Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nikass schreef:Mellow schreef:Volgens mij lees ik hier alleen maar dierenliefde, en niet selectief.
Ja een schaap gaat uiteindelijk naar de slacht. Maar is wel in 1 keer dood. De wolf maakt op een gruwelijke manier vele slachtoffers met een verschrikkelijke dood. Levend verscheurd worden, soms niet eens met de dood tot gevolg.
Volgens mij reageren mensen hier juist uit liefde.
Ik heb nog geen liefde richting de wolf kunnen bespeuren. Excuses als ik daar overheen gelezen heb.
En de slacht goedpraten, en scharen onder dierenliefde?
Nikass schreef:Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?
Sanet schreef:Ik vind de wolf een prachtig beest. Maar niet hier. Punt.
Jessix schreef:Dan heb je daar inderdaad overheen gelezen. De meeste mensen hier spreken van alleen maar verliezers, inclusief de wolf dus. De meeste vinden het een prachtig dier. En de meeste vinden het ook zielig wanneer er weer een aangereden is.
Sanet schreef:Ze mogen ze van mij ook vangen en ergens anders uitzetten. Ver weg. Siberië, maar gezien ze hier de FEBO gewend zijn, vraag ik me af of ze daar wel overleven.
DuoPenotti schreef:Precies. Maar het is maar net wat iemand wil lezen. En daarna negatief mee wil trekken.
Klinkt als PvdD of animal rights.
Clubjes die je geen aandacht moet geven.Jessix schreef:Dan heb je daar inderdaad overheen gelezen. De meeste mensen hier spreken van alleen maar verliezers, inclusief de wolf dus. De meeste vinden het een prachtig dier. En de meeste vinden het ook zielig wanneer er weer een aangereden is.
Onali schreef:Hij is hier naartoe komen wandelen omdat er te veel zijn.
Jarenlang beschermd betekent jarenlang ongehinderd aanfokken.
Die fokresultaten zullen ergens naartoe moeten.
Ze gaan dus steeds meer naar het westen tot daar ineens de Noordzee is.
Vanuit België en Nederland lopen ze al terug naar Duitsland, maar komen daar andere roedels tegen.
DuoPenotti schreef:Onali schreef:Hij is hier naartoe komen wandelen omdat er te veel zijn.
Jarenlang beschermd betekent jarenlang ongehinderd aanfokken.
Die fokresultaten zullen ergens naartoe moeten.
Ze gaan dus steeds meer naar het westen tot daar ineens de Noordzee is.
Vanuit België en Nederland lopen ze al terug naar Duitsland, maar komen daar andere roedels tegen.
Precies de wolf is hier niet voor de lol gekomen.
Maar omdat ze een groot territorium hebben. En het elders al te vol is voor hun gevoel.
Dus opties als breng maar naar Siberië. Heeft geen nut.
En ja dan is schieten best humaan.
Verongelukken in 1 klap ook nog.
Maar de minder gelukkige lopen zwaar gewond rond. Hopelijk sterven ze dan nog snel anders is het een wreede hongerdood.
En word er dan een gewonde wolf uit het lijden verlost zijn het dezelfde mensen, de zelfde Clubjes die daar ook weer tegen zijn.
Wat ze wel willen is mij onderhand niet duidelijk. Want het geeft enkel leed. Niets anders dan leed.
Aan de weidedieren. Wild. Ook omdat ze stroomdraad voor hen hun leef plek verminderd. Uiteraard ook hun doodsstrijd.
En ook voor de wolf. Te volle plekken. Stroom krijgen. Gewond raken.
SusanH schreef:Het is gewoon een ingewikkeld ondedwerp. Ik zie de toon die hierboven genoemd wordt niet, doorgaans wordt er respectvol gereageerd. Natuurlijk lopen de emoties soms op, logisch met een onderwerp als dit. Maar het is wel fijn dat er een plek is om dit te delen met elkaar.
Nikass schreef:Nou de meesten hoor ik hier allerlei dingen opperen wat ze de wolf toewensen, van afschieten tot verongelukken en geëlektrocuteerd of vergiftigd worden.
Ga je nu écht zeggen dat de mensen hier de wolf weg willen vanwege het welzijn van de wolf??
Ik geloof niet dat jij begrijpend kunt lezen dan
Nikass schreef:SusanH schreef:Het is gewoon een ingewikkeld ondedwerp. Ik zie de toon die hierboven genoemd wordt niet, doorgaans wordt er respectvol gereageerd. Natuurlijk lopen de emoties soms op, logisch met een onderwerp als dit. Maar het is wel fijn dat er een plek is om dit te delen met elkaar.
Dat is zo.
Jessix je was me al aan het negeren, want op de vraag die ik jou stelde geef je geen enkele reactie.
En dat valt me dan wel weer op. Dat gebeurt hier meer: oei een lastige vraag, weet je wat, gewoon net doen of je het niet gezien hebt.
DP wat jij wil is mij ook niet duidelijk?
Ik heb al eerder gevraagd aan de mensen die een 0 stand voor wolven in Nederland willen, hoe ze dat zouden willen realiseren? Stel ff dat we dat allemaal zouden willen, hoe dan?
Misschien kan jij daar ook antwoord op geven Tamary? Wat wil jij dan?
Want jullie weten heel goed wat je niet wil. Maar verder komt het niet echt?