Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Fasel,
waarom zit je je nu in allerlei bochten te wringen?
Als jij vind dat jij je paard om een goede reden op stal hebt gehouden, prima.
Maar waarom zulke dingen erbij halen om je gelijk proberen te halen?
Moet je nou in de overtreffende trap gaan zoeken om het voor jouw eigen gevoel goed te praten? Zo weet ik ook nog wel een paar schrijnende gevallen.
Prisca schreef:Voordeel van een grote stal is dat je altijd wel iemand kan bereiken als je echt niet kan.
Fasel schreef:Omdat ik vind dat dingen zo overtrokken worden hier. Niet alleen omdat ik mijn paard wel eens een dagje binnen laat want dat gebeurt zelden. Ik vind dat als mijn knol op stal staat ik daar inderdaad een goede reden voo rheb. En dat is niet de angtst om nat te worden, of vriendjes of kennissen. Hemeltjelief, hoeveel vrienden en kennissen ik al niet verloren ben omdat wij onze dieren voor alles laten gaan. Dus nee, mezelf wring ik niet in bochten, dat vind ik de mensen hier ook zeker niet waard. Maar ik vin dhet wel sneu voor hen die gewoon niet alle mogelijkheden hebben, dat die als 'smoesjes' worden bestempeld. Eerst even naar jezelf kijken. Ben je zelf 100% perfect? Dan mag je mij komen neerschieten en de anderen gaan veroordelen.
Fasel schreef:Nu kan ik de keus maken om naar een manege te gaan waar ik alle mogelijkheden heb. Klopt. Zou ik voor kunnen kiezen. Maar dan heb ik niet de zorg die ik nu heb over mijn paarden, de stallen om en in onze omgeving staan niet erg bekend om hun kunde en diervriendelijkheid en daar is een paard gewoon een nummer. Wordt niet naar omgekeken verder. Dus misschien kunnen mensen begrijpen dat er mensen zijn die dan voor dat ene nadeeltje kiezen ten opzichte van de vele andere nadelen.
Sonja schreef:Fasel, ik weet niet hoor, maar volgens mij past de schoen jou niet, en BLIJF je maar proberen om je poezelige voetjes erin te douwen....
Je zou natuurlijk ook kunnen accepteren dat een topic misschien niet op jou persoonlijk slaat...... (zomaar een ideetje hoor)
Citaat:Wat doet een stalhouder met een hooivork in zijn box?.
Ann"]
maar het merendeel is zich er heel goed van bewust dat dagelijkse beweging heel prettig en noodzakelijk is voor een paard.
[/quote]
Daar ben ik ook van overtuigd. Ik ken precies 1 persoon die beweert dat het niet nodig is. Maar alle andere paardenmensen vinden het buitenlopen voor paarden een noodzaak.
[quote="Prisca schreef:Wat doet een stalhouder met een hooivork in zijn box?. Bij ons gooien ze het erin en ze zoeken het maar uit. Je wil niet weten hoe lekker ze ermee bezig kunnen zijn. Opstrooien doet hij maar lekker zelf. .
Ann schreef:Citaat:Wat doet een stalhouder met een hooivork in zijn box?.
Ik schud het stro ook altijd uit met een hooivork of riek, is dat zo vreemd, natuurlijk zijn die dingen er niet om een paard mee te prikken...maar om ze daarom maar niet te gebruiken
Prisca schreef:Voor tuigpaarden en hackney's is het weer anders vooral in het volle seizoen blijven ze de dag ervoor staan. Deze energie hebben ze nodig om de volgende dag flink te presteren. In het begin moest ik er wel aan wennen maar nu ik zelf een jaar heb meegedraait kan ik het begrijpen. Vaak hebben ze ook een ruimere box dan de meeste gewone paarden.