Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:00

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:
Maar wil TS een kind omdat dat het logische gevolg van een relatie is, of omdat ze echt heel graag 'n kind wil? Ze is nog maar 25, het leven kan nog alle kanten uit en wil ze ook in Zweden biljven wonen mocht haar relatie voorbij gaan? Want dat is met 'n kind lastig als ze terug zou willen naar Nederland bijv.
Zou gezien de financiele issues van haar vriend nog 'n paar jaar bedenktijd nemen en ondertussen rijbewijs halen voor meer onafhankelijkheid én genieten van dat eigen paardje.

Wat ben jij vervelend aan het doordrammen over dat potentiële kind zeg... Wat gaat het jou in godsnaam aan waarom TS een kind wil.

Nouja ergens snap ik het wel. Ik vind besluiten om voor een kind te gaan niet zomaar wat. Volgens mij is het dan wel een vereiste dat je een goede relatie hebt (tenzij je er alleen voor wilt gaan natuurlijk) en dat komt niet zo over uit TS haar berichten. Het lijkt mij ook verstandig dat zulke 'problemen' eerst uit de weg zijn voor je aan kinderen wilt beginnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:10

Jildau schreef:
_San87_ schreef:

Wat ben jij vervelend aan het doordrammen over dat potentiële kind zeg... Wat gaat het jou in godsnaam aan waarom TS een kind wil.

Nouja ergens snap ik het wel. Ik vind besluiten om voor een kind te gaan niet zomaar wat. Volgens mij is het dan wel een vereiste dat je een goede relatie hebt (tenzij je er alleen voor wilt gaan natuurlijk) en dat komt niet zo over uit TS haar berichten. Het lijkt mij ook verstandig dat zulke 'problemen' eerst uit de weg zijn voor je aan kinderen wilt beginnen.

Zeker. Maar moet dat dan steeds herhaald worden? Het gaat maar door over dat kind dat er nog niet is, en waarvoor blijkbaar al erg veel moeite is gedaan.

Ik vind het schaamteloos er zo over door te drammen. En al helemaal raar om je af te vragen of TS een kind wil omdat het een logisch gevolg is of omdat ze dat zelf wil. Schaamteloos.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:16

_San87_ schreef:
Zeker. Maar moet dat dan steeds herhaald worden? Het gaat maar door over dat kind dat er nog niet is, en waarvoor blijkbaar al erg veel moeite is gedaan.

Ik vind het schaamteloos er zo over door te drammen. En al helemaal raar om je af te vragen of TS een kind wil omdat het een logisch gevolg is of omdat ze dat zelf wil. Schaamteloos.

Omdat er nog geen antwoord op gegeven is en TO in een soort Utopia lijkt te geloven met haar grote spaarrekening terwijl er met de andere zaken geen rekening lijkt te worden gehouden in haar budget en daarbovenop een vriend die haar nog geen belegd broodje buitenshuis gunt. Dat is toch geen situatie waarin je een kind op de wereld wil zetten? Ze is geen 39, ze is 25 met nog een heel leven voor zich. Beetje langer nadenken ipv zich ergens instorten waar ze nooit meer uit weg kan, kan geen kwaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:21

elnienjo schreef:
Omdat er nog geen antwoord op gegeven is en TO in een soort Utopia lijkt te geloven met haar grote spaarrekening terwijl er met de andere zaken geen rekening lijkt te worden gehouden in haar budget en daarbovenop een vriend die haar nog geen belegd broodje buitenshuis gunt. Dat is toch geen situatie waarin je een kind op de wereld wil zetten? Ze is geen 39, ze is 25 met nog een heel leven voor zich. Beetje langer nadenken ipv zich ergens instorten waar ze nooit meer uit weg kan, kan geen kwaad.

Zou dat misschien kunnen zijn omdat ze vindt dat jou dat geen ene reet aangaat, haar beweegredenen om aan kinderen te beginnen?

Cemlys

Re: Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:26

Ze zei toch eerder in het topic dat het voor haar niet hoeft maar haar vriend het wil. Dan vraag ik me toch ook serieus af of ze er wel achter staat en ze beseft hoe het haar leven gaat beïnvloeden

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:27

Cemlys schreef:
Ze zei toch eerder in het topic dat het voor haar niet hoeft maar haar vriend het wil. Dan vraag ik me toch ook serieus af of ze er wel achter staat en ze beseft hoe het haar leven gaat beïnvloeden

Dit dus.

Een kleine reality check kan geen kwaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:28

Cemlys schreef:

Dat zei ze nergens.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:53

ts heeft een probleem wat te maken hweft met het willen van een paard. Ze geeft daarbij wat achtergrondinformatie en ineens meent half bokt een mening te moeten hebben over het al dan niet proberen een kind te krijgen? Dat je daar 1x je mening over geeft alla... maar verder vind ik het betweterig, hondsbrutaaal en kwetsend. Ts is een volwassen vrouw, geen klein kind en ze heeft nergens de vraag gesteld:moet ik een kind nemen met mijn vriend.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:54

Het is een discussieforum toch? Als er onrealistische wensen zijn, dan is het logisch dat daar vragen over komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:57

elnienjo schreef:
Het is een discussieforum toch? Als er onrealistische wensen zijn, dan is het logisch dat daar vragen over komen.

Kap nu eens elnienjo, je mening en punt is duidelijk. Ik weet dat jij zaken wat anders en direct neerpent maar hou je nu even in en niet elke keer proberen het laatste woord te hebben. Het is goed, klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:59

elnienjo schreef:
Cemlys schreef:

Dit dus.

Een kleine reality check kan geen kwaad.

Nogmaals. Dat zei ze nergens. Om te discussiëren, of überhaupt wat te zeggen over TS haar vraag, is het wel zo handig dat je leest wat TS zegt en geen eigen draai geven aan haar woorden of zelfs maar verzinnen dat TS iets zegt wat ze nooit gezegd heeft.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:03

elnienjo schreef:

nee. Het is een paardenforum. Haar vraag gaat ook over een paard.

En als een kind onrealistisch was liepen er niet biljoenen van die monstertjes rond. Dus..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:41

Wat gaat het ons aan of TS een kind wil met haar partner? Niets, dat is aan hun, zij vraagt wat over paarden en niet over of ze wel of niet aan een kind moet beginnen. Wij kunnen met zijn allen vinden wat we willen en of iets wel of niet hoort zoals het gaat maar dat is toch echt aan haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:55

Een paard is wel een goede test om te bekijken of het allemaal gaat lukken qua tijd en geld met een kind. Met dat verschil dat je een paard kan verkopen als het niet lukt, of dat je makkelijker uit elkaar kan gaan als het geld een dealbreaker wordt.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:16

Er staat inderdaad nergens direct dat TS geen kind wilt, het enige wat ze zegt in de OP; 'Hij wilt dat we eerst flink gaan sparen en een gezin stichten.' Dit lukt niet wegens het ontbreken van ontspanning waarop ze zegt: 'Eerlijk gezegd ben ik al de teleurstellingen zat en wil ik mij graag richten op iets wat mij echt gelukkig maakt.'
Op de manier zoals het er staat, valt er zeker wel iets over te zeggen.. gezien het vooral 'hij is.. vind' etc, maar er staat nergens dat zij géén kind wilt.
Ondanks dat TS inderdaad zelf moet weten wat ze doet, kunnen er toch wel meningen gegeven worden? Persoonlijk vind ik het goed dat beide meningen gegeven worden, want er worden tegenwoordig te veel kinderen geboren in gebroken gezinnen.. en zoals er al eerder is benoemd, is een kind echt vast en kan je niet verkopen via marktplaats

Als zij al niet gelukkig wordt van de huidige situatie, zoals geschreven in de OP, hoe kan het nemen van een kind dit dan wel oplossen?

Is het waarschuwen daarvoor dan echt zo slecht?

Dit zie je zo vaak, en eigenlijk gaat dit 8/10 keer de verkeerde kant op.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:24

elnienjo schreef:

Onrealistisch? :')
Omdat ze niet aan jouw uiterst eigenaardige voortplantingseisen voldoet? _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:47

TS deelt ook stukje bij beetje meer van haar leven. Ook dingen die buiten de vraag over het paard gaan. Dan is het logisch dat de reacties en meningen zich verder strekken dan puur en alleen dat paard.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:26

Het is toch ook logisch dat er op het hele plaatje gereageerd wordt?
Gaat het alleen om het kopen van het paard zou iedereen zeggen dat ze het moet doen gezien ze er prima het geld voor heeft. Maar gezien de hele situatie wordt dat wat ingewikkelder. Dan is het logisch en ik neem aan ook alleen maar de bedoeling dat er op alle aspecten gereageerd wordt.

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:26

De relatie met mijn vriend is goed, het enige wat in de weg staat is zijn spaarzaamheid. Normaal gesproken maakt het mij niet zoveel uit, alleen in deze situatie met het kopen en onderhouden van een paard heb ik er echt last van. Ik heb veel met mijn vriend gepraat en we zijn erover uit dat er een paard gaat komen, daar is hij het nu inmiddels ook wel mee eens, maar eerst ga ik mijn rijbewijs halen.

We hebben problemen met zwanger raken omdat hij over veel beschadigd DNA beschikt, waardoor de vruchtbaarheidskwaliteit van zijn kant dus heel laag is. Ik wil heel graag een kindje, maar ik wordt er op deze manier niet gelukkiger van. Ik zou daarom graag het onderwerp kinderen even naast mij neer leggen, ik besteed liever mijn aandacht aan een hobby waar ik mijn geluk en liefde in kwijt kan dan dat ik steeds de teleurstelling van niet zwanger te zijn aanga. Vragen en opmerkingen van een kind kost ook geld en wat ga je doen als je opeens toch zwanger raakt wil ik eigenlijk niet eens op ingaan. Overal is overnagedacht.

Ik hoopte met dit topic gewoon verschillende meningen en ervaringen aanhoren en in mijn inbox heb ik "gelukkig" berichten van vrouwen in verschillende soortgelijke situaties gekregen bij wie het allemaal goed gekomen is :)

En ik leef niet in een soort Utopia hoor, ik weet heel goed hoe de wereld in elkaar zit, in ieder geval in Nederland en Zweden. Ben op eigen houtje naar Zweden gereisd voor een betere toekomst voor mezelf en een cultuur die beter bij mij past en daar ontmoette ik mijn vriend. Mocht het overgaan, wat ik absoluut niet wil, zou ik alsnog in Zweden blijven ;

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:40

IHN schreef:
ts heeft een probleem wat te maken hweft met het willen van een paard. Ze geeft daarbij wat achtergrondinformatie en ineens meent half bokt een mening te moeten hebben over het al dan niet proberen een kind te krijgen? Dat je daar 1x je mening over geeft alla... maar verder vind ik het betweterig, hondsbrutaaal en kwetsend. Ts is een volwassen vrouw, geen klein kind en ze heeft nergens de vraag gesteld:moet ik een kind nemen met mijn vriend.

Dankjewel

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:48

Nicje87 schreef:
Mag ik vragen waar in Zweden je zit?
Ik ga vaak voor werk naar Zweden en help daar op een fokkerij. Het zal wel heeeel toevallig zijn als je in de buurt daar zit.

Alingsås, een halfuurtje van Gothenburg :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:02

Het klinkt alsof jullie er goed over nagedacht en gepraat hebben, top! eerst je rijbewijs halen is denk ik wel zo makkelijk ivm reistijd. Heel veel succes overal mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:33

Nou prima geregeld zo toch +:)+

Hopelijk kan je snel je rijbewijs halen en is het paard nog beschikbaar voor je. En zo niet dan komt er vast zowaar nog iets leukers langs of blijk je toch ineens zwanger te zijn ofzo.....want zo gaan die dingen :)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:15

Hey TS! Hoe staan jullie er momenteel in? Al een paard op het oog ;)?