Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:24

Een koper heeft ook onderzoeksplicht, dus met verborgen gebreken hoeft hij niet aan te komen zetten als het dier niet gekeurd is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:25

Ik zelf zit nog in dubio of ik wel niet ga verkopen,
Vrijdag weet ik of mijn merrie opnieuw drachtig is van deze hengst.
Ik heb 5 merries aan huis die 24/7 buiten lopen met schuil stal.
Ik had gehoopt op een merrietje, het werd een prachtig hengstje.
Dus om een hengst te houden zal ik hoop aan passingen moeten doen( heb niks met ruinen).
Verder heel mooi diertje alles wat ik hoopte, alleen hengst( ja 50% kans).
Dus als merrie drachtig is denk ik wel dat ik ga verkopen.
Maar soms is het lastig.

Het is trouwends een prachtige lusoarab ( nrps) hengstje palomino.
Ouders lopen eventing
Veulen

Afbeelding

Ouders

Afbeelding

Zit jij ook in dubio of heb je dat totaal niet

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:44

Gini schreef:
anjali schreef:

Waarom zou de koper zeggen dat het nog steeds jouw paard is?

Als die het beestje niet meer wil.

Mooi dan komt ze hem terug brengen, kun je hem nog een keer verkopen :D :+

Nee ik zou het geld niet lang vasthouden.
Als ze gezond zijn zou ik niet weten wat voor reden er is om terug te brengen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:08

Dankje voor de antwoorden allemaal!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:29

_Penotti schreef:
Gini schreef:

Als die het beestje niet meer wil.

Mooi dan komt ze hem terug brengen, kun je hem nog een keer verkopen :D :+

En dan zegt die: 'Ik heb 3 maanden voor het dier gezorgd, je bent mij nog dit bedrag van onderhoud verschuldigd'.

Ach, dat is heel vergaand en zal wel niet gebeuren, maar laat ons zeggen dat de paardenwereld mij soms zo erg...euhm...verrast dat ik daardoor dus bijna alles op papier laat zetten. :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:37

Bij niets op papier kan ze ook niet bewijzen dat ze er 3 maanden voor gezorgd heeft.
Nee die beredenering gaat echt niet op.

Dat er rare dingen gebeuren zeker, maar ik denk dat dat hier niet zo snel zal zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:41

Ik heb ook zeker 2 keer aangegeven dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren hoor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:41

weet ik

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:00

Keona wat een leuk veulen!
Hier heel erg getwijfeld en ook vaak niet erg actief meer geadverteerd. Nu toch een heel leuk iemand gevonden en nu kan ik ook met een gerust hart zeggen dat ik blij ben dat hij verkocht is.
Ik denk als je de juiste persoon tegenkomt het niet meer vervelend is om er afstand van te doen. Je moet alleen dan niet te veel haast hebben

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:51

Luf_Midnight schreef:
Hier heel erg getwijfeld en ook vaak niet erg actief meer geadverteerd. Nu toch een heel leuk iemand gevonden en nu kan ik ook met een gerust hart zeggen dat ik blij ben dat hij verkocht is.
Ik denk als je de juiste persoon tegenkomt het niet meer vervelend is om er afstand van te doen. Je moet alleen dan niet te veel haast hebben

Haast heb ik absoluut niet , dus dat komt helemaal goed. En anders volgend jaar kan ik er nog nachtje over slapen

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:08

keona schreef:
Luf_Midnight schreef:

Haast heb ik absoluut niet , dus dat komt helemaal goed. En anders volgend jaar kan ik er nog nachtje over slapen

Wat een leuk dier Keona!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:55

Gini schreef:
En dan zegt die: 'Ik heb 3 maanden voor het dier gezorgd, je bent mij nog dit bedrag van onderhoud verschuldigd'.

Ach, dat is heel vergaand en zal wel niet gebeuren, maar laat ons zeggen dat de paardenwereld mij soms zo erg...euhm...verrast dat ik daardoor dus bijna alles op papier laat zetten. :D

zonder stalcontract is dat erg moeilijk om zoiets te zeggen :o

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 06:50

Bij ons is er helaas ook iets in de situatie veranderd wat mij gisteren heeft doen besluiten dat we onze pony gaan verkopen.

Ik heb de pony een jaar geleden gekocht om hem voor de wagen te beleren. Dit is toen ook gebeurd maar doordat mijn vaste groom (moeder) ziek is geworden heb ik er voor gekozen te stoppen met mennen.
De pony kan leuk dressuur lopen dus besloten om hem eerste naar het Z1 dressuur te rijden voordat ik hem zou verkopen.
Helaas blijft mijn andere paard een beetje op en af met een blessuren en gaat ondertussen het eventing seizoen verder zonder ons. Omdat ik in verband met de ziekte van mijn moeder toch liever nog eventing start wil ik de pony iets eerder verkopen als gepland, om ruimte te maken voor een tweede eventing paard.

Nu was ik een beetje aan het rond kijken wat ik voor de pony zou kunnen vragen maar zag ik dat bijna overal bij de prijs: in overleg staat >;)
Dus nu maar even een beetje aan het rondvragen bij die mensen wat de vraagprijs is

Ik vind het wel lastig hoor, het is al een tijdje geleden dat ik een paard/pony verkocht heb. Wat willen mensen nou precies zien? Wat moet er nu perse in zo'n advertentie staan en wat kan ik beter weg laten?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:56

davinci2412 schreef:
Bij ons is er helaas ook iets in de situatie veranderd wat mij gisteren heeft doen besluiten dat we onze pony gaan verkopen.

Ik heb de pony een jaar geleden gekocht om hem voor de wagen te beleren. Dit is toen ook gebeurd maar doordat mijn vaste groom (moeder) ziek is geworden heb ik er voor gekozen te stoppen met mennen.
De pony kan leuk dressuur lopen dus besloten om hem eerste naar het Z1 dressuur te rijden voordat ik hem zou verkopen.
Helaas blijft mijn andere paard een beetje op en af met een blessuren en gaat ondertussen het eventing seizoen verder zonder ons. Omdat ik in verband met de ziekte van mijn moeder toch liever nog eventing start wil ik de pony iets eerder verkopen als gepland, om ruimte te maken voor een tweede eventing paard.

Nu was ik een beetje aan het rond kijken wat ik voor de pony zou kunnen vragen maar zag ik dat bijna overal bij de prijs: in overleg staat >;)
Dus nu maar even een beetje aan het rondvragen bij die mensen wat de vraagprijs is

Ik vind het wel lastig hoor, het is al een tijdje geleden dat ik een paard/pony verkocht heb. Wat willen mensen nou precies zien? Wat moet er nu perse in zo'n advertentie staan en wat kan ik beter weg laten?

vraagprijs hangt van zoveel factoren af, leeftijd, karakter, ervaring, uiterlijk, merrie/ruin, stokmaat, geklasseerd etc. Goede menpony's zijn ook wel erg gewild.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:08

Ik ben nog steeds lekker aan het uitstellen. 8-) Ik vind altijd weer een excuus om de merrie langer aan te houden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:26

Ik kom hier ook even binnen vallen. Heb vorig jaar een onbeleerde e-pony gekocht, met als doel om haar na beleren te verkopen, zodat ik daarna een paard kan kopen. De basis zit er nu aardig in en de tijd komt er zo langzaamaan dus wel aan.

Wat mij in de weg zit bij het opstellen van een advertentie en vraagprijs is dat ik zo idioot kritisch ben. Ik zie een normale pony met een lief karakter, zonder uitzonderlijk talent.

Maar zoals van de week had ik er een vriendinnetje op zitten die niet zo ervaren is en er zo op weg rijdt. Netjes nageeflijk ronddravend etc. Mensen vinden haar verder uitzonderlijk braaf voor een vier jarige die net onder het zadel is, omdat ik er (alleen) op naar buiten kan, ze onverstoorbaar is in de bak, makkelijk de trailer op gaat en nog geen pas verkeerd heeft gezet. Ik vind dat eigenlijk heel normaal en kijk dan (misschien te?) kritisch naar de dingen die ze nog niet kan. Zo heeft de galop echt nog wat aandacht nodig door onbalans, loopt ze soms wat diep etc.

Het gekke is dat ik naar andermans paarden nooit zo kritisch kijk, maar die van mezelf :(:)

Niet echt makkelijk bij het opstellen van een advertentie haha. Herkennen jullie dit?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:18

Als ik jouw tekst zo lees klinkt het als een superleuke pony, ondanks dat je kritisch bent :D Ik zou gewoon net zoals bovenstaand bericht de advertentie opstellen, dan weet ik zeker dat je mensen gaat aantrekken!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:28

Ik heb vandaag definitief te horen gekregen dat mijn paardje zijn proeftijd voorbij is en ze heel blij met haar is.
Met een erg leuk filmpje erbij met hoe goed het gaat.
Ben helemaal gelukkig, zo'n fijn huis voor haar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:13

Fijn Penotti!

Simbaa, gewoon bij de feiten houden? Zadelmak, pony kent de basis, meewerkend karakter, braaf (zeker voor de leeftijd en ervaring), niet sensibel, kan alleen op buitenrit en kent de trailer. Verkoop je haar voor sport (want dan kan je nog wat benoemen over gangen, talent en aanleg) of voor recreatie (kent ze een sprongetje, balkjes, gaat ze door water).

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:39

Ik kom mij hier ook even melden! :D

@Simba
Ik denk dat er naar zo'n pony veel vraag is. Veel zoeken een (jonge) brave pony die alles zo fijn en makkelijk doet! Vooral als ze leuk allround kan lopen? Weet niet hoe de gangen zijn/ze springt? Maar als ze 1 van de 2 of beide leuk doet én nog zo braaf is buiten. Perfect!
Dat de galop nog niet perfect is, lopen vast niet veel mensen tegen aan. Ik denk dat het wel logisch is dat een 4-jarige die net een jaar onder het zadel is alles nog niet perfect doet. Onbalans en diep lopen etc is gewoon kilometers maken.
Maar je mag de advertentie altijd doorsturen als je twijfelt? Of hier plaatsen, vind niemand vast een probleem haha.

@Penotti
Gefeliciteerd! Fijn :).

Hier mijn paard ook even tekoop gehad. Ik heb een (vind ik) leuke 10-jarige ruin staan. Op de poetsplaats en met alles superbraaf en chill. Onder het rijden ook wel een koele kikker op de omgeving etc, máár wel ontiegelijk gevoelig/sensibel op je houding/been. Daar moet je mee om kunnen gaan en het fijn vinden.
Nu is het wel zo dat hij onder het zadel veel moet leren. Wel braaf, maar hij heeft soms nog wat moeite om echt fijn ontspannen over de rug te lopen, of de galop is nog wat onstuimig etc. Springen vind 'ie ook helemaal geweldig, maar moet nog wel veel leren. Maar ik vind de prijs waar ik hem er voor op had, ook wel redelijk voor die leeftijd en ervaring.
Helaas trekt dat ook veel 'koopjesjagers' of mensen die denken een leuk, braaf paard voor hun onervaring kind te kunnen kopen. En ook veel mensen die denken dat ze met dat gevoelige om kunnen gaan maar ondertussen hun benen er vól indrukken terwijl ik duidelijk aangeef dat dat niet slim is om te doen :').
Om die reden (en meer) hem maar even uit de verkoop gehaald. Zo kan hij even rustig bijkomen van alles en kunnen we gewoon verder trainen.. Maar het is wel heel vervelend

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:32

Thanks voor de reacties. Denk inderdaad dat ik het feitelijker moet houden. Ga er eens goed over nadenken! :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:12

hwn schreef:
Fijn als ze een leuk nieuw huisje krijgen!

Hier was het plan om mijn 10-jarige Arabische ruin (zelfgefokt) eindelijk te laten inrijden en dan te verkopen. De trainster is nu 2x geweest, eerste keer was kennismaking, en vandaag eerste trailerladen en ook eens aan de hand de weg op. Ik dacht dat hij te fel zou zijn voor mij, maar hij doet het zo goed, en trainster is er al helemaal verliefd op, dus veel kans dat hij toch blijft. Normaal vertrekt hij in augustus op training. Alles met een goede basis, veel grondwerk en rechtrichten, basisopvoeding, netjes leren inparkeren en zo, en alles op het tempo van het paard.

Inmiddels zo goed als zeker dat ie blijft, tenminste tot ie zadelmak is. Ik kreeg nl. gister telefoontje van een vroegere lesgeefster. Een klant van haar zoekt een Arabiertje. De mensen waren geïnteresseerd om te komen kijken, maar lesgeefster belde me terug om te zeggen dat ze er maar 1200 euro voor over hadden. Nu, voor die prijs blijft ie lekker bij mij, want als hij verkocht is, moet ik toch op zoek naar gezelschap voor mijn merrie, en voor die prijs vind ik hoogstens een jaarling hengst of zo, terwijl deze een super karakter heeft, en eigenlijk functioneren ze heel goed samen (lees: 2 dikkerdjes, dus mogen allebei niet op het volle gras)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:20

hwn schreef:
hwn schreef:
Fijn als ze een leuk nieuw huisje krijgen!

Hier was het plan om mijn 10-jarige Arabische ruin (zelfgefokt) eindelijk te laten inrijden en dan te verkopen. De trainster is nu 2x geweest, eerste keer was kennismaking, en vandaag eerste trailerladen en ook eens aan de hand de weg op. Ik dacht dat hij te fel zou zijn voor mij, maar hij doet het zo goed, en trainster is er al helemaal verliefd op, dus veel kans dat hij toch blijft. Normaal vertrekt hij in augustus op training. Alles met een goede basis, veel grondwerk en rechtrichten, basisopvoeding, netjes leren inparkeren en zo, en alles op het tempo van het paard.

Inmiddels zo goed als zeker dat ie blijft, tenminste tot ie zadelmak is. Ik kreeg nl. gister telefoontje van een vroegere lesgeefster. Een klant van haar zoekt een Arabiertje. De mensen waren geïnteresseerd om te komen kijken, maar lesgeefster belde me terug om te zeggen dat ze er maar 1200 euro voor over hadden. Nu, voor die prijs blijft ie lekker bij mij, want als hij verkocht is, moet ik toch op zoek naar gezelschap voor mijn merrie, en voor die prijs vind ik hoogstens een jaarling hengst of zo, terwijl deze een super karakter heeft, en eigenlijk functioneren ze heel goed samen (lees: 2 dikkerdjes, dus mogen allebei niet op het volle gras)

1200,- is ook echt belachelijk dan zou ik hem ook houden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:25

Inderdaad dat zou ik ook niet overwegen :=

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:02

Wij gaan binnenkort ook de 7-jarige Welsh van dochter te koop zetten. Ze is er vrijwel af gegroeid.
Maar ik vind het lastig hoor. Het is een C pony en een plaatje om te zien(hij is een cremello)maar geen beginnerspony, heeft buiten het rijden ook een gebruiksaanwijzing zo af en toe en vanwege zijn maat moet je dan net een handig ruitertje vinden met een hoop doorzettingsvermogen.