Mkango schreef:Daarom blijf ik het ook gek vinden dat mensen denken dat eigenaren renpaarden alleen maar hebben voor het geld, want de kans op een ROI is zó klein. We zien de grote successen in de media, maar echt het overgrote merendeel kost alleen maar geld, en levert niet eens op wat ze jaarlijks kosten. Het paard in mijn avatar bijvoorbeeld wordt volgend jaar 5, is een maiden met 4 starts en een rating van 65, wat niet per se heel hoog is. In het gunstigste geval heeft hij zijn eigenaren dus zo'n £75,000 gekost (3 jaar in training - uitgaande van wat een paard op de flat gemiddeld hier ongeveer kost), plus de £12,000 waarvoor ze hem gekocht hebben als baby, en heeft gewonnen een royale £631.(Maar goed, ik heb er dan wel weer een paar maanden plezier van gehad afgelopen zomer, alleen daar hebben zijn eigenaren niet zoveel aan.
) En zelfs paarden die een stuk beter zijn dan deze, verdienen lang niet altijd terug wat ze per jaar kosten.
Precies dat dus!
Maar het ziet er natuurlijk al snel als heel veel prijzengeld uit als je het vergelijkt met het vaantje en de €25 die je op een dressuurwedstrijd bijvoorbeeld verdiend.