Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:50

Renee_S schreef:
Ik ga volgende week zondag kijken! Wel bij een veulen :+ was eigenlijk op zoek naar een iets ouder paard maar ach, voor een paard voor de komende 20 jaar kan ik best nog even geduld hebben!

Ik zou t zelf ook niet gauw durven hoor, een paard kopen zonder te kijken. Maar dat komt ook omdat ik echt 1 paard wil wat mijn (waarschijnlijk enige) paard wordt zolang hij leeft. Ik kan me voorstellen dat als je handelt, een fokstal hebt oid het een heel ander verhaal is.

Of kunnen opscheppen over afstamming, prestaties, prijs of wat dan ook, is belangrijker dan het individu paard.

Ik ga ze de kost niet geven die er zo in staan.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:01

N0a schreef:
Ik zou 2 weken geleden bij een haflinger gaan kijken. Kwam online 's avonds, gelijk gebeld. Was de 1e die de volgende dag zou komen kijken, ik had stiekem al hoop. Volgende ochtend, 10 minuten voor ik onderweg moest gebeld dat die telefonisch verkocht was. Dan zakt m'n broek echt af hoor, wie koopt er nou een paard van 5000 ongezien. En welke verkoper gaat daar nou mee akkoord. Echt bizar.

Nog niet zo erg als kennisen eens hadden. Mensen uit spanje hadden een (lichte tour, elite, prok merrie met goede stamboom) ongezien gekocht voor denk dat t bijna 300k was. Even later een groom naar nederland gestuurd om alsnog ff te gaan kijken :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:13

Levita schreef:
Maar hoe is jullie ervaring met kopen onder voorbehoud van keuring? Doe je dan een aanbetaling?

Ik heb tot nu toe niks aanbetaald. Meestal ziet de verkoper de keuring al als een soort zekerheid.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:17

ik zoek een super braaf bomproof paardje voor mijn moeder (60).
liefst een koudbloed, moet niet veel werken, gewoon af en toe een buitenritje (ook groot verkeer) en soms een x in de bak een rondje.
wij bieden een super goed forever home aan...

Weet iemand iets?

Grts,

Loisbregonje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:31

Hallo allemaal,
Ook ik wil mij gaan wagen aan de zoektocht naar een eigen paard. Ik ben opzoek naar een ruin. Liefst tussen de 1.55m en 1.75m. Maar iets groter of kleiner mag ook mits het plaatje past. Ik heb niet een speciale voorkeur voor een ras. Ik ben voornamelijk opzoek naar een paard om recreatief mee te rijden en licht dressuur met af en toe een sprongetje als afwisseling.
Omdat ik een wat ‘onzekere’ ruiter ben zoek ik een braaf, rustig paard. Niet schrikkerig of kijkerig.
Mijn budget gaat tot €9000

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:43

N0a schreef:
upendo schreef:
:')

Jammer is dat hé... Moet je het hele weekeind werken?

Ja helaas, vrijdag tm zondag. Kwam net een leuke voorbij bij E.j Equine. Eerste handelaar ook die uitgebreide filmpjes maakt met op en afstappen etc. Kan zondag eind vd middag kijken, dus hopelijk is hij er dan nog. Het is geen haflinger, maar wel braaf.

Doordeweeks kan ik tegenwoordig makkelijk weg, werk in een hotel waar doordeweeks geen bal te doen is. In het weekend ook niet, maar dan wil niemand werken :')

Ken iemand die daar ook een hele leuke pony vandaan heeft en raad haar zeker aan

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:33

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:05

DinkyOmie schreef:
liefst een koudbloed, moet niet veel werken, gewoon af en toe een buitenritje (ook groot verkeer) en soms een x in de bak een rondje.

Weet iemand iets?

Grts,

Geen koudbloed wel bomproof maar helaas heb ik haar al gekocht en komt ze morgen :D

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:09

Romy1234 schreef:
DinkyOmie schreef:

Weet iemand iets?

Grts,

Geen koudbloed wel bomproof maar helaas heb ik haar al gekocht en komt ze morgen :D

...Gefeliciteerd? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:10

Yes een gefeliciteerd :)
Was een zeer korte zoektocht, dit was de 1e en enige die ik gezien heb maar gelijk een goede match.
De 1e keer dat ik (lees onzekere ruiter) erop zat ben ik in een drafje met lang teugeltje langs de snelweg met haar gereden, zo een vertrouwd gevoel meteen al en zo bomproof :j

n0va

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:37

Ik ben net terug van een bezichtiging. Het ging goed en het was echt een brave en lieve pony! Eigenlijk precies wat ik zoek. Toch blijft een andere (minder ervaren) pony in mijn hoofd hangen, terwijl mijn instructrice het heeft afgeraden :+ (ze was er niet zelf bij, maar ik had video’s gestuurd)
Ik zit een beetje in dubio nu, terwijl ik weet wat de verstandige keuze is :')
Ik heb nu al bij zoveel paarden gekeken dat ik niet meer weet wanneer het de juiste is

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:17

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 08-01-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:20

Oeh gave afstamming ook.
Ik ben niet op zoek, maar gave pony!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:23

Oh mocht ik dat wel doen?? Een advertentie plaatsen? Ik ken ze niet hoor. Zal ik hem maar weer verwijderen?

n0va

Prachtige pony <3

n0va

famkeY schreef:
Oh mocht ik dat wel doen?? Een advertentie plaatsen? Ik ken ze niet hoor. Zal ik hem maar weer verwijderen?

Volgens mij mag het niet haha

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:25

Ik zag hem voorbij komen. Is niet van mij hoor, maar zag dat er een aantal mensen een e pony zochten.

n0va

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:25

Wel lief dat je het deelt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:38

Enorm leuke pony. Ben echt fan van welsh. Jammer dat mn dochter uit de ponys is haha

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:20

Ik heb een berichtje gestuurd hoor. Weet niet of hij exact bij mijn gebruikerdoel past maar heb even meer informatie gevraagd.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:22

Romy1234 schreef:
Was een zeer korte zoektocht, dit was de 1e en enige die ik gezien heb maar gelijk een goede match.
De 1e keer dat ik (lees onzekere ruiter) erop zat ben ik in een drafje met lang teugeltje langs de snelweg met haar gereden, zo een vertrouwd gevoel meteen al en zo bomproof :j

Gefeliciteerd!!

Wauw dat is goed om te lezen. Ik ben ook best onzeker dus fijn om te lezen dat deze paardjes nog bestaan ha ha.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:25

Levita schreef:
Romy1234 schreef:

Gefeliciteerd!!

Wauw dat is goed om te lezen. Ik ben ook best onzeker dus fijn om te lezen dat deze paardjes nog bestaan ha ha.

Inderdaad gefelicteerd! Geeft Inderdaad hoop voor de toekomst

Onze paarden staan ook gewoon ergens op ons te wachten, we weten alleen nog niet waar

Edit: heb je een foto van je nieuwe aanwinst?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:50

Ik was van de week een uur rijden van huis om daar een domweg stout paard te treffen. Er zat een keur aan mensen bij de bakrand toen ik een rondje reed. Bij het aandraven werd het een kleine rodeo aan de achterzijde. Mijn compaan ving op dat er gezegd werd: Nou deze zit er tenminste nog op....
Wegwezen dus...
Wat vermoeiend. Wil graag een aanvulling schrijven voor bij de advertentie 8)7 Jammer dat dat niet kan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 01:02

Gefeliciteerd Romy!

Oh man mrie. Zo onwijs kak is dat altijd. Wees gewoon eerlijk over wat je verkoopt.
Zo zijn wij voor mijn vriendin, toendertijd net 1 jaar aan het rijden, aan het zoeken geweest.
Paard gezien bij een kleinschalige handelaar, zou superbraaf zijn. Die dag was het heel hard aan het waaien, ze was vergeten ons af te bellen..
Had zelf geen rijkleding aan maar haar nichtje van elf zou wel even voorrijden.. Meiske keek heel benauwd. Had een paar rondjes gestapt... Handelaar zei, nou, draaf maar aan. Meisje begon heel hard te huilen, wilde niet. Uiteindelijk werd ze toch gepusht. Twee passen draf en het beest kwam steil overeind.

Wij hebben elkaar aangekeken, handelaar aangekeken, hebben haar een fijne dag gewenst en zijn in de auto gestapt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:05

Esther, foto zal ik later plaatsen, als het allemaal officieel is :)