Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niet dat ze nu niet fijn is hoor, Aliaa is mijn alles, maar soms kan ze zo lelijk doen naar de paarden rondom haar he.
Maar verder is het gewoon een schatje. 
). Ik heb een leuk western hoofdstel besteld, een natural hackamore, nog 2 nieuwe hooinetten bijgekocht en teugels natuurlijk. Een bijpassend borsttuig voor bij het hoofdstel ben ik nog vergeten, maar ik ga proberen of die er nog bij kan. 
Ga je Aliaa met bit of bitloos beleren? Lynnepinny schreef:Dank je! Ik zag dit hoofdstel op een boekje van Busse Reitsport staan en ik dacht meteen 'wauw die is gaaf'. Jammer genoeg hadden ze niet zoveel keuze tussen de hoofdstellen en deze hing er niet tussen ofc.Die is mooi!Ga je Aliaa met bit of bitloos beleren?
Een ander hoofdstel dat ik ook mooi vond, was dan weer te groot, maar dankzij de behulpzame mensen in de winkel kon ik het bestellen.
SVRL schreef:We zijn eerst naar een winkel in Wetteren gereden, maar daar vond ik mijn ding niet. Ik had meteen het gevoel dat die niets zou worden en dat was ook zo.Mooi hoofdstel! Waar ben je gaan winkelen?
Dan zijn we doorgereden naar de Aleashop in Destelbergen, een kleine 15 minuutjes rijden vanaf die ruitershop in Wetteren. Heel toffe winkel, echt waar! Super behulpzame mensen ook, nette winkel, relatief veel keuze. Op gebied van western iets minder, maar dit hoofdstel hing dus niet in de winkel, maar kan je ook gewoon via hun bestellen.
Zelfs geen schrikreactie als ze geprikt wordt, echt een voorbeeldige patiënt.
Prikje voor de verdoving was ook geen enkel probleem. Haar 2 wolfstandjes zijn verwijderd, dit ging lekker vlot. Daarna de tanden nog eens bijgevijld. En daarbij ontdekt dat ze onder haar tong links een wondje heeft ter grote van een €2 muntstuk. Hoe ze daaraan komt, geen flauw idee. De dierenarts vroeg of het van het bit kon komen, maar dat heeft ze makkelijk 2 maand niet meer in gehad. De komende dagen wat in het oog houden hoe dat evolueert. Verder nog wat vaccinaties gekregen en daarna mocht ze lekker op stal wachten tot de verdoving voldoende uitgewerkt was.
Normaal is het nogal wat gedoe bij ons op stal om de bak te hebben. 
heel leuk
Nu lijkt ze het plezier nog niet gevonden te hebben, maar het is ook pas de 2e keer dat we vrijspringen.
En toen kreeg ik een idee... Wat als ik eens zou hangen op Aliaa? Op het zadel reageert ze goed, mijn been over haar rug gaat prima, hangen met mijn voeten op het krukje ook, dus waarom niet een stapje verder? Juist ja, ik ben helemaal alleen op stal, als er dan iets gebeurd... Plus dat er niemand is om Aliaa vast te houden. Maar het voelde gewoon goed aan, dus ik dacht, ik waag het er gewoon op. Mijn eerste poging voelde ik al meteen dat het niet goed kwam met mijn jas en alles rommel die in mijn jaszakken zat.
Ik wou haar geen pijn doen, dus jas uit dan maar, wat wortels in mijn handen en dan een tweede poging.
Ik heb 3 keer gehangen. En toen vroeg ik me af wat als ik nu gewoon op zou zitten in plaats van hangen? Nou ja, dan zit je toch gewoon aldus Aliaa.

Die oren ook 'wat flik je me nou?'
Ik denk dat dat opstappen en wegrijden wordt.