Hoi allen, long time no see hier, want ik deel alles natuurlijk op IG.
Maar zo nu en dan laat ik hier even wat van em horen; we leven nog hoor!
Het leukste om te delen:
Heerlijk gehobbeld! Voor de aller eerste keer. Fijn onder begeleiding van mams, dus het was een heerlijke wandeling en ik heb gewoon alles meegelift.
Helaas is er bij mijn moeder longkanker ontdekt. Ontzettend veel geluk dat het nu al is gevonden (door een scan van haar darmen), dus de prognose is voor nu wel positief. Maar het is een heel zwaar traject, dus ze gaat nu ongeveer 1x in de week mee naar Azu en is een beetje wankel door de chemo en bestralingen.

Nu zelf gaan oefenen, langzamerhand. Dit doe ik met BBP omdat ik nog even wil wachten met zadel aanmeten.

En ondertussen is het voornamelijk werken aan de hand en wat longeerwerk.
Ik merk na enkele lessen al zo'n enorm verschil! Ongelofelijk.
Dus we gaan lekker verder oefenen!

+ natuurlijk hersenwerk! Ik geef daar inmiddels les in. Super leuk dus!
Mams heeft ook meerdere matten gemaakt, speciaal afgestemd op wat we leuk vinden. Super tof.

Vandaag heeft Azu een fijne behandeling equine bodywork (voornamelijk fascia) gehad van de vaste therapeute. Ze was weer erg blij met hoeveel hij ontwikkeld had en merkte ook dat hij heerlijk geaard was op deze plek. De schouders waren inmiddels al goed los (dat waren voorheen punten met veel spanning) en dat gaf me wel het idee dat de vrije beweging en werken aan de verticale balans zijn vruchten dus had afgeworpen.
Nu heeft ze voornamelijk aan zijn bekken gezeten, waaruit hij zelf ook wat ging stretchen, dus dat was duidelijk prettig.
Ook is de bekapper afgelopen week geweest. De interval is nu 6 weken en tussendoor rond ik de hoeven zo nodig af en verzorg ik ze tegen schimmel ed. Van de winter was de schimmel veel erger en ook flairde de hoeven nog veel meer uit (& ik zag van de week toevallig foto's van die schimmel dit voorjaar ens schrok me dood
). Ze worden steeds sterker en compacter, dus het is ook fijn om dat terug te zien. Dat helpt hem natuurlijk ook door het hele lijf!

Ik laat het nu even hierbij. Voor leuke beelden ben ik nog steeds te volgen op IG. Hier binnenkort weer een 'mega' update!
Tot de volgende keer.