Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suikermeisje schreef:Wil de pret niet drukken, maar ik vind hem achter niet goed lopen. Hij lijkt zijn benen niet echt goed te kunnen plaatsen, heb je dit zelf ook al gezien?
suikermeisje schreef:Ik volg je topic al alle tijd, dus heb alles gelezen ja. Helaas zie ik geen verbetering en vind ik ook top dat je dit dier een kans geeft. Maar ik ben niet gerust op zijn lopen, sorry als het verkeerd over is gekomen dat je direct het idee hebt in de aanval moeten te schieten. Weet zelf hoe rot het is als een ander je zegt dat je paardje niet goed loopt. Ik vrees dat een osteopaat of fysio hier niet voldoende bij gaat helpen. Vind hem net zo slecht lopen als twee weken terug, sorry!
Hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar zou dus rustig aan doen met springen met het paardje.
In ieder geval veel succes met hem. Ik hoop dat ik het mis heb.
safina schreef:Ik zou hem zelf verder laten onderzoeken door een dierenarts. Met in ieder geval foto's. Maar dat is een heel persoonlijke keuze. Ik ben zelf meer van het type 'liever meteen uitsluiten dan dooremmeren en er later achter komen dat er toch iets goed mis is'. Dat geeft ook handvatten: óf je verder moet trainen en zo ja hoe.
Maar iedere eigenaar kiest daar zijn of haar eigen weg in. Ik heb ostheopaten niet hoog zitten. Te vaak door zien klooien met paarden die later van binnen kats kapot bleken te zijn op de foto.
Maar dat ik dat zo zou doen betekent niet dat jij dat ook zo moet hoor. Het is waar ik me het beste bij zou voelen.
Elisa2 schreef:Ik zie wel duidelijk dat hij veel losser loopt in zijn rug dan op de andere filmpjes, maar hij lijkt inderdaad moeite te hebben om zijn achterbenen er onder te zetten. En het zou mij niet verbazen als dat uit de knieen komt.
Of het dan slapte is of dat het van het SI gewricht komt kan ik natuurlijk niet beoordelen vanaf mijn laptop.
manubres schreef:Ik heb zelf ook het idee dat hij wel ietsje losser is dan het eerste filmpje. Maar het is nog verre van wenselijk. Daarom zou ik persoonlijk ook nog helemaal geen zadel op hem leggen. Zie het nut er op dit moment niet van in. Het gaat waarschijnlijk nog een lange weg worden voordat je überhaupt op hem kan gaan zitten. En zo te zien is hij heel braaf met zadel, dus dat onthoudt hij heus wel.
Ik vind het wel opvallend dat hij wel een supermooie sprong laat zien met zo'n vastzittend lichaam. ben daarbij wel nieuwsgierig hoe hij zijn achterhand daarbij gebruikt op einde van de sprong.
Misschien zijn kleine sprongetjes/huppeltjes wel goed voor zijn lichaam, maar niet de hoogte in...
Capriootje schreef:Elisa2 schreef:Ik zie wel duidelijk dat hij veel losser loopt in zijn rug dan op de andere filmpjes, maar hij lijkt inderdaad moeite te hebben om zijn achterbenen er onder te zetten. En het zou mij niet verbazen als dat uit de knieen komt.
Of het dan slapte is of dat het van het SI gewricht komt kan ik natuurlijk niet beoordelen vanaf mijn laptop.
Vanwaar denk jij knieën? Puur uit interesse! Veearts en osteo zeggen dus combinatie van de castratie, slapte en hoe vast hij zat/zit in z'n rug. Stukje bij beetje moet het beter worden maar dat ik geen wonderen mag verwachten.
Capriootje schreef:safina schreef:Ik zou hem zelf verder laten onderzoeken door een dierenarts. Met in ieder geval foto's. Maar dat is een heel persoonlijke keuze. Ik ben zelf meer van het type 'liever meteen uitsluiten dan dooremmeren en er later achter komen dat er toch iets goed mis is'. Dat geeft ook handvatten: óf je verder moet trainen en zo ja hoe.
Maar iedere eigenaar kiest daar zijn of haar eigen weg in. Ik heb ostheopaten niet hoog zitten. Te vaak door zien klooien met paarden die later van binnen kats kapot bleken te zijn op de foto.
Maar dat ik dat zo zou doen betekent niet dat jij dat ook zo moet hoor. Het is waar ik me het beste bij zou voelen.
Ik snap je benadering wel maar zelf vind ik het nog te vroeg en zie ik nog geen reden om hem door de malle molen te halen. Z'n achterhand heeft ook een 'klap' gehad van de castratie en een maandje herstel daarvan is heel normaal. Veearts is vorige week nog even langs geweest en viel haar echt niet tegen hoe die het nu doet na wat ie allemaal al heeft meegemaakt. Dat hij 'kapot' zou zijn van binnen zie ik zelf ook nog geen angst voor, hij heeft het slecht gehad ja maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet OK is.
Osteo kan niet alles zien, hebben geen röntgen ogen maar toch boek ik samen met haar al veel goede resultaten met meerdere gevalletjes zoals deze. Als ze twijfelt zegt ze dat ook en stuurt ze me ook naar de kliniek voor nader onderzoek, maar ook zij zei van kijk het nog even aan hoe die zelf opknapt.
Mocht het nodig zijn zal ik niet aarzelen om het geld erin te steken maar ik zie nog geen reden om dat te gaan doen.