[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:55

Marije_1997 schreef:
Ik dacht eerst ook teugelkreupel en dat was hij wss ook, want met rijden liep hij ene pas wel andere pas niet kreupel. Maar zondag (na een iet wat intensievere training) liep hij aan de longe alleen in draf kreupel. Zo heb ik dat ook aan de da uitgelegd.

Ik doe sinds ik hem heb al voorzichtig, zoals ik al eerder heb gezegd check ik z'n benen altijd en koel ik regelmatig, nu zelfs dagelijks. Niets voelt warm, niets is gevoelig en in de rest van z'n licha voel ik ook geen warmte verschil.

Tegen de kliniek heb ik ook dan gezegd dat ik het nu tot vrijdag aan kijk mocht ie dan nog iets kreupelen dan bel ik dinsdag weer en zal er wss een da langs komen. Maar dat is voor later. Ik leef met de dag en heb totaal geen verwachtingen van m'n paard. Hij hoeft geen grand pri, te lopen. Daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik heb hem gekocht om plezier van te hebben. En dat heb ik ook als ik er naast sta. De eerste paar weken (okt tot Dec) heb ik er amper opgezeten, veel grondwerk gedaan en Dat vind ik ook leuk.

Gebruik je aan de longe een hulpteugel? Op zich kan teugelkreupelheid zich wel uiten aan de longe ook en het kan ook dat hij al langer taktfoutjes heeft die je niet merkt. Dat is geen schande hoor, maar ik bedoel gewoon dat je die mogelijkheid zeker niet mag uitsluiten.

Toch lijkt een scan van die pees me slim en dat hoeft geen fortuin te kosten, gewoon voor je gemoedsrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:02

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik dacht eerst ook teugelkreupel en dat was hij wss ook, want met rijden liep hij ene pas wel andere pas niet kreupel. Maar zondag (na een iet wat intensievere training) liep hij aan de longe alleen in draf kreupel. Zo heb ik dat ook aan de da uitgelegd.

Ik doe sinds ik hem heb al voorzichtig, zoals ik al eerder heb gezegd check ik z'n benen altijd en koel ik regelmatig, nu zelfs dagelijks. Niets voelt warm, niets is gevoelig en in de rest van z'n licha voel ik ook geen warmte verschil.

Tegen de kliniek heb ik ook dan gezegd dat ik het nu tot vrijdag aan kijk mocht ie dan nog iets kreupelen dan bel ik dinsdag weer en zal er wss een da langs komen. Maar dat is voor later. Ik leef met de dag en heb totaal geen verwachtingen van m'n paard. Hij hoeft geen grand pri, te lopen. Daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik heb hem gekocht om plezier van te hebben. En dat heb ik ook als ik er naast sta. De eerste paar weken (okt tot Dec) heb ik er amper opgezeten, veel grondwerk gedaan en Dat vind ik ook leuk.

Gebruik je aan de longe een hulpteugel? Op zich kan teugelkreupelheid zich wel uiten aan de longe ook en het kan ook dat hij al langer taktfoutjes heeft die je niet merkt. Dat is geen schande hoor, maar ik bedoel gewoon dat je die mogelijkheid zeker niet mag uitsluiten.

Toch lijkt een scan van die pees me slim en dat hoeft geen fortuin te kosten, gewoon voor je gemoedsrust.

Gebruik amper nog een hulpteugel. Zondag had ik em alleen een hoofdstel op en een enkele lijn, dus het komt daar niet door. Verder ben ik over gegaan om dubbele lijnen met serieus longeer werk. Ben overigens ook zonder longeer hulp begonnen. En heb ook regelmatig zonder gelongeerd.

Echo van de pees staat ook op de planning hoor! Dat wou ik van de zomer gaan doen. De da zei ook toen ie checkte dat een echo altijd nog kan.

Ik longeer en rijd overigens met de equestic clip. En de takt is altijd mooi "symmetrisch" gebleven. Het is gewoon een apart iets hahahaha. Met rijden was het ook niet elke pas en elk moment. Alleen zondag aan de longe was het ineens dat ik dacht ohh oliebol das niet helemaal goed. Maar gister was ie na genoeg bijna zuiver.

Celine_Famke

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:20

Het is absoluut niet mijn bedoeling om vijandig en/of dringend over te komen, TS. Echt niet. We zijn allemaal paardenliefhebbers en willen allemaal het beste voor onze dieren. Ik weet dat jij dat ook wilt. Mijn woorden zijn puur en alleen om advies te geven. Niet om je iets op te dringen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:32

Celine_Famke schreef:
Het is absoluut niet mijn bedoeling om vijandig en/of dringend over te komen, TS. Echt niet. We zijn allemaal paardenliefhebbers en willen allemaal het beste voor onze dieren. Ik weet dat jij dat ook wilt. Mijn woorden zijn puur en alleen om advies te geven. Niet om je iets op te dringen :)

Maar ik heb al meerdere malen aangegeven geen advies te willen? Wat is er dan zo moeilijk aan om niet door te drammen? Prima dat je advies wil geven, maar als ik aangeef geen advies te willen en daarvoor naar de kliniek heb gebeld. Dan kun je dat toch ook aannemen? Geld overigens voor iedereen die dat steeds blijft doen.

Die update was meer voor de mensen die [***] en mij willen volgen. Niet om advies te gaan krijgen van mensen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:16

Ik heb één keer even wat advies gegeven/ mijn ervaring gedeeld, jij geeft nu aan dat niet te willen dus laat ik dat zo. Dat vind ik zelf niet drammen. Het is niet dat ik pagina's lang mijn advies blijf doordrammen.. Ik heb alles maar 1x benoemd. In de veronderstelling dat jullie er misschien iets aan zouden hebben. Mijn excuses als het bij jou anders overkwam, ik wilde geen hevige discussie beginnen oid. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd.

Verder blijf ik jullie gewoon volgen, ik vind het namelijk een aansprekend dier en volg jullie al vanaf het begin. :) Nogmaals, ik wens jullie het beste toe en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en het uiteindelijk gewoon niks blijkt te zijn. Succes met hem en blijf lekker samen genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:23

Celine_Famke schreef:
Ik heb één keer even wat advies gegeven/ mijn ervaring gedeeld, jij geeft nu aan dat niet te willen dus laat ik dat zo. Dat vind ik zelf niet drammen. Het is niet dat ik pagina's lang mijn advies blijf doordrammen.. Ik heb alles maar 1x benoemd. In de veronderstelling dat jullie er misschien iets aan zouden hebben. Mijn excuses als het bij jou anders overkwam, ik wilde geen hevige discussie beginnen oid. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd.

Verder blijf ik jullie gewoon volgen, ik vind het namelijk een aansprekend dier en volg jullie al vanaf het begin. :) Nogmaals, ik wens jullie het beste toe en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en het uiteindelijk gewoon niks blijkt te zijn. Succes met hem en blijf lekker samen genieten :)

Nee dat begrijp ik, maar vanaf het begin word er al gedramt. En er kan alleen maar op negatieve dingen gereageerd worden. Het is niet dat ik er nu meteen weer opstap en verder ga waar ik gebleven ben. Ik ga het mocht hij zuiver lopen, rustig uitbouwen en goed in de gaten houden. En dit keer de analyses van de Saddle clip wel goed in de gaten houden. En we zijn nog bezig met de basis, dus het is ook niet dat ik gelijk allerlei zijgangen ga vragen en moeilijke dingen hahaha. Daar ben ik zelf ook nog niet aan toe.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:30

Als jullie er nu allebei eens over op zouden houden :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:40

Marije_1997 schreef:
Celine_Famke schreef:

Nee dat begrijp ik, maar vanaf het begin word er al gedramt. En er kan alleen maar op negatieve dingen gereageerd worden. Het is niet dat ik er nu meteen weer opstap en verder ga waar ik gebleven ben. Ik ga het mocht hij zuiver lopen, rustig uitbouwen en goed in de gaten houden. En dit keer de analyses van de Saddle clip wel goed in de gaten houden. En we zijn nog bezig met de basis, dus het is ook niet dat ik gelijk allerlei zijgangen ga vragen en moeilijke dingen hahaha. Daar ben ik zelf ook nog niet aan toe.

Doe je goed! Ben benieuwd naar je ervaringen met de saddle clip, vind dat altijd erg interessant :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:50

Saddle clip bevalt me goed hoor!! Alleen was er denk ik toch te sceptisch mee. Hij gaf al wat afwijking bij afzet, maar niet bij takt. Dus had het idee dat het wat raar was ofzo. Achter af klopt het dan wel weer. Les voor de volgende keer hahaha

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:50

Hoe gaat het nu? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:21

Ketly schreef:
Hoe gaat het nu? :D

Hij loopt weer bij helemaal goed. Morgen komt de da. Dinsdag hoefsmid en woensdag de osteo. Hij is alweer lekker brutaal en heeft wel zin om weer wat actiefs te doen hahaha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:30

Er is al veel gezegd, maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat mensen je echt willen helpen. Een Iberiër kopen voor 3500 euro, dat is garantie voor gezondheidsproblemen helaas. En ik zie ook dat de handelaar niet helemaal eerlijk is geweest over dat hij wat zou kunnen.
Daarom wil ik je aanraden om voordat je weer met hem aan de gang gaat, die pees te checken. Niet om nog eens te drammen, maar echt ts, je slaat jezelf voor de kop als je erachter komt dat je door hebt gereden terwijl die pees niet goed is. Nu ben je wellicht nog op een punt dat het goed kan herstellen.
En ja, ik heb er ervaring mee. Toen ik 16 was had mijn paard ook een verdikte pees, maar liep geen stap kreupel ,sprong zelfs L-parcoursen, of ging onbedoeld weilandhoppen over de omheining van 1.60 mtr hoog :+ . Wist ik veel dat het een peesblessure kon zijn. Pas toen de dierenarts ergens anders voor kwam, zag hij het en heb ik het laten onderzoeken. Pees was behoorlijk kapot, want ja, ik had hem geen rust gegeven. Dat is ook nooit meer goed gekomen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:32

Earth schreef:
Er is al veel gezegd, maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat mensen je echt willen helpen. Een Iberiër kopen voor 3500 euro, dat is garantie voor gezondheidsproblemen helaas. En ik zie ook dat de handelaar niet helemaal eerlijk is geweest over dat hij wat zou kunnen.
Daarom wil ik je aanraden om voordat je weer met hem aan de gang gaat, die pees te checken. Niet om nog eens te drammen, maar echt ts, je slaat jezelf voor de kop als je erachter komt dat je door hebt gereden terwijl die pees niet goed is. Nu ben je wellicht nog op een punt dat het goed kan herstellen.
En ja, ik heb er ervaring mee. Toen ik 16 was had mijn paard ook een verdikte pees, maar liep geen stap kreupel ,sprong zelfs L-parcoursen, of ging onbedoeld weilandhoppen over de omheining van 1.60 mtr hoog :+ . Wist ik veel dat het een peesblessure kon zijn. Pas toen de dierenarts ergens anders voor kwam, zag hij het en heb ik het laten onderzoeken. Pees was behoorlijk kapot, want ja, ik had hem geen rust gegeven. Dat is ook nooit meer goed gekomen helaas.

Kan hier nou eindelijk eens over opgehouden worden? Ik hoef hier niets meer over te horen, maar dan ook echt niets meer. Als er alleen maar negatief gesproken kan worden kap ik er mee. Dier krijgt alle zorg die hij nodig is. Maar lezen is blijkbaar lastig.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:46

Succes in je bubbel!

Ik ontstip.

Edit; mijn geschiedenis op mp is verlopen. Ik kan niet meer zien of ik het goed had dat dit de hengst is die ik dacht te herkennen.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 15-04-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:46

Ik denk niet dat het allemaal wordt bedoeld zoals jij het opvat hoor, het zijn allemaal stuk voor stuk goed bedoelde adviezen en volgensmij hoopt iedereen hier dat je paardje gewoon gezond is en je hem straks weer kan oppakken.. :) Sommige adviezen komen misschien niet zo over, maar je reacties andersom zijn ook niet even leuk.

Veel succes en plezier met Corazon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:53

Walkure schreef:
Ik denk niet dat het allemaal wordt bedoeld zoals jij het opvat hoor, het zijn allemaal stuk voor stuk goed bedoelde adviezen en volgensmij hoopt iedereen hier dat je paardje gewoon gezond is en je hem straks weer kan oppakken.. :) Sommige adviezen komen misschien niet zo over, maar je reacties andersom zijn ook niet even leuk.

Veel succes en plezier met [***]!

Tuurlijk is het goed bedoelt. Maar elke keer weer het zelfde horen van 20 mensen tegelijk? Nee sorry dat is nergens voor nodig. Ik heb al een aantal keer aangegeven geen advies te willen, daar heb ik niet omgevraagd. En of men er over op wil houden. Maar het blijft doorgaan. En op een gegeven moment komt je dat je strot uit. Ik doe er mee wat ik wil. En er zijn een aantal die graag willen volgen, en daar horen de mindere dingen ook bij. Maar dan hoef ik niet gelijk van anderen weer negatief commentaar te horen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:10

If one man says you are a donkey, so be it.
But if 10 men say....
you better buy yourself a saddle
:+

Mocht 1 iemand nou "zeuren" dat je paard stuk zou kunnen zijn, lekker laten "zeuren", maar kennelijk maken zich meerdere mensen zich zorgen om JOUW paard.

Er is vandaag een topic omhoog gehaald waar een paard ineens een bult op het been had. Beestje is gescand, niks te zien. Beestje liep rad. En toch zat het de eigenaar niet lekker. Foto laten maken: gebroken griffelbeentje.

Maar ja, in jouw topic mag je alleen maar reageren als je jou naar je mond praat.

Ik hoop echt dat jouw (mooie!!) paard daar niet de dupe van gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:02

Mooi paard TS. Ik hoop dat je heel veel plezier van hem mag beleven.
Overigens vind ik wel dat je vanaf het begin erg vijandig reageert, ik denk dat de dames het alleen maar goed bedoelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:14

Zonnebloem92 schreef:
Mooi paard TS. Ik hoop dat je heel veel plezier van hem mag beleven.
Overigens vind ik wel dat je vanaf het begin erg vijandig reageert, ik denk dat de dames het alleen maar goed bedoelen!

Nou vijandig valt wel mee. En ja klopt op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Kwamen alleen maar echt poedersuiker opmerkingen. En dat is gewoon niet leuk. Ik weet wat ik moet doen heb nergens om advies gevraagd. Snap dat het goed bedoelt is. Maar na 5 keer het zelfde weet ik het ook wel. En dan nu weer omdat ie wat kreupel loopt meteen gezeik over mee heen. Moet gelijk per direct naar een kliniek. Helaas is het voor mij niet mogelijk om zo even naar de kliniek te gaan. Daarom laat ik de da morgen ook komen :) overigens loopt ie alweer bijna goed (of nah ja voor het oog goed). Dus het zal vast wel mee vallen. Ik denk dat er in dit topic ook meer naar negatieve dingen word gekeken dan positief en dat vind ik zo jammer, en ja daar kan ik geïrriteerd van raken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:35

Lieve ts sorry dan voor mijn post ik bedoelde het echt goed naar jou en je paard toe en wilde jullie alleen maar beschermen voor erger :*
Ik dacht dat je er misschien wat aan zou hebben .
Ik kruip terug onder de meeleessteen en hoop dat jullie snel weer lekker op de rit zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:20

little_birdy schreef:
Lieve ts sorry dan voor mijn post ik bedoelde het echt goed naar jou en je paard toe en wilde jullie alleen maar beschermen voor erger :*
Ik dacht dat je er misschien wat aan zou hebben .
Ik kruip terug onder de meeleessteen en hoop dat jullie snel weer lekker op de rit zijn

Geen probleem hoor! Kan iedereen overkomen. Is geen sorry voor nodig. Ik ben vanaf dat ik ben gaan rijden met hem (begon met alleen rond stappen, grondwerk, longeren poetsen etc want ik ben een schijtbroek hahaha) goed in de gaten gaan houden en 2 weken geleden kreeg ik toen ook de indruk dat er iets niet helemaal lekker was. Gelukkig gaat het al stukken beter. Helaas kon de DA niet eerder als morgen (ja heel vroeg, maar ik moet ook gewoon werken dus dat werd em niet) ben zelf ook heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen. Gelukkig vind ie het koelen geen probleem, hij ging vandaag tijdens koelen weer wat dutten hahaha.

En even voor iedereen:

Wat betreft de adviezen rondom kliniek foto's echo's etc. Ik wil niet te snel teveel doen, ook omdat het financieel dan te veel gaat worden. En als ik heel eerlijk ben ga ik geen duizenden euro's uit geven aan een paard, als er nier zeker van is dat ie nog jaren lang mee kan gaan voor het doel waarvoor ik hem heb. Sowieso wil ik geen duizenden euro's uitgevem, zowel aan mezelf als m'n auto als m'n kat etc. Misschien valt het allemaal reuze mee, dus ik ga dit stap voor stap door. En ook voor het welzijn van mijn paard ga ik stap voor stap, hij kan heel slecht tegen verandering. En trailer ritjes zijn ook niet optimaal voor hem. Ik hoop dat iedereen me wat wil begrijpen en daar ook respect voor wil tonen. Ik heb gelijk al gezegd een echo te willen maken, maar door verschillende situaties is dat er nog niet van gekomen. Het scheelt dat ik zelf ook niet fysiek helemaal goed ben nu, dus weer gaan rijden zit er voorlopig niet in. Hooguit een 20 minuutjes wat non chalant stappen en draven. Natuurlijk neem ik advies van de da aan morgen. Hoop dat het zo wat duidelijk is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:32

Nog 1 ding dan haha de echo kostte mij met visite en alles erop en eraan nog geen 150 euro dus ik duim voor je dat je morgen meer zekerheid en of uitsluitsel hebt :(:)
Nu ga ik echt weer meelezen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:11

little_birdy schreef:
Nog 1 ding dan haha de echo kostte mij met visite en alles erop en eraan nog geen 150 euro dus ik duim voor je dat je morgen meer zekerheid en of uitsluitsel hebt :(:)
Nu ga ik echt weer meelezen haha

Ik weet dat echo niet veel kost hoor! Maar dat staat voor nu even niet op prio 1. Helaas gaat het ook met mezelf niet altijd even goed. Dus ben met m'n hoofd ook bij andere zaken. En dan wil ik even blij zijn met m'n paard ipv steeds denken aan dat soort dingen Hahaha ik ga even flink duimen voor morgen en hopen dat het goed zit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:54

Citaat:
Geen probleem hoor! Kan iedereen overkomen. Is geen sorry voor nodig.

Je schiet constant in de verdedeging, vandaar dat mensen zich bezwaard voelen om uberhuapt nog goed advies te geven.

Citaat:
Ik ben vanaf dat ik ben gaan rijden met hem (begon met alleen rond stappen, grondwerk, longeren poetsen etc want ik ben een schijtbroek hahaha) goed in de gaten gaan houden en 2 weken geleden kreeg ik toen ook de indruk dat er iets niet helemaal lekker was.

je eigen quote in november van vorig jaar! Dit speelt geen 2 weken.
Citaat:
In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

Citaat:
Gelukkig gaat het al stukken beter. Helaas kon de DA niet eerder als morgen (ja heel vroeg, maar ik moet ook gewoon werken dus dat werd em niet) ben zelf ook heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen. Gelukkig vind ie het koelen geen probleem, hij ging vandaag tijdens koelen weer wat dutten hahaha.

Ja als je vanaf november al veel moet werken is een afspraak maken inderdaad lastig.

Een andere quote uit november
Citaat:
Sowieso is de da nog niet geweest omdat dit er nog niet van is gekomen. Niet alles kan maar per direct.

Citaat:
En even voor iedereen:

Wat betreft de adviezen rondom kliniek foto's echo's etc. Ik wil niet te snel teveel doen, ook omdat het financieel dan te veel gaat worden. En als ik heel eerlijk ben ga ik geen duizenden euro's uit geven aan een paard, als er nier zeker van is dat ie nog jaren lang mee kan gaan voor het doel waarvoor ik hem heb. Sowieso wil ik geen duizenden euro's uitgevem, zowel aan mezelf als m'n auto als m'n kat etc.

tja doel waarvoor je hem hebt? En dat is geen behandeling geven en domweg doorrijden?

quote uit december
Citaat:
Ik heb zeker geld voor een da. Meer als zat zelfs. Verdien een prima salaris. Dus dat is echt niet het probleem. Jij gaat met een dikke teen toch ook niet gelijk naar de seh? Ze zien je al aankomen.

Citaat:
Ik weet dat echo niet veel kost hoor! Maar dat staat voor nu even niet op prio 1. Helaas gaat het ook met mezelf niet altijd even goed.

dus wat hield je ook alweer tegen? oh wacht ik heb het onderaan samengevat.

Citaat:
Misschien valt het allemaal reuze mee, dus ik ga dit stap voor stap door. En ook voor het welzijn van mijn paard ga ik stap voor stap, hij kan heel slecht tegen verandering. En trailer ritjes zijn ook niet optimaal voor hem. Ik hoop dat iedereen me wat wil begrijpen en daar ook respect voor wil tonen. Ik heb gelijk al gezegd een echo te willen maken, maar door verschillende situaties is dat er nog niet van gekomen. Het scheelt dat ik zelf ook niet fysiek helemaal goed ben nu, dus weer gaan rijden zit er voorlopig niet in. Hooguit een 20 minuutjes wat non chalant stappen en draven. Natuurlijk neem ik advies van de da aan morgen. Hoop dat het zo wat duidelijk is.

Respect? om de quotes af te sluiten weer een oude quote.
Citaat:
Maar het boeit me helemaal niets. Ik laat hem niet met rust en laat em checken wanneer ik dat wil. Ik heb nergens om advies gevraagd, dus ik hoef dit dan ook niet

Je bent behoorlijk naief en eigenwijs voor je leeftijd. Dan is het niets maar een schoonheidsfoutje, dan wil je de tijd afwachten, dan wil je toch doortrainen, dan wordt hij ongelukkig van een pauze, dan wil je er niet veel voor betalen, dan ben je te druk met werk, dan kan hij niet tegen verandering of op trailer. en nu zit je zelf niet goed in je vel.

Ik zou mij diep schamen. sorry, Mijn respect heb je niet.
Wel duim ik met je mee op de hoop zo dat het meevalt met die pees en dat je zelf weer snel beter mag voelen. jammer dat je dan wel op begrip zit te wachten en als je paard zijn figuurlijke dikke teen heeft niet. Dit paard verdient zoveel beter! :Y)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:45

Knert schreef:
Citaat:
Geen probleem hoor! Kan iedereen overkomen. Is geen sorry voor nodig.

Je schiet constant in de verdedeging, vandaar dat mensen zich bezwaard voelen om uberhuapt nog goed advies te geven.

Citaat:
Ik ben vanaf dat ik ben gaan rijden met hem (begon met alleen rond stappen, grondwerk, longeren poetsen etc want ik ben een schijtbroek hahaha) goed in de gaten gaan houden en 2 weken geleden kreeg ik toen ook de indruk dat er iets niet helemaal lekker was.

je eigen quote in november van vorig jaar! Dit speelt geen 2 weken.
Citaat:
In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

Citaat:
Gelukkig gaat het al stukken beter. Helaas kon de DA niet eerder als morgen (ja heel vroeg, maar ik moet ook gewoon werken dus dat werd em niet) ben zelf ook heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen. Gelukkig vind ie het koelen geen probleem, hij ging vandaag tijdens koelen weer wat dutten hahaha.

Ja als je vanaf november al veel moet werken is een afspraak maken inderdaad lastig.

Een andere quote uit november
Citaat:
Sowieso is de da nog niet geweest omdat dit er nog niet van is gekomen. Niet alles kan maar per direct.

Citaat:
En even voor iedereen:

Wat betreft de adviezen rondom kliniek foto's echo's etc. Ik wil niet te snel teveel doen, ook omdat het financieel dan te veel gaat worden. En als ik heel eerlijk ben ga ik geen duizenden euro's uit geven aan een paard, als er nier zeker van is dat ie nog jaren lang mee kan gaan voor het doel waarvoor ik hem heb. Sowieso wil ik geen duizenden euro's uitgevem, zowel aan mezelf als m'n auto als m'n kat etc.

tja doel waarvoor je hem hebt? En dat is geen behandeling geven en domweg doorrijden?

quote uit december
Citaat:
Ik heb zeker geld voor een da. Meer als zat zelfs. Verdien een prima salaris. Dus dat is echt niet het probleem. Jij gaat met een dikke teen toch ook niet gelijk naar de seh? Ze zien je al aankomen.

Citaat:
Ik weet dat echo niet veel kost hoor! Maar dat staat voor nu even niet op prio 1. Helaas gaat het ook met mezelf niet altijd even goed.

dus wat hield je ook alweer tegen? oh wacht ik heb het onderaan samengevat.

Citaat:
Misschien valt het allemaal reuze mee, dus ik ga dit stap voor stap door. En ook voor het welzijn van mijn paard ga ik stap voor stap, hij kan heel slecht tegen verandering. En trailer ritjes zijn ook niet optimaal voor hem. Ik hoop dat iedereen me wat wil begrijpen en daar ook respect voor wil tonen. Ik heb gelijk al gezegd een echo te willen maken, maar door verschillende situaties is dat er nog niet van gekomen. Het scheelt dat ik zelf ook niet fysiek helemaal goed ben nu, dus weer gaan rijden zit er voorlopig niet in. Hooguit een 20 minuutjes wat non chalant stappen en draven. Natuurlijk neem ik advies van de da aan morgen. Hoop dat het zo wat duidelijk is.

Respect? om de quotes af te sluiten weer een oude quote.
Citaat:
Maar het boeit me helemaal niets. Ik laat hem niet met rust en laat em checken wanneer ik dat wil. Ik heb nergens om advies gevraagd, dus ik hoef dit dan ook niet

Je bent behoorlijk naief en eigenwijs voor je leeftijd. Dan is het niets maar een schoonheidsfoutje, dan wil je de tijd afwachten, dan wil je toch doortrainen, dan wordt hij ongelukkig van een pauze, dan wil je er niet veel voor betalen, dan ben je te druk met werk, dan kan hij niet tegen verandering of op trailer. en nu zit je zelf niet goed in je vel.

Ik zou mij diep schamen. sorry, Mijn respect heb je niet.
Wel duim ik met je mee op de hoop zo dat het meevalt met die pees en dat je zelf weer snel beter mag voelen. jammer dat je dan wel op begrip zit te wachten en als je paard zijn figuurlijke dikke teen heeft niet. Dit paard verdient zoveel beter! :Y)

Amen