Babootje schreef:Van mij hoeft dat "andere" er niet bij hoor. Ik snap Josien prima. Het buiten zijn is namelijk ook voor ons eigen lichaam en geest gezond. En dat zou dan niet meer mogen?.
Persoonlijk vind ik dat de Wolf hier geen plaats heeft. Er wonen hier gewoon teveel mensen. In NL is er "park" geen "natuur". Meestal nog omheind ook. En mensen wandelen op zondag in het park. De wolf hoort in de natuur.
Ik ben er van overtuigd dat er - als het zo doorgaat - hele vervelende dingen gaan gebeuren en dat straks weer actief op wolven gejaagd zal worden.
Ik snap eerlijk gezegd de opmerking van Camblar niet waar de wolf bijdraagt aan het beteugelen van een
virus. Er zijn genoeg vosachtigen in NL die kleinere dieren eten. De grotere dieren worden al sinds jaar en dag beheerd door afschot. Dat werkte prima.
Afschot werkt niet prima, dat is ook te lezen in wetenschappelijke recencie's.
Klein beetje nadenken, een jager schiet maar raak, en geen onderscheid tussen zwak of sterk.
De wolf haalt er de zwakkere vantussen.
Voor wie daar nog nooit van gehoord heeft, dat heet natuurlijke selectie en is het allerbelangrijkste voor een gezond eco systeem.
Logisch toch ? De zwakkere er sneller uit, sterker bestand e' wetenschappelijk bewezen minder vatbaar voor dodelijke ziektes, zoals er nu steeds meer uitbreken, ook tegen de Varkenspest. Die is er net door jagers gekomen, weeral n'a te gaan en te lezen op internet hoe dit komt.
Dat jij dit persoonlijk vindt dat de wolf hier niet hoort is je goed recht, zo ook het mijne dat ik vind dat er teveel mensen zijn en daar ook wel eens natuurlijk in mag geselecteerd worden.
De mens rooft zijn plek, wil niet zeggen dat hij er daarom ook recht op heeft en loontje komt om zijn boontje voor zulk plundergedrag dat we alle natuur voor ons opeisen. Of de mensen dus recht hebben op laatste stukjes natuur en daar massaal naartoe trekken in de weekends om de boel wat bij elkaar te schreeuwen met kuddes kinderen? Laatste zondag deden de files en het geschreeuw en de vreselijke drukte me niet zo goed. Er kwam zo iets roofdierachtigs in me op, meer zeg ik niet

.