[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:22

Dat snoetje..<3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:00

Dat is iets wat ik al dikwijls van zin geweest ben, maar nog nooit gedaan heb : een osteopaat laten komen voor de paarden. Op zich weet ik wel dat dit nuttig zou kunnen zijn (ik ga uiteindelijk zelf naar de osteopaat ...), maar voor een paard vind ik dit zoiets moeilijks. Ze kunnen het niet zeggen wat er juist scheelt, dus is het sowieso een zoektocht. Moest het wat goedkoper zijn, dan zou ik het wel eens proberen, maar ik vind het echt wel wat té duur. De tarieven hier in de buurt liggen zo rond de EUR 90 - EUR 95 per keer en met 1 keer stopt zoiets natuurlijk niet.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:10

Marilu schreef:
Dat is iets wat ik al dikwijls van zin geweest ben, maar nog nooit gedaan heb : een osteopaat laten komen voor de paarden. Op zich weet ik wel dat dit nuttig zou kunnen zijn (ik ga uiteindelijk zelf naar de osteopaat ...), maar voor een paard vind ik dit zoiets moeilijks. Ze kunnen het niet zeggen wat er juist scheelt, dus is het sowieso een zoektocht. Moest het wat goedkoper zijn, dan zou ik het wel eens proberen, maar ik vind het echt wel wat té duur. De tarieven hier in de buurt liggen zo rond de EUR 90 - EUR 95 per keer en met 1 keer stopt zoiets natuurlijk niet.

Oh ik ben zo blij met de osteopaat bij mijn paard! Hij knapt er ontzettend van op en word per keer soepeler en zit lekkerder in z'n vel. Het kost wat, maar het is het voor mij dubbel en dwars waard!

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 20:54

Ik vond dit ook een erg fijne ervaring. Buiten dat het een heel prettig persoon in contact was kon ze ook wat dingen aangeven waar ik in de opbouw en training goed op kan letten. Pancho wist niet zo goed wat hij ermee aan moest := Maar ik ga er natuurlijk wel van uit (na een dag of 5 rust en wandelen) dat het ook gaat schelen in de training en hij dus makkelijker soepel door zijn lijf gaat lopen. Ik heb zelf ook veel behandelingen, voor mijn nekblessure en whiplash, en weet daarom ook dat zulke dingen echt een verschil kunnen maken. Deze osteopaat kost 105 op locatie, ik geloof dat het iets goedkoper is als je naar haar 'kliniek' toe gaat. Wat zij vertelde, was dat veel mensen hun paard(en) eens per jaar "onderhoudend" laten behandelen. Op jaarbasis vind ik het dan qua prijs wel ok. Maar het heeft inderdaad een kostenplaatje, zeker als je (zoals ik nu) meer behandelingen nodig hebt om goed resultaat te zien!

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 15:17

Afbeelding
Dat ruikt wel heeeeel aantrekkelijk :+

Afbeelding
Knappe dames aan de overkant waren buitensporig aan het flirten _O-

Weer eens een wandeling gemaakt. Het weer heeft de grond hier niet goed gedaan helaas. De storm van afgelopen weekend heeft veel schade aangericht en veel bospaden zijn nog onbegaanbaar. Ook kan het water niet goed weg na het vele regenen, wat resulteert in veel nattigheid.
Tot overmaat van ramp zag ik dat Pancho's beide stralen in de achterhoeven er plotseling niet heel goed uitzien. Beide kijken wat week en er zit zelfs een stukje los. De nattigheid van de paddock (hij staat veel buiten in hele nette paddock) kan misschien wel gevoeligheid voor rotstraal bevorderen. Ik gebruik al hoofhardener voor het verharden van zijn hoeven en daarnaast ook druppels om vanuit binnen wat te helpen in het versterken van de hoef. Ik kijk het dit weekend nog even aan, goed schoonhouden en superschone stal houden. Anders laat ik volgende week toch weer de hoefsmid kijken.. Zal ik nu dan, na de tegenslag, toch weer niet mogen opbouwen samen? -O-

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:54

Maar wat een hoop bewonderaarsters, zeg ! Ook bij paarden telt : Every girl is crazy 'bout a sharp dressed man !
De hoeven klinken mij toch niet zo verontrustend, hoor. Rotstraal zal een paard eerder krijgen van langdurig in een vieze stal te staan, dan van enkele uren op natte grond te staan, volgens mij.
Is zijn onregelmatig lopen nog niet volledig over dan, dat je je nog zorgen maakt ?

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 19:38

Haha, mooie spreuk :o Hij loopt weer loepzuiver gelukkig <3 Maar gisteren had hij nog prima hoeven en vandaag zag ik dus écht op beide stralen wat aantasting. In ieder geval vreemd te noemen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:20

Het is de titel van een, overigens geweldig goed, liedje van ZZ Top :j .
Aha, dan kan je ermee aan het werk, als hij terug zuiver loopt ! Goede vooruitzichten, dus.
Ik check de hoeven van onze paardjes eigenlijk niet zo dikwijls ... (ze staan wel nooit vast op stal, want dan vind ik wel dat ze dagelijks uitgekrabd moeten worden). Maar ik denk dat het normaal is, dat er al eens stukjes loshangen aan de straal. Dat hebben de mijne ook wel en ik heb nog nooit opmerkingen gehad van de smid daarover.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 20:36

Fijn om te horen!
Ik ga dit weekend weer rustig aan starten met opbouwen *\o/* (als Pancho geen reactie meer geeft op de behandelde gebieden van de osteopaat)

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 20:42

Afbeelding
Poging tot vlechten _O- Helaas vond Pancho het niet zo'n goed idee en schudde hij, op het moment dat ik een stap achteruit deed, direct zijn vlecht weer los :=
Het viel mij op dat zijn manen wat korter leken dan gisteren. Daarna viel het mij op hoe recht sommige stukjes waren. Ik denk dat er een kapster-in-opleiding besloten had dat Pancho er net zo bij moet lopen als de Sportpaarden hier op stal.. >;) Gelukkig is het niet heel opvallend.. maar ik denk eraan om voortaan te vlechten als ik er niet ben. Ik heb ook wel eens gehoord dat vlechten de manen beter behoudt.

Afbeelding
Pancho houdt dus écht niet van water. Het was een flinke uitdaging om een foto te maken op de wasplaats, nadat ik zijn hoeven schoon had gespoten :+ Hier dus het resultaat van hoef 1, de tweede kreeg ik met geen mogelijkheid op de foto (oeps), daar zit een stukje los van de straal. Stal is mooi schoon en morgen weer lekker op pad samen. Hopelijk een ritje buiten *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:42

Met vlechten gaan de manen hier juist eerder stuk, kwestie van proberen denk ik. Hoefje ziet er netjes uit :j

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:23

Inderdaad, mooie hoef !
Wel straf dat er iemand aan Pancho's kapsel bezig geweest is ... waarschijnlijk een jong meisje dat ook al gevallen is voor zijn looks :j

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:13

Nou, ik denk dat ik maar twee vlechten moet proberen, want 1 hengstenvlecht is niet houdbaar met die dikke manen _O-

Het is geen prettig idee dat iemand zo maar aan zijn manen komt, maar ik ben blij dat het niet een compleet missende voorpluk is geworden ofzoiets.. Ik heb wel wat mensen op de hoogte gesteld en gevraagd of ze, wanneer ze zien dat iemand met een schaar in de buurt van Pancho komt, ze diegene vriendelijk zouden willen laten stoppen <<)

Vandaag erg fijn gereden, rustig wat stap en draf in de bak. Er lagen balkjes dus die eens meegepakt.. Dat kende hij niet en het was erg grappig om te merken hoe hij zijn best deed, maar het ook moeilijk vond. Het is in ieder geval géén geboren natuurtalent _O-

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 14:34

Afbeelding
<3 <3 <3
Héérlijk samen in het bos gereden vandaag. Op een mooi breed zandpad liet mr weten dat hij wel eens wat harder wou dan het stapritje. Ik gaf hem de go en hij galoppeerde heerlijk weg. Na een paar passen zei ik "ga maar" en hebben we onze eerste 100 meter rengalop meegemaakt samen! Hij werd er heel blij van en ik ook *\o/* De rest van de rit rustig gestapt met nog een klein stukje draf. Het bos heeft wel iets treurigs nu, met al die omgevallen bomen. Ik ben dan ook op de "veilige" route gebleven en was binnen een uurtje weer thuis. Rustig opbouwen.. maar wat geweldig om dit samen te mogen ervaren! Ik kan niet wachten om de training en overstap naar de western écht te gaan maken.
Afbeelding

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:45

Heerlijk!!! Lekker weer ook heerlijk weer voor!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:11

Wat een knapperd is het toch hè! Ik vind die omgevallen bomen nu in het bos juist wel iets hebben.. De natuur kan zo sterk zijn!

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:07

Afbeelding
Ain't he gorgeous?
Staptraining met enorm veel hete merries in de bak. Ging echt heel erg goed. De billy allen snaffle pakt hij ook lekker op, rustig wennen. Wel nog Engels zadel, ik ben niet helemaal fan van het westernzadel wat ik bij Pancho heb gekocht. Heel voorzichtig het sturen met teugel langs de nek een klein beetje uitgetest en daar reageert hij heel goed op. Ik heb goede hoop! Heerlijk paard <3 morgen lekker een dagje rust!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 05:22

Staat hem mooi zijn westernkopstuk.
Pretty boy !

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 15:22

Wat ben jij vroeg Marilu := Dank je wel!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:44

Oh, is het dan nog geen westernkopstuk ? Ja, toch ... ???
Ah, nu valt mijn frank (Vlaamse uitdrukking) ... je wil waarschijnlijk zeggen, dat ik vroeg wakker ben, neem ik aan ...
Ja, de dagen dat ik moet werken sta ik om 5uoo op, want de dieren moeten natuurlijk eten krijgen en het mest alvast geruimd ... en bovendien heb ik tijd nodig om rustig te ontbijten enz enz ...

CaTi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:43

Ik ben een beetje laat, heb het hele topic doorgelezen. Wat een knapperd!

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 20:06

Haha, ik bedoelde inderdaad vroeg wakker ja :=
Het is zijn westernhoofdstel inderdaad. Halve overstap haha.

Hoi PonyLoveMe, welkom en bedankt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:26

Hele kleine kritische noot; je moet je teugels boven het riempje doen :) Maar hij is wel echt erg leuk. Op de een of andere manier vind ik zijn kleur ook erg goed bij hem passen.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 08:48

superpony schreef:
Hele kleine kritische noot; je moet je teugels boven het riempje doen :) Maar hij is wel echt erg leuk. Op de een of andere manier vind ik zijn kleur ook erg goed bij hem passen.

O my.. Dit is mij serieus niet opgevallen, wat erg :') Thnx voor de scherpe blik!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:12

Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd maar wat heb jij een ontzettend gaaf paard gevonden, hij heeft echt alles, de looks, het karakter en hij rijdt ook nog eens superfijn. Noooooooit meer wegdoen (of mij even een berichtje sturen 8-) ) zo-een vind je niet snel nog eens <3 <3