Joltsje schreef:tanx voor alle feedback. het leren kennen doe ik zeker. vooral de eerste keer echt rustig aan gedaan. nu laat ik hem vaak nog ruiken aan het dekje en probeer ik het op te leggen. op de hals leggen en naar achteren schuiven is ook makkelijker. maar als ik het zo lees, ga ik nu wat te snel. dus na het ruiken er mee aaien. (poetsen overal vind hij prima). wat ik ook wel doe is arm over zijn rug en op de andere kant hem kloppen, was ook erg spannend. dus ja hem er nog meer mee aaien. ga ik doen. ik benader hem wel altijd van voren en niet zomaar van opzij zeg maar.
hmm hem niet vastzetten, ik weet niet. hou je hem dan wel vast? of doe je hem helemaal los? want dan loopt hij weg bij mij. en kan ik niks. als ik er dan achteraan ga lopen, gaat ie vast rennen haha. ik had hem in het begin wel vak los in zijn box, maar dan bleef hij maar rondjes lopen en dan werd het zo "paniekerig" vanuit mij of zo. dan raakt de rust er uit. hij trapt niet,maar in de box keert hij dan wel de kont naar je toe en kun je zo weinig. laatst heeft iemand hem vastgehouden, maar hij loopt dan echt over je heen. als ik hem vast zet dan wil hij weglopen, voelt dat hij vaststaat en draait dan weer terug zeg maar.
ik zal het binnenkort wel eens filmen, kan ik het zelf misschien ook beter analyseren
Ik heb hem idd vast gehouden en niet vastgezet. En 1 keer heb ik hem vastgezet in de bak, ik weet niet of dat bij jou kan, maar als je hem dan lostrekt dan zit hij in ieder geval in de bak en niet los op het erf haha. Misschien als het nog zo paniekerig is, eerst even een stapje terugdoen en ervoor zorgen dat je hem over hem heen kan aaien en dat er geen paniek is als je met het dekje aan komt lopen. Een beetje aaien met het dekje en dan gewoon stoppen is helemaal niet erg in het begin