Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marilu schreef:Dat is iets wat ik al dikwijls van zin geweest ben, maar nog nooit gedaan heb : een osteopaat laten komen voor de paarden. Op zich weet ik wel dat dit nuttig zou kunnen zijn (ik ga uiteindelijk zelf naar de osteopaat ...), maar voor een paard vind ik dit zoiets moeilijks. Ze kunnen het niet zeggen wat er juist scheelt, dus is het sowieso een zoektocht. Moest het wat goedkoper zijn, dan zou ik het wel eens proberen, maar ik vind het echt wel wat té duur. De tarieven hier in de buurt liggen zo rond de EUR 90 - EUR 95 per keer en met 1 keer stopt zoiets natuurlijk niet.
Maar ik ga er natuurlijk wel van uit (na een dag of 5 rust en wandelen) dat het ook gaat schelen in de training en hij dus makkelijker soepel door zijn lijf gaat lopen. Ik heb zelf ook veel behandelingen, voor mijn nekblessure en whiplash, en weet daarom ook dat zulke dingen echt een verschil kunnen maken. Deze osteopaat kost 105 op locatie, ik geloof dat het iets goedkoper is als je naar haar 'kliniek' toe gaat. Wat zij vertelde, was dat veel mensen hun paard(en) eens per jaar "onderhoudend" laten behandelen. Op jaarbasis vind ik het dan qua prijs wel ok. Maar het heeft inderdaad een kostenplaatje, zeker als je (zoals ik nu) meer behandelingen nodig hebt om goed resultaat te zien! 

Hij loopt weer loepzuiver gelukkig
Maar gisteren had hij nog prima hoeven en vandaag zag ik dus écht op beide stralen wat aantasting. In ieder geval vreemd te noemen.
.
(als Pancho geen reactie meer geeft op de behandelde gebieden van de osteopaat) 
Helaas vond Pancho het niet zo'n goed idee en schudde hij, op het moment dat ik een stap achteruit deed, direct zijn vlecht weer los
Gelukkig is het niet heel opvallend.. maar ik denk eraan om voortaan te vlechten als ik er niet ben. Ik heb ook wel eens gehoord dat vlechten de manen beter behoudt.
Hier dus het resultaat van hoef 1, de tweede kreeg ik met geen mogelijkheid op de foto (oeps), daar zit een stukje los van de straal. Stal is mooi schoon en morgen weer lekker op pad samen. Hopelijk een ritje buiten

De rest van de rit rustig gestapt met nog een klein stukje draf. Het bos heeft wel iets treurigs nu, met al die omgevallen bomen. Ik ben dan ook op de "veilige" route gebleven en was binnen een uurtje weer thuis. Rustig opbouwen.. maar wat geweldig om dit samen te mogen ervaren! Ik kan niet wachten om de training en overstap naar de western écht te gaan maken.

morgen lekker een dagje rust!
Dank je wel! 
Maar hij is wel echt erg leuk. Op de een of andere manier vind ik zijn kleur ook erg goed bij hem passen.
) zo-een vind je niet snel nog eens