Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:anjali schreef:
Waarom zou de koper zeggen dat het nog steeds jouw paard is?
Als die het beestje niet meer wil.
_Penotti schreef:Gini schreef:
Als die het beestje niet meer wil.
Mooi dan komt ze hem terug brengen, kun je hem nog een keer verkopen![]()
![]()
Luf_Midnight schreef:Keona wat een leuk veulen!
Hier heel erg getwijfeld en ook vaak niet erg actief meer geadverteerd. Nu toch een heel leuk iemand gevonden en nu kan ik ook met een gerust hart zeggen dat ik blij ben dat hij verkocht is.
Ik denk als je de juiste persoon tegenkomt het niet meer vervelend is om er afstand van te doen. Je moet alleen dan niet te veel haast hebben
keona schreef:Luf_Midnight schreef:Keona wat een leuk veulen!
Hier heel erg getwijfeld en ook vaak niet erg actief meer geadverteerd. Nu toch een heel leuk iemand gevonden en nu kan ik ook met een gerust hart zeggen dat ik blij ben dat hij verkocht is.
Ik denk als je de juiste persoon tegenkomt het niet meer vervelend is om er afstand van te doen. Je moet alleen dan niet te veel haast hebben
Haast heb ik absoluut niet , dus dat komt helemaal goed. En anders volgend jaar kan ik er nog nachtje over slapen
Gini schreef:En dan zegt die: 'Ik heb 3 maanden voor het dier gezorgd, je bent mij nog dit bedrag van onderhoud verschuldigd'.
Ach, dat is heel vergaand en zal wel niet gebeuren, maar laat ons zeggen dat de paardenwereld mij soms zo erg...euhm...verrast dat ik daardoor dus bijna alles op papier laat zetten.
davinci2412 schreef:Bij ons is er helaas ook iets in de situatie veranderd wat mij gisteren heeft doen besluiten dat we onze pony gaan verkopen.
Ik heb de pony een jaar geleden gekocht om hem voor de wagen te beleren. Dit is toen ook gebeurd maar doordat mijn vaste groom (moeder) ziek is geworden heb ik er voor gekozen te stoppen met mennen.
De pony kan leuk dressuur lopen dus besloten om hem eerste naar het Z1 dressuur te rijden voordat ik hem zou verkopen.
Helaas blijft mijn andere paard een beetje op en af met een blessuren en gaat ondertussen het eventing seizoen verder zonder ons. Omdat ik in verband met de ziekte van mijn moeder toch liever nog eventing start wil ik de pony iets eerder verkopen als gepland, om ruimte te maken voor een tweede eventing paard.
Nu was ik een beetje aan het rond kijken wat ik voor de pony zou kunnen vragen maar zag ik dat bijna overal bij de prijs: in overleg staat![]()
Dus nu maar even een beetje aan het rondvragen bij die mensen wat de vraagprijs is
Ik vind het wel lastig hoor, het is al een tijdje geleden dat ik een paard/pony verkocht heb. Wat willen mensen nou precies zien? Wat moet er nu perse in zo'n advertentie staan en wat kan ik beter weg laten?
hwn schreef:Fijn als ze een leuk nieuw huisje krijgen!
Hier was het plan om mijn 10-jarige Arabische ruin (zelfgefokt) eindelijk te laten inrijden en dan te verkopen. De trainster is nu 2x geweest, eerste keer was kennismaking, en vandaag eerste trailerladen en ook eens aan de hand de weg op. Ik dacht dat hij te fel zou zijn voor mij, maar hij doet het zo goed, en trainster is er al helemaal verliefd op, dus veel kans dat hij toch blijft. Normaal vertrekt hij in augustus op training. Alles met een goede basis, veel grondwerk en rechtrichten, basisopvoeding, netjes leren inparkeren en zo, en alles op het tempo van het paard.
hwn schreef:hwn schreef:Fijn als ze een leuk nieuw huisje krijgen!
Hier was het plan om mijn 10-jarige Arabische ruin (zelfgefokt) eindelijk te laten inrijden en dan te verkopen. De trainster is nu 2x geweest, eerste keer was kennismaking, en vandaag eerste trailerladen en ook eens aan de hand de weg op. Ik dacht dat hij te fel zou zijn voor mij, maar hij doet het zo goed, en trainster is er al helemaal verliefd op, dus veel kans dat hij toch blijft. Normaal vertrekt hij in augustus op training. Alles met een goede basis, veel grondwerk en rechtrichten, basisopvoeding, netjes leren inparkeren en zo, en alles op het tempo van het paard.
Inmiddels zo goed als zeker dat ie blijft, tenminste tot ie zadelmak is. Ik kreeg nl. gister telefoontje van een vroegere lesgeefster. Een klant van haar zoekt een Arabiertje. De mensen waren geïnteresseerd om te komen kijken, maar lesgeefster belde me terug om te zeggen dat ze er maar 1200 euro voor over hadden. Nu, voor die prijs blijft ie lekker bij mij, want als hij verkocht is, moet ik toch op zoek naar gezelschap voor mijn merrie, en voor die prijs vind ik hoogstens een jaarling hengst of zo, terwijl deze een super karakter heeft, en eigenlijk functioneren ze heel goed samen (lees: 2 dikkerdjes, dus mogen allebei niet op het volle gras)