het lijden verlost zijn het dezelfde mensen, de zelfde Clubjes die daar ook weer tegen zijn.

Wat ze wel willen is mij onderhand niet duidelijk. Want het geeft enkel leed. Niets anders dan leed.
Aan de weidedieren. Wild. Ook omdat ze stroomdraad voor hen hun leef plek verminderd. Uiteraard ook hun doodsstrijd.
En ook voor de wolf. Te volle plekken. Stroom krijgen. Gewond raken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:45

DuoPenotti schreef:
Onali schreef:

Precies de wolf is hier niet voor de lol gekomen.
Maar omdat ze een groot territorium hebben. En het elders al te vol is voor hun gevoel.

Dus opties als breng maar naar Siberië. Heeft geen nut.

En ja dan is schieten best humaan.
Verongelukken in 1 klap ook nog.
Maar de minder gelukkige lopen zwaar gewond rond. Hopelijk sterven ze dan nog snel anders is het een wreede hongerdood.
En word er dan een gewonde wolf uit het lijden verlost zijn het dezelfde mensen, de zelfde Clubjes die daar ook weer tegen zijn.

Wat ze wel willen is mij onderhand niet duidelijk. Want het geeft enkel leed. Niets anders dan leed.
Aan de weidedieren. Wild. Ook omdat ze stroomdraad voor hen hun leef plek verminderd. Uiteraard ook hun doodsstrijd.
En ook voor de wolf. Te volle plekken. Stroom krijgen. Gewond raken.

Wat ze willen? Kennelijk segregatie van mens en natuur, mens mag niet ingrijpen (en geen dieren houden kennelijk meer, want natuur) en als die natuur wel over het hekje komt is dat straf voor de mens wegens eerder gemaakte fouten ...
Even vergetende dat domesticatie van 2 kanten kwam (en waarschijnlijk vanuit de dieren kwam in eerste instantie wegens voordelen voor die dieren) en dat we wat er ook tussen zit we nog steeds samen in 1 alles met elkaar verbonden en van elkaar afhankelijk ecosysteem zitten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:48

SusanH schreef:
Het is gewoon een ingewikkeld ondedwerp. Ik zie de toon die hierboven genoemd wordt niet, doorgaans wordt er respectvol gereageerd. Natuurlijk lopen de emoties soms op, logisch met een onderwerp als dit. Maar het is wel fijn dat er een plek is om dit te delen met elkaar.

Dat is zo.

Jessix je was me al aan het negeren, want op de vraag die ik jou stelde geef je geen enkele reactie.

En dat valt me dan wel weer op. Dat gebeurt hier meer: oei een lastige vraag, weet je wat, gewoon net doen of je het niet gezien hebt.

DP wat jij wil is mij ook niet duidelijk?
Ik heb al eerder gevraagd aan de mensen die een 0 stand voor wolven in Nederland willen, hoe ze dat zouden willen realiseren? Stel ff dat we dat allemaal zouden willen, hoe dan?

Misschien kan jij daar ook antwoord op geven Tamary? Wat wil jij dan?
Want jullie weten heel goed wat je niet wil. Maar verder komt het niet echt?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 16-09-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:51

Nikass schreef:
Nou de meesten hoor ik hier allerlei dingen opperen wat ze de wolf toewensen, van afschieten tot verongelukken en geëlektrocuteerd of vergiftigd worden.

Ga je nu écht zeggen dat de mensen hier de wolf weg willen vanwege het welzijn van de wolf??
Ik geloof niet dat jij begrijpend kunt lezen dan |o

Het is ook niet echt makkelijk om een beest dat zoveel pijn en verdriet veroorzaakt nog lief te hebben. Een onschuldig ponyke dat op brute wijze om het leven is gebracht voel ik meer compassie mee dan met een beest dat hele slachtpartijen aanricht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:56

Loretta, is het werkelijk de wolf die pijn en verdriet veroorzaakt?
Of zijn het de mensen die al generaties lang de aarde toe-eigenen ten koste van alles en iedereen?
Of is het de politiek, die geen visie heeft, en geen beleid uitstippelt?
Of is het de boer die weigert zijn pony's te beschermen, uit principiële overwegingen?
Ben je de wolf niet wat aan het vermenselijken? Hem moord in de schoenen schuiven?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:57

Nikass schreef:
SusanH schreef:

Dat is zo.

Jessix je was me al aan het negeren, want op de vraag die ik jou stelde geef je geen enkele reactie.

En dat valt me dan wel weer op. Dat gebeurt hier meer: oei een lastige vraag, weet je wat, gewoon net doen of je het niet gezien hebt.

DP wat jij wil is mij ook niet duidelijk?
Ik heb al eerder gevraagd aan de mensen die een 0 stand voor wolven in Nederland willen, hoe ze dat zouden willen realiseren? Stel ff dat we dat allemaal zouden willen, hoe dan?

Misschien kan jij daar ook antwoord op geven Tamary? Wat wil jij dan?
Want jullie weten heel goed wat je niet wil. Maar verder komt het niet echt?

Weer lees je niet. Ik heb je vraag beantwoord op pagina 11.