Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:01

Spannend! Fjorden zijn leuk :))

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:38

Oeeee leuk een Fjord <3

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:46

L_iek schreef:
Ik ben op zoek naar een fjord. Morgen bij 2 verschillende kijken. Eentje waar ik al eerder ben geweest en een heel goed gevoel bij heb.

Welke stokmaat zoek je? Anders weet ik nog een leuke!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:51

Wat een leuke berichtjes!

En veel plezier met het paarden kijken dit weekend.

Ik wilde eigenlijk nog even doorsparen en over een aantal maanden een paard komen, maar ben nu 'per ongeluk' een pony tegen gekomen die ik écht heel leuk vind! :D

Enige puntje is dat ze bijna het dubbele is van wat ik uit wilde geven en ze woont in Engeland :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:57

kunamosity schreef:
L_iek schreef:
Ik ben op zoek naar een fjord. Morgen bij 2 verschillende kijken. Eentje waar ik al eerder ben geweest en een heel goed gevoel bij heb.

Welke stokmaat zoek je? Anders weet ik nog een leuke!

Vertel.. vanaf 1.40m zoiets.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:59

L_iek schreef:
Vertel.. vanaf 1.40m zoiets.

http://www.eenehorsemanship.nl/isa/

Ik weet natuurlijk niet of dit is wat je zoekt qua karakter, africhtingsniveau e.d.
Ik vond haar zelf heel leuk, maar voor mij is ze te klein.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:17

Hier ook de droom van een eigen paard. Al mag ik niet klagen en heb ik al jaren een eigen (ouders betalen) pony. Pony is met pensioen en een beetje op het einde van haar leven. Nu rij ik wel een paard van iemand anders. Helaas loop ik er toch een beetje tegen aan dat ik het zelf beslissen wel echt mis. Daarnaast is dit paard gewoon te sensibel voor mij als amateur ruiter.

Mijn wensen lijstje:
Tussen 5 en 12 jaar
Klein warmbloed type
Minimaal zadelmak, meer mag
Heel allround, ben dol op Eventing maar hoef geen topniveau te rijden.
Absoluut geen schimmel, 2 schimmels in mijn leven te hebben gehad ben ik genezen.

Voor de rest natuurlijk gezond en zonder problemen.
Ik wil gewoon lekker op wedstrijd kunnen zonder al te veel problemen en kunnen doen en laten met het dier wat ik wil.

Waarom het dier er nog niet is. BUDGET :$ :$ :$ , net nieuw huurhuis, studieschuld, paard waar ik op de standaard kosten na alles aan betaal. Dus ik blijf als een malle sparen met mijn kleine salaris van de 2 dagen in de week die ik werk.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:56

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:02

Oeehh fjorden zijn leuk :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:14

Op weg naar huis dan gauw slapen. Morgen weer vroeg eruit! Spannend :))

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:10

Succes iedereen bij de bezichtigingen! Is echt zo leuk dit!! Fjorden zoeken vond ik met mijn zus ook heel leuk. Wel moeilijk want ze zijn zo verschillend. Wij zijn bv naar een echte dressuur fjord gaan kijken, recreatie maar dan ook manege achtige haflinger. Best moeilijk dus!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:36

Succes iedereen bij de bezichtigingen. Verwacht natuurlijk wel een verslag <<)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:22

Ik meld mij ook :wave:

Na helaas heel ernstig opgelicht te zijn begin dit jaar was er ook geen geld meer voor een paard. Nu ben ik weer hard aan het sparen om hopelijk volgend jaar eindelijk een lief maatje te kopen :)

Wordt nu vaak wel aardig groen van jaloezie als ik een groep ruiters door het bos zie galopperen met hun paardjes haha, maargoed nog even geduld dus :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:24

Oooh mensen... hij was leuk <3
Nu even rekenen of het gaat lukken! (Niet het maandelijkse, dat lukt wel, maar ff alles wat direct moet aanschaf paard, keuring, castratie, etc etc)
Als er iemand wilt kijken naar filmpjes om misschien de beweging ed te beoordelen laat het weten via pb :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:13

Hey Aurelia, wat ontzettend leuk voor je zeg!

Edit: even op je profiel gekeken maar wat een ontzettend mooie filmpjes heb je daarop staan zeg! <3

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:17

Super leuk Aurelia!

Bij mij gaat het ook sneller dan verwacht... Nouja, nog niet het echte kopen. Maar waarschijnlijk ga ik een paardje leasen op de pensionstal waar mijn verzorgpaard staat. De eigenaren van de pensionstal hebben soms 1 of 2 paarden voor de handel, en er staat echt een mooie 6 of 7 jarige tinkerruin <3. Van de week als ik er ben even informeren, want ik hoorde dus dat je ook eerst een periode van tot 3 maanden kan leasen, voordat je het paard echt koopt. Lijkt mij echt fijn, kan je het paard beter leren kennen en kijken of ik het zelf ook echt wat vind. Ben nu al enthousiast haha, maar zou echt tof zijn als dat zou kunnen. Want eerst was de planning pas in het voorjaar een paardje aan te schaffen :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:59

Lymoncello schreef:
Ik meld mij ook :wave:

Na helaas heel ernstig opgelicht te zijn begin dit jaar was er ook geen geld meer voor een paard. Nu ben ik weer hard aan het sparen om hopelijk volgend jaar eindelijk een lief maatje te kopen :)

Wordt nu vaak wel aardig groen van jaloezie als ik een groep ruiters door het bos zie galopperen met hun paardjes haha, maargoed nog even geduld dus :D

haha dat heb ik nog steeds :') dan wandel ik een keer in het bos en dan komen er ruiters voorbij dan wil ik meteen ook.
Terwijl ik zo mijn paard in de trailer kan gooien en gaan _O-

Wel ontzettend vervelend dat je zo bent opgelicht dat je daardoor je droom nog moet uitstellen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:06

Bedankt! :) Eefje (de fries) was echt een liefje. Maar ze heeft een fijn huisje gekregen gelukkig.

Dat is wel ideaal Obelix! Super leuk hoor!

Jeetje wat naar dat je bent opgelicht Lymoncello... Hopelijk kan je gauw je maatje vinden!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:02

Hee wat leuk dat iedereen zo lekker op zoek is/is geslaagd voor een paard! Ik kan daarover nog niet over meepraten, want het duurt toch echt nog minimaal 3 jaar voordat er een paard komt :Y)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:08

Naja je bent van harte welkom hoor gerpiegorp :D. Ik ben ook veel te ongeduldig. Wat mij betreft staat er morgen een paard voor de deur, maar eerlijk is eerlijk het is niet slim.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:08

Super tof dat jullie bezichtiging zo goed gingen! En voor jou ook een super toffe oplossing Obelix!
Hebben jullie ook foto’s?? Ben erg benieuwd!

Ik ben vandaag poets spullen en longeer spullen gaan halen. Beetje voorbarig misschien, want ze moet nog gekeurd worden. Ik ben echt super zenuwachtig hierdoor, wou dat ze gewoon snel gekeurd was en dat ik der enkel nog maar moet gaan halen. De DA zou laten weten wanneer hij kon volgende week, maar ik heb nog niets gehoord jammer genoeg. Heb hem gemaild om te vragen of het maandag of dinsdag evt kan. Dan zou ik haar misschien woensdag al kunnen ophalen!!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:42

O ik hoop voor je k_m dat hij snel kan komen ja! Zou wel extra leuk zijn! Zal voor je duimen!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:37

Hier ook terug. 3 verschillende bekeken waarvan er twee echt uit sprongen. Op de filmpjes lijkt eentje echt niet helemaal lekker te lopen nu achteraf. Dus nu nog een over die gekeurd gaat worden. Ben benieuwd!

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:52

Wat spannend dat jullie al zo ver in zijn! Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:53

@k_m Foto zal ik de volgende keer is maken. Wel echt tof als het paard nog eerder zou kunnen komen!

@L_iek Lijken de Fjorden op elkaar die je hebt bekeken, of is het erg uit elkaar liggend qua karakter?