Volg je paard, 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:21

Ohhh wat leuk, ik zou echt gek worden van nieuwsgierigheid als ik het ras van mijn paard niet kende haha!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:36

[code][/code]
Dany94 schreef:
iedereen actief op ista en facebook. Ik heb het wel, maar ben niet echt actief. Terwijl wel altijd gave foto's heb. Te druk met andere zaken haha.

Goed nieuws. Ze is goed herstellende! Mogen dosering voor maagzweren gaan halveren. Nu dr lichaam losgemaakt, vooral dr borstpartij en net achter het zadel zijn de belangrijkste punten om aan te werken.

Doel januari gehaald !!

Doel februari:
-rijden rustig oppakken.
-recht richten: schouder voor en daarvandaan beide kanten wijken, beide kanten gelijk krijgen in stap.
-één keer in de week een mini hindernisje rijden met Hadice, puur om haar happy te houden in het werk!

Wat een goed nieuws! Fijn!
nanoukkie schreef:
Ik ben gisterenavond weer gaan rijden. De bak is echt enorm donker en het waaide zo enorm hard. Maar hij was enorm braaf! De galopwissels gingen echt heel erg goed. Het enige grote werkpunt van gisteren is zijn halthouden. Hij blijft al mooi rond staan en redelijk vierkant, maar hij gaat altijd heel erg schuin staan, met zijn achterhand naar binnen. Ik corrigeer hem dan, en beloon hem als hij het goed doet. De volgende keer moet ik dat maar eens aan mijn instructrice vragen.
Vandaag gaan we op verplaatsing springles nemen. Dat wordt nog wat alleen met mijn mama.. Ze durft hem niet vast te houden en vasthangen gaat helaas ook niet.. Iemand heeeel toevallig zin om mee te komen :D we lessen in Zutendaal haha!

Wat heerlijk dat je ondanks de omstandigheden dan alsnog lekker kan rijden. Ik heb ook geen tips voor je qua halthouden. En veel plezier met springen!

Door file en een kapotte auto heb ik mijn springles gister niet gered maar morgen hebben we privé springles icm dressuur. Wij moeten echt aan rust en ontspanning werken in het springen. Thuis een sprongetje gedaan en dat ging weer erg hard en enthousiast :') Kan niet wachten tot morgen haha.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:04

Granoek schreef:
Ohhh wat leuk, ik zou echt gek worden van nieuwsgierigheid als ik het ras van mijn paard niet kende haha!

Thats me... ik hou het voorlopig maar op ezel x giraffe

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:34

over een halfuurtje vertrek ik naar stal... Heb nu al stress voor de springles!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:47

Wat leuk zoveel instagrammers :) Ik heet zelf @equisuus, idd ook een paardenaccount om lekker m'n foto's kwijt te kunnen :P Ik ga jullie volgen!

Edessa doet het goed :) Nog niet echt een nieuw doel bereikt, maar heel blij hoe ze het doet! Gisteren spontaan besloten weer eens met neckrope te gaan rijden na maanden. Ze deed het ontzettend braaf, dus daarna zelfs rondje in het bos met neckrope uitgestapt :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:41

Aankomende zondag wedstrijd, had vandaag op een starttijd en startaantal gehoopt zodat ik ongeveer een starttijd uit kon rekenen. Maar helaas nog niet binnen gekregen. Doel voor de wedstrijd is heerlijk rijden en de ontspanning vinden in t galopwerk :D

Krijg net deze nog binnen van de fotoshoot waar we voor een fotoworkshop model stonden met Grace :D

Ben weer verliefd op mn paard <3 <3 <3

Afbeelding

nanoukkie hoe ging je springles? :)
SUSANNEx wat gaaf joh! heerlijk gevoel van vrijheid vind ik t zonder hoofdstel altijd geven :) ging ze niet alvast wat gras oid eten aan de neckrope? :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:44

Wauw mooie foto!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:45

Granoek schreef:
Wauw mooie foto!

Dankjewel :D Ben er ook onwijs blij mee *\o/* *\o/*

vriendlief vast wat minder omdat er nu nog een foto aan de muur moet :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:47

Bekend probleem haha.
Alleen zei die van mij laatst: je kunt toch die twee lelijke kaders weg halen en foto's hangen? En toen liet hij foto's zien die hij mooi vond voor in de gang :')

Er hangen 2 lelijke kaders met bloemen in de gang die eigenlijk gewoon opvulling zijn haha

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:47

Wat een knap paard Wieneke <3
En vriendlief went er wel aan, die hoort gewoon aan de muur thuis! :j

Hoe ging de springles Nannouk?
En hoe was de echo bij Duke Granouk?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:48

Hahahaha xD nou dan komen er hier auto's aan de muur, en dat hoef ik dan weer niet XD Ach altijd blijven lachen :P

Dankjewel s_v :D t is echt een schatje :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:53

Oh helemaal vergeten te vertellen hier.
Ze hebben foto's gemaakt en alles zag er goed uit! Niks gebroken maar wel een duidelijke aftekening te zien rondom het been dus we kunnen er ongeveer zeker van zijn dat hij ergens vast heeft gezeten in de draad. Op 2 plaatsen was een lijntje te zien op de foto's.
En omdat hij na een week antibiotica nog steeds slecht loopt moet het toch serieus zwaar gekneusd zijn geweest. Hij krijgt nu elke dag nog cortisone poedertjes tot en met zondag en na het weekend zou hij normaal weer goed moeten lopen en als dat zo is mag hij terug naar buiten :D
Ik heb echt geen binnenpaard... Hij komt nooit op stal, hooguit eens als de tandarts komt ofzo. En nu staat hij helemaal te zweten op stal al de hele week, jeuk jeuk jeuk. Dus ik ga blij zijn als hij weer buiten mag :)

Extra lekkere brokjes+poedertje+appelmoes = jummmieee

Afbeelding

Hij heeft gelukkig wel gezelschap binnen :) Maar hier goed te zien hoe nat hij is van het zweet..

Afbeelding

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:01

Ah, goed nieuws, das fijn om te lezen!
Omkomen met eten werkt altijd hé, wat extra lekkers en ze merken niets van het poedertje dat erbij zit, zeker zo'n koudbloed rassen, eten = life, ofja, zo denken de mijne er toch over :Y)
Hij heeft het wel warm zo te zien inderdaad, maar wel fijne en ruime stallen en leuk dat hij toch nog wat kan snuffelen met zijn vriendjes! Maar hij zal inderdaad blij zijn alstie weer buiten kan!

Ik hoop mijn ventje nu toch ook snel terug buiten te hebben, hij staat nu 5 weken aan een stuk op stal (op het stappen na) en is nog altijd super braaf, gouden paardje heb ik toch!
Gelukkig heeft hij ook een lekker ruime stal (dus minder gevaar voor stalbenen enz.) & kan hij met zijn vriendinnetje staan, dat is wel fijn, zorgt voor minder verveling en dus ook een minder grumpy paard!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:04

Ja heel ruim inderdaad, denk dat ze 5x5 zijn misschien groter. De mannen langs hem zouden normaal deze week bij hem en zijn maatje in de wei komen, dat zijn de veulentjes van dit jaar (dus 1 jaar verschil). Dus vind het wel fijn dat ze nu al zo kunnen kennismaken :)

Zo lang binnen staan is vaak inderdaad niet goed voor het humeur, dus heel fijn dat die van jou samen kan staan! Doet toch veel hoor denk ik :j wat zijn voor jou de vooruitzichten? Al een idee wanneer die buiten mag?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:09

Dat is dan een geluk bij een ongeluk, dat ze al kennis kunnen maken! 5x5 is een leuk formaatje he :) De mijne staan met z'n tweetjes in een stal van 5x10 en hebben daarmee een meer dan ruime stal, kleintje draaft er zelfs doorheen en de grote ook, als hij eten krijgt :Y)

Jules moet eigenlijk 3 maanden (!!) boxrust na de operatie, vanaf week 6 (eind volgende week) mag hij volgens schema buiten op een klein paddockje (maar, toen ik op de kliniek vertelde hoe groot zijn stal was, was dat ook de afmeting die het paddock zou mogen hebben ongeveer).
Ik wil hem graag volgende week terug buiten beginnen zetten, rustig opbouwen met een paar uurtjes per dag, en dan tegen eind februari gewoon terug hele dagen op de paddock, dan zijn er 2 maanden over :j

Eind maart mogen we nog een laatste keer terug op controle komen in de kliniek, en als alles goed is, krijgen we dan een 'go' om terug aan het werk te gaan! Al zal dat dan wel werk vanaf de grond worden, want mijn dokter geeft mij nog geen groen licht tot de zomer -O-

Edit; als je hem hier zo ziet staan, denk ik niet dat hij er zelf super veel uit maakt, meneer krijgt eten en aandacht dus hij is opzich wel tevreden denk ik :j
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:13

Ohh bah 3 maanden! Dat is inderdaad een grote stal hahaha :D
Dan kan hij inderdaad ook wel buiten staan als de afmetingen toch hetzelfde zijn. Ze zijn buiten alleen misschien wat frisser. Hoop dat jullie er ook snel vanaf zijn hoor!

Duke moet volgende maand wel ongeveer buiten kunnen want hij staat eigenlijk in de 'kraamafdeling' en volgende maand komen de eerste merries 's nachts binnen te staan :=

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:16

Daarom ben ik nog wat voorzichtig/terughoudend om hem buiten te zetten inderdaad.. Wonde ziet er langs buiten heel netjes uit en is helemaal goed aan het genezen (is eigenlijk vooral een litteken, veel wonde/snee is er niet meer aan) maar ik kan natuurlijk niet binnenin zijn buik/darmen kijken, en wil niet het risico lopen dat er met een gekke sprong iets scheurt binnenin zijn buik...

Hihi, dat zou inderdaad niet zo handig zijn, als hij er dan nog zou staan, maar de prognose is wel vrij positief toch? Dus het is niet de bedoeling dat hij zo lang binnen blijft, of wel? :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:28

Nee klopt normaal gezien mag hij maandag (maar waarschijnlijk dinsdag, maandag moet ik werken) naar buiten :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:49

Leuke foto's en goed dat er op de foto's niets te zien is.
Ik ben gisteren hard eraf gedonderd, bij het inspringen :+ Kruisoxer van 1m, maar paardje zag het 2X zo hoog, hij bedoelde het vast goed haha! Ben vol op mijn rug terecht gekomen en daarna op mijn hoofd. Het deed wel veel pijn maar heb een klein parcourstje gesprongen omdat ik echt anders weer vanaf 30 cm zou beginnen. Heb foto's en ct-scans laten nemen. Gelukkig geen rugenwervels beschadigd. Links in mijn onderrug was er wel wat te zien. Vandaag ben ik enorm stijf maar met de pijn valt het mee. Zondag ga ik toch op jumping voor het vertrouwen!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:53

Doe maar voorzichtig jij :P

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:53

Oei Nanoukkie dat is minder.. Hopen dat het zondag beter gaat :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:06

Oei Nannoek, da klinkt bekend in de oren, gelukkig niets ernstig aan.De hand, voor de pijn hielp brufen het beste bij mij, en warm houden, met spierzalf en pittenzakken... Voorzichtig zijn he, draag je een BP voor het springen? Niet dat da veel heeft geholpen bij mij, maar meestal doet het da wel :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:27

Laat ik mijzelf voorstellen.

Mijn naam is Michelle, 27 jaar en ik werk als leerling verzorgende IG bij De Zorggroep. Mijn hobby's buiten de paarden om is gamen en dwarsfluiten.

Ik heb op dit moment een (lease) paard, een prachtige Mangalarga Marchador merrie die in mei 9 jaar wordt. Haar naam is Felicidade en ik rij haar op dit moment een klein jaar en vanaf oktober intensiever.
Ik heb haar 3 jaar geleden ongeveer zelf ingereden, daarna zijn er veel buitenritten gemaakt met haar. Zelf ben ik nu aan haar balans aan het werken, de extra gangen bevestigen en ervoor zorgen dat ze lekker veel zelfvertrouwen krijgt.

Doelen voor dit jaar zijn:
* Lol met de knol!
* Vrijheidsdressuur leren en lessen in nemen
* Dressuur lessen
* Springen

Januari is bijna voorbij, maar om toch een doel te geven aan januari:
* Veel lol en plezier maken met het paard.

Doelen voor februari:
* Paardentandarts laten komen
* Meer grondwerk in de bak

Ik ben benieuwd wat er op mijn pad komt voor dit jaar, ik sta er open voor en ben blij met alles wat ik kan bereiken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:30

nanoukkie schreef:
Leuke foto's en goed dat er op de foto's niets te zien is.
Ik ben gisteren hard eraf gedonderd, bij het inspringen :+ Kruisoxer van 1m, maar paardje zag het 2X zo hoog, hij bedoelde het vast goed haha! Ben vol op mijn rug terecht gekomen en daarna op mijn hoofd. Het deed wel veel pijn maar heb een klein parcourstje gesprongen omdat ik echt anders weer vanaf 30 cm zou beginnen. Heb foto's en ct-scans laten nemen. Gelukkig geen rugenwervels beschadigd. Links in mijn onderrug was er wel wat te zien. Vandaag ben ik enorm stijf maar met de pijn valt het mee. Zondag ga ik toch op jumping voor het vertrouwen!

Pfoeh schrikken zeg! Fijn dat er niks is beschadigd en ik duim voor zondag :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:43

Granoek, wat een opluchting dat er niks gebroken is!
Nanoukkie, dat is schrikken! Gelukkig niks ernstigs aan de hand.
Froemel, welkom!

Ik ben ondertussen weer bezig geweest met mijn doelen! Ik heb gisteren lekker vrijheidsdressuur/ grondwerk/ agility gedaan. Paar oefeningen geprobeerd, maar ook opzoek gegaan naar manieren om er wat rust in te krijgen. Nu waren we binnen aan de slag, en daar is veel te zien (grote schuur die als opslagruimte en caravanstalling wordt gebruikt) dus dat speelt wel mee met hoe druk ze is. Uiteindelijke toch wel iets meer ontspanning in gekregen, maar we gaan hier nog meer mee aan de slag. Ik wil er nog een keertje mee aan de slag gaan en dan denk ik dat ik ook dat doel mag afstrepen!
Laatst heb ik ook balkjestraining aan de longe gedaan, veel galop. Dus ook die kan ik afstrepen. Mijn lijstje ziet er nu zo uit:

Lindeeee schreef:
Januari
Sjors:
- Bij vrijheidsdressuur focussen op rust vinden.
- Stuk of 2x met balkjes trainen, kan aan de longeerlijn of aan de lange lijnen.
- Keertje fietsen.

Sjimmy:
- Keertje wandelen.